Mistä syystä sinulla on mennyt välit poikki johonkin ihmiseen?
Minulla on usein mennyt välit poikki jonkun ihmisen kanssa, itse asiassa hämmästyttävän usein. En tiedä, onko kyse minusta vai siitä, että lähelleni on päässyt hankalia ihmisiä.
Minulla on mennyt välit poikki seuraavista syistä:
1. Henkilö X epäili, että henkilö Y on lesbo ja minä pohdin tätä ääneen henkilö X:n kanssa, siis aivan neutraalisti. Henkilö Y ei ollut koskaan seurustellut miehen kanssa ja sanoin, että voihan se olla tottakin. Henkilö Y sai tietää keskustelusta ja raivostui minulle niin, ettei ole 20 vuoteen puhunut minulle mitään. Henkilö X ja Y ovat kuitenkin edelleen keskenään kavereita.
2. Kysyin tuttavalta milloin lapsen laskettu aika on. Hän oli jo synnyttänyt pari viikkoa sitten. Ei ole puhunut sen jälkeen kahteen vuoteen.
3. Henkilö Z puhui tapaamisissamme ainoastaan rahasta. Kenellä sitä on, kenellä ei, mitä mikäkin maksaa ja mistä sitä saa lisää. Huomautin tästä ja sanoin, että elämässä on paljon muutakin kuin rahaa. Loukkaantui, eikä ole 8 vuoteen ollut enää tekemisissä kanssani.
4. Henkilö W kysyi minulta suoraan, voisinko ajatella hänen osallistuvan missikisoihin. Sanoin, etten ensinnäkään arvosta missi-instituutiota pätkääkään ja että hän tuskin menestyisi siellä. Luulin vitsiksi, koska henkilö W oli 80-kiloinen 160-senttinen nainen, jolla ei ollut mitään klassisia kauneusihannepiirteitä.
Äh, ehkä se sitten olenkin minä, joka saan ihmiset kaikkoamaan.
Kommentit (52)
Parhaan kaveriini meni aikoinaan välit, jotka eivät palautuneet ennalleen eivätkä palaudu, mikäli se minusta riippuu. Laittoi käytännössä itse välit poikki, kun ei vastannut enää viesteihin tai puheluihin tai halunnut enää viettää aikaa kanssani. Olin ihan ymmälläni, sillä mielestäni en kuitenkaan ollut tehnyt mitään. Tiedustelin sitten kasvokkain syytä, ja kaverini rupesi kurkku suorana huutamaan asioita, joita en nyt tähän viitsi kirjoittaa. Totesin suurinpiirtein, että no olisit suoraan sanonut, ei mun kanssa ole mikään pakko olla kaveri tai edes tekemisissä. Sen jälkeen tyyppi on ollut mulle kuin ilmaa, vaikka tavatessa mulle nykyään moikkaileekin (tapahtuneesta jo useampi vuosi). En moikkaa takaisin, ei kiinnosta.
Kaveriporukka (sisarukset ja näiden vanhemmat) kutsui meikäläisen megasynttäribileisiin (jotain 200 ihmistä, siellä oli ihmisiä vauvasta vaariin, plus dj), menin sinne ja petyin: vieraat nöyryyttivät minua haukkumalla ja nauramalla mun pluskokoisuudelleni ja nelikymppiset ämmät sanoivat "mee aitaukseen muiden lehmien kanssa" nää kaverinikin vinoili vieressä ja sanoi "heei älä mee, just ku hauska on alkamassa". Menin kuitenki salista hiljaa pois. Mietin itku kurkussa mikseivät kaverini sanoneet aiemmin ihan suoraan päin kasvoja, että en oo heille hyvää seuraa. Että se siitä rehellisyydestä ja kaveruudesta.
Tässä ei oo kyse anorektikon ajatusmaailmasta, vaan ihan fakta, mä oon kaunis ja upea, ulkonäkö ei merkkaa mitään. Olisi vaan näitä, jotka sanois ajoissa mielipiteensä mun kuvottavuudesta, niin poistuisin ennen katastrofeja.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:24"]
Kaveriporukka (sisarukset ja näiden vanhemmat) kutsui meikäläisen megasynttäribileisiin (jotain 200 ihmistä, siellä oli ihmisiä vauvasta vaariin, plus dj), menin sinne ja petyin: vieraat nöyryyttivät minua haukkumalla ja nauramalla mun pluskokoisuudelleni ja nelikymppiset ämmät sanoivat "mee aitaukseen muiden lehmien kanssa" nää kaverinikin vinoili vieressä ja sanoi "heei älä mee, just ku hauska on alkamassa". Menin kuitenki salista hiljaa pois. Mietin itku kurkussa mikseivät kaverini sanoneet aiemmin ihan suoraan päin kasvoja, että en oo heille hyvää seuraa. Että se siitä rehellisyydestä ja kaveruudesta. Tässä ei oo kyse anorektikon ajatusmaailmasta, vaan ihan fakta, mä oon kaunis ja upea, ulkonäkö ei merkkaa mitään. Olisi vaan näitä, jotka sanois ajoissa mielipiteensä mun kuvottavuudesta, niin poistuisin ennen katastrofeja.
[/quote]
Tuo on kyllä käsittämättömän julmaa. Kuka vaivautuu kutsumaan ihmisen synttäreille pelkästään nöyryytettäväksi?! Olen pahoillani, mutta onneksi tähän pätee se sama vanha totuus... hyvä että pääsit tuollaisesta kammottavasta ihmisestä eroon.
Yksi vuosia kestänyt ystäväsuhteeni katkesi siihen, kun en enää jaksanut niitä feidaamisia. Ystäväni itse ehdotti tiettyyn aikaan tapaamista, mutta sitten kun tämä aika tulikin ei häneen saanut mitään yhteyttä. Seuraavana päivänä tai pari päivää tämän jälkeen tulikin viestiä, että hän ei ollutkaan pustynyt tulla paikalle tekosyillä x ja y ja sopisiko joskus muulloin. Ja kun tämä muulloin tuli niin sama rumba alkoi uudestaan. Syy oli varmasti myös minussakin, kun en tarpeeksi selkeästi vaatinut tuota ihmistä muuttamaan käytöstään jne. oli kynnysmattona, mutta nykyisin minua ei kaduta hetkeäkään tuon ihmissuhteen katkaiseminen.
Yhden toisen ystävyyssuhteen katkaisin, sillä minusta tuntui, että tämä suhde tuotti minulle vai kipua ja tarpeettomia velvollisuuksia. Riitelimme välillä ja koitin aina olla ymmärtäväinen ystävääni kohtaan, tukea häntä ja kantaa oman vastuuni riidoista ja tietty pyytää anteeksi. Tämä ystäväni sen sijaan ei koskaan halunnut kuulla edes minun puoltani asioista, ei koskaan itse pyytänyt anteeksi tai myöntänyt tehneensä väärää minua kohtaan (,vaikka hän oli ollut väkivaltainen minua kohtaan, haukkunut minua, emotionaalisesti kiristänyt minua ja koittanut kontrolloida ja muokata minun luonnettani ja tapojani toimia). Loppujen lopuksi mittani tuli vain täyteen siitä yksipuolisuudesta, mitä tätä suhdetta leimasi. Tunsin, että minun oli aina pyydettävä anteeksi, aneltava ja muokattava itseäni (,koska kaikkihan paha johtui minusta), mutta tämä ystäväni ei sen sijaan ollut valmis tekemään yhtään mitään ystävyytemme ja minun hyväksi, joten en enää ole häneen yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:24"]
Kaveriporukka (sisarukset ja näiden vanhemmat) kutsui meikäläisen megasynttäribileisiin (jotain 200 ihmistä, siellä oli ihmisiä vauvasta vaariin, plus dj), menin sinne ja petyin: vieraat nöyryyttivät minua haukkumalla ja nauramalla mun pluskokoisuudelleni ja nelikymppiset ämmät sanoivat "mee aitaukseen muiden lehmien kanssa" nää kaverinikin vinoili vieressä ja sanoi "heei älä mee, just ku hauska on alkamassa". Menin kuitenki salista hiljaa pois. Mietin itku kurkussa mikseivät kaverini sanoneet aiemmin ihan suoraan päin kasvoja, että en oo heille hyvää seuraa. Että se siitä rehellisyydestä ja kaveruudesta. Tässä ei oo kyse anorektikon ajatusmaailmasta, vaan ihan fakta, mä oon kaunis ja upea, ulkonäkö ei merkkaa mitään. Olisi vaan näitä, jotka sanois ajoissa mielipiteensä mun kuvottavuudesta, niin poistuisin ennen katastrofeja.
[/quote]
Tuo on kyllä käsittämättömän julmaa. Kuka vaivautuu kutsumaan ihmisen synttäreille pelkästään nöyryytettäväksi?! Olen pahoillani, mutta onneksi tähän pätee se sama vanha totuus... hyvä että pääsit tuollaisesta kammottavasta ihmisestä eroon.
[/quote]
Samaa ihmettelen, ei oo yhtään aikaihmisten käytöstä. Olen kaksikymppinen, ja minusta oli aika erikoista kuulla pilkallista naurua etenkin nelikymppisiltä naisilta että miehiltä.
Olisin minäkin laittanut välit poikki ap:seen tuosta lesbojuoruilusta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:47"]Lukioaikainen ystävä katkaisi välit, kun en pitänyt yo-juhlia. Joo, en ymmärrä tätä itsekään.
Yhteen mukavalta aluksi vaikuttaneeseen ystävään piti katkaista välit, kun tästä kuoriutui pakkomielteinen stalkkeri, joka sai raivareita, jos häneen ei pitänyt monta kertaa päivässä yhteyttä. Väkivallalla uhkailut minua ja ystäviäni kohtaan katkaisivat kamelin selän.
Äidilläni oli vähän outo juttu. Jutteli pitkäaikaisen ystävänsä kanssa niitä näitä puhelimessa, kuten aina. Ystävä itse soitteli äidille työpaikaltaan, koska hänellä oli töissä tylsää. Sanoi sitten, että ootas, käyn syömässä ja soitan vartin päästä uudestaan. No, vartista tuli 15 vuotta. Ei koskaan enää ottanut yhteyttä eikä vastannut äidin yhteydenottoihin. Asia on vaivannut äitiä kauan...
[/quote]
Entä jos se äitisi ystävä kuoli?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:08"]Jätti velat maksamatta. Eipä tää ihminen muuten halunnut nähdä minua, paitsi jos hyötyi siitä jotenkin.
[/quote]
Mulla tää myös.Pari kaveria kuppas mua ihan huolella,ennenku ymmärsin,etten saa rahojani koskaan takaisin
Kun joudun olemaan ikuisesti maksunainen toiselle. Toinen osapuoli ei tarjoa edes vettä hänen luonaan mutta kaupungilla ollessamme hän haluaisi tutustua aina kaikkiin uusiin ravintoloihin kunhan minä maksan.
Vierailija kirjoitti:
1 jätti velat maksamatta, silti osteli itselleen koko ajan kaikkea turhaa ja yritti lainata vielä lisääkin rahaa. Teki pari kertaa oharit ja myöhästyi tapaamisista AINA vähintään 20-30min. Minä laitoin välit poikki.
2:sta pidin vähän ns. varalla, koska häpesin hänen ulkonäköään ja käytöstään. Siis hauskaa seuraa tietyissä tilanteissa ja tuntemisessa oli paljon etuja, mutta aina ja kaikkialla ei hänen kanssaan voinut näyttäytyä. Hän tajusi tilanteen ja katkaisi välit.
3 luuli mun olevan kiinnostunut poikaystävästään (todellakin virheellisesti) ja kun oma suhteeni päättyi, ilmeisesti koki mut uhkaksi ja jätti piireistä ulos.
4 suuttui yhdestä ilmi tulleesta vanhasta jutusta (jossa koki mun puhuneen hänestä paskaa) ja lopetti yhteydenpidon.
5 oli mies, jota käytin aika surutta hyväkseni. Kun hän viimein vuosikausien sinkkuuden jälkeen löysi itselleen naisen, sai hän samalla sen verran omanarvontuntoa tai joutui niin pahasti tossun alle ettei enää voinut tai halunnut olla kaverini. Olen edelleen ihmeissäni ja huvittunut tästä.
6, 7, 8...n vaan unohtuivat jonnekin elämän varrelle. Emme enää edes tervehdi, mutta ei siinä mitään isompia riitoja tai vääryyksiä ole takana.
Pelkistä kavereista siis kyse.
Vaikutat suoraan sanottuna kammottavalta tyypiltä, on onni heille joita hyväksikäytit, että pääsivät sinusta eroon. Ja kuka edes valitsee kaverit ulkonäön perusteella? Millaisissa piireissä oikein pyörit, jos ystävät pitää olla jotain hemmetin näyttelyesineitä?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:08"]
"Pirjolla" oli jonkinsortin mt-ongelmia ja hän käyttäytyi tökerosti "Liisaa" kohtaan. Solidaarisuudesta "Liisaa kohtaan" en välitä ottaa enää yhteyttä Pirjoon.
[/quote]
siis "Liisaa" kohtaan...
korjaus
ed