Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison työkaveri

Ap
12.12.2020 |

Vertaiskokemuksia kuulisin etten ylireagoi.
Aiempana vuonna puolisoni työpaikalla joku nainen halusi ajoittaa kaikki ruokatauot ja kahvitauot yhtä aikaa mieheni kanssa viettääkseen hänen seurassa. Hän pyysi puolisoani kyyditsemään häntä kotimatkoille toistuvasti ja ilmoitti hänelle hehkuttaneensä miestä kaikille kavereilleen josta puolisoni ihmetteli kun ei ollut tavannut heistä ainuttakaan. Nainen pyysi häntä yksipuolisesti vapaa-ajan viettoihinsa niin baareihin kuin erilaisiin puistotapahtumiin joihin mieheni yleensä kieltäytyi kohteliaasti vedoten pikkulapsiperheen kiireisiin. Nainen sanoi hänelle myös että jos miehelleni kävisi niin hän lähtisi autolla hänen kanssa vaikka toiselle puolelle Suomea samantien jos vain miehelle sopii. Lopulta yhteydenpitoyritykset laantui naisen osalta hänen vaihdettua työpaikkaa.
Nyt viimeisimpänä toinen puolisoni kaunis kollega ehdotellut hänelle yhteisiä illanviettoja ja tullut kesken työpäivänkin kertomaan kuinka näkee miehestäni unta. Minua kummeksuttaa tämä ja mietin onko tuollaiset puheet normaalia varatuille?

Kommentit (91)

61/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranen aika sentään. Kai nyt komea mies on tottunut iskuyrityksiin? Ihan arkipäivää ja normaalia. Mitä sitten, osaahan se mies sanoa ei? Isketään minuakin joskus, niin mikä sitten miestä joka tapaa työssään paljon ihmisiä päivittäin (ei nyt tietenkään koronatilanteessa)?

Onko unissanäkemispuheet toisesta iskuyritys teidän mielestä?

-ap

No ei ole. Onhan voinut nähdä painajaistakin.

Joka tapauksessa, vaikka monet yrittäisivät iskeä miestäsi, niin en ymmärrä, miksi hänen pitää kertoa niistä sinulle.

Jotenkin sadistista. Et voi asialle yhtään mitään. Jättäisi miehesi omaan arvoonsa tuollaiset naikkoset. Niistä ei tarvitse sinulle kertoa, koska eihän tuollaisesta tule hyvä mieli.

Mene joskus miestäsi vastaan työpaikalle, niin näet, onko heitä ylipäätään olemassakaan ja miten käyttäytyvät miehesi läsäollessa.

Vierailija
62/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin ymmärrä millä tavalla tuo toisen naisen käytös olisi flirttailua. Ettei vaan miehesi olisi ihastunut ja tulkitsee asioita väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranen aika sentään. Kai nyt komea mies on tottunut iskuyrityksiin? Ihan arkipäivää ja normaalia. Mitä sitten, osaahan se mies sanoa ei? Isketään minuakin joskus, niin mikä sitten miestä joka tapaa työssään paljon ihmisiä päivittäin (ei nyt tietenkään koronatilanteessa)?

-ap

Joka tapauksessa, vaikka monet yrittäisivät iskeä miestäsi, niin en ymmärrä, miksi hänen pitää kertoa niistä sinulle.

Jotenkin sadistista. Et voi asialle yhtään mitään. Jättäisi miehesi omaan arvoonsa tuollaiset naikkoset. Niistä ei tarvitse sinulle kertoa, koska eihän tuollaisesta tule hyvä mieli.

Mene joskus miestäsi vastaan työpaikalle, niin näet, onko heitä ylipäätään olemassakaan ja miten käyttäytyvät miehesi läsäollessa.

Miksi ihmeessä siitä tulisi paha mieli? Selittäisikö joku tämän logiikan minulle? Puolisoni on valinnut olla kaikista maailman ihmisistä juuri minun kanssani. Hän ei ole tyytynyt minuun tai odottele parempaa vaan hän on aktiivisesti valinnut rakentaa elämänsä minun kanssani. Miksi siis minulle pitäisi tulla paha mieli siitä että hän kertoo päivästään ja mainitsee siinä sivussa että joku pyysi häntä treffeille? Sen salaaminen kertoisi minusta paljon enemmän.

