Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menettekö koskaan oisten koteihin paljain jaloin?

Vierailija
02.05.2014 |

Tuli vaan mieleen tuosta edellisestä Supermarjo- jaksosta. Siinä katsoin vähän pitkään, kun ne Hanna ja Marjo menivät paljain jaloin vieraaseen kotiin. :-O

Mun mielestä pitäisi sen verran kunnioittaa toisia, että laittaisi edes ne sukat jalkaan.

Mä ite en mee ilman sukkia mihinkään muualle kuin omaan lapsuuskotiin.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on totuttu, että kengät riisutaan kun mennään kotiin tai kylään. Se on erinomaisen hyvä tapa. En juurikaan käytä sukkia, joten usein olen paljain jaloin milloin missäkin... Kotona, kylässä, päiväkodilla, koululla. Se on paitsi hygieenistä, niin myös mukavaa ja terveellistä. 

Vierailija
2/67 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina avokkaissa avokassukkia, mutta kylään tullessa, jos ei ole oikeita sukkia mukana, otan silti avokassukatkin. Mielestäni parempi paljainbarpain kuin kengissä hionneissa avokassukissa. En kyllä tajua, miten ihmiset pitävät avokkaita ilman avokassukkia. Kengäthän menee piloille paljon nopeemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan aina paljain jaloin. Vieraat riisuvat pyytämättä kengät eteiseen ja ovat sukkasillaan tai avojaloin. Ihan miten haluavat. Ja yleensä kyläpaikoissa joissa käyn näyttää olevan hyvin sama meininki. Kylään mennessä kysyn, että sopiiko jos olen paljain jaloin. Aina on sopinut...

Vierailija
4/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toisten koteihin.

Vierailija
5/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska en käytä sandaalien tai ballerinojen kanssa sukkia. Jos olisi jotain sieniä tms. jaloissa niin en menisi, mutta kun ei ole.

Vierailija
6/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella usein kesällä

Vierailija
7/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mutta vaan lähisukulaisille ja ystävilleni. Vieraampiin paikkoihin en kyllä menisi, vaikkapa mieheni tädille.

Vierailija
8/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen useinkin oisten koteihin.

Vierailija
9/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene ja mun kodissa ei olla ilman sukkia muut kun perheenjäsenet.

Vierailija
10/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan menen. Kesällä aina ja talvellakin joskus :) Puhtaat ja terveet jalat. Ja enhän mä pidä hanskoja enkä hattuakaan sisällä...

Vierailija
11/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Kesällä on laukussa ohuet sukat, jotka laitan jalkaan kun menen sisälle jonkun kotiin. Mun mielestä paljain jaloin oleminen kylässä olisi sama kuin olla pelkissä pikkuhousuissa. Toisten varpaat ja jalat eivät ole yleensä kauniit, eivätkä varsinkaan hygieeniset. Jos on ollut sandaalit jalassa, jalkoihin on tullut pölyä ja likaa ulkoa, jos taas jotkut tennarityyppiset tossut, jalat ovat hikoilleet. En halua ketään tallustelemaan puhtaille matoilleni hikisissä ja pölyisissä jaloissa.

Vierailija
12/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellei jotenkin mystisesti tilanne tule arvaamatta eteen ja talon emäntä sitten saa minut uskomaan, että voin kaikesta huolimatta tulla. Se on kyllä vaikea osuus, se uskomaan saaminen.

Vierailija
13/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus, todellakin menen kesällä!

Vierailija
14/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen, ellei erikseen ilmoiteta jostain poikkeuksellisesta fobiasta. 

Vierailija
15/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne jalat on jotenkin likaisemmat kuin pölyiset ja hikiset sukat?

Vierailija
16/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä jos olen menossa vähän tuntemattomanpaan kotiin (teen mm lastenhoitokeikkoja kodeissa) laitan ballerinojen kanssa ballerinasukat jotka ei kengästä näy mihinkään. Sisällä on sitten kuitenkin vähän suojaa jaloille.

Kavereiden luo voin mennä sukitta.

Vierailija
17/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa paljaat jalat! Älkää tulko varpainenne meille!

Vierailija
18/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi en todellakaan mene! Todella ällöttävää jos joku vieras ihminen tulee kotiini ja kävelee likaisin / hikisin varpain ilman kenkiä. Kyllä aikuisella pitää sen verran olla järkeä päässä ettei ilman sukkia/sukkahousuja kulje toisten kodeissa

Vierailija
19/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 16:55"]

No hyi en todellakaan mene! Todella ällöttävää jos joku vieras ihminen tulee kotiini ja kävelee likaisin / hikisin varpain ilman kenkiä. Kyllä aikuisella pitää sen verran olla järkeä päässä ettei ilman sukkia/sukkahousuja kulje toisten kodeissa

[/quote]

Miten likaisin/hikisin varpain käveleminen on ällöttävämpää kuin likaisin/hikisin sukin kävely? Esim. puuvillasukka imee sen hien, mitä jalka kengässä erittää, ja sitten niillä sukilla tassutellaan lattioilla.. Miksi tämä on parempi vaihtoehto?

Vierailija
20/67 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hikoilee kesällä jalat sukissa, silloin käytän yleensä sandaaleja tai ballerinoja ja hikiongelmaa ei ole. Mutta te siis mieluummin haluatte että laitan kylään tulessa jalkaan sukat ja sitten tallustelen niillä hikisillä (hikoan niin että se tuntuu sukan ulkopuolellakin) sukilla?