Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-pankki muuttuu pikkuhiljaa maksulliseksi

Vierailija
12.12.2020 |

No niin, nyt saatiin debit-kortista maksullinen. Ja lisäksi visa-puolella nostivat juuri korkoja. Onneksi en hankkinut koko korttia.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanmalliset debit kortit, joissa ei ole sirua tulevat maksullisiksi.

Ja? Aika huonosti porukka kuunteli, kun sanoin, että muuttavat pankkipuolen maksulliseksi hiljalleen. En nyt ihan niin naiivi ole, että uskoisin jonkin pankin toimivan hyväntekeväisyyslaitoksena. Mutta ei... Pahat kaikki muut pankit, mutta S-pankki tosi hyvä...jep, jep..

Minun S-kortti ei ole edes ilmainen, vaan sen käytöstä maksetaan. Mites siellä Nordeassa?

Eikä? Ei edes ilmainen? Luulin, että olisi ollut. Tililläni on varoja sen verran, että ei tarvitse maksaa mitään. Nada. Ja siis Nordea kyseessä.

Kyseinen kommentoija varmaan tarkoitti että kortti ei ole vain ilmainen (jota se siis on) vaan että sen käyttämisestä maksetaan 0,5% maksutapaetua (S-ryhmän toimipaikoissa maksaessa).

Aaa, kiitos selvennyksestä. Ilmankos debitiä ollaan muuttamassa maksulliseksi-pienetkin kulut pois. On toi kyllä vaan aika mitätön "etu". Ostat eli kulutat satasella ja saat 0,50€. Mieluummin kilpailutan (käytän paria kauppasovellusta) ja täsmäostan pari kertaa viikossa ruuat.. Samalla marginaalit nousee n. 3 % noihin visoihin, jos et maksa ajoissa.

Vierailija
22/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilit nordeassa, s- pankissa ja osuuspankissa ja kaikista on pankki- luottokorttiyhdistelmät. Maksaa mitä maksaa, ihan sama.

Ok, saanko kysyä, että miksi ihmeessä? Mulla Nordeassa (ja Nordnetissä, vaikka se nyt ei ihan ole pankki) ja kilpailutan, jos homma ei toimi. Minimoin kulut ja siirrän senkin rahan mieluummin indeksiin tai osakkeisiin.

Rahat Nordeassa, bonukset s.pankkiin.Nordea ollut ilmainen, kunnes tuli joku puhelinpankki, jota emme halunneet, siitä hyvästä maksamme 4e/kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja? Aika huonosti porukka kuunteli, kun sanoin, että muuttavat pankkipuolen maksulliseksi hiljalleen. En nyt ihan niin naiivi ole, että uskoisin jonkin pankin toimivan hyväntekeväisyyslaitoksena. Mutta ei... Pahat kaikki muut pankit, mutta S-pankki tosi hyvä...jep, jep..

Minun S-kortti ei ole edes ilmainen, vaan sen käytöstä maksetaan. Mites siellä Nordeassa?

Eikä? Ei edes ilmainen? Luulin, että olisi ollut. Tililläni on varoja sen verran, että ei tarvitse maksaa mitään. Nada. Ja siis Nordea kyseessä.

Kyseinen kommentoija varmaan tarkoitti että kortti ei ole vain ilmainen (jota se siis on) vaan että sen käyttämisestä maksetaan 0,5% maksutapaetua (S-ryhmän toimipaikoissa maksaessa).

Aaa, kiitos selvennyksestä. Ilmankos debitiä ollaan muuttamassa maksulliseksi-pienetkin kulut pois. On toi kyllä vaan aika mitätön "etu". Ostat eli kulutat satasella ja saat 0,50€. Mieluummin kilpailutan (käytän paria kauppasovellusta) ja täsmäostan pari kertaa viikossa ruuat.. Samalla marginaalit nousee n. 3 % noihin visoihin, jos et maksa ajoissa.

Selvennän vielä sen verran että edun saa myös debit-kortilla maksaessa. Edelleen, sirullinen debit-kortti ei jatkossakaan maksa mitään.

Vierailija
24/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä pitänyt sitä pankkina

Ootkin tyhmä. Pankki se on.

Vierailija
25/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on sellainen ihan vanha S-kortti, joka ei ole pankkikortti ollenkaan. Käsittääkseni. Tuleeko se maksulliseksi? Siis noin 20 v vanha kortti.

Käyt vaihtamassa sen kortin.

Vierailija
26/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on sellainen ihan vanha S-kortti, joka ei ole pankkikortti ollenkaan. Käsittääkseni. Tuleeko se maksulliseksi? Siis noin 20 v vanha kortti.

Miksi vaihtaisin? Minähän pystyn vinguttamaan sillä bonukset. En vain tiedä, minne ne menevät.

Vierailija
27/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siksihän kerroin jo vuosi sitten, etten sen takia siihen suuntaan kallistu ..

Sincc

Ensin lähti asiakasomistaja korot, nyt tämä .. 

En niin tarkkaan ole tulewaisuudessa seurannut, mutta ei niin kannattava pankki enää kuin alussa. Sehän kait alussa tarkoitus onkin. Kerätä asiakkaita ..

100 euroa ropahtaa joka kuukausi. Tässä kuussa saatiin vaan 70 euroa.

Kulut nolla euroa ja nollana pysyy.

Vierailija
28/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pankin käytön pitäisi olla ilmaista?

Lähes samat kulut ovat kaikilla pankeilla: Henkilöstökulut, toimistokulut ja tilienhoitokulut.

Vierailija
29/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vanha S-etukortti, jossa lukee käteinen. Pitääkö minun maksaa jotain?

Tästä kortista ei tule maksullista.

Vierailija
30/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska paskaa puhut niin ei kuunnella.

Vierailija
31/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pitkään juo huolestuttanut suomalaisten huonontuva luetun ymmärtämisen taito. Tästä nousi kauhea haloo vaikka kyse on siitä että vanhat kortit halutaan vaihtaa turvallisempaan korttiin joka on ilmainen ja toimii useammassa paikassa maksuvälineenä.

Ihan oikeasti AV-mammat: mikä teitä vaivaa??

Vierailija
32/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtaisin? Minähän pystyn vinguttamaan sillä bonukset. En vain tiedä, minne ne menevät.

Pelkkä bonuskorttia, jolla ei pysty maksamaan edes S-kaupoissa, ei tarvitse vaihtaa, se on edelleenkin ilmainen.

Bonukset menevät S-pankin tilille, jollainen muutama vuosi sitten avattiin kaikille joilla on S-etukortti.

Vierailija
33/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankin muutokset: 

Suoramaksun veloitustilin muutokset: 10 €/muutos (ei aiemmin hinnastossa).

Asiakkaan toimeksiannon mukaisesti maksupalveluna suoritettu maksu S-Tililtä: 6 €/maksu (aiemmin 3 €/maksu).

Asiakkaan toimeksiannon mukaisesti maksupalveluna suoritettu toistuva maksu S-Tililtä: 6 €/kerta (aiemmin 3 €/kerta).

Verkkopankista tilattu postitse toimitettava kuitti: 5 €/kpl (aiemmin 3 €/kpl).

Vanhanaikaisuudesta saa maksaa.

Maksan S mobiilissa laskut ja ostokset maksan kortilla. Kulut nolla euroa. Käteistä en tarvitse.

Vierailija
34/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on pitkään juo huolestuttanut suomalaisten huonontuva luetun ymmärtämisen taito. Tästä nousi kauhea haloo vaikka kyse on siitä että vanhat kortit halutaan vaihtaa turvallisempaan korttiin joka on ilmainen ja toimii useammassa paikassa maksuvälineenä.

Ei AV mikään poikkeus ole, sama poru lehtien kommenttipalstoilla. Nyt on kaikki pilalla, ja vaikka olisi hämärästi ymmärtänytkin asian, on se kamalaa kun ei ilmaiseksi pidetä yllä kivikautista systeemiä, vaan joutuu ihan vaihtamaan sirukorttiin, jolla vielä pystyy maksamaankin muissakin kaupoissa :D

Ehkä olisi ollut sittenkin parempi peliliike vain päättää että nämä magneettijuovakortit jäävät kokonaan pois käytöstä, ei olisi tarvinnut mainita sanaa "maksullinen". Kääk!

Vierailija
35/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ei kovin välkkyjä ole ihmiset.

Vierailija
36/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novoivittu! On huonoa tiedottamista.

Avasin tilin S-pankkiin aikoinaan kun ryhdyin tilaamaan sapuskat verkosta. Siirrän tilille kuukausittain suurin piirtein ruokaostosten hinnan, maksan tilatessa ja saan maksutapaedun ja bonuksen.

Kortteja on kaksi:

S-Etukortti käteinen

S-Etukortti Visa debit

Jälkimmäinen tuli mulle postitse tänä vuonna. Ei kai ne ole sirutonta korttia lähettäneet? Siinä on sellainen kiiltelevä pikkuruutu. Onko se siru?

Vierailija
37/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei muuta pankkia olekaan ja ainoa maksu mikä menee jatkossa on 2,50€ asuntolainan tilinhoitomaksu. Jatkossa ei mene edes 2 euron tilinhoitomaksua luottopuolelta, jos korttia käyttää vain maksuaikakorttina (kuten aina käytän). Sirullinen debit-kortti tai pankkitunnukset ei edelleenkään maksa mitään.

Tjaa, mulla ei mee mitään tilinhoitomaksuja lainasta, jossa on 0,35marginaali. Myös platina kortti on täysin maksuton. DB

Vierailija
38/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei muuta pankkia olekaan ja ainoa maksu mikä menee jatkossa on 2,50€ asuntolainan tilinhoitomaksu. Jatkossa ei mene edes 2 euron tilinhoitomaksua luottopuolelta, jos korttia käyttää vain maksuaikakorttina (kuten aina käytän). Sirullinen debit-kortti tai pankkitunnukset ei edelleenkään maksa mitään.

Tjaa, mulla ei mee mitään tilinhoitomaksuja lainasta, jossa on 0,35marginaali. Myös platina kortti on täysin maksuton. DB

No, ehkä mun 0-korko kompensoi tilinhoitomaksun.

Vierailija
39/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola-pankin lopetettua muutama vuosi sitten, S-Pankki kaappasi sieltä, ilman minkäänlaista sopimusta, kaksi Tapiola-tiliäni ja alkoi heti rahastaa niitä kummallisilla palvelumaksuilla, "tilinhoitomaksuilla" 😖! Myös S-Pankin verkkopankkitunnukset ja pankkikortti olivat maksullisia.

Nämä kaikki olivat Tapiolassa maksuttomia.

Lopetin kaikki tilini ja muutkin aktiot S-Pankista ja tein reklamaation. Skippasin S-etukortinkin, koska sitä väkisin tyrkyttivät 🤬. Nyt nähdään että se oli oikein! 💩 SPankki!

Kun siirsin rahani pois S-Pankista turvaan Nordeaan, tuli ilmoitus S-Pankista tilin ylityksestä: heidän veloittamansa laiton "tilinhoitomaksu" kun oli aiheuttanut tilin ylityksen 🤣!

Luulenpa, että tuon Tapiola-pankki -> S-pankki -huijaus-veivauksen uhreiksi on joutunut  hyvin moni suomalainen 🤑! Rahat siirtyivät ilman minkäänlaisia sopimuksia tai allekirjoituksia!

No, kyllähän Nordeakin kyselee kaikelaisia tietoja. Täytin lomakkeeseen vain nimeni ja osoitteeni, mitkä he kyllä jo tiesivätkin vuosikymmenten pankkisuhteesta johtuen. Jo KOP-ajoilta 🥱.  

---

Jos pankki/rahamaailma pääsisi diktatuuri-pakkomielteestään 🤑, olisi kortti-maksaminen jo nyt mahdollista tehdä nykyistä nopeammaksi ja joustavammaksi jos asiakas voisi ohjelmoida/valita kortin mieleisekseen: turvattoman lähimaksamisen estämisen, ensisijaisen oletuksen pankille tai luotolle maksupääte-maksamiselle, jne.

Kaikki kortit tyrkytetään nykyään turvattomalla lähimaksuominaisuudella.

Luotto+pankkikortilla kaupan maksupääte yrittää ensin oletuksena velottaa luottopuolelta. Pitää aina vaihtaa näppäilemällä pankille ja jonot kasvavat 😲.

Säälittävää! 😏

Vierailija
40/51 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat palkanneet pankeista suhteilla ns ammattilaisia. Laskevat paljonko saa voittoa kun esim. 100 000 maksaa 10 enemmän kuussa.

Eivät tajua junnut että 100 000 muuttuu 50 000 ksi. Asiakas katoaa jossain välissä.

Siirsin spankiiin 3 v taaksepäin nordeasta koska oli sama meno. Kiitin silloin 20v asiakkuudesta. Nyt kohta sama spankissa. 100t tulot ja sijoitukset muualle.