***Ensikoiden sunnuntaisupinat***
Pidetäänpä tyyli =) Tässä eiliset löpinät: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7915000&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (20)
on hetki kulunut että en oo käyny kirjottelemassa.kysyisin nyt sellasta että onko muita joilla on unettomuutta?
alkaa mennä hermot tähän jatkuvaan pyörimiseen ja kaiken pitää olla ihan hiljaista ja mistään ei saa kuulua yöllä mitää tai mä herään.ja tietysti näin on aina ollut että en oo ollu mikään tukki ennen raskauttakaan.
mutta sillon sentään oli joitakin öitä että kerran kävi veskissä ja se riitti.
Nyt oon sairaslomalla ku meinaa supistella ennen aikojaan ni ei oo tekemistä eikä saisi urheilla ni ei kulu energiaa niin paljon.ennen urheilu oli hyvä unilääke.valvon yömyöhään ku en viiti mennä sänkyyn pyörimään.ja sitten tuntuu aamulla että ei oo nukkunu yhtään.monta vessa reissua ja ehkä jotain tunnin pätkiä jossain vaiheessa nukun.
oon aina ollut stressin alla levoton nukkuja, mutta nyt ei pitäisi olla mitään mistä stressata.lomalla ja kaikkee ihanaa.mies tuli kotiin armeijasta ja nyt on totuttava uudelleen nukkumaan sen vieressä, mutta siihen ei kauan mennyt.
eli onko muita huonoja nukkujia joilla raskausaikana juttu pahentunut? hempparikin ollut alhaalla ja kaikkee että senkin jo pitäisi nukuttaa, mutta ei nukuta yöllä vaikka päivällä oon koko ajan kauheen väsy ja silmiä ei jaksa pitää auki.(mut ei se uni tuu vaikka päivälläkin yrittää).
niin, tää alkaa tosiaan olla inhottavaa, pitäisi varmaan kokeilla jotain rentoutus juttuja, mutta ei ne ole ennenkään auttaneet.
onko vinkkejä millä saisi sellaiset unen lahjat että nukkuisi edes vessareissujen välit hyvin.?en haluaisi mitään unilääkkeitäkään vaan ihan koko elämää ajatellen vinkkejä?
olisiko se että joku ääni kuuluisi aina(kello yms.) niin sitä kun valvoisi jonkin aikaa ni siihen totuttua nukkuisi siitä huolimatta.tai jotain muuta?
terv ellu ja masutin rv 25+2
ps. vauva nukkuu yöt suht hyvin joskus herää ku oon hereillä tai käyn veskissä ja potkasee pari kertaa mut muuten se ei mua ole valvottanut.minä ehkä ennemmin sitä.
Elina, oikeastaan ainut hyväksi huomaamani nukahtamisvinkki urheilun lisäksi on seksi :) Mutta jos se on sulla supistelujen takia pannassa, sitten täytyy keksiä jotain muuta... Mulla tepsii unettomuuteen miehen rauhallisen hengityksen kuuntelu, jos se nukkuu jo. Yritän hengittää samaan rytmiin ja yhtä rauhallisesti. Valitettavasti mitään ihmekikkoja mullakaan ei ole tarjolla, sori!
Poppis, kiva kun joku muukin on jo aamulla liikkeellä! Ketäs kaikkia teillä on sinne häihin tulossa, kun eikös kyseessä ole maistraatti?
Itse en ole yhtään hääihminen, joten ei vielä kovin kutkuttele ajatus naimisiinmenosta. Mutta jos mentäisiin, kyseessä olisi joko pikapyrähdys maistraatissa, tai kesäinen siviilivihkiminen jossain ulkosalla. Isoja häitä en haluaisi jo pelkästään rahanmenon vuoksi - eri asia, jos joku muu maksaisi ja järjestäisi koko lystin! Mutta ehkä tässä sitten jossain vaiheessa harkitaan naimisiinmenoa, kun se selkeyttäisi noita perintö- ja omistusjuttuja, kaiken varalta. Ja voisihan se lapsellekin olla hauskaa päästä isin ja äidin häihin :)
Kymmenen tunnin työpäivä odottaa, joten heihei!
