Tässä ketjussa voit tunnustaa, mistä asioista olet kateellinen
Minä voin aloittaa: olen kateellinen miehen siskolle, koska tämä on nätti, hoikka ja koulutukseltaan juristi.
Jos et ole kenellekään kateellinen, mutta mielesi tekee päteä asialla, niin mene pois. Tämä on vertaistukiketju.
Kommentit (55)
Olen kateellinen niillle, joilla on iso ja läheinen suku. Tai laaja ja läheine ystäväpiiri
Kadehdin ihmisiä, joilla on ystäviä ja jotka saavat tuntea olevansa kaivattuja ja pidettyjä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:54"]
Yritän olla olematta kateellinen, ihan omaksi parhaakseni.
Yleensä kateuden tunteesta pääsee vähän eroon, kun ymmärtää, että se ihminen jolle olet kateellinen jostain tietystä asiasta, on kokonaisuus. Jos olet kateellinen jollekin hänen treenatusta kropastaan, oletko kateellinen myös siitä, että hän viettää neljä tuntia viikossa salilla ja vahtii koko ajan syömisiään? Tai jos olet kateellinen siitä, että joku työskenteleen hyvässä asemassa unelmatyöpaikassaan ja saa rahaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta hän on päässyt siihen esim jonkun lapsuuden hyväksikäyttötrauman ansiosta.
Kärjistettyjä esimerkkejä, mutta kannattaa aina muistaa se, että jokaisella meistä on niitä hyviä ja huonoja puolia ja luultavasti kumpaakaan niistä ei olisi ilman toista. Älkää olko kateellisia, iloitkaa toistenne puolesta ja olkaa itse iloisia siitä, mitä teillä on! Joku muu on kateellinen teille siitä :)
Olette kaikki kauniita, ihania ihmisiä, juuri tuollaisena!
[/quote]
Olet siinä oikeassa, että onhan se toisten elämän tuijottaminen ja kadehtiminen sinänsä typerää. Mutta toisaalta totuus on myös se, että toisilla ihmisillä on oikeasti asiat aika hyvin - hyvä terveys, rahaa tarpeeksi, hyvä parisuhde, ei vaikeita tragedioita tai traumoja, hyvät ihmissuhteet, mielekäs elämä - ja toisilla sitten nämä äsken luetellut asiat on päin helvettiä. Elämä on epäreilua.
Olen kateellinen Naisille jotka ovat huippu kauniita korkeasti koulutettuja koti kaunis ja kaikki hyvin ja täydellistä.
Tiedän että tämä kuulostaa todella tyhmältä, mutta olen kateellinen niille, jotka ovat voittaneet ja tulevat voittamaan lotossa miljoonia.
Minulla on käynyt ihan paska tuuri kaiken suhteen: alkoholistit vanhemmat, koulukiusausta, mielenterveysongelmia, pätkätöitä ja työttömyyttä, opiskelut ei suju kun ei riitä äly pääkopassa. Koko ajan pitää kituuttaa. Ystäviä ei ole, sukua ei kiinnosta.
Tulisi edes se lottovoitta, mutta ei. Ei ikinä osu kohdalle, niin kuin ei mikään muukaan onnellinen asia. En kohta jaksa enää.
Olen kateellinen niille joilla on hyvä iho :(
Olen kateellinen niille, jotka saa ihan mielettömän upeita vuokrakämppiä kohtuullisella vuokralla. Ja tiedän että ne menee suhteilla, mutta itselläni ei sellaisia ole.
29: Olen ihan samasta asiasta kateellinen. Meillä ei ihan noin mennyt että mies olisi pettänyt, mutta ei vaan halunnut lasta kun se päätti tulla ehkäisystä huolimatta. Itse olin heti todella onnellinen mutta mies vaan ilmoitti kylmästi ettei halua olla lapsen kanssa MISSÄÄN tekemisissä. Koko raskausajan olin siis yksin ja nyt lapsi on reilu vuoden vanha eikä isä ole kertaakaan soittanut tai käynyt katsomassa lastaan :( Raskausaika oli aika vaikeaa, kun juuri sain samalla vierestä katsella kaverini raskautta rakastavan miehen kanssa. Itse sain nuo kaikki vaunujen ja vakuutusten vertailut hoitaa ja kaiken maksaa. Toki mulla hyvänä puolena oli että sain myös yksin tehdä kaikki valinnat (isä ei taida edes nimeä tietää, ei ole ainakaan multa kysynyt, eikä ole enää mun facebook kaverikaan).
Lapsen synnyttyä kuitenkin helpotti. Silloin sulla on seuraa siitä lapsesta ja saat kohdistaa kaiken rakkauden vain vauvaan :) Olen kyllä itsestäni huomannut että olen todella kiintynyt (en keksi parempaa sanaa) lapseeni. En halua laittaa sitä hoitoon kun vain silloin kun on ihan pakko vaikka hoitopaikkoja olisikin. Ikinä en ota itselleni omaa aikaa. Tähän mennessä ei väsytä, ja uskon että tämä on vaan hyvä asia ja että meistä tulee läheisiä. Kunhan en vaan mitään riippuvuus suhdetta häneen tee.
En vaatinut isyyden tunnustusta. Tiedän että päästin nyt hänet kuin koiran veräjästä, mutta sillä turvasin ettei hän muutaman vuoden päästä alakkaan vaatia tapaamisia ynnä muita isän oikeuksia. Voihan hän nytkin niin tehdä mutta ainakin se on vaikeampaa hänelle kuin että jos olisi isyyden tunnustanut. Nyt minä olen ainut juridinen vanhempi.
Tuntuu ihan kauhealta ettei lapseni saa koskaan tuntea isäänsä. Olen kateellinen joka kerta kun nään isän antavan lapselle vauhtia kiikussa lähileikkikentällämme tai työntävän vaunuja kaupungilla. Voimia sinulle! Toivottavasti sulla on vanhemmat/kaverit/sukulaiset lähellä ja saat niin henkistä kuin kaikkea muutakin apua heiltä. Kyllä sinä (ja minäkin) löydät joskus miehen joka rakastaa lastasi kuin omaansa ja saatte yhdessä vielä lapsia ja saat kokea sen "normaalin" raskauden ja kaikki ne ilot
Olen kateellinen eräälle nuorelle tytölle jonka kanssa teeme välillä yhteistyötä työn merkeissä. Hän on nuori ja fiksu, hyvin älykäs ja ahkera psykologin työssään. Tunnollinen ja ystävällinen, hänellä on työpaikallakin ystäviä ja tulee helposti toimeen kaikkien kanssa. Hän ei koskaan halua riidellä kenenkään kanssa, on aidosti sovitteleva ja lämmin luonne. Ei yritä esittää tai teeskennellä.
Kauniskin hän on. Paksut, punaiset pitkät hiukset ja suuret silmät, ja luonnostaan valtavan pitkät tummat ripset. Siis en ikinä ole nähnyt KENELLÄKÄÄN sellaisia ripsiä. Eikä edes koskaan laita RIPSIVÄRIÄ. Hän ei ole pitkä, vaan hyvin pieni ja siro, ja se on hänessä kaunista. Ei tee asiasta numeroa.
En olisi edes kateellinen ja asia olisi helpompi sivuuttaa, jos tyttö olisi ylimielinen, narsistinen ja hemmoteltu hupakko. Mutta ei. Hän on oikeasti, AIDOSTI lämmin ja välittävä luonne. Tietenkään ei mikään täydellinen jumalatar, mutta hyvin ystävällinen ja mukava persoona.
Olen hänelle takaisin ystävällinen. En koe, että haöuaisin kilpailla mistään hänen kanssaan. Emme varmaan kumpikaan ole kilpailevaista sorttia :)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:45"]
Minä voin aloittaa: olen kateellinen miehen siskolle, koska tämä on nätti, hoikka ja koulutukseltaan juristi.
Jos et ole kenellekään kateellinen, mutta mielesi tekee päteä asialla, niin mene pois. Tämä on vertaistukiketju.
[/quote]
Olen kateellinen ystävälle,jolla on kiva,oman alan työpaikka.
Olen kateellinen toiselle ystävälle (päällisin puolin)täydellisestä parisuhteesta.
Lisäksi kadehdin kaikkia,joilla on ihanan timmi vartalo,itse en vaan saa liikunnasta sellaisia kiksejä,että voisin edes haaveilla sporttisesta kropasta.
Olen kateellinen veljen avovaimolle,joka on kaunis,herttainen ja loistava leipuri.
Kai noita lisääkin keksisi,nuo tulivat ensimmäisenä mieleen.
Kiitos muuten ketjun keksimisestä,harvemmin tällaisista asioista pääsee jurputtamaan :)
Hah, mä olen se kadehdinnan kohde näköjään, mulla on ihana terve mies ja itse syön kakkuja lähes päivittäin mutten liho, mulla on myös kadehdittava ulkonäkö ja pitkät hiuksetkin, hyvä iho, ja korkea koulutus ja siksi rahaakin. Mutta mä olen itse sairas, muut ei vaan näe sitä, kuinka vaikea mun astma on ja kuinka mun sydän ei oikein aina toimi, kuinka lääkärit epäilee vakavampaa autoimmuunisairautta, eikä ne näe sitäkään minkälaiset jäljet jätti mun alkoholisti-vanhemmat, kuinka mä herään öisin painajaisiin. Ne vain näkee hoikan kauniin naisen joka syö paljon muttei liho ja elää 'täydellistä' elämää.
Ihmisille, joilla on helppo, hyväpalkkainen ja vakaa työ. Semmosen kun sais, niin en mitään muuta kaipaiskaan :)
Ihmisille joilla on mielekäs ammatti ja jolla tienaa hyvin. Ja niille jotka ovat lahjakkaita kädentaidoissa.
Tunnen pienen kateudenpiston rinnassani aina kun kuulen joltain tutulta vauvauutisen. Vauvat on maailman ihanin asia. Itselläni jo lapsiluku kuitenkin jo valitettavasti täynnä.
Yritän olla olematta kateellinen, ihan omaksi parhaakseni.
Yleensä kateuden tunteesta pääsee vähän eroon, kun ymmärtää, että se ihminen jolle olet kateellinen jostain tietystä asiasta, on kokonaisuus. Jos olet kateellinen jollekin hänen treenatusta kropastaan, oletko kateellinen myös siitä, että hän viettää neljä tuntia viikossa salilla ja vahtii koko ajan syömisiään? Tai jos olet kateellinen siitä, että joku työskenteleen hyvässä asemassa unelmatyöpaikassaan ja saa rahaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta hän on päässyt siihen esim jonkun lapsuuden hyväksikäyttötrauman ansiosta.
Kärjistettyjä esimerkkejä, mutta kannattaa aina muistaa se, että jokaisella meistä on niitä hyviä ja huonoja puolia ja luultavasti kumpaakaan niistä ei olisi ilman toista. Älkää olko kateellisia, iloitkaa toistenne puolesta ja olkaa itse iloisia siitä, mitä teillä on! Joku muu on kateellinen teille siitä :)
Olette kaikki kauniita, ihania ihmisiä, juuri tuollaisena!