Mistä syystä sinulla on mennyt välit poikki johonkin ihmiseen?
Minulla on usein mennyt välit poikki jonkun ihmisen kanssa, itse asiassa hämmästyttävän usein. En tiedä, onko kyse minusta vai siitä, että lähelleni on päässyt hankalia ihmisiä.
Minulla on mennyt välit poikki seuraavista syistä:
1. Henkilö X epäili, että henkilö Y on lesbo ja minä pohdin tätä ääneen henkilö X:n kanssa, siis aivan neutraalisti. Henkilö Y ei ollut koskaan seurustellut miehen kanssa ja sanoin, että voihan se olla tottakin. Henkilö Y sai tietää keskustelusta ja raivostui minulle niin, ettei ole 20 vuoteen puhunut minulle mitään. Henkilö X ja Y ovat kuitenkin edelleen keskenään kavereita.
2. Kysyin tuttavalta milloin lapsen laskettu aika on. Hän oli jo synnyttänyt pari viikkoa sitten. Ei ole puhunut sen jälkeen kahteen vuoteen.
3. Henkilö Z puhui tapaamisissamme ainoastaan rahasta. Kenellä sitä on, kenellä ei, mitä mikäkin maksaa ja mistä sitä saa lisää. Huomautin tästä ja sanoin, että elämässä on paljon muutakin kuin rahaa. Loukkaantui, eikä ole 8 vuoteen ollut enää tekemisissä kanssani.
4. Henkilö W kysyi minulta suoraan, voisinko ajatella hänen osallistuvan missikisoihin. Sanoin, etten ensinnäkään arvosta missi-instituutiota pätkääkään ja että hän tuskin menestyisi siellä. Luulin vitsiksi, koska henkilö W oli 80-kiloinen 160-senttinen nainen, jolla ei ollut mitään klassisia kauneusihannepiirteitä.
Äh, ehkä se sitten olenkin minä, joka saan ihmiset kaikkoamaan.
Kommentit (52)
Tein klassisen virheen mitä ei sais tehdä eli ihastuin monivuotiseen ystävään(naiseen) mutta naisella ei ollutkaan samanlaisia tunteita mua kohtaan mut en siinä ihastuksessa sitä tajunnut niin loppujen lopuksi meni välit kokonaan poikki mitä kadun kyllä syvästi.
En kyllä yhtään ihmettele miksi möläyttelijä-ap:n kaverit kaikkoaa. Maailmassa on kuitenkin kivoja ja reilujakin ihmisiä joiden kanssa kaveerata.
Valehtelu, kieroilu, selkään puukotus
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:52"]Minulla on usein mennyt välit poikki jonkun ihmisen kanssa, itse asiassa hämmästyttävän usein. En tiedä, onko kyse minusta vai siitä, että lähelleni on päässyt hankalia ihmisiä.
Minulla on mennyt välit poikki seuraavista syistä:
1. Henkilö X epäili, että henkilö Y on lesbo ja minä pohdin tätä ääneen henkilö X:n kanssa, siis aivan neutraalisti. Henkilö Y ei ollut koskaan seurustellut miehen kanssa ja sanoin, että voihan se olla tottakin. Henkilö Y sai tietää keskustelusta ja raivostui minulle niin, ettei ole 20 vuoteen puhunut minulle mitään. Henkilö X ja Y ovat kuitenkin edelleen keskenään kavereita.
2. Kysyin tuttavalta milloin lapsen laskettu aika on. Hän oli jo synnyttänyt pari viikkoa sitten. Ei ole puhunut sen jälkeen kahteen vuoteen.
3. Henkilö Z puhui tapaamisissamme ainoastaan rahasta. Kenellä sitä on, kenellä ei, mitä mikäkin maksaa ja mistä sitä saa lisää. Huomautin tästä ja sanoin, että elämässä on paljon muutakin kuin rahaa. Loukkaantui, eikä ole 8 vuoteen ollut enää tekemisissä kanssani.
4. Henkilö W kysyi minulta suoraan, voisinko ajatella hänen osallistuvan missikisoihin. Sanoin, etten ensinnäkään arvosta missi-instituutiota pätkääkään ja että hän tuskin menestyisi siellä. Luulin vitsiksi, koska henkilö W oli 80-kiloinen 160-senttinen nainen, jolla ei ollut mitään klassisia kauneusihannepiirteitä.
Äh, ehkä se sitten olenkin minä, joka saan ihmiset kaikkoamaan.
[/quote]
Heh itekin oon vittumoinen tyyppi mutta oon sitä ihan tasaisesti että ei yllätä ketään. Mutta nuo oli kyllä loistavia. En edes ikekyksissäni yltäisi noihin.
Olen ajautunut kiltteyttäni erilaisiin ihmissuhteisiin ja muutama niistä on katkennut kun en ole enää jaksanut. Kieroja suhteita.
Sanoin ystävän miehelle että lopettaa jankkaamisen. Seuraavana päivänä tuli lista miksi olen idiootti :D
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:15"]
Onpas ap:lla ollut aika herkkiä ystäviä, jos nuo ovat oikeat ja ainoat syyt. Omalla kohdallani en hirveästi siltoja ole poltellut ja jos olen, niin yleensä siihen on vaikuttanut monta syytä yhdessä, ei mikään yksi tietty kommentti. Joidenkin kohdalla asia on selvitetty ja välit ovat palautuneet, mutta yhden kohdalla välit ovat edelleen poikki.
Syy on pohjimmiltaan aika perinteinen eli mies. Opiskeluaikoina mulla oli sutinaa yhden pojan kanssa. Tämä (entinen) ystävä asui toisella paikkakunnalla, eli ei ollut tavannut tätä miestä kunnes joskus hän tuli käymään mun luona ja vietettiin kaikki iltaa yhdessä. Tämä ystävä tiesi että mulla ja miehellä on jotain säätöä, mutta alkoi silti iskeä tätä miestä! Ilmeisesti hän ihan aidosti ihastui, mutta toiminta oli silti aika törkeää ottaen huomioon että olimme hyviä ystäviä ja hän tiesi tilanteen. Ilta päättyi ihan hyvin, tuolloin ei vielä tapahtunut mitään sen kummempaa, ajattelin vain että ystäväni oli todella tökerö kun ilmaisi ihastuksensa niin selkeästi. Myöhemmin sain kuitenkin tietää tältä mieheltä, että ystäväni oli tämän jälkeen soitellut hänelle, pyytänyt treffeille, ilmaantunut joskus asunnon oven taakse ja kaikinpuolin piirittänyt häntä! Ja kaikki tämä silti, vaikka mies oli sanonut ettei ole kiinnostunut. Mun ja tämän miehen juttu lopahti (ihan muista syistä), mutta olemme edelleen kavereita. Ystävän tökeröstä käytöksestä olin todella tyrmistynyt, mutta olin valmis antamaan anteeksi jos hän sitä pyytäisi. No, näin ei käynyt vaan hän oli yhteisille ystävillemme ihmetellyt, miksi olen suuttunut hänelle!
[/quote]
Ota huomioon, että ap ei välttämättä kovin objektiivisesti asiaa esittänyt. Kaikkihan tuntee näitä "mähän vaan vähän huomautin...."
Varsinkin mitä pidemmäksi tuo lista elämän aikana muodostuu, sitä todennäköisempää on, että ap:lla on paljon parantamisen varaa kommunikointitaidoissa.
Seurustelin muutaman kuukauden miehen kanssa joka ensin tuntui täydelliseltä mutta pian paljastui aivan sekopäiseksi. Vainoharhaa, mustasukkaisuutta, riidan haastamista, masennusta ja ahdistusta. Ne hyvät jutut oli niin hemmetin hyviä että kestin jonkun aikaa, ajattelin että kyllä tää tästä kun toinen oppii luottamaan ja rakkaus parantaa tms.. Voi luoja, onneksi se mies oli kuitenkin niin sekaisin ettei tullu mitään suurempia siirtoja tehtyä ja homma oli melko helppo viheltää poikki kun huomasin etten ollu pitkään aikaan nauranut, en tavannut kavereita, en uskaltanut soittaa äidillekään ettei puhelin olis varattu ja tätä listaa vois jatkaa..
Niinpä katkaisin välit, täysin ja kertarysäyksellä. Aina muuten elämässä on jollain lailla diplomatian keinoin pärjätty kaikenlaisissa tilanteissa. Huh Huh ja vieläkin puistattaa tuo kokemus.
Onhan noita välejä katkeillut, kaikkia ei vain voi miellyttää ja kaikkia ystävyyssuhteita ei ole tarkoitettu kestämään koko elämää.
Kummisetääni, joka täysin yllättäin tuli sänkyyni hiplaamaan minua.
Alkoholismi, aineet, paskanpuhuminen, arvostelu, mt- ongelmat.. Enemmän olen sukulaisiani vältellyt/ laittanut välit poikki, kuin ystäviäni
Ex bestis valehteli suunnitelmallisesti mulle useiden vuosien ajan yhdestä elämänsä isoista asioista. Eipä tuo muutenkaan mikään sydämellinen tapaus ollut. Vitun nirppanokka ylimielinen asperger. Lopetin kynnysmattona olemisen joka oli ystävyyttämme kantava voima koko nuoruuden. Vielä tulee mainostoimisto tyyppisiä postikortteja ulkomailta kuin matkailuviranomaisen kirjoittamana. En enää ota yhteyttä. Empatiakyvytön ääliö. Kadun koko ystävyyttä katkerasti.
Välit eivät varsinaisesti menneet poikki, mutta lakkasin pitämästä yhteyttä kahteen tuttuun.
Tapaus A: liuta lapsia ties kuinka monen miehen kanssa, vain 2 isää tekemisissä lastensa kanssa, vanhimmat lapset huostaanotettu. Pienessä (65 neliötä) asunnossa asui parhaillaan 8 hlö ja oli aivan kauhea sotku. Enkä itsekään ole mikään maailman siistein ihminen, mutta meno oli jotain ihan järkyttävää, roskisvuoria useammassa huoneessa jne.
Tapaus B: Jatkuvaa ihmissuhdedraamaa, johon liittyi aina pettämistä, välillä varkauksia, väkivaltaa jne.
Paras ystäväni tutustui kauttani mieheen ja alkoi seurustella tämän kanssa. Tämä mies on hyviä kavereita raiskaajani kanssa, ja paras ystäväni alkoi usein käydä tuon poikaystävänsä ja raiskaajani kanssa yhdessä baarissa yms. Sanoi ettei halua valita puolia, mutta eipä hänen tarvinnutkaan kun päätin että tämä ystävyys oli tässä. On kysellyt kuulumisiani toiselta kaveriltani mutta tuo oli kyllä sellainen asia mikä laittoi välit lopullisesti jäähän.
Siinäpä taitaa olla ainoa ihminen johon välit on tietoisesti katkenneet, muiden kanssa vaan pikkuhiljaa etäännytty.
Lukioaikainen ystävä katkaisi välit, kun en pitänyt yo-juhlia. Joo, en ymmärrä tätä itsekään.
Yhteen mukavalta aluksi vaikuttaneeseen ystävään piti katkaista välit, kun tästä kuoriutui pakkomielteinen stalkkeri, joka sai raivareita, jos häneen ei pitänyt monta kertaa päivässä yhteyttä. Väkivallalla uhkailut minua ja ystäviäni kohtaan katkaisivat kamelin selän.
Äidilläni oli vähän outo juttu. Jutteli pitkäaikaisen ystävänsä kanssa niitä näitä puhelimessa, kuten aina. Ystävä itse soitteli äidille työpaikaltaan, koska hänellä oli töissä tylsää. Sanoi sitten, että ootas, käyn syömässä ja soitan vartin päästä uudestaan. No, vartista tuli 15 vuotta. Ei koskaan enää ottanut yhteyttä eikä vastannut äidin yhteydenottoihin. Asia on vaivannut äitiä kauan...
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:11"]Jaa-a. Minulla ei ole koskaan mennyt välit poikki kenenkään kanssa tuolla tavalla. Etääntymisen kautta kyllä, siis sen vuoksi, että joku on muuttanut loitolle tai muuten vaan yhteydenpitotilanteet ovat harvenneet. Mutta että välit kariutuisivat yksittäiseen möläytykseen...
Kaipa siinä on kyse sekä möläyttelijän tavasta sanoa asioita, että sen kuulijan herkkähipiäisyydestä. Itse voisin kuvitella lähinnä nauravani useimmille noista.
Mutta kyllä sinunkin ap kannattaisi vähän miettiä, mitä lauot toiselle. Vaikka ymmärrän sinänsä sinun tuskastumisesi jonkun jatkuviin raha-pohdintoihin, sinä kyllä täysin selvästi omalla kommentillasi (nro 3) asetit itsesi hänen yläpuolelleen ja sanoit, etteivät hänen juttunsa sinua kiinnosta.
Nelosesimerkissä teit saman. Sanoit tosiasiallisesti olevasi moraalisesti kaveriasi ylempänä ("missi-instituutio on paskaa, ei kyllä minua kiinnosta moinen höttö") ja potkaiset vielä alavatsaan huomauttamalla, ettei hänellä ole tsaansseja. Olit varmasti siinäkin aivan oikeassa SINÄNSÄ, mutta kaveria ei ole tapana ampua noin inhorealistisesti alas. Parempi olla ympäripyöreä: "jaa-a, ainahan sitä voi kokeilla, mutta itse en tunne alaa, joten en osaa yhtään tohon vastata...."
Toisaalta. Ainahan voit kysyä itseltäsi, menetitkö noissa tapauksissa jotain vai oliko ihan hyväkin päästä tuollaisista ihmisistä eroon... ;-)
[/quote]
Siis eriävällä mielipiteellä "asetetaan itsensä toisen yläpuolelle ja ilmaistaan, ettei hänen asiansa kiinnosta"? Mielestäni ei ole todellakaan noin! Mutta ehkä tässä tosiaan ilmenee se tutkittu ja todennettu suomalaisen kulttuurin keskustelun taso: mielipiteet ja henkilökohtaisuudet sekoittuvat, niitä ei osata erottaa keskustelussa. Minun mielestäni mielipiteestä ei voi loukkaantua. Se ei ole henkilökohtainen hyökkäys.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:35"]Paras ystäväni tutustui kauttani mieheen ja alkoi seurustella tämän kanssa. Tämä mies on hyviä kavereita raiskaajani kanssa, ja paras ystäväni alkoi usein käydä tuon poikaystävänsä ja raiskaajani kanssa yhdessä baarissa yms. Sanoi ettei halua valita puolia, mutta eipä hänen tarvinnutkaan kun päätin että tämä ystävyys oli tässä. On kysellyt kuulumisiani toiselta kaveriltani mutta tuo oli kyllä sellainen asia mikä laittoi välit lopullisesti jäähän.
Siinäpä taitaa olla ainoa ihminen johon välit on tietoisesti katkenneet, muiden kanssa vaan pikkuhiljaa etäännytty.
[/quote]
Raiskaajasi kanssa siis olet väleissä mutta et ystäväsi?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:35"]Paras ystäväni tutustui kauttani mieheen ja alkoi seurustella tämän kanssa. Tämä mies on hyviä kavereita raiskaajani kanssa, ja paras ystäväni alkoi usein käydä tuon poikaystävänsä ja raiskaajani kanssa yhdessä baarissa yms. Sanoi ettei halua valita puolia, mutta eipä hänen tarvinnutkaan kun päätin että tämä ystävyys oli tässä. On kysellyt kuulumisiani toiselta kaveriltani mutta tuo oli kyllä sellainen asia mikä laittoi välit lopullisesti jäähän. Siinäpä taitaa olla ainoa ihminen johon välit on tietoisesti katkenneet, muiden kanssa vaan pikkuhiljaa etäännytty. [/quote] Raiskaajasi kanssa siis olet väleissä mutta et ystäväsi?
[/quote]
Sori, en usko että olet noin idiootti vaikka yrittäisit. En ole hänen kanssaan väleissä enkä ollut ennen raiskaustakaan - ei siis ollut välejä mitä katkaista kun oli mulle ihan yhdentekevä tyyppi.
"Pirjolla" oli jonkinsortin mt-ongelmia ja hän käyttäytyi tökerosti "Liisaa" kohtaan. Solidaarisuudesta "Liisaa kohtaan" en välitä ottaa enää yhteyttä Pirjoon.
Minuun on välit poikki laittanut mumma (mieheni takia), äiti (lasteni takia), sisko (äidin mieliksi, samalla muut sukulaiset jättivät yhteydenpidon pikku hiljaa) ja pitkäaikaisin ystäväni (kotini vuoksi). Kaikki on mun syytäni, se tiedetään. Hiljaisena olen kuunnellut toisten ongelmat ja kuunnellut mitä kaikkea minussa ja miehessäni sekä lapsissa on vikana. Jokaiseen hylkäämiseen on syynä, että olen avannut suuni viimein ja puolustanut omaani. Kahteen riitti yksi lause. Toisilla on ääni jota saa käyttää surutta omien ongelmien puimiseen ja toista nolostuttamaan ja vähättelemään. Toisilla ei ole ääntä ja silloin jos sen löytää, siitä maksaa kalliisti. Mumma ajoi kuolinvuoteeltaan mut pois. Tosi tapahtuma!!! Äiti eikä sisko ole puhuneet/vastanneet tekstareihin/puheluihin/kirjeisiin/muistaneet lapsia vuosiin. Ystävästä en tiedä edes missä asuu. Olkaa hiljaa ja antakaa toisten räyhätä. Olisi ollut parempi vaan kuunnella ja niellä kaikki.