Muita joiden, mies töissä IT-tuessa? Millaisia ovat, jos pyytää apua? Mulla menee hermo!
Tiedättekö, kun soittaa IT-tukeen, ne aloittaa aina ongelmanratkaisun ilmiselvimmistä asioista, kuin toisessa päässä olisi idiootti? (Joka toki it-tuessa on usein tarpeen.)
Ei siinä mitään, mutta kun mies tekee samaa kotonakin!
Minä: Osaatko sä taitella tän kartan?
Mies: Siinä on ne taitteet, joita pitkin taitellaan.
Minä: Mä näen!
Mies: Niitä pitkin taitellaan.
Minä: Mä tiedän, en mä ekaa kertaa taittele karttaa!
Mies: Niistä taitteista näkee kumpaan suuntaan se taittuu.
Minä: %^$;;#££#,
Minä: Tiskikone ei mene päälle, ehkä siinä on joku vika
Mies: Paina sitä käynnistysnappia.
Minä: Se siis ei mene päälle.
Mies: Miten niin ei mene?
Minä: Mistä minä tiedän?
(Tätä jatkuu hetken)
Mies kävelee viereen ja painaa nappia.
Mies hämmästyneellä äänellä: "Ei se mennyt päälle! Ehkä siinä on joku vika?"
Minä: Missä lapsen pipo on? En löydä.
Mies: Pipolaatikossa
Minä: Sieltä mä juuri etsin, ei ole. (Mistähän mies kuvitteli mun etsivän? Keittiön kaapista?)
Mies: Kyllä mä sen sinne laitoin.
Minä: Mutta ei ole siellä.
Mies: Ootko varma?
(Vähän ajan kuluttua käy ilmi, että oli laittanut sen kylpyhuoneeseen kuivumaan.)
Kommentit (47)
Tuota karttajuttua en ymmärtänyt minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään miehesi tyylistä. Se nostaa turhan kyselemisen kynnystä. Etenkin tuo karttajuttu oli mainio. Tosiaan, jos näet taitteet ja tiedät mikä niiden idea on, niin mitä kyselet. Eikä ilmeisesti pese liiemmin hampaitasi tai käsiäsi, kun et nähnyt pipoa kylppärissä.
Minähän kysyin osaako mies taitella kartan (vai ei). Johon suoraviivaisin vastaus olisi: Osaan/en osaa. Minä EN kysynyt osaako mies opettaa minua taittelemaan kartan.
Sinä et selkeästikään elä IT-tuen kanssa: Sanoi millä tahansa sanamuodolla, mies päätyy tuohon samaan ongelmanratkaisumoodiin. Jos olisin ollut kysymättä mitään vaan antanut kartan miehelle, ja sanonut: "Taittele tämä, mä en osaa", oltaisiin erittäin todennäköisesti päädytty vastaavaan keskusteluun. (" Ai miten niin et osaa? Siinä kartassa on taitteet...")
Meillä on kylppäri ja WC erikseen, pesen kädet ja hampaat yleensä vessassa. Mutta kiva kun löysit asiasta olennaisen.
t. ap
Kai sinä kuitenkin päivittäin käyt suihkussa?
Ei se mies sinun palvelijasi ole. Taita se kartta, kun kerran osaat äläkä kuormita toista turhilla kysymyksillä.
Sinä elät IT-tuen kanssa, muttet ole sisäistänyt millainen hänen työpäivänsä on vaan tarjoat samaa tauhkaa kotonakin. Ilman muuta hän koettaa nostaa sinulta tarpeettoman kyselyn kynnystä. Kuka sitä jaksaa joka paikassa olla ongelmatuki...
Kaverin mies on It-alalla, ja ehkä pahin vänkkääjä, jonka tiedän. Haluaa perinpohjaisen selityksen aivan kaikkeen ja hänet pitää aina vakuuttaa, että kyseinen tapa on paras. Ja miehen vaimo on taas muuten kovapäinen, saivat kerran riidan aikaiseksi siitä, laitetaanko coctailtikkuun ensin rypäle vai lihapulla🙈 Kunnioitan sua ap, sulla on pinnaa sietää tuollaista, kaverini ei edes ymmärrä it-miehen ajatuksenjuoksua ja sitten väännetään joka asiaa kautta rantain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet väärät kysymykset. Piposta kysytään, että minne olet laittanut lapsen pipon. Jos mies vastaa, että se on siellä eteisen laatikossa, niin vastataan, että et ole laittanut sitä laatikkoon, joten minne olet laittanut lapsen pipon. Ei anneta miehelle mahdollisuutta sen todennäköisen vastaamiseen, vaan tehdään kysymys, jossa mies on tekijänä, ei se pipo, tiskikone tai kartta.
Ei auta. Silloin keskustelu menee näin.
Minä: Minne olet laittanut pipon?
Mies: Laatikkoon.
Minä: Et ole laittanut sinne.
Jne.Ei kokenutta it-tukea niin vain harhauteta sanamuotoja muuttamalla.
t. ap
Vinha veikkaus: jompikumpi perheenne vanhemmista on autismin kirjolla?
Ei ole diagnosoidusti, mutta miehellä kyllä on joitakin Aspergeriin sopivia piirteitä, vaikkei niin paljoa, että varsinaisesti autismin kirjolle yltäisi.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tollasta, ei kyllä ole IT-mieskään. Mun rekkakuski taas kyselee tyhmiä: oon viikkaamassa sukkia, mies tulee paikalle ja kysyy: "mitä sä teet", minä: "viikkaan sukkia". Pitäisi varmaan joskus sanoa että piilotan kultarahoja sukkiin... Huoh
Ei kyllä lainkaan tyhmä kysymys. Viikkaat sukkia? Minä niputan ne pareittain yhteen ja nakkaan sukkalaatikkoon. Mikä vitsi niitä on viikata?
Niinkuin toiselle jo vastasin, meilläpäin viikataan paitojen, housujen, lakanoiden etc. lisäksi myös sukat. Eli etsitään pari, käännetään trumput ympäri ja laitetaan laatikkoon... Jatketaanpa ap:n ongelman ja ärsytystilan purkua ja antakaa mun viikata sukkani rauhassa
Trumput? Puhutaanko teillä lainkaan suomea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tollasta, ei kyllä ole IT-mieskään. Mun rekkakuski taas kyselee tyhmiä: oon viikkaamassa sukkia, mies tulee paikalle ja kysyy: "mitä sä teet", minä: "viikkaan sukkia". Pitäisi varmaan joskus sanoa että piilotan kultarahoja sukkiin... Huoh
Miksi sukkia pitäisi viikata? Eikös ne kätevimmin vain pariteta kahden sukan kokonaisuudeksi ja laiteta koriin?
Ootko huomannu, että meillä on monta murrealuetta. Täällä parittelu ei liity sukkiin mitenkään 🤣
Parittaa ja paritella ovat eri sanoja. Pitää osata, jos haluaa saivarrella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toikin on varmasti ärsyttävää. Ala kokeilla vastata sille jotain päätöntä: "Rakennan kuurakettia. Kuinka niin? Viitsisitkö muuten tehdä ton ohjaamon, kun se oli aika vaikea."
t. ap
Olen kyllä 🤣 Suuttuu kun pidän häntä kuulemma tyhmänä 🙈
Jos se on vaan keskustelun avaus? Eli hänellä on oikeasti tylsää ja haluaa saada susta seuraa tai jpa, että ehdotat jotain tekemistä tyyliin "äiti, mitä mä tekisin?" =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet väärät kysymykset. Piposta kysytään, että minne olet laittanut lapsen pipon. Jos mies vastaa, että se on siellä eteisen laatikossa, niin vastataan, että et ole laittanut sitä laatikkoon, joten minne olet laittanut lapsen pipon. Ei anneta miehelle mahdollisuutta sen todennäköisen vastaamiseen, vaan tehdään kysymys, jossa mies on tekijänä, ei se pipo, tiskikone tai kartta.
t. ap
Ei ole diagnosoidusti, mutta miehellä kyllä on joitakin Aspergeriin sopivia piirteitä, vaikkei niin paljoa, että varsinaisesti autismin kirjolle yltäisi.
t. Ap
Jokaisella on niitä paitsi yltiöekstroverteillä. Siksihän puhutaankin juuripa kirjosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään miehesi tyylistä. Se nostaa turhan kyselemisen kynnystä. Etenkin tuo karttajuttu oli mainio. Tosiaan, jos näet taitteet ja tiedät mikä niiden idea on, niin mitä kyselet. Eikä ilmeisesti pese liiemmin hampaitasi tai käsiäsi, kun et nähnyt pipoa kylppärissä.
Minähän kysyin osaako mies taitella kartan (vai ei). Johon suoraviivaisin vastaus olisi: Osaan/en osaa. Minä EN kysynyt osaako mies opettaa minua taittelemaan kartan.
Sinä et selkeästikään elä IT-tuen kanssa: Sanoi millä tahansa sanamuodolla, mies päätyy tuohon samaan ongelmanratkaisumoodiin. Jos olisin ollut kysymättä mitään vaan antanut kartan miehelle, ja sanonut: "Taittele tämä, mä en osaa", oltaisiin erittäin todennäköisesti päädytty vastaavaan keskusteluun. (" Ai miten niin et osaa? Siinä kartassa on taitteet...")
Meillä on kylppäri ja WC erikseen, pesen kädet ja hampaat yleensä vessassa. Mutta kiva kun löysit asiasta olennaisen.
t. ap
Mulla ei kokemusta tollasesta, ei ole miestä tällä hetkellä ollenkaan, mutta IT-tuen kanssa on kyllä tullut asioitua ja aika hyvin sait kerrottua tuon. Kartan taittelu ihan mainio esimerkki, mua nauratti ihan hillömästi =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
t. Ap
Miksi pyyntöä jonkin asian tekemiseksi ei voi esittää suoraan, vaan se pitää esittää monipolvisena kompakysymyksenä? Oikea muto: Taittelisitko kartan puolestani, kun itse en viitsi? Eikä: Osaatko taitella kartan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
t. Ap
Jokaisella on niitä paitsi yltiöekstroverteillä. Siksihän puhutaankin juuripa kirjosta.
Niinpä. Luulen että ihminen jolla ei olisi yhtäkään autismin kirjoon sopivaa piirrettä ja saisi vaikkapa netin aspergertestistä tasan nolla pistettä, olisi kyllä aika outo otus itsekin... Miettikää nyt: ei tulkitsisi mitään asioita kirjaimellisesti, tietäisi aina mitä muut oikeasti ajattelevat ja tarkoittavat (mikä olisi ristiriidassa edellisen kanssa kylläkin), ei kaipaisi mitään rutiineja tai säännöllisyyttä, ei olisi intohimoisen kiinnostunut mistään yksittäisestä asiasta, vaihtaisi aina helposti mielipidettään jos on jonkun toisen mielestä väärässä... Joten asioiden selittäminen asperger-piirteillä ei ehkä ole aina kovin relevanttia, eikä jokaisen kommunikaatio-ongelman ratkaisuksi pidä esittää, että jollain osapuolella on diagnosoimattomia nepsy-syndroomia.
Mikä tarve sinulla oli tietää osaako miehesi taitella kartan? Oliko tuo jokin kompa?
Vierailija kirjoitti:
Aika selvää mitä teillä tapahtuu. Miestäsi kuormitetaan kyselyillä koko päivä töissä eikä hän jaksaisi samaa kotonakin. Hän kouluttaa sinua itse taittamaan karttasi, kun kerran toimintaperiaatteen tiedät ja itse etsimään pipon, kun paikkoja ei teidän kämpässä voi olla sille loputtomasti. Sinä kipität häneltä kysymään heti, kun kohtaat ongelman. Sitä hän koettaa käytöksestäsi siivota pois.
Oikeasti tätä kyselyä ja varsinkin ongelman raportointia tapahtuu paljon enemmän toisin päin eli mieheltä minulle. Kas kun mies on virheenetsinnän ja ongelmienratkaisun ammattilainen, niitä löytyy joka päiväisessä elämässä päivittäin ja niistä pitää raportoida.
T. Ap
Ei mene meillä noin, mies kyllä tietää, että en ole idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika selvää mitä teillä tapahtuu. Miestäsi kuormitetaan kyselyillä koko päivä töissä eikä hän jaksaisi samaa kotonakin. Hän kouluttaa sinua itse taittamaan karttasi, kun kerran toimintaperiaatteen tiedät ja itse etsimään pipon, kun paikkoja ei teidän kämpässä voi olla sille loputtomasti. Sinä kipität häneltä kysymään heti, kun kohtaat ongelman. Sitä hän koettaa käytöksestäsi siivota pois.
Oikeasti tätä kyselyä ja varsinkin ongelman raportointia tapahtuu paljon enemmän toisin päin eli mieheltä minulle. Kas kun mies on virheenetsinnän ja ongelmienratkaisun ammattilainen, niitä löytyy joka päiväisessä elämässä päivittäin ja niistä pitää raportoida.
T. Ap
Olet varmasti silloin täysillä mukana, kuten näytät edellyttävän mieheltäsikin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukkia pitäisi viikata? Eikös ne kätevimmin vain pariteta kahden sukan kokonaisuudeksi ja laiteta koriin?
Ootko huomannu, että meillä on monta murrealuetta. Täällä parittelu ei liity sukkiin mitenkään 🤣
Parittaa ja paritella ovat eri sanoja. Pitää osata, jos haluaa saivarrella!
Molemmilla kyllä on huumorin repimiseen sopiva merkitys, ja meillä käytetään ihan vitsimielessä molempia noita sanoja sukista, tietoisena siitä mitä ne tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parittaminen ja parittelu ei oo meille kaikkille sama sana. Sulle se voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parittaminen ja parittelu ei oo meille kaikkille sama sana. Sulle se voi olla.
Ei niiden pitäisi olla kenellekään sama sana.
Siis mikä tuon karttajutun idea on? Etkö osannut taitella? Vai halusitko vaan tietää osaako mies???