Puolison työkaveri
Vertaiskokemuksia kuulisin etten ylireagoi.
Aiempana vuonna puolisoni työpaikalla joku nainen halusi ajoittaa kaikki ruokatauot ja kahvitauot yhtä aikaa mieheni kanssa viettääkseen hänen seurassa. Hän pyysi puolisoani kyyditsemään häntä kotimatkoille toistuvasti ja ilmoitti hänelle hehkuttaneensä miestä kaikille kavereilleen josta puolisoni ihmetteli kun ei ollut tavannut heistä ainuttakaan. Nainen pyysi häntä yksipuolisesti vapaa-ajan viettoihinsa niin baareihin kuin erilaisiin puistotapahtumiin joihin mieheni yleensä kieltäytyi kohteliaasti vedoten pikkulapsiperheen kiireisiin. Nainen sanoi hänelle myös että jos miehelleni kävisi niin hän lähtisi autolla hänen kanssa vaikka toiselle puolelle Suomea samantien jos vain miehelle sopii. Lopulta yhteydenpitoyritykset laantui naisen osalta hänen vaihdettua työpaikkaa.
Nyt viimeisimpänä toinen puolisoni kaunis kollega ehdotellut hänelle yhteisiä illanviettoja ja tullut kesken työpäivänkin kertomaan kuinka näkee miehestäni unta. Minua kummeksuttaa tämä ja mietin onko tuollaiset puheet normaalia varatuille?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5
Tässä oli kyllä yritystä ja uudehkoa näkökulmaa, mutta se lopullinen twisti jäi puuttumaan.En pyydä mitään numeroarvostelua elämäntilanteeseen. Ennemminkin kuulisin sitä onko tuo viimeisimmän puolison kollegan käytös normaalia vai jotain mihin tulisi puuttua
-apMiksi sinä siihen puuttuisit ylipäätään? Puolisosi asia se olisi, ei sinun. Ei minullekaan kuulu tippaakaan mitä mieheni tekee työssä ja kenen kanssa, kunhan kunnioittaa sopimiamme sääntöjä eli ei harrasta seksiä muiden kanssa. Se, että joku yrittää iskeä miestäsi ei ole sinun ongelmasi ollenkaan. Eikö ole hyvä että sinulle on muidenkin mielestä hyvä miesmaku?
Aiemmassa parisuhteessa minua petettiin lukuisia kertoja. Tiedän että nykyisin minulla hyvä miesmaku mutta stressaannun siitä jos muut naiset yrittää varattua puolisoani. Sen takia yksi kaverisuhteenikin päättyi kaverin yrittäessä pokata röyhkeästi miestäni kehottaen jättämään minut
-ap
Se ei kuitenkaan kuulu sinulle pätkän vertaa mitä miehesi työkaverit miehellesi sanovat tai hänestä ajattelevat. Entinen kaverisi oli törppö, kavereiden miehille ei yleensä kannata käydä sanomassa että jätä tuo kaverini.
Nyt on kyse siitä että luotatko mieheesi? Jos luotat, ei sillä ole merkitystä kuinka moni nainen häntä yrittää tai on yrittämättä.
Tiedän faktaksi että omaa miestäni lähestytään jatkuvasti, tiedän myös että mieheni flirttailee. Olen kuitenkin tehnyt valinnan luottaa häneen niin paljon että hän kertoo kyllä jos menee mokaamaan. Siihen asti, mitäpä minua liikuttaa kuka hänelle lähettelee viestejä tai kutsuu treffeille. Aikuinen mies joka on sitoutunut kumppaniinsa, osaa kyllä sanoa ei. Muunlaisen kanssa ei kannata edes olla suhteessa. Jos mies ei ole osoittanut olevansa epäluotettava, kannattaisi mahdollisia itsetunto-ongelmia selvittää ehkä terapeutin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika sentään. Kai nyt komea mies on tottunut iskuyrityksiin? Ihan arkipäivää ja normaalia. Mitä sitten, osaahan se mies sanoa ei? Isketään minuakin joskus, niin mikä sitten miestä joka tapaa työssään paljon ihmisiä päivittäin (ei nyt tietenkään koronatilanteessa)?
Onko unissanäkemispuheet toisesta iskuyritys teidän mielestä?
-apKyllä on. Herää, miehesi ei ole sinulle uskollinen, vaan flirttailee naisille työpaikalla ja antaa olettaa vähän enemmän.
Millä lailla se tekee miehestä uskottoman? Onko flirtti pettämistä? Eiköhän itse kukin hymyile kivalle ja kivannäköiselle ihmiselle hiukan pidempään kuin epämiellyttävälle ihmiselle? Se ei kuitenkaan meinaa että pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika sentään. Kai nyt komea mies on tottunut iskuyrityksiin? Ihan arkipäivää ja normaalia. Mitä sitten, osaahan se mies sanoa ei? Isketään minuakin joskus, niin mikä sitten miestä joka tapaa työssään paljon ihmisiä päivittäin (ei nyt tietenkään koronatilanteessa)?
-ap
Itse näen paljon hyvin tapahtumarikkaita ja vaihtelevia unia, myös työkavereista. Olen joistakin näistä heille kaikkien kuullen kertonut, työkaverit miehiä. Ei ole todellakaan ollut iskuyrityksiä. Toki ko. unetkin jotakin hassua työhön liittyvää.
No varmaankin pitää reagoida, kun mies sulle tällaisia juttelee. Mutta vahtiminen tai miehen työkaverin häirintä ei todellakaan ole se juttu.
Yritä korjata parisuhdettanne. Tää on häly.
Miksi miehesi haluaa tilittää kaikki häneen kohdistuvat iskuyritykset noin tarkkaan? Kuulostaa hieman rehvastelulta " huomaatko vaimo, kuinka muut kauniit naiset haluavat minua ".
Vierailija kirjoitti:
No varmaankin pitää reagoida, kun mies sulle tällaisia juttelee. Mutta vahtiminen tai miehen työkaverin häirintä ei todellakaan ole se juttu.
Yritä korjata parisuhdettanne. Tää on häly.
Osittain ole samaa mieltä. Kyllä minäkin kerron avoimesti miehelleni mitä minulle on päivän aikana aina tapahtunut. Kerron myös jos joku on pyytänyt minua treffeille, koska olen tietenkin imarreltu ja haluan jakaa sen kaikkein tärkeimmän ihmisen kanssa, eli puolisoni kanssa. Oma puolisoni taas ei puhu minulle mitään siitä kuka häntä yrittää ja millä, mutta ei hän puhu omista asioistaan muutenkaan helposti. Kumpikaan meistä tuskin on kovin herkkä pettämään. Minä en ainakaan ole.
Mutta joo, puolison vahtiminen saati työkaverin häiriköinti eivät todellakaan ole asiallisia tai hyvää tuottavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi haluaa tilittää kaikki häneen kohdistuvat iskuyritykset noin tarkkaan? Kuulostaa hieman rehvastelulta " huomaatko vaimo, kuinka muut kauniit naiset haluavat minua ".
Etkö sinä kerro että hei, minua pyydettiin tänään lähtemään treffeille? Tai että työkaverini Janne/Jaana pyysi minua lähtemään hänen kuskikseen baariin? Tai että onko sinusta omituista että työkaverini Janne/Jaana on kertonut minusta kavereilleen? Minusta nämä ovat ihan normaaleita asioita joita puolisolle kerrotaan. Tuskin ap:n mies on niitä samalla tavalla listannut kaikkia samaan virkkeeseen, vaan on kertoillut päivästään ja ap on kerännyt tiedot siitä?
Kyllä mullekin flirtataan töissä, ja mä näen työkavereistani unia, mutta miksi menisin niistä kotona kertomaan? Luulen että se kuitenkin vähän pahoittaisi puolisoni mieltä. Meillä on palon muutakin juteltavaa kuin että joku hymyili minulle tai lateli jotain kohteliaisuuksia.
Itse olen vastuussa rajoistani. Tähän asti rajat ovat pitäneet.
En oikein pysty uskomaan, että aikuinen mies raportoisi kotona tuollaisia asioita paitsi jos hänellä on niin huono itsetunto tai jonkin asteinen pershäiriö jonka takia haluaa pitää vaimonsa varpaillaan. Oma puolisoni ei ikimaailmassa avautuisi minulle, jos jotain tuollaista työpaikalla tapahtuisi, ja hyvä niin. En myöskään itse stressaisi häntä sillä, jos joku kollegamies alkaisi vikitellä minua.
Suhteenne kuulostaa omituiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä kerro että hei, minua pyydettiin tänään lähtemään treffeille? Tai että työkaverini Janne/Jaana pyysi minua lähtemään hänen kuskikseen baariin? Tai että onko sinusta omituista että työkaverini Janne/Jaana on kertonut minusta kavereilleen? Minusta nämä ovat ihan normaaleita asioita joita puolisolle kerrotaan. Tuskin ap:n mies on niitä samalla tavalla listannut kaikkia samaan virkkeeseen, vaan on kertoillut päivästään ja ap on kerännyt tiedot siitä?
Boldattu: ei tulisi mieleenkään. Paitsi jos kyseessä olisi joku koominen tilanne, missä aivan random-mies olisi tehnyt treffiehdotuksen ja siihen liittyisi tosiaan jotain komiikkaa. Mutta että työkaveri, jonka kanssa olen jatkossakin tekemisissä - en todellakaan näkisi syytä kertoa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apKyllä on. Herää, miehesi ei ole sinulle uskollinen, vaan flirttailee naisille työpaikalla ja antaa olettaa vähän enemmän.
Pakko kommentoida että muille flirttailu ei kyllä minusta tarkoita ettei olisi uskollinen. Tietysti joku voi kokea flirttailunkin pettämisenä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jostain syystä mies haluaa vähän herätellä puolisoaan. Ap voi nyt miettiä, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3/5
Tässä oli kyllä yritystä ja uudehkoa näkökulmaa, mutta se lopullinen twisti jäi puuttumaan.En pyydä mitään numeroarvostelua elämäntilanteeseen. Ennemminkin kuulisin sitä onko tuo viimeisimmän puolison kollegan käytös normaalia vai jotain mihin tulisi puuttua
-ap
Provohan tämä on. Mun mielestä ei ollenkaan huono. 2/5.
Mulla on samanlaisia 'ongelmia' oman mieheni kanssa. Usein joku mimmi työpaikalla päättää kokeilla onneaan. Vituttaa kyllä välillä... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boldattu: ei tulisi mieleenkään. Paitsi jos kyseessä olisi joku koominen tilanne, missä aivan random-mies olisi tehnyt treffiehdotuksen ja siihen liittyisi tosiaan jotain komiikkaa. Mutta että työkaveri, jonka kanssa olen jatkossakin tekemisissä - en todellakaan näkisi syytä kertoa.
eri
Miksei? Kyllä minä kerron ylipäätään päivästäni. Kerroin myös että yliopistolla opiskellessani vastaava professorini pyysi minua ulos, eikä miehelläni ollut mitään vaikeuksia häntä kohdata opiskelutilaisuuksissani. Miksi sen pitäisi loukata ketään? Ei minua loukkaa jos joku pyytää miestäni treffeille. Tiedän ettei mies ikimaailmassa hyväksyisi jonkun toisen treffikutsua kun on minun kanssani naimisissa. Varmasti on eri asia jos suhteessa on jotain mätää ja toisella huono itsetunto johon toinen sitten “pelottelee” että minusta on näin moni muukin kiinnostunut, ihan tiedoksesi vaan... En kuitenkaan ymmärrä millä tavalla tämä liittyy normaaliin parisuhteeseen jossa kummankin itseluottamus on kunnossa, eikä ketään alisteta, tai petetä? Puoliso on monen paras ystävä jonka kanssa jutellaan ja käsitellään asioita. Minä kerroin tuosta professorista miehelleni koska koin sen hiukan omituisena ja halusin reflektoida ajatuksiani.
Ehkäpä jos minua joka toinen päivä pyydeltäisi treffeille, se olisi niin tavallista ettei sitä enää kotona edes ajattelisi. Minua ei kuitenkaan ainakaan niin usein isketä, etteikö ajatus mietityttäisi vielä illalla kotonakin, joskus imartelevasti, joskus epämiellyttävästi, joskus vain yllättävästi. Puolisoni ei kerro minulle kun häntä isketään, oletan että se on hänelle niin normaalia kauraa ettei sitä enää kotona muisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jostain syystä mies haluaa vähän herätellä puolisoaan. Ap voi nyt miettiä, miksi?
En ole ap, mutta minä ja mieheni kyllä kerrotaan tuollaiset asiat toisillemme, puhutaan kaikesta. Minustakin kyllä ihan normaalia.. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Miksei? Kyllä minä kerron ylipäätään päivästäni. Kerroin myös että yliopistolla opiskellessani vastaava professorini pyysi minua ulos, eikä miehelläni ollut mitään vaikeuksia häntä kohdata opiskelutilaisuuksissani. Miksi sen pitäisi loukata ketään? Ei minua loukkaa jos joku pyytää miestäni treffeille. Tiedän ettei mies ikimaailmassa hyväksyisi jonkun toisen treffikutsua kun on minun kanssani naimisissa. Varmasti on eri asia jos suhteessa on jotain mätää ja toisella huono itsetunto johon toinen sitten “pelottelee” että minusta on näin moni muukin kiinnostunut, ihan tiedoksesi vaan... En kuitenkaan ymmärrä millä tavalla tämä liittyy normaaliin parisuhteeseen jossa kummankin itseluottamus on kunnossa, eikä ketään alisteta, tai petetä? Puoliso on monen paras ystävä jonka kanssa jutellaan ja käsitellään asioita. Minä kerroin tuosta professorista miehelleni koska koin sen hiukan omituisena ja halusin reflektoida ajatuksiani.
Ehkäpä jos minua joka toinen päivä pyydeltäisi treffeille, se olisi niin tavallista ettei sitä enää kotona edes ajattelisi. Minua ei kuitenkaan ainakaan niin usein isketä, etteikö ajatus mietityttäisi vielä illalla kotonakin, joskus imartelevasti, joskus epämiellyttävästi, joskus vain yllättävästi. Puolisoni ei kerro minulle kun häntä isketään, oletan että se on hänelle niin normaalia kauraa ettei sitä enää kotona muisteta.
Siksi, että ensinnäkään en muutenkaan raportoi joka ikistä asiaa työpäivästäni; kuinka Minna sanoi sitä ja sitten Eija vastasi siihen näin ja sitten me kaikki naurettiin.
Toiseksi, en yksinkertaisesti näe syytä, miksi pitäisi kertoa asia, joka paljastaa tavallaan sen treffeille pyytäneen miestyökaverin yksityiselämää ja asettaa hänet noloon valoon.
Kolmanneksi, vaikka mieheni ei ole mustasukkainen, en koe tarvetta kylvää hänelle ajatuksia, jotka voisivat kasvaa mustasukkaisuudeksi. Sitten, kun elämä palaa normaaliksi ja työmatkat jälleen alkavat, niin miksi haluaisin hänen kenties muistavan, että olen reissussa sen miehen kanssa, joka on ilmaissut olevansa kiinnostunut minusta? Kun käytännössä siinä vaiheessa muutenkin viettäisin sen miehen kanssa melkein enemmän aikaa kuin puolisoni kanssa (oletan nyt, että puhuttaisiin tosiaan kollegasta jonka kanssa olen samassa yksikössä).
Kyllä on. Herää, miehesi ei ole sinulle uskollinen, vaan flirttailee naisille työpaikalla ja antaa olettaa vähän enemmän.