Maailman ympäri matkanneet - kertokaa kokemuksia, reittejä, budjetteja jne
Missä viivyitte, kuinka kauan? Jäikö jokin pakattu asia käyttämättä tai jouduitko heti ensimmäisestä kohteesta ostamaan jotenkin, jota et ajatellut tarvitsevasi? Mistä hommasitte lentoliput?
Toissa kesänä oltiin siskon kanssa 1,5kk reilaamassa ja reissaamassa Euroopassa ja nyt veri vetää kauemmas. Minulla on ensi keväänä valmistuminen edessä, joten ensi syksynä olisi hyvä aika lähteä pidemmälle reissulle... Ajatuksen tasolla ollaan pyöritetty reittiä Etelä-Afrikka/Tansania-Intia-Vietnam/Indonesia-Australia-Uusi-Seelanti-Guatemala-El Salvador-Nicaragua-Costa Rica-Panama-Kolumbia-Jenkit/Kanada. Aikaa on käytettävissä 10-11 kk, ajateltiin että 3kk Afrikassa + 3kk Idässä + 1,5kk Aussit&Uusi-Seelanti + 2,5kk Etelä-Amerikassa ja viikko-1kk Kanadassa.
Australian ja Pohjois-Amerikan majoitukset syö ison osan budjetista, mutta sisko oli aikoinaan Ausseissa ja ite olin Kanadassa, joten jonkun verran saatais varmaan näissä yöpyä kavereiden/hostien/sukulaisten nurkissa.
Ja joo, pallontallaajista yms. löytyy tietoa ja sitä ollaankin selattu, mutta ihan yhtä hyvin sitä informaatioo voi täältäkin saada :)
Kommentit (15)
Wau!
Kuulostaa mahtavalta reissulta.
oho, kerrankin oikeasti maailmanympärimatka! yleensä porukka lähtee puoleks vuodeks aasian, sit muutama viikko ausseis ja jenkeis...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:40"]
Wau!
Kuulostaa mahtavalta reissulta.
[/quote]
Heh, kiitti :) Saas nähä mitä noi maailmanympärilentoliput sanoo näihin suunnitelmiin ;) -ap
Aktiv-resorilta kannattaa kysyä tarjous lentolipuista. Meillä ainakin tullut sieltä aina paras tarjous kun on ollut samalla reissulla useita lentoja.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:52"]
Aktiv-resorilta kannattaa kysyä tarjous lentolipuista. Meillä ainakin tullut sieltä aina paras tarjous kun on ollut samalla reissulla useita lentoja.
[/quote]
Kiitos vinkistä! -ap
Jos saan kysyä niin minkälaisia lentoja olette sieltä buukkailleet?
Aika hyvin ootte osanneet vaihto-oppilasmaanne aikoinaan valita :D
Pisin oli Helsinki-Bangkok-Bali-Sydney-Brisbane-Fidzi-Los Angeles-New York
Muut sitten vähän lyhyempiä reissuja :)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:08"]
[/quote]
Jatkan vielä, että vanhempani käyttäneet myös Aktiv-Resoria kun ovat matkustelleet useiden lentojen matkoja.
Aina toiminut kaikki tosi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:08"]
[/quote]
Jatkan vielä, että vanhempani käyttäneet myös Aktiv-Resoria kun ovat matkustelleet useiden lentojen matkoja.
Aina toiminut kaikki tosi hyvin.
[/quote]
Oi Fidzi! Nyt tekis mieli lisätä se reissulistaan ;) Mutta kiitos kullanarvoisesta vinkistä!
miten sinulla on varaa, jos yhä opiskelet?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:25"]
[/quote]
Matkarahani oon aina kerännyt sijoittamalla/sijoituksilla. Toki näin isoa reissua varten tarvii enemmän rahaa kuin aiemmille reissuille, joten kaikki mahdollinen raha säästöön. Nuukaillen seuraava vuosi :D Ja on mulla jo hyvä pesämuna hankittuna tätä reissua varten.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:25"]
[/quote]
Matkarahani oon aina kerännyt sijoittamalla/sijoituksilla. Toki näin isoa reissua varten tarvii enemmän rahaa kuin aiemmille reissuille, joten kaikki mahdollinen raha säästöön. Nuukaillen seuraava vuosi :D Ja on mulla jo hyvä pesämuna hankittuna tätä reissua varten.
-ap
[/quote]
Oikeesti? :D
Nz ja ausseista pääsee halvemmalla käväseen fidzillä, vanuatussa, tuvalussa ja muilla islandeilla, ei kantsi ostaa etukäteen sinne lentoja. Tsekatkaa kaikki rokotukset, tehosteet, malarialääkkeet yms hyvin etukäteen kuntoon. Ihanaa reissua, once in a lifetime!!
kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta
oho