Ekaa kertaa soitin poliisit naapurin bileiden takia
Olen kuulemma nipo, kun haluaisin nukkua. Huomenna työpäivä.
Kommentit (41)
No heräsin, kun aloittivat viideltä. Harmittaa, kun sanomiseni lietsoi niitä vain lisää..Poliiseja ei ole kyllä näkynyt. Mutta humalainen naapuri sanoi, että olen ainoa, joka olen koskaan käynyt valittamassa, joten olen "nipo"..johtuisko se siitä, että olen suoraan seinään takana joten mua ehkä häiritsee eniten?
Joo, mut vappunahan "kuuluu" juhlia, ei silloin kukaan voi olla töissä ja muutenkaan häiriintyä.
Pitäisikö nuupureidesi jättää vappu juhlimatta vain siksi, että sinulla on huomenna työpäivä?
Ihmekateellinen paska olet, itsekään en juhli mutta ei haittaisi yhtenä päivänä toisten juhliminen.
Ymmärrän hyvin, jos juhliminen on jatkuvaa. Sitä en sensijaan ymmärrä, jos kerran vuodessa häiritään.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 06:06"]
Pitäisikö nuupureidesi jättää vappu juhlimatta vain siksi, että sinulla on huomenna työpäivä?
[/quote]
No minusta voi antaa ihmisten nukkua yöunensa, se ei poissulje vapun juhlimista.
Minusta hyvän tavan mukaista on ilmoittaa juhlista etukäteen tai lopettaa möykkä, jos joku sitä pyytää. Ei oletusarvo ole se, että kaikki ovat kahdeksasta neljään töissä ja voivat rällätä kaikki juhlapyhät. Jos minä häiritsisin niitä kahdeksasta neljään työskenteleviä niin minähän se vasta ikävä ihminen olisinkin. Ja niinhän näköjään olenkin, kun haluaisin nukkua työpäivääni varten.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:02"]
Ihmekateellinen paska olet, itsekään en juhli mutta ei haittaisi yhtenä päivänä toisten juhliminen.
[/quote]
Monesti olen myös jättänyt reagoimatta, jos seuraavana päivänä ei ole ollut sellaista, että oikeasti pitäisi jaksaa. Nyt olisi.
ap
Naurettavaa soitella naapureille poliisia, painuitse sinne oven taakse ja sanot, että metelöinti loppuu nyt tai tulee turpaan hei...
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:21"]
[/quote]
No minusta voi antaa ihmisten nukkua yöunensa, se ei poissulje vapun juhlimista.
Minusta hyvän tavan mukaista on ilmoittaa juhlista etukäteen tai lopettaa möykkä, jos joku sitä pyytää. Ei oletusarvo ole se, että kaikki ovat kahdeksasta neljään töissä ja voivat rällätä kaikki juhlapyhät. Jos minä häiritsisin niitä kahdeksasta neljään työskenteleviä niin minähän se vasta ikävä ihminen olisinkin. Ja niinhän näköjään olenkin, kun haluaisin nukkua työpäivääni varten.
ap
[/quote]
Nukutko paremmin jos hyvien tapojen mukaan on ilmoitettu, että nyt möykätään.
Kun asutaan talossa missä asuu muutkin, niin silloin niitä yhteisiä pelisääntöjä noudatetaan, oli arki tai juhla. Pientä mökää joutuu itse kukin sietämään, mutta rajansa kaikella. Kaikki ei tosiaan ole vain arkena 8-16 töissä, joten unet on silloin tarpeen!
Noin yleisesti ottaen naapurisi ovat kai aika rauhallisia, kun juuri vappuna koit heidän metelöintinsä niin häiritseväksi, että katsoit aiheelliseksi poliisille soittaa. Itse en näinä yleisinä juhlapäivinä kovin hanakasti virkavaltaa hätyyttele, vaikka töitä on mullakin. Ei se naapureidenkaan vika ole, että mulla on töitä silloin, kun suurimmalla osalla suomalaisista on juhlapäivä.
Tietenkin harmittaa kun omat yöunet jäi vähiin, mutta aika odotettavissa tuo nyt vappuna olikin. Ehkä kannattaisi vähän liekaa vappujuhlijoillekin antaa, kun selvästi kyse ei ole jatkuvasta ja arkenakin tapahtuvasta rälläämisestä...
IHme ketju. Toisten ryyppäämiset ovat sis tärkeämmät kuin toisten nukkumiset ja työssäkäynnit?
Jos viideltä möykätäään on aivan sama onko vappu vai uusvuosi vai tavallinen tiistai, viideltä on hiljaisuuden aika muutenkin!
Naapuri on YSTÄVÄ ja sille ei poliisia soitella. Jos asiaa niin sen voi käydä sanomassa naapurille suoraan...
Jokaiselle on minminä yhteiskunnassa tärkeät tekijät.
jos pitivät sellaista möykkää mihin ei silikonikorvatulpatkaan auttaneet, niin sitten olisin mennyt itsekin sanomaan melusta. Olen kuin persiille ammuttu karhu jos mut herättetään (lukuunottamatta omien pienten lasteni yöllisiä huuteluja)
hyvää vappua!
Hienosti taas jotkut osaavat lukea. Ap taisi tuossa kuitenkin sanoa että oli käynyt sanomassa naapurille, että biletys klo 5 aamuyöllä häiritsee. Ja tämän jälkeen soittanut poliisit, kun meno oli vain yltynyt - ei siis suoraan hälyttänyt virkavaltaa paikalle.
Kyllä nyt jumankauta pitää omassa kotonaan saada nukkua! Todella piittaamattomia tuollaiset ihmiset joihin suoraan sanominen ei toimi..
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:21"]
[/quote]
ap
[/quote]
Nukutko paremmin jos hyvien tapojen mukaan on ilmoitettu, että nyt möykätään.
[/quote]
No yleensä jos joku ilmoittaa möykkäämisestä, hän myös varautuu siihen, että jotkut kuitenkin tulevat sanomaan, jos häiritsee. Mutta taas etukäteen ilmoittaminen voi auttaa, jos naapurit tietävät, että bileet on juuri tänään niin ei ole välttämätöntä reagoida, vaan voi sitten antaa naapureiden sen kerran bilettää. Eli ainakin voi auttaa vähän välejä naapureihin (tosin joillekin välit naapureihin ovat joka tapauksessa samantekevät).
ap
Vaikka juhlista ilmoittaisikin kohteliaasti etukäteen, ei se tarkoita että olisi lupa metelöidä keskellä yötä. Tottakai iltayöhön jatkuvissa juhlissa kuuluu naurua, puheensorinaa ja musiikkiakin mutta HUUTAMINEN JA MUSIIKINJUMPUTUS ei ole salllittua.
Torvelot!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 08:51"]
Kyllä nyt jumankauta pitää omassa kotonaan saada nukkua! Todella piittaamattomia tuollaiset ihmiset joihin suoraan sanominen ei toimi..
[/quote]
Sitten pitää ostaa OMAkotitalo jos niin haluaa. Kerros/rivitalossa asuu muitakin ihmisiä joista silloin tällöin lähtee ääntä.
Ei, vaan jos asuu taloyhtiössä tulee noudattaa sen sääntöjä. Useimmissa taloyhtiöissä on aika jolloin häiritsevää käyttäytymistä tulee välttää esim. klo 22-06 (eikä säännöissä sanota, että "paitsi juhlapyhinä") Jos ei tuo kelpaa niin kannattaa itse muuttaa sinne omakotitaloon.
Aika pitkä pinna, jos viiteenkin asti odotit.