Kandi & muhku 18+5
[color=#800000]Elina: mä oon kärsinyt monta vuotta aika pahasta unettomuudesta, mutta nyt se on vihdoin helpottanut tän raskauden myötä! Mä kokeilin kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin =) keinot ja poppakonstit eikä millään helpottanu =/ Neuvoja en just pysty antaan, mutta toivon sen helpottavan kun tiedän miten infernaalista se voi olla!
Kandi: meille tulee häihin vaan lähiperhe eli mun puolelta 3 (isä, äiti ja sisko) ja miehen puolelta sitten 10 (vähän enemmän sisaruksia ja puolisoita) =) Ei viitsitty alkaa valkkamaan ketkä kaverit ' pääsee' ja ketkä ei ym. eli ei kutsuttu muita..
Pöh..en oo vieläkään päässyt edes suihkuun tälle päivälle =) Ja nyt tulee pyramidiohjelma ja sit eläinvauvaohjelma eli vielä hetki pyjamassa =D
t. poppis
joo seksi on kyllä pannassa että ei siitäkään sitten muuta iloa ole kuin että on jotain tekemistä voin kuitenkin miehelleni sen ilon suoda toisilla tavoilla. Sitä hengityksen kuuntelua olen kyllä myös harrastanut ja välillä se toimiikin.nyt vain mennyt niin yli tää väsy että vaikka silmiä väsyttää ja tuntuu että nukuttaisi ni kun menee nukkuu ja silmät kiinni, ni sit ei saakaan unta.
kokeilen tänään nyt taas huonon yön jälkeen sitä että juon nyt kahvit ja koitan touhuta päivän jotain ni jos illalla sit nukuttaisi kun ei päivällä pidä silmiä kii vaikka mieli tekee.
on vain niin hankalaa ku ei saa touhuta mitään raskasta ni eipä tuo ihme ettei nukuta.tottunut kuitenkin liikkumaan ja olemaan päivän liikkeessä ja raskaassakin työssä tai koulutahdissa.
tuntuu että nythän se pitäisi nukkua niin hyvin kun mahdollista että jaksaa sitten valvoo jos sattuu valvottava lapsi syntymään.Ainakin tosi vilkas riehuja ja möyrijä ja potkija ja nyrkkeilijä se on nyt on! =)
meidän vauva taitaa olla rakon potkimisen/lyömisen mestari.joka päivä se yllättää äitin ja saa juosta veskii kunnon vauhtia...onko muita joilla on kovasti liikkuva mussukka masussa?minusta se on aina todella hauskaa kun pää tai pylly paistaa navan vierestä kun kuperkeikkaa tehdään.ainakin se osaa viihdyttää ettei käy aika liian pitkäksi.
ellu ja masutin rv 25+2
Kiva kuulla sustakin Elina pitkästä aikaa! Mietinkin yks päivä että mitäköhän sulle kuuluu, plussattiin silloin melko samoihin aikoihin. Mitään vinkkiä en osaa tuohon nukahtamiseen ikävä kyllä antaa.. Oon kans ollu huono nukahtaja aikoinaan, mutta jotenkin nykyään kun saa oman kullan viereen nukahtaa niin siitä on tullut paljon luontevampaa. Toivottavasti saat nukahtamisongelmiin jotain apua, ja toivottavasti supistelukin lakkaa. Voihan unettomuus ja siitä aiheutuva väsy ja stressi olla myös osasyy suppareihin. Tai ainakin omiaan lisäämään niitä.
Poppiksen jutuille massukuvista sai taas nauraa =) Hienoa että löysitte mieleisenne hääasut.
Kandi, ymmärrän massumasennuksesi.. Olin onnekas kun oma masu alkoi näkyä melko hyvissä ajoin, jotenkin sitä odottaa niin paljon. Ja hassua kyllä, ei tämäkään maha tunnu riittävän vaan koko ajan odottaa että voi kun se pian kasvaisi oikein isoksi :) Saas nähdä, voi loppuajasta välillä jo olla toiveet toisensuuntaiset jos iso massu oikein ahdistaa..