Vierailija
64/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi ihmeessä siitä tulisi paha mieli? Selittäisikö joku tämän logiikan minulle? Puolisoni on valinnut olla kaikista maailman ihmisistä juuri minun kanssani. Hän ei ole tyytynyt minuun tai odottele parempaa vaan hän on aktiivisesti valinnut rakentaa elämänsä minun kanssani. Miksi siis minulle pitäisi tulla paha mieli siitä että hän kertoo päivästään ja mainitsee siinä sivussa että joku pyysi häntä treffeille? Sen salaaminen kertoisi minusta paljon enemmän.

Tämä ei ole minun kirjoitus

-ap

Vierailija
65/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että miehesi valehtelee sinulle jostain syystä. Toivoo että laihdutat, panostat yhteiseen elämään jne.

Hän haluaa osoittaa että vientiä olisi, enemmän kuin todellisuudessa on.

Vierailija
66/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että miehesi valehtelee sinulle jostain syystä. Toivoo että laihdutat, panostat yhteiseen elämään jne.

Hän haluaa osoittaa että vientiä olisi, enemmän kuin todellisuudessa on.

Miksi ihmeessä ap:n mies näin toimisi? Kai hän osaisi avata suutaan eikä odottaa että toinen pelästyy suhteensa puolesta ja alkaa hädissään räpiköidä? Kuulostaa sellaiselta suhteelta josta pitäisikin lähteä.

Vierailija
67/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä noita työpaikan naisia riitti. Kyllästyin siihen että pitäisi koko ajan jotenkin tapella omasta miehestä, koska totta helvetissä minä en aina tuntunut niin kivalta vaihtoehdolta; kotona umpiväsyneenä kahden kitisevän lapsen kanssa, kuin sit taas joku pirtsakka lapseton naikkonen jolla ei ole muuta kuin aikaa pyntätä itseään. Ex oli kai uskollinen mutta kuitenkin flirtti. Joten se siittä. Nykyisellä miehellä on vain miehiä työkavereina ja jotenkin helpompaa. Kun viettää koko päivän haisevien miesten kanssa niin aina kiva palata kotiin. ;) Noh, älkää ottako liian tosissaan, kieli poskella kirjoitan - ainakin osittain. 

Vierailija
68/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi toiminta kuulostaa vähän henkiseltä kiusaamiselta...

Jos hän tietää, että sinua on ennenkin petetty ja olet epävarma ja mustasukkainen, miksi hän heittää bensaa liekkeihin?

Pelimieheltä kuulostaa ja vielä ilkeältä sellaiselta :(

Vierailija
69/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tietää, että sinua on ennenkin petetty ja olet epävarma ja mustasukkainen, miksi hän heittää bensaa liekkeihin?

Miksi ihmeessä se on kiusaamista tai bensan heittämistä liekkeihin jos kertoo päivästään ja toteaa että sejase pyysi minua mökille. Kuinka paljon pitää kävellä kananmunankuorilla vain koska puolisoa on joskus petetty ja puolisolla on ongelmia itsetuntonsa kanssa? Sen sijaan että saisi aikuisena ihmisenä odottaa että puoliso pyrkii hoitamaan moiset mt-ongelmat pois jotta voi elää ihan normaalissa parisuhteessa jossa ei tarvitse miettiä että hmm, voinko kertoa triviaaleja asioita omasta elämästäni vai loukkaakohan tämä häntä? Kuulostaa enemmän siltä parisuhteelta jossa tv-kanava vaihtui jos siellä näkyi kauniita ja/tai puolialastomia naisia koska pariskunnan nainen oli mustasukkainen. Ei tervettä.

Vierailija
70/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Luulen, että miehellä on huono itsetunto tai jotenkin kieroutunut ajatusmaailma, kun haluaa mainostaa vaimolleen miten muut naiset on hänestä kaiken aikaa kiinnostuneita. Luulen, että totuus on se, että mies on kiinnostunut muista naisista. Nuo työtoverinaiset luultavammin pitävät miestä vain kaverina, etenkin jos hän on varattu tai iältään vanhempi.

Vierailija
71/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se on kiusaamista tai bensan heittämistä liekkeihin jos kertoo päivästään ja toteaa että sejase pyysi minua mökille. Kuinka paljon pitää kävellä kananmunankuorilla vain koska puolisoa on joskus petetty ja puolisolla on ongelmia itsetuntonsa kanssa? Sen sijaan että saisi aikuisena ihmisenä odottaa että puoliso pyrkii hoitamaan moiset mt-ongelmat pois jotta voi elää ihan normaalissa parisuhteessa jossa ei tarvitse miettiä että hmm, voinko kertoa triviaaleja asioita omasta elämästäni vai loukkaakohan tämä häntä? Kuulostaa enemmän siltä parisuhteelta jossa tv-kanava vaihtui jos siellä näkyi kauniita ja/tai puolialastomia naisia koska pariskunnan nainen oli mustasukkainen. Ei tervettä.

Eiköhän ne itsetunto-ongelmat tässä tapauksessa ole tuolla, joka boostaa egoansa kertomalla muiden kiinnostuksesta häneen.  Jos työpaikalla keskustelut ovat lähinnä flirttailua ja kiinnostuksen osoittamista vastakkaista sukupuolta kohtaan niin sanoisin, että kyseessä ei ole mikään triviaali asia.

Työpaikka on työntekoa varten. Ei seuranhakua varten.

Vierailija
72/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Luulen, että miehellä on huono itsetunto tai jotenkin kieroutunut ajatusmaailma, kun haluaa mainostaa vaimolleen miten muut naiset on hänestä kaiken aikaa kiinnostuneita. Luulen, että totuus on se, että mies on kiinnostunut muista naisista. Nuo työtoverinaiset luultavammin pitävät miestä vain kaverina, etenkin jos hän on varattu tai iältään vanhempi.

Siis onko se mainostamista kaiken aikaa jos asioiden tapahduttua kertoo siitä puolisolleen samalla kun kertoo vaikka että hitsi että maistoin hyvää jälkkäriä tänään lounaalla? Miksi oletatte että puoliso on kerännyt ne kaikki kokemukset listaan ja sitten kertoo ne tuollaisenaan vaimolleen?

Vierailija
73/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne itsetunto-ongelmat tässä tapauksessa ole tuolla, joka boostaa egoansa kertomalla muiden kiinnostuksesta häneen.  Jos työpaikalla keskustelut ovat lähinnä flirttailua ja kiinnostuksen osoittamista vastakkaista sukupuolta kohtaan niin sanoisin, että kyseessä ei ole mikään triviaali asia.

Työpaikka on työntekoa varten. Ei seuranhakua varten.

Miksi ihmeessä ne keskustelut olisivat lähinnä flirttailua ja kiinnostuksen osoittamista varten? Monella alalla työskennellään tiiviisti yhdessä ja tehdään jopa pitkää päivää. Työkavereiden kanssa tulee aika läheiseksi ja heidän kanssaan voi jopa vitsailla ja heittää joskus jopa ronskiakin huumoria jos se kaikille sopii. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö työtä tehtäisi saati että aiottaisiin pettää sitä omaa kumppania.

Boostaatko sinä egoasi jos vaikka parhaan ystäväsi kanssa juttelet että se ja se pyysi sinua kesken työlounaan treffeille? Vai keskusteletko? Millä tavalla on sitten egon boostaamista jos kertoo siitä vaimolleen, joka on aikuisena ihmisenä valinnut miehen johon luottaa ja joka on valinnut vaimonsa itse vapaaehtoisesti, eikä tyytynyt?

Jos ei siihen puolisoonsa luota, joko pelkää että tämä pettää tai kokee että toinen “pelottelee” sillä että katso nyt, muutkin ovat minusta kiinnostuneita... Niin onko se suhde sellainen jossa on ylipäätään hyvä olla?

Miksei ennemmin ole joko sinkku tai suhteessa jossa kokee varmuutta siitä että on haluttu, rakastettu ja suhteessa terveeseen ihmiseen jonka itsetuntoa ei tarvitse pelätä kolhivansa normaalilla keskustelulla.

Vierailija
74/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos ette puhu ihan kaikista asioista mitä töissä tapahtuu, niin silloin miehesi vedättää. Ja ulospäinsuuntautunut mies flirttailee naisten kanssa. Olen huomannut, että jos joku nainen on kiinnostunut miehestä ja mies vapautuu niin toinen nainen tulee tyrkyllä, koska näki että heillä oli kivaa ja mies antaa ymmärtää että on mahdollisuuksia.

Vierailija
75/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tutustuin töissä yhteen mieheen, ja meistä tuli kavereita. Ollaan tosi samanlaisia ja on helppo olla yhdessä ja jutella. Oon nähnyt hänestä untakin (olen nähnyt muistakin kavereistani) ja kertonut hänelle. Sama toisinpäin. Olen laittanut viestiä että lähteekö lounaalle, ja hän myös laittaa minulle. Joskus jaamme hauskoja meemejä tms. Ihan puhtaasti olemme kavereita. Tästä moni on pahoittanut mielensä, sillä olemme molemmat naimisissa tahoillamme. Ei ihan aina kannata panikoida, jos puoliso viettää aikaa/viestittelee/näkee unta jostain kaveristaan.

Vierailija
76/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos ette puhu ihan kaikista asioista mitä töissä tapahtuu, niin silloin miehesi vedättää. Ja ulospäinsuuntautunut mies flirttailee naisten kanssa. Olen huomannut, että jos joku nainen on kiinnostunut miehestä ja mies vapautuu niin toinen nainen tulee tyrkyllä, koska näki että heillä oli kivaa ja mies antaa ymmärtää että on mahdollisuuksia.

Siis eli kääntäen jos vaikka minä (ja ei, en ole tosiaan ap vaan ihan ohis) en kertoisi miehelleni että sitten kävin vessassa 10:15 ja sitten lähetin mailin jne, saati työasioista jotka ovat salassapidettäviä, mutta kerron että minua pyydettiin ulos - ihan siistä syystä että se on erikoisempaa ja se mietityttää minua vielä kotona ja haluan asiaa reflektoida, niin vedätän häntä? Tai henkisesti kiusaan?

Vierailija
77/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on häiriintynyt ja keksii sinulle satuja. Ei suomalaiset edes uskalla käyttäytyä noin olematta kännissä. Haluaa että olet mustasukkainen.

Vierailija
78/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muutkin tekee kirjoitti:

Ottakaa koira.

Takaapäinkö?

Vierailija
79/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tajusin tässä vasta muutama pv sitten että onpas eräs työyhteisön jäsen mukavaa seuraa. Vähän liiankin hyvin viihdyn hänen seurassaan. On varattu ja niin olen minäkin. Elämässä nyt vaan tarvitsee joskus vähän piristystä.

Varattujen "piristyksen" kaipuu on merkki mielen köyhyydestä ja kyvyttömyydestä hoitaa sitä olemassaolevaa parisuhdetta niin, että se pysyisi tuoreena ja raikkaana.

Kaivataan draamaa, josta todellisuudessa ei loppupeleissä seuraa piristystä kenellekään vaan pelkkää tunkkaista ilmapiiriä valheineen, petoksineen. Pettäjä joutuu elämään valheessa lopun ikäänsä, jos pysyy petetyn puolisonsa kanssa jäämättä kiinni tai tunnustamatta.

Pahinta on pakottaa petetty elämään samassa valheessa saamatta valita haluaako olla osa tuota feikattua illuusiota.

Vierailija
80/91 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tajusin tässä vasta muutama pv sitten että onpas eräs työyhteisön jäsen mukavaa seuraa. Vähän liiankin hyvin viihdyn hänen seurassaan. On varattu ja niin olen minäkin. Elämässä nyt vaan tarvitsee joskus vähän piristystä.

Varattujen "piristyksen" kaipuu on merkki mielen köyhyydestä ja kyvyttömyydestä hoitaa sitä olemassaolevaa parisuhdetta niin, että se pysyisi tuoreena ja raikkaana.

Kaivataan draamaa, josta todellisuudessa ei loppupeleissä seuraa piristystä kenellekään vaan pelkkää tunkkaista ilmapiiriä valheineen, petoksineen. Pettäjä joutuu elämään valheessa lopun ikäänsä, jos pysyy petetyn puolisonsa kanssa jäämättä kiinni tai tunnustamatta.

Pahinta on pakottaa petetty elämään samassa valheessa saamatta valita haluaako olla osa tuota feikattua illuusiota.

Eihän flirttailu tai toisen seurassa töissä viihtyminen meinaa etteikö olisi onnellinen omassa suhteessaan tai että pettäisi/aikoisi pettää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi