Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat sunnuntaina***

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut Jesseliinille pienokaisen syntymän johdosta!

Air: Olipa mukava kuulla sinusta. Minäkin olen iltaisin niin raato, että hyvä kun saan iltapalat lapsille ja pesut niin jo on mentävä nukkumaan. Kello on välillä kahdeksan , kun meikämamma makaa retkottaa sängyssä.

Eilen meinasi iskeä pieni paniikin poikanen illalla. Koko päivän supisteli ja iltaa kohti tahti sen kun koveni ja vessassa sai ravata alati. Huomasin konkreettisesti kuinka valmistautumaton olen henkisesti vauvan tuloon. Olin lähinnä paniikissa...No onneksi supparit laantuivat yön aikana, mutta nyt toivon sormet ja varpaat ristissä ettei vauva tulisi maailmaan ainakaan muutamaan viikkoon. Neuvolassa täti kyllä sanoi, että nyt voisi olla ensimmäinen kerta minun synnytyshistoriassani, että vauva tulisi etukäteen. Kiitos ei! Olo on kyllä aivan erilainen kuin neljällä edellisellä kerralla...Koskaan ennen ei ole ollut näin paljon supisteluja eikä vauva ole laskeutunut ja kiinnittynyt näin aikaisin... Pysyisi nyt vaan tuolla yksiössään!

Näin meillä kaikilla on erilainen fiilis lähestyvästä synnytyksestä, yksi alkaa olla jo aivan valmista kauraa ja toinen toivoo ettei vauva vielä syntyisi.

Nyt lähden kahvin keittoon ja aamiaisen laittoon. Lappi kutsuu muuta perhettä, me alamme pestä lakanapyykkiä kuopuksen kanssa. Aurinkoista päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 35+5

Vierailija
2/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä päällä hirvee äitikausi, mitähän tapahtuu kun vauva tulee sotkemaan tuon kuviot täysin...

Mie olen omasta mielestäni valmis synnyttämään, mutta eilen ku sain ekaa kertaa kärsiä menkkamaisista jomotuksista ni peethän siinä meinas housuun tulla ja eka ajatus oli " ei vielä ei vielä ei vielä" ... Eli en taida sittenkään olla valmis tähän tulevaan elämän muutokseen. Eilen tuli ekaa kertaa myös ajatus " mitä ihmettä mie oikein olen tekemässä" päähän.... eli jos vaan oisin voinu eilen perua tän koko raskaana olon ni oisin sen varmasti tehny.....

Elokuisia on muuten tosi paljon syntyny jo heinäkuun puolella, oisko syynä voinu olla ne alkukuun kamalat helteet...

IMETYSTYYNY on nyt sitten täytettä vaille valmis.

VAUVAN VAIPAT olen pessy ja harsot taitellu kolmioks hyllyyn.

VAUVAN VAATTEET sitten varmaan ois seuraavana vuorossa.........

Hanneli rv 39, enää viikko la, max 3 viikkoa raskautta jäljellä......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, eilen oltiin Vantalla ja HOPLOP on testattu, muksuilla oli hauskaa ja sinne voitaisiin kuulemma mennä uudelleenkin. Minä sain siellä ekat supparitkin, mutta ei vielä mitään todellista.

Minä ostin ensimmäisen vauvan vaatteenkin. Jos se on siitä kiikastanut ettei tämä ole ulos tullut kun äiti ei ole mitään hankintoja häntä varten tehnyt. Jokailelle olen aina jotakin uutta hankkinut vaikka noita vanhoja on iso pino. Rentouttava ja ihana päivä kun pääsi pois kotoa, sai syödä jotakin valmiiksi laitettua, kierrellä kaupoissa ja katsella lasten iloa.

Ihanaa, etä monet ovat nyyttinsä kotiin hakeneet, jotenkin vaan itse asennoitui saamaan omansa heinäkun puolella ensimmäisten joukossa, joten nyt vähän jurppii. Vain ekä meni yli ja sekin vain päivän (40+1). Mutta ehkä sitä tiistaina meilläkin alkaa tapahtua kun sinne keskussairaalaan mennään, toivoa ainakin voi!

Sänky meillä kasataan vasta sitten kun vauva on syntynyt tradition mukaan. Laatikon minä olen jo useaan kertaan laittanut ja pedannut, mutta aina sinne ilmaantuu böörni, joka myllää koko sängyn - kyseessä on siis meidän 2v neiti ja baby born, jotka eivät ehkä vieläkään oikein ymmärrä mitä tuleman pitää :D

Olisikohan tänään mattojenpesupäivä, niin aurinkoiselle näyttää...

Kretu 39+5/3

Vierailija
4/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ihan hyvin nukuttu yö,jutusteltiin sikonkaa 24.00 asti kaiken näköstä,sitten vaan uinahdettiin.

ihanaa mies tulee kotiin,on niiiiiiiin kauheen kova ikävä ollu! eilen olin tosi väsyny vaikka otin rautaa ja vitamiinia ja söinkin ,ihme juttu.

mua jännittää huominen jorvin keikka,sitten saa tietää miten tää vaavi tulee ulos. näin ihanaa unta et mulla oli nyytti (joka oli taas tytö) ni juttelin sille kun se oli keskoks kaapissa ni se vaavi alko hymyilee mulle :),oi että.. valmiudesta,välillä tuntuu et älä synny vielä,mut joskus on taas ihan kypsänä et tuu jo,sitten kun alkaa miettii vaavi arkee alkaa jännittää..mitenhän se onnistuu?!. jos se onkin sellanen kiukkuiita ja jokatoinen vko pitäs esikoinen viedä eskariin ni mitäs jos se vaan itkee jne..:S nooh toisaalt se on sen ajan murhe :D

nyt aamiaiselle hiphei ja jaksut kaikille!

k.h.p ja tärppi tänään 36 <:o)

Vierailija
5/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lisää elokuisia vauvoja on pulpahdellut maailmaan, täytyykin nyt ensin painella lukemaan pari edellistä pinoa läpi!

Itsellä laskettuun päivään enää kaksi yötä... Tänään ajattelin viedä tytöt mummolaan yöksi ja ottaa isännän oikein kunnon käsittelyyn. Alotellaan kunnon ralliauto ajelulla metsässä, sitten saunaan ja päälle vielä kunnon vaakamambot! Jos ei perhana sillä pääse synnyttämään, niin sitten ei varmaan millään ;o) Eilen totesinkin omalle äidilleni (jolle en siis ole kertonut tulokkaan olevan luultavimmin tyttö), että tän vauvelin on pakko olla poika. Vain miehet voivat olla niin hölmöjä, etteivät tiedä mitä kautta täältä mahasta tullaan ulos! Tämä ötökkä kun meinaa tulla väkisin ulos mun vatsanahan läpi, ei suinkaan tuolta jalkojen välistä.

Kirppu ja siis kammassa kaksi piikkiä...

Vierailija
6/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesseliinille onnittelut pikku nyytistä.

Arki on koittanut täälläkin eilen haettiin mies reissusta kotiin ja nyt mies on töissä. Hällä olis vielä pari viikkoa töitä ennen kesälomaa.

Huominen äitipolin keikka vähän jännittää. Kun edellisen kerren kakkosen kohdalla tehtiin onnitunut ulkokäännös niin kakkonen syntyi seuravana päivänä. Mä en oo mitenkään valmistautunut vielä vauvan syntymään kun muut muksut ovat sitten menneet yli lasketun ajan. Ja niin olen nytkin asennoitunut että yli mennään ja reippaasti. Vauvaa varten on kyllä kaikki valmiina.

Nyt sitten mietityttää kun mies ei pysty pitään isyyslomaansa ennen kesälomaa. Eikä ole muitakaan hoitajaa saati että mies pääsisi mukaan synnytykseen. Josko nyt sitten jäädään odottelemaan että vaavi tajuais kääntyä itse.

Tänään on ihan raato olo. Eilen illalla/yöllä meni miehen kanssa jutellessa ja muutenkin yli puolen yön ja kuopuskin nukkui pitkästä aikaa tosi levottomasti itkeskeli vähän väliä. Niin kuin ennenkin kun mies on tullut kotiin niin tietää ettei ole enään yksin vastuussa koko laumasta niin iskee se väsy minkä on pitänyt pois koko viikon.

Puutuuko muilla kädet ja varsinkin sormet. Mulla on nyt pari-kolme päivää ollut tällästä puutumista. Sormetkin on kyllä ekaa kertaa vähän turvoksissa. Olisko jotenkin siihen sitten liitännäisenä. En tiedä, tällästä ei oo aikasemmin ollut. Varpaatkin on hieman turvoksissa. Sekä kun sormia ja varpaita puristaa nyrkkiin niin tuntuu ettei niissä ole tuntoa kunnolla. No täytyy kysästä huomenna äitipoli käynnin yhteydessä että onko normaalia.

Huomista odotellessa.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 37+3

Vierailija
7/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AuroraM, Karmiini ja Jesseliini (toivottavasti meni nimet oikein)

HIRMUISEN PALJON ONNEA !!!

Kyllä täällä tulee ihan vihreäksi kateudesta, kun haluaisi jo niin kovasti saada oman pienen nyyttinsä syliin.

Kahvia koneeseen, sillä tämäkin päivä käynnistyy!

Vierailija
8/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma: Onneksi sulla oli ilmeisesti pikkasen rauhallisempaa aikaa tiedossa siellä kotosalla niin saisit ehkä levättyäkin