Puolison työkaveri
Vertaiskokemuksia kuulisin etten ylireagoi.
Aiempana vuonna puolisoni työpaikalla joku nainen halusi ajoittaa kaikki ruokatauot ja kahvitauot yhtä aikaa mieheni kanssa viettääkseen hänen seurassa. Hän pyysi puolisoani kyyditsemään häntä kotimatkoille toistuvasti ja ilmoitti hänelle hehkuttaneensä miestä kaikille kavereilleen josta puolisoni ihmetteli kun ei ollut tavannut heistä ainuttakaan. Nainen pyysi häntä yksipuolisesti vapaa-ajan viettoihinsa niin baareihin kuin erilaisiin puistotapahtumiin joihin mieheni yleensä kieltäytyi kohteliaasti vedoten pikkulapsiperheen kiireisiin. Nainen sanoi hänelle myös että jos miehelleni kävisi niin hän lähtisi autolla hänen kanssa vaikka toiselle puolelle Suomea samantien jos vain miehelle sopii. Lopulta yhteydenpitoyritykset laantui naisen osalta hänen vaihdettua työpaikkaa.
Nyt viimeisimpänä toinen puolisoni kaunis kollega ehdotellut hänelle yhteisiä illanviettoja ja tullut kesken työpäivänkin kertomaan kuinka näkee miehestäni unta. Minua kummeksuttaa tämä ja mietin onko tuollaiset puheet normaalia varatuille?
Kommentit (91)
Ainahan sanotaan ettei ole sen toisen vika vaan sen kuka parisuhteessa. Omakin mies lähti naisen mukaan joka tiesti meidän vuosikymmeniä jatkuneeata liitosta, suuresta määrästä lapsia jne. Nainen on susi naiselle. Ei kiinnosta toisne perhe-elämä vaan oma etu.
Jos miehesi ei olisi yhtään flirtti niin ei kukaan tulis päiväunistaan kertomaan, se on varma tai nainen täysin seko.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sanotaan ettei ole sen toisen vika vaan sen kuka parisuhteessa. Omakin mies lähti naisen mukaan joka tiesti meidän vuosikymmeniä jatkuneeata liitosta, suuresta määrästä lapsia jne. Nainen on susi naiselle. Ei kiinnosta toisne perhe-elämä vaan oma etu.
Jos miehesi ei olisi yhtään flirtti niin ei kukaan tulis päiväunistaan kertomaan, se on varma tai nainen täysin seko.
Miksi ihmeessä pitäisi kiinnostaa toisten perhe-elämä? Se ON sen vika joka on parisuhteessa ja rikkoo kumppanilleen tekemän lupauksen olla uskollinen. Ei sen ulkopuolisen.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla se flirtti meinaa että pettäisi ja jättäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi kiinnostaa toisten perhe-elämä? Se ON sen vika joka on parisuhteessa ja rikkoo kumppanilleen tekemän lupauksen olla uskollinen. Ei sen ulkopuolisen.
Kuten sanoin nainen on susi naiselle. Sinä sen todistat. Itse en voisi tuhota toisen perhe-elämää. Miehiä maailma pullollaan, miksi ottaa sitä varattua. Omakin mies palasi nopeasti takaisin mut rakkaus kuoli siihen mitä teki. Meillä vaan muita tekijöitä mitkä pitää yhdessä. Kamalaa on et se et oma rakas ei olekaan enää se tärkein ihminen maailmassa, ei voi luottaa enää ja anna enää itsensä oikeasti rakastaa toista. Hauskaa ja kivaa meillä on silti mut todellinen rakkaus kuoli pettämiseen. Aika moinen seuraus hetken huuman takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin nainen on susi naiselle. Sinä sen todistat. Itse en voisi tuhota toisen perhe-elämää. Miehiä maailma pullollaan, miksi ottaa sitä varattua. Omakin mies palasi nopeasti takaisin mut rakkaus kuoli siihen mitä teki. Meillä vaan muita tekijöitä mitkä pitää yhdessä. Kamalaa on et se et oma rakas ei olekaan enää se tärkein ihminen maailmassa, ei voi luottaa enää ja anna enää itsensä oikeasti rakastaa toista. Hauskaa ja kivaa meillä on silti mut todellinen rakkaus kuoli pettämiseen. Aika moinen seuraus hetken huuman takia.
Ei nainen ole susi naiselle. Se miehesihän sinua kohtaan oli susi. Ei se nainen ollut tehnyt sinulle minkäänlaista lupausta. Ja samalla tavalla olisi varmasti toiminut jos olisit ollut mies ja hän olisi ollut kiinnostunut miehestäsi.
Minunkin mieheni petti minua hirvittävän vaikeassa elämäntilanteessa aikanaan. Eipä käynyt mielessäkään alkaa syyttelemään sitä toista naista aiheesta. Hänellä oli ihan samanlainen oikeus etsiä onneaan kuin minullakin. Mieheni petti minulle antamansa lupauksen. Hänellä oli sopimus minun kanssani minkä hän rikkoi. Me selvitimme asian parisuhdeterapiassa, rakkaus ei onneksi kuollut mihinkään ja olemme onnellisesti yhdessä.
Mun huomion kiinnitti se, että miehesi kieltäytyi naisen kosiskelusta vedoten lapsiperheen kiireisiin, eikä sillä että hänellä on jo rakas vaimo kotona ja sen myötä upea perhe.
Mun miestä yritti myös joku nainen pokailla töissä ja hän perusteli myös samalla tavoin kieltäytymisensä, "mulla on lapsia". Ja kyllähän se näkyi siellä kotonakin, että mua ei arvostanut, enkä tuntenut itseäni tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ole susi naiselle. Se miehesihän sinua kohtaan oli susi. Ei se nainen ollut tehnyt sinulle minkäänlaista lupausta. Ja samalla tavalla olisi varmasti toiminut jos olisit ollut mies ja hän olisi ollut kiinnostunut miehestäsi.
Minunkin mieheni petti minua hirvittävän vaikeassa elämäntilanteessa aikanaan. Eipä käynyt mielessäkään alkaa syyttelemään sitä toista naista aiheesta. Hänellä oli ihan samanlainen oikeus etsiä onneaan kuin minullakin. Mieheni petti minulle antamansa lupauksen. Hänellä oli sopimus minun kanssani minkä hän rikkoi. Me selvitimme asian parisuhdeterapiassa, rakkaus ei onneksi kuollut mihinkään ja olemme onnellisesti yhdessä.
Kiva kuulla että pystyt silti rakastamaan miestäsi. Minä en, pettäminen kertoo myös sen ettei minua koko sydänestään rakasta. Enkä minäkään enää häntä. Mielestäni myös naisella vastuu. Miehet kun lähtee hyvin helposti naisen matkaan. Huvikseen tullut testailtua eri tilanteissa niin ihan kuka vaan perheellinen olis lähtenyt mukaani, myös tilanteissa joissa molemmilla oma perhe mukana esim. lomareissuilla kun ukko lähtenyt illalla baariin perheen jäädessä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mieheni petti minua hirvittävän vaikeassa elämäntilanteessa aikanaan. Eipä käynyt mielessäkään alkaa syyttelemään sitä toista naista aiheesta. Hänellä oli ihan samanlainen oikeus etsiä onneaan kuin minullakin. Mieheni petti minulle antamansa lupauksen. Hänellä oli sopimus minun kanssani minkä hän rikkoi. Me selvitimme asian parisuhdeterapiassa, rakkaus ei onneksi kuollut mihinkään ja olemme onnellisesti yhdessä.Kiva kuulla että pystyt silti rakastamaan miestäsi. Minä en, pettäminen kertoo myös sen ettei minua koko sydänestään rakasta. Enkä minäkään enää häntä. Mielestäni myös naisella vastuu. Miehet kun lähtee hyvin helposti naisen matkaan. Huvikseen tullut testailtua eri tilanteissa niin ihan kuka vaan perheellinen olis lähtenyt mukaani, myös tilanteissa joissa molemmilla oma perhe mukana esim. lomareissuilla kun ukko lähtenyt illalla baariin perheen jäädessä nukkumaan.
Ei se minusta rakkaudesta kerro mitään. Meillä selvitettiin syy jonka seuraus se pettäminen oli ja asia saatiin kuntoon.
Ei minun mieheni lähde ainakaan helposti kenenkään mukaan vaikka yrittäjiä riittää ihan useammalle päivälle viikosta (hänen työnsä on melko sosiaalista). En kuitenkaan näe että kyseessä olisi kenenkään muun vastuu kuin sen miehen. Ymmärrän enemmän kuin hyvin että jos tapaisin upeimman ja seksikkäimmän miehen jonka olen koskaan edes kuvitellut olevan olemassa, lähtisin hänen kanssaan sinkkuna sänkyyn ihan vain siksi että sellaisen tilanteen kokisi edes kerran elämässään. Niinhän päädyin itsekin yhteen mieheni kanssa, vaikkakin hän toki oli sinkku. Mutta en minä kysellyt ensitreffeillä hänen suhdestatustaan. Eri asia jos olen itse luvannut toiselle ihmiselle olla yksiavioinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin tässä vasta muutama pv sitten että onpas eräs työyhteisön jäsen mukavaa seuraa. Vähän liiankin hyvin viihdyn hänen seurassaan. On varattu ja niin olen minäkin. Elämässä nyt vaan tarvitsee joskus vähän piristystä.
Varattujen "piristyksen" kaipuu on merkki mielen köyhyydestä ja kyvyttömyydestä hoitaa sitä olemassaolevaa parisuhdetta niin, että se pysyisi tuoreena ja raikkaana.
Kaivataan draamaa, josta todellisuudessa ei loppupeleissä seuraa piristystä kenellekään vaan pelkkää tunkkaista ilmapiiriä valheineen, petoksineen. Pettäjä joutuu elämään valheessa lopun ikäänsä, jos pysyy petetyn puolisonsa kanssa jäämättä kiinni tai tunnustamatta.
Pahinta on pakottaa petetty elämään samassa valheessa saamatta valita haluaako olla osa tuota feikattua illuusiota.
Eihän flirttailu tai toisen seurassa töissä viihtyminen meinaa etteikö olisi onnellinen omassa suhteessaan tai että pettäisi/aikoisi pettää?
Flirttailu on mikropettämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin tässä vasta muutama pv sitten että onpas eräs työyhteisön jäsen mukavaa seuraa. Vähän liiankin hyvin viihdyn hänen seurassaan. On varattu ja niin olen minäkin. Elämässä nyt vaan tarvitsee joskus vähän piristystä.
Varattujen "piristyksen" kaipuu on merkki mielen köyhyydestä ja kyvyttömyydestä hoitaa sitä olemassaolevaa parisuhdetta niin, että se pysyisi tuoreena ja raikkaana.
Kaivataan draamaa, josta todellisuudessa ei loppupeleissä seuraa piristystä kenellekään vaan pelkkää tunkkaista ilmapiiriä valheineen, petoksineen. Pettäjä joutuu elämään valheessa lopun ikäänsä, jos pysyy petetyn puolisonsa kanssa jäämättä kiinni tai tunnustamatta.
Pahinta on pakottaa petetty elämään samassa valheessa saamatta valita haluaako olla osa tuota feikattua illuusiota.
Eihän flirttailu tai toisen seurassa töissä viihtyminen meinaa etteikö olisi onnellinen omassa suhteessaan tai että pettäisi/aikoisi pettää?
Flirttailu on mikropettämistä
Missä vaiheessa se muuttuu pettämiseksi? Itse kukin hymyilee kivalle, mukavastikäyttäytyvälle ja silmää miellyttävälle asiakkaalle/tyypille hetken pidempään kuin sellaiselle joka ei ole niin pidettävä. Minusta homma muuttuu pettämiseksi siinä vaiheessa kun ei voisi tehdä niitä asioita kumppaninsa nähden epäillen että kumppani ei pitäisi asiasta.
kiva mies sulla