Jaahas, pitää sitä kai töihin lähteä. Tasan 2kk mammalomaan, jee!!
Viipero & Kaapo rv 25+6
Viipero: aika samoilla viikoillahan me ollaan.muutama päivä eroa.ei niitä suppareita näin levossa tule että ihan syystä oon töistä pois.oon vaan niin kärsimätön lepäilijä.en tykkää kun on tylsää.
Ehkä jos sitä ei vaan mee nukkuu ja valvoo niin eikös ihmisen jossain vaihees pitäis nukahtaa...luulisi ainakin.ja saatan alitajunnassa nyt jostain asioista stressata mitä luulin että en pohdi ja olin jo miettiny ne pois alta.sellanen mä vaan oon välillä.
jospa tämä olisi ohimenevää.toivotaan.
mun esittely ei ole tuolla odottavissa enskoissa.joskus sen sinne laitoin mutta sitä ei sitten sinne ilmaantunut.täytynee koittaa uudestaan.ni näkee kaikki millon mun pitäisi pamahtaa.
kukaan kuka mut näkee ei kyllä ikinä usko että odotan vain yhtä ja että vasta marraskuun 10. on laskettu aika.masu on aika iso ja istukka etupuolella niin se vielä lisää kokoa.vauva menee ylä ja keskikäyrän välillä pomppien.
oon käyny seuraa välillä mitä te olette täällä kirjottaneet.häähömppä kuulostaa ihanalta.meillä on suunnitelmissa parin vuoden sisällä järkätä pienet juhlat.olisihan se ihanaa että olisi vauvalla ja minullakin sama sukunimi mutta ei vain sen takia viitsi vain maistraatissa käydä.pienet juhlat kuitenkin halutaan. vauvamme siis saa isin nimen.
kiitos univinkeistä ja lisääkin saa kirjoitella otan niitä mielelläni vastaan jos tulee mieleen.
ellu ja masutin rv25+2
Moi Ellu!
Lisää sun tiedot esittelylistan loppuun uudestaan, niin päivitän sut mukaan. Joko mulla on käynyt päivityksissä joku pieni moka tai sitten oot ollut listalla jo kertaalleen, mutta oon poistanut sut samalla, kun listaa muutenkin päivitettiin, ja sellaiset, joista ei vähään aikaan kuulunut mitään, poistettiin listalta. Mutta mukaan pääsee toki aina uudestaankin, eli tervetuloa vaan!
Toistaiseksi vielä listaemo
-Q-
Mutta nyt hei ihan oikeasti, kuka alkaa päivittää Enskojen esittelylistaa??? Jos ei kukaan ota hommaa, päivitykset loppuu kohta kokonaan! Vapaaehtoiset huutakaa HEP!
niin se ei mun mielestä tullut sinne silloin ollenkaan, eipä tuo mitään,mutta marraskuun 10. on la.
lähden pesee pyykkiä että saa kirpparille kaikki vaatteet mitä ei oo tullu piettyä moneen vuoteen..jos vaikka niistä jotain rahaa saisi itselleenkin.
voikaahan hyvin!
moi, moi nyt se sitten taitaa alkaa...nimittäin pahoinvointi:
aamulla kun pesin hamput, meinasin yökätä, sitten laitoin pyykkiä koneeseen niin pyykinpesuaineen haju sai yökkäämään (siis semmosta kakomista muttei kuitenkaan mitään tullut) ja kolmanneks tyhjensin kisun ruokaastiat jämät ja taas meinas yökätä, mut pidätin hengitystä...että nyt 6+0 ja ekan kerran todella pahoinvointia...
joo Poppis, yritän olla skitsoilematta noitten ruokien yms kanssa mutta kun edes tietäisi mitä käytännössä ne kielletyt ja vältettävät on kun nettisivuistoilla tiedot on niin ylimalkaisesti niin ehkäpä rauhottaisi mieltä jos tuotteet mainittaisiiin nimeltä ja tarkemmin edes...vaikka kyllä oot oikeessa skitsoilun suhteen, mies on jo vähän hermostunut mun ruokatutkailuun kun yleensä on syöty aika eksoottisiakin sapuskoja (mies kun tykkää kokkailla) ja nyt ei tiedä just mitä niistä uskaltaa syödä, pöh sanon minä!
jos joku tietää hyviä linkkejä netistä jossa ois tarkempia neuvoja niin oisin kiitollinen! oon kyllä yrittänyt etsiä mutta aika ylimalkasia oon löytänyt.
nauku vkot 6+0
miauu: minä tulen sinua yhtä päivää jälessä ja mietin että alkaako se huomenna minullakin ;)
Tänään pyörryttää taas niin paljon että en meinannut töistä päästä kotiin. Pahoinvointia ei ole ollut kuin kerran silleen kunnolla. Prismassa tuli puoleksi minuutiksi semmonen oksettava olo. Kerkesin jo miettiä että minne juoksen. Sitten se kuitenkin loppui ihan yhtä nopeasti mitä oli alkanutkin.
miehestäni tykkään jälleen :) se oli joku kaksi päivää kestävä ällötys miestä kohtaan :S
Minun tekis mieli tehdä vielä yksi testi. Kun ei ole mitään kunnon oireita. Tai tämä pyörrytys, mutta ei tätäkään ole joka päivä.
TAAS näin unta että keskenmeno tuli. Hirveitä ne unet :(
Jouhi 5+6 (huomenna jo tasan 6, jippii)
miauuu:
jos joku tietää hyviä linkkejä netistä jossa ois tarkempia neuvoja niin oisin kiitollinen! oon kyllä yrittänyt etsiä mutta aika ylimalkasia oon löytänyt.nauku vkot 6+0
Moi Nauku!
Katsopas vaikka täältä:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;…
Nämä ohjeet minä sain neuvolasta, ja niillä on pärjätty!
-Q-
Kiitos kaikille " silmälääkäreille" :) Silmä (tai siis koko silmäluomi) on edelleen punainen ja turvonnut, mutta tuntuisi siltä, että on kuitenkin menossa parempaan suuntaan. Kävin apteekissakin eilen kyselemässä, että olisiko jotain, mikä tulehdukseen auttaisi, mutta sanoivat vaan, että katsele nyt pari päivää ja jos ei sitten itsekseen ole parantunut, niin soittele lääkäriin. No toivotaan, että paranee ihan itsekseen eikä tarvitse lääkäreitä tämän takia hätyytellä!
Tultiin juuri vanhempieni luota (oltiin yötä). Pikkusiskoni täytti 11v ja juhlistettiin sen synttäreitä:) Kävin myös samalla reissulla moikkaamassa muutamia kavereitani sekä ihanaa kummipoikaani!
[color=blue] Poppiupau [/color] : Mukava juttu, että löysitte hääasusteet, niin ei tarvitse enää niistäkään sen enempää stressailla! Hih...noi sun vauvamasu- ja näkövammatulehdusjuttupöhnäjokujutut oli hauskoja!
[color=purple] Elina [/color] : Tuo on varmaan tosi inhottavaa, kun joutuu pyöriskelemään sängyssä:( Mulla ainakin joskus on auttanut se, kun on juuri ennen nukkumaanmenoa juonut jotain lämmintä (esim. ison mukillisen kaakaota tai teetä). Kauniita unia:)
[color=gray] miauuu [/color] : Pahoittelut ja samalla onnittelut pahoinvoinnista:) Mulla on muuten kanssa eka neuvola vasta rv10+2, joten aika kauan joutuu elemään omien tietojen varassa tätä raskautta. No mutta onneksi netistä ja kirjastosta löytyy paljon erilaista tietoa, jos vaan jaksaa selailla ja kiinnostaa. Ja onhan meillä tämä ihana Enska-palsta, josta voi aina kysellä asioita, jotka mietityttävät:)! Kyllä täällä aina joku fiksu Enska tietää vastauksen!
~ ♥ ~ Viipuli ja Pikkupikku, rv 7+1 ~ ♥ ~
Huh, en ole pariin päivään ehtinyt juttuja lueskelemaan, ja pelkäsin jo että menee koko ilta ;)) Onneksi olette olleet armeliaita tänä viikonloppuna!
Kandi; kuullostaa tutulta sun masu-ahdistus :) Mulla kun ei oikein vieläkään erotu vaatteiden alta, joten se pinssi olisi todella tarpeen! Jollei niitä mistään täältä kotoSuomesta saa, niin jonkun ensikon pitää alkaa nyt tehdä bisnestä ;) Ostajia ainakin löytyy!
Meillä oli eilen oikein " sukujuhlapäivä" , aamulla yhdet hautajaiset ja illalla serkun häät. Vaikka enimmäkseen olikin istuskelua, olin kyllä illalla todella poikki, kun hääreissusta selvittiin. Äitin sukulaistiedotus ketju oli näköjään toiminut moitteettoman tehokkaasti ;)) Kaikki tiesivät onnitella naimisiinmenosta ja raskaudesta, vaikka maha ei kyllä hameen alta pahemmin erottunutkaan, ainakaan jos asiaa ei entuudestaan tiennyt. Sais se nyt jo näkyä...
" Juhlat" jatkui vielä aamupäivän, kun veljen perhe oli yökylässä ja vanhemmatkin sitten poikkesivat meille ennen kotimatkaa. Ihan kiva kun käy vieraita, mutta sen jälkeen on kiva aina huokasta omassa rauhassa ;))
Saatiin pitkästä aikaa vesisadettakin tässä iltapäivällä. Tekee kyllä hyvää, kun piha oli jo ihan kuoleman kielissä kuivuudesta ja paahteesta. Toivottavasti satais saaristossakin, niin sais mustikat vielä vähän vettä kasvaakseen! Sais sitten keväämmällä kaivaa pakkasesta Ahaallekin itse poimittuja mustikoita :)
Ai niin, onnea Paulinealle ja perheelle! Kiva aina kuulla " jakaantuneiden" kuulumisia kun se kumminkin on meillä kaikilla ensikoilla eddessä, ennemmin tai myöhemmin!
Tämmöistä tällä erää, hauskaa sunnuntai-iltaa kaikille enskoille!
Ope + Ahaa rv 27+6
Täällä sitä vaan lökötetään ukko ullan kainalossa päivät pitkät :)
Eilen illalla (taas jälleen kerran) olin ihan varma että yöllä tulee lähtö kun tuli niin säännöllisesti supistuksia ja olin jo aika kipeeki mut ei niin ei.. Loppuivat taas ja nukahdin!!
Nyt taas jomottelee ja supistelee.. kai nää nyt sit on " avaavia" kipuja tai jotai!! No huomennapa selviää siellä poli käynnillä onko siellä tapahtunut jotain vai ei.. Täytyy olla :)
Nyt alkaa jo tahtoa tiitin tuohon kainaloon tuhistamaan :)
Limatulppaa en ole vielä huomannu tulevan.. Sen sit kuulemma huomaa ku tulee!!
Käytiin me tossa iltapäivällä prismassa kattelemassa.. Tarttuihan sieltä sit jotain mukaankin!! Tiitille oma vaippa roskis :)
Poppis oli löytänyt kivat vaatteet ja helpolla :) Onnittelut siitä!! Meillä on aina niin vaiketa toi vaatteiden osto...
Ja miauulle myös " onnittelut" pahoinvoinnista! Toivottavasti ei kuitenkaan aivan kamalaksi äidy :) Ite selvisin mielestäni aika vähällä vaikka pönttöä tuli halattua vähän väliä..
Mutta ei tänne ihmeempiä tällä kertaa!
Tulen sit huomenna kertomaan mitä lääkäri sanoi tiitin koosta ja muusta :)
Niamey ja tiiti rv 39+3
kiitos quiero ravintovinkistä :) olihan tuossa taas hieman enemmän
kuin muissa löytämissäni
tästä toiseen kysymykseen mikä heräs kun tutkailin näitä tietoja foolihaposta, jota nyt pitäs popsia runsaasti eli oon syönyt sitä multitabs special 2 + 2 kpl / pv ja nyt sitten luin haulla täältä odotussivustolta että joku oli kuullut neuvolasta että ko. tabuja ei kuitenkaan suositella alkuraskaudessa koska sisältää rautaa joka voi edesauttaa keskenmenoa, voiko tämä olla totta :( käääk, taas meinasin saada sydänhalvauksen kun luin tuon kommentin, onko muille neuvolasta ohjeistettu moista? purkissa kyllä lukee että raskautta suunnitteleville ja raskaana oleville että luulis jos jotain vaaraa olisi niin siitä ilmotettaisiin???
Viipuli :), toivottavasti se silmuparka paranee pikaisesti ;)
Jouhi :) no joo se pahoinvointi kesti vaan sen aamupäivän, nyt ei taas
juurikaan mitään, mutta jos se oiskin sitä aamupahoinvointia? ;)
mulla nää oireet tuppaa kyllä päivittäin vaihteleen, että joinain päivinä ei juuri mitään ja joinain taas enempi, mutta on kuulemma tavallista että oireiden voimakkuus tosiaan vaihtelee päivittäinkin. Nyt kun vähän koki tuota huonoa oloa niin kävi kyllä kauhuna mielessä että
jos tollanen yökötys jää päälle niin mitä sitä töistä tulee ;) esim. kokouksista vois tulla kiire puuteroimaan nenukkia, kun lyötäs hienot voileivät nokan eteen ja (hih)
miukumauku
lukeekohan tätä enää kukaan?:)
Miauuulle: Mulle nimenomaan neuvolan täti sanoi heti alusta asti että pitää syödä multitabs special 2 + 2tbl/pv kun oli talviaika..ja nytkin oon koko kesän syöny neuvolan kehoituksesta 1tbl/päivä..eli etköhän säkin voi popsia niitä ihan huoletta:)
Niameyn jomottelut kuulostaa lupaavilta*tsuptsup*
Josko se suippokin ois jo saanu nyytin kainaloon:)!!
JMI82 on kanssa ihan loppusuoralla eikä oo kuulunut aikoihin mitään,vai onko menny multa ohi?
Omanapa on ja pysyy..nyt ei oo ees suppaillu niin paljoa eikä kipeistä suppareista oo mitään tietoa..mies just lähti yöks töihin ja vitsailtiin että kyllä se nyt tietty alkaa syntymään keskellä yötä:D Mutta enpä usko:)
Voi kun joku reipas enska ottais ton listaemon homman Quulta,joku kuka?
Queen rv 38+4
Mä laitoinkin vahingossa onnittelut PauliNealle eiliseen pinoon...
*lahopää*
Suiposta ei ole kuulunut mitään viikonloppuna! Nyt on Emppu tainnut syntyä, oliskohan???
Ja Niameylla kuulostaa kanssa jo lupaavalta! Huh huh, kun tässä lähiaikoina onkin luvassa paljon ihania vauvoja Enskoille! :)
Uusi vaatekaappi on nyt siis vihdoin asennettu, ja olen ladannut sen täyteen puhtaita ja viikattuja ylisöpöjä vauvanvaatteita! :) Mutta voi kauhistus! Meillä ei ole aiemmin ollut kokovartalopeiliä, ja nyt kun sellainen tuli keskimmäiseksi kaapinoveksi, pääsin tiirailemaan tuota masuani vähän tarkemmin. Ja mitä huomasinkaan! Jokailtaisesta rasvailusta huolimatta masun vasempaan alalaitaan on ilmestynyt ilkeän näköisiä raskausarpia. Voi pöh! Ja minä kun jo luulin säästyväni niiltä kokonaan. No, onhan tää masukin tosiaan jo aikamoinen, kun ei mamapaitojenkaan helmat enää riitä, vaan pömppö puskee väkisin esiin sieltä alta! En edes halua kuvitella, miltä mahdan näyttää, jos tätä odotusta kestää vielä maksimiajan eli 5 viikkoa, mikä on sekin täysin mahdollista! Uuh...
-Q- ja -q- (joka on tunnin päästä " kliinisesti katsottuna täysiaikanen" eli 37+0)
ja mukavaa ensi viikkoa kaikille Enskoille! Kiireisen viikonlopun jälkeen halusin vaan nopeesti tulla toivottelemaan kaikille hyvää vointia ja aurinkoa ens viikoksi - minä lomailen enkä ole nettiyhteyksien ulottuvilla.
Pitäkää pinot pitkinä - kyllä jänskättää ens sunnuntaina lukea kuulumiset kun on varmaan sit jo vauvauutisiakin!!
Makkara rv 1,5h kuluttua 12 :)
[color=#800000]Ihana päivä taas tulossa noin sään puolesta ainakin. Ei kukaan voi ainakaan väittää, etteikö ole ollut hyvä kesä..=)
Löydettiin ne häävaatteet! Ostettiin miehen kanssa samanlaiset paidat ja löydettiin ihanat pinkki-lila raitaset, jossa on aika hyvä leikkaus eikä näytä munkaan päällä pahalta! Ja ihan varmana oltiin molemmat, ettei ikinä löydetä mitään =) Kengätkin löyty ekasta kaupasta..Nyt vaan odotellaan perjantaita ja toivotaan, ettei huuleen posahda jumalatonta herpesrakkulaa tai muuta paisetta =D
Karssuli: mä en pystyis menemään Särkkään jos en pääse laitteisiin! Mä ostan aina rannekkeen ja tohotan joka laitteen läpi niin monesti kun jaksaa..(joskus pidetään oksennustaukoja) =D
Mitenkähän MiaMikin polttarit suju? =)
Viipuli: mä oon kans kuullut ton Queenin näärännäppy-nimen. Mulla joskus tulehtu niin, että tuli mätäpallo (yhh) ja sitä ku aikani ronkin niin meni rikki tietty ja pyyhin innoissani topsyllä pois ja laitoin jotain puhdistusainetta..Mitä ei kuulemma ikinä sais tehdä kun voi tulla paha näkövammatulehdusjuttupöhnäJOKU. =) Mut yleensä voi häviä itsestään muutamassa päivässä..
PauliNealle onnea vauvasta!!
Kandin massumasennus on ihq! Mä kävin kanssa katsoon jotain ulkomaisia massukuvia ja joillain oli ihan näkyvä maha jo viikolla 12! ja eka vauva siis..Jotku oli sit ottanu selvästi vaan läskikuvia ylpeenä =) Mä pelkään, ettei mun maha näy iIKUNA kun on vähän tota lannetta ja pömppistä niin mäkin joudun sit vaan pullistaan omat läskit esiin muka isoksi vauvamahaksi =D
Nauku: älä nyt ala skitsoileen niiden ruokien kanssa, ettet kohta suihki kotona tehtyihin eväsleipiinkin käsidesiä! Pöpöjä on joka puolella, mutta ei se Michael Jacksoninkaan kuplaelämä houkuta =) Jos nyt niitä ihan kielletyimpiä välttelee ja saa niitä light-mehujakin kuulemma kohtuudella juoda hyvillä mielin. Siitä ultrasta sit..Mä sain kyllä täällä Turussa heti ajan, mutta pääsinki yksityiselle ku kunnallinen oli kiinni. Mun mielestä olis fiksua varata aika nyt jo kun sen kuitenkin joudut itse varaan..Muita tutkimuksia ei meille vanhuksille vielä tehdä..raja taitaa olla 36 tai jotain (huh meille!!) =D
Nyt voisin mennä lötköttään hetkeksi soffalle kun ei mieskän vielä anna mitään merkkejä heräämisestä!
Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille!!
t. poppis ja räpätti rv14+4