Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison työkaveri

Ap
12.12.2020 |

Vertaiskokemuksia kuulisin etten ylireagoi.
Aiempana vuonna puolisoni työpaikalla joku nainen halusi ajoittaa kaikki ruokatauot ja kahvitauot yhtä aikaa mieheni kanssa viettääkseen hänen seurassa. Hän pyysi puolisoani kyyditsemään häntä kotimatkoille toistuvasti ja ilmoitti hänelle hehkuttaneensä miestä kaikille kavereilleen josta puolisoni ihmetteli kun ei ollut tavannut heistä ainuttakaan. Nainen pyysi häntä yksipuolisesti vapaa-ajan viettoihinsa niin baareihin kuin erilaisiin puistotapahtumiin joihin mieheni yleensä kieltäytyi kohteliaasti vedoten pikkulapsiperheen kiireisiin. Nainen sanoi hänelle myös että jos miehelleni kävisi niin hän lähtisi autolla hänen kanssa vaikka toiselle puolelle Suomea samantien jos vain miehelle sopii. Lopulta yhteydenpitoyritykset laantui naisen osalta hänen vaihdettua työpaikkaa.
Nyt viimeisimpänä toinen puolisoni kaunis kollega ehdotellut hänelle yhteisiä illanviettoja ja tullut kesken työpäivänkin kertomaan kuinka näkee miehestäni unta. Minua kummeksuttaa tämä ja mietin onko tuollaiset puheet normaalia varatuille?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tajusin tässä vasta muutama pv sitten että onpas eräs työyhteisön jäsen mukavaa seuraa. Vähän liiankin hyvin viihdyn hänen seurassaan. On varattu ja niin olen minäkin. Elämässä nyt vaan tarvitsee joskus vähän piristystä.

Vierailija
42/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi haluaa tilittää kaikki häneen kohdistuvat iskuyritykset noin tarkkaan? Kuulostaa hieman rehvastelulta " huomaatko vaimo, kuinka muut kauniit naiset haluavat minua ".

Etkö sinä kerro että hei, minua pyydettiin tänään lähtemään treffeille? Tai että työkaverini Janne/Jaana pyysi minua lähtemään hänen kuskikseen baariin? Tai että onko sinusta omituista että työkaverini Janne/Jaana on kertonut minusta kavereilleen? Minusta nämä ovat ihan normaaleita asioita joita puolisolle kerrotaan. Tuskin ap:n mies on niitä samalla tavalla listannut kaikkia samaan virkkeeseen, vaan on kertoillut päivästään ja ap on kerännyt tiedot siitä?

Boldattu: ei tulisi mieleenkään. Paitsi jos kyseessä olisi joku koominen tilanne, missä aivan random-mies olisi tehnyt treffiehdotuksen ja siihen liittyisi tosiaan jotain komiikkaa. Mutta että työkaveri, jonka kanssa olen jatkossakin tekemisissä - en todellakaan näkisi syytä kertoa.

eri

Miksei? Kyllä minä kerron ylipäätään päivästäni. Kerroin myös että yliopistolla opiskellessani vastaava professorini pyysi minua ulos, eikä miehelläni ollut mitään vaikeuksia häntä kohdata opiskelutilaisuuksissani. Miksi sen pitäisi loukata ketään? Ei minua loukkaa jos joku pyytää miestäni treffeille. Tiedän ettei mies ikimaailmassa hyväksyisi jonkun toisen treffikutsua kun on minun kanssani naimisissa. Varmasti on eri asia jos suhteessa on jotain mätää ja toisella huono itsetunto johon toinen sitten “pelottelee” että minusta on näin moni muukin kiinnostunut, ihan tiedoksesi vaan... En kuitenkaan ymmärrä millä tavalla tämä liittyy normaaliin parisuhteeseen jossa kummankin itseluottamus on kunnossa, eikä ketään alisteta, tai petetä? Puoliso on monen paras ystävä jonka kanssa jutellaan ja käsitellään asioita. Minä kerroin tuosta professorista miehelleni koska koin sen hiukan omituisena ja halusin reflektoida ajatuksiani.

Ehkäpä jos minua joka toinen päivä pyydeltäisi treffeille, se olisi niin tavallista ettei sitä enää kotona edes ajattelisi. Minua ei kuitenkaan ainakaan niin usein isketä, etteikö ajatus mietityttäisi vielä illalla kotonakin, joskus imartelevasti, joskus epämiellyttävästi, joskus vain yllättävästi. Puolisoni ei kerro minulle kun häntä isketään, oletan että se on hänelle niin normaalia kauraa ettei sitä enää kotona muisteta.

Samaa mieltä ettei kertomisessa ole mitään ihmeellistä normaalissa parisuhteessa tasapainoisten ihmisten välillä. Mutta eihän aloituksessa ole kyse tällaisesta suhteesta. Vaan suhteesta, jossa toinen on epävarma ja epäluuloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3/5

Tässä oli kyllä yritystä ja uudehkoa näkökulmaa, mutta se lopullinen twisti jäi puuttumaan.

En pyydä mitään numeroarvostelua elämäntilanteeseen. Ennemminkin kuulisin sitä onko tuo viimeisimmän puolison kollegan käytös normaalia vai jotain mihin tulisi puuttua

-ap

Mitä puuttumista tuossa on? Mikset keskity siihen, mikä elämässäsi on hyvin ja hyvää? Mitä saat sen miettimisestä onko joku mieheesi ihastunut vai ei? Eikä maailma mihinkään flirttiin kaadu.

Vierailija
44/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kerron miehelleni työpäivästäni ja kerroin myös siitä, kun minua yritettin iskeä. En sen takia, että haluaisin mieheni olevan mustis, vaan koska minua vaivasi asia ja mietin esim, että jäiköhän se torjuttu työkaveri vihaiseksi/olisiko pitänyt sanoa kiltimmin etc. Mieheni on neuvonut minua ja kuunnellut,hän ei ole mustasukkaista tyyppiä. Myös mieheni kertoo työpaikan tapahtumista ja ongelmista, kertoisi varmasti, jos olisi pyydetty ulos tvs. Itse pidän hyvänä, että asioista puhutaan ja voidaan kertoa kaikki toisillemme.

Vierailija
45/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi haluaa tilittää kaikki häneen kohdistuvat iskuyritykset noin tarkkaan? Kuulostaa hieman rehvastelulta " huomaatko vaimo, kuinka muut kauniit naiset haluavat minua ".

Etkö sinä kerro että hei, minua pyydettiin tänään lähtemään treffeille? Tai että työkaverini Janne/Jaana pyysi minua lähtemään hänen kuskikseen baariin? Tai että onko sinusta omituista että työkaverini Janne/Jaana on kertonut minusta kavereilleen? Minusta nämä ovat ihan normaaleita asioita joita puolisolle kerrotaan. Tuskin ap:n mies on niitä samalla tavalla listannut kaikkia samaan virkkeeseen, vaan on kertoillut päivästään ja ap on kerännyt tiedot siitä?

Boldattu: ei tulisi mieleenkään. Paitsi jos kyseessä olisi joku koominen tilanne, missä aivan random-mies olisi tehnyt treffiehdotuksen ja siihen liittyisi tosiaan jotain komiikkaa. Mutta että työkaveri, jonka kanssa olen jatkossakin tekemisissä - en todellakaan näkisi syytä kertoa.

eri

Miksei? Kyllä minä kerron ylipäätään päivästäni. Kerroin myös että yliopistolla opiskellessani vastaava professorini pyysi minua ulos, eikä miehelläni ollut mitään vaikeuksia häntä kohdata opiskelutilaisuuksissani. Miksi sen pitäisi loukata ketään? Ei minua loukkaa jos joku pyytää miestäni treffeille. Tiedän ettei mies ikimaailmassa hyväksyisi jonkun toisen treffikutsua kun on minun kanssani naimisissa. Varmasti on eri asia jos suhteessa on jotain mätää ja toisella huono itsetunto johon toinen sitten “pelottelee” että minusta on näin moni muukin kiinnostunut, ihan tiedoksesi vaan... En kuitenkaan ymmärrä millä tavalla tämä liittyy normaaliin parisuhteeseen jossa kummankin itseluottamus on kunnossa, eikä ketään alisteta, tai petetä? Puoliso on monen paras ystävä jonka kanssa jutellaan ja käsitellään asioita. Minä kerroin tuosta professorista miehelleni koska koin sen hiukan omituisena ja halusin reflektoida ajatuksiani.

Ehkäpä jos minua joka toinen päivä pyydeltäisi treffeille, se olisi niin tavallista ettei sitä enää kotona edes ajattelisi. Minua ei kuitenkaan ainakaan niin usein isketä, etteikö ajatus mietityttäisi vielä illalla kotonakin, joskus imartelevasti, joskus epämiellyttävästi, joskus vain yllättävästi. Puolisoni ei kerro minulle kun häntä isketään, oletan että se on hänelle niin normaalia kauraa ettei sitä enää kotona muisteta.

Siksi, että ensinnäkään en muutenkaan raportoi joka ikistä asiaa työpäivästäni; kuinka Minna sanoi sitä ja sitten Eija vastasi siihen näin ja sitten me kaikki naurettiin.

Toiseksi, en yksinkertaisesti näe syytä, miksi pitäisi kertoa asia, joka paljastaa tavallaan sen treffeille pyytäneen miestyökaverin yksityiselämää ja asettaa hänet noloon valoon.

Kolmanneksi, vaikka mieheni ei ole mustasukkainen, en koe tarvetta kylvää hänelle ajatuksia, jotka voisivat kasvaa mustasukkaisuudeksi. Sitten, kun elämä palaa normaaliksi ja työmatkat jälleen alkavat, niin miksi haluaisin hänen kenties muistavan, että olen reissussa sen miehen kanssa, joka on ilmaissut olevansa kiinnostunut minusta? Kun käytännössä siinä vaiheessa muutenkin viettäisin sen miehen kanssa melkein enemmän aikaa kuin puolisoni kanssa (oletan nyt, että puhuttaisiin tosiaan kollegasta jonka kanssa olen samassa yksikössä).

Millä lailla on noloa pyytää toista ihmistä treffeille? En minä ainakaan koe että siinä ketään nolataan jos ei nyt naureskella toiselle, mille ei ole tarvetta muutenkaan ikinä.

En koe että mustasukkaisuus kasvaisi tuollaisista asioista, vaan laiminlyönneistä suhteessa ja toisen huonosta itsetunnosta. Terveessä suhteessa oletus on että muitakin kiinnostuneita on, mutta se oma kumppani on valittu syystä.

Vierailija
46/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan mies voi sanoa suoraan "ahdistelijalleen", ettei kiinnosta.

- Tosin, jos tämän seuraansa tyrkyttävän mielenterveys on alkanut järkkyä ja heittää manian puolelle, ystävälliset suoraan sanomiset eivät välttämättä mene ollenkaan perille. Tämä on valitettavasti koettu ja oli inhottavaa kaiken kaikkiaan.

Vierailija
47/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sosiaalinen ja nauravainen ja aika moni mies elämän varrella on sitten luullut, että olen ihastunut tai minut saa helposti iskettyä. Ystävällisyys ei tarkoita sitä, että on helppo tai lätkässä.

Vierailija
48/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ukko kun kertoilee tuollasia mitään merkkaamattomia asioita

Yrittääkö keräillä pisteitä vai mitä hittoa

Antaa ymmärtää sulle että ottajia olisi

Voi olla vallankäyttöä ja alistamisyritystä

Vierailija
49/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaisi miestä, joka ei kelpaa muille. Ole tyytyväinen, että miehesi kelpaisi.

Vierailija
50/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3/5

Tässä oli kyllä yritystä ja uudehkoa näkökulmaa, mutta se lopullinen twisti jäi puuttumaan.

En pyydä mitään numeroarvostelua elämäntilanteeseen. Ennemminkin kuulisin sitä onko tuo viimeisimmän puolison kollegan käytös normaalia vai jotain mihin tulisi puuttua

-ap

Ymmärrän, että harmittaa. Kyllä minuakin harmittaisi, jos joku nainen yrittäisi iskeä miestäni työpaikalla. Mutta en oikein ymmärrä sitä, että mitä sinä sille asialle tekisit? Kyllä se antaisi sinusta tosi lapsellisen, mustasukkaisen ja typerän kuvan, jos sinä ottaisit yhteyttä siihen naiseen.

En ollut ajatellut ottaa kyseiseen naiseen yhteyttä. Ennemmin mietin ottaako asia jälkikäteen puolisoni kanssa vielä keskusteluun ja jos niin miten

-ap

Vierailija
51/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen sosiaalinen ja nauravainen ja aika moni mies elämän varrella on sitten luullut, että olen ihastunut tai minut saa helposti iskettyä. Ystävällisyys ei tarkoita sitä, että on helppo tai lätkässä.

Onko sinulle ystävällistä kaveerausta vain se että menee varatun vastakkaista sukupuolta olevan luo kertoen näkevän siitä unta?

-eri

Vierailija
52/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla on vilkas mielikuvitus ja todella paha mustasukkaisuusongelma

Vierailija
53/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3/5

-ap

Miksi sinä siihen puuttuisit ylipäätään? Puolisosi asia se olisi, ei sinun. Ei minullekaan kuulu tippaakaan mitä mieheni tekee työssä ja kenen kanssa, kunhan kunnioittaa sopimiamme sääntöjä eli ei harrasta seksiä muiden kanssa. Se, että joku yrittää iskeä miestäsi ei ole sinun ongelmasi ollenkaan. Eikö ole hyvä että sinulle on muidenkin mielestä hyvä miesmaku?

Aiemmassa parisuhteessa minua petettiin lukuisia kertoja. Tiedän että nykyisin minulla hyvä miesmaku mutta stressaannun siitä jos muut naiset yrittää varattua puolisoani. Sen takia yksi kaverisuhteenikin päättyi kaverin yrittäessä pokata röyhkeästi miestäni kehottaen jättämään minut

-ap

Se ei kuitenkaan kuulu sinulle pätkän vertaa mitä miehesi työkaverit miehellesi sanovat tai hänestä ajattelevat. Entinen kaverisi oli törppö, kavereiden miehille ei yleensä kannata käydä sanomassa että jätä tuo kaverini.

Nyt on kyse siitä että luotatko mieheesi? Jos luotat, ei sillä ole merkitystä kuinka moni nainen häntä yrittää tai on yrittämättä.

Tiedän faktaksi että omaa miestäni lähestytään jatkuvasti, tiedän myös että mieheni flirttailee. Olen kuitenkin tehnyt valinnan luottaa häneen niin paljon että hän kertoo kyllä jos menee mokaamaan. Siihen asti, mitäpä minua liikuttaa kuka hänelle lähettelee viestejä tai kutsuu treffeille. Aikuinen mies joka on sitoutunut kumppaniinsa, osaa kyllä sanoa ei. Muunlaisen kanssa ei kannata edes olla suhteessa. Jos mies ei ole osoittanut olevansa epäluotettava, kannattaisi mahdollisia itsetunto-ongelmia selvittää ehkä terapeutin kanssa?

Ollaan oltu yhdessä yli kymmenen vuotta. Suhteen ensi kuukausina hän pyöritti toista naista yhtä aikaa tietämättäni kun koki ettei suhteen alussa tarvitse kertoa muille suhdestatusta mutta asia selvitettiin ja en ole nähnyt myöhempinä vuosina syytä olla mustasukkainen. Hänen työpaikalla tiedetään että varattu perheenisä

-ap

Vierailija
54/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn lää, läpä lässyn lässyn lää.

En jaksanut noin huonosta provosta lukea edes ensimmäistä lausetta loppuun.

Vierailija
55/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Olitteko molemmat opiskelijoita tai töissä vai miksi miehesi tapasi professorisi? Miksi mies kävi opiskelutilaisuuksissasi?

Vierailija
56/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3/5

-ap

Miksi sinä siihen puuttuisit ylipäätään? Puolisosi asia se olisi, ei sinun. Ei minullekaan kuulu tippaakaan mitä mieheni tekee työssä ja kenen kanssa, kunhan kunnioittaa sopimiamme sääntöjä eli ei harrasta seksiä muiden kanssa. Se, että joku yrittää iskeä miestäsi ei ole sinun ongelmasi ollenkaan. Eikö ole hyvä että sinulle on muidenkin mielestä hyvä miesmaku?

Aiemmassa parisuhteessa minua petettiin lukuisia kertoja. Tiedän että nykyisin minulla hyvä miesmaku mutta stressaannun siitä jos muut naiset yrittää varattua puolisoani. Sen takia yksi kaverisuhteenikin päättyi kaverin yrittäessä pokata röyhkeästi miestäni kehottaen jättämään minut

-ap

Se ei kuitenkaan kuulu sinulle pätkän vertaa mitä miehesi työkaverit miehellesi sanovat tai hänestä ajattelevat. Entinen kaverisi oli törppö, kavereiden miehille ei yleensä kannata käydä sanomassa että jätä tuo kaverini.

Nyt on kyse siitä että luotatko mieheesi? Jos luotat, ei sillä ole merkitystä kuinka moni nainen häntä yrittää tai on yrittämättä.

Tiedän faktaksi että omaa miestäni lähestytään jatkuvasti, tiedän myös että mieheni flirttailee. Olen kuitenkin tehnyt valinnan luottaa häneen niin paljon että hän kertoo kyllä jos menee mokaamaan. Siihen asti, mitäpä minua liikuttaa kuka hänelle lähettelee viestejä tai kutsuu treffeille. Aikuinen mies joka on sitoutunut kumppaniinsa, osaa kyllä sanoa ei. Muunlaisen kanssa ei kannata edes olla suhteessa. Jos mies ei ole osoittanut olevansa epäluotettava, kannattaisi mahdollisia itsetunto-ongelmia selvittää ehkä terapeutin kanssa?

Ollaan oltu yhdessä yli kymmenen vuotta. Suhteen ensi kuukausina hän pyöritti toista naista yhtä aikaa tietämättäni kun koki ettei suhteen alussa tarvitse kertoa muille suhdestatusta mutta asia selvitettiin ja en ole nähnyt myöhempinä vuosina syytä olla mustasukkainen. Hänen työpaikalla tiedetään että varattu perheenisä

-ap

Miksi sitten et luota puolisoosi? Jos luotat, niin mitä ongelmaa tässä on? Tarvitseeko hän neuvoja miten toimia tämän naisen kanssa, vai sinuako se vaivaa? Jos sinua, miksi? Mitä sinun tarvitsisi miehen kanssa vielä jutella asiasta?

Vierailija
57/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap ajattelet siitä, että parisuhteesi oikeasti ehkä tarvitsisi jotain hoitoa? Näettekö toisenne oikeasti ihmisinä? Huomioitteko toisianne riittävästi? Onko rakkautenne oikeaa vai jotain näön vuoksi olemista?

Vierailija
58/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Olitteko molemmat opiskelijoita tai töissä vai miksi miehesi tapasi professorisi? Miksi mies kävi opiskelutilaisuuksissasi?

Teimme yhdessä tutkimusta ja pitkää päivää, mieheni kävi hakemassa minua monesti koululta syömään tai kotiin koska työskentelytilamme olivat hänen työmatkansa varrella. Ko maassa kohteliaisuus ja small talk ovat tärkeämmässä roolissa kuin Suomessa.

Vierailija
59/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn lää, läpä lässyn lässyn lää.

En jaksanut noin huonosta provosta lukea edes ensimmäistä lausetta loppuun.

Mutta jaksoit provosoitua niin paljon että tulit tänne kirjoittamaan ah niin asiallisen kommenttisi? Jos koet tällaisen noin arvottomaksi provoksi, luulisi että helpointa olisi vain siirtyä toiseen keskusteluun...

Vierailija
60/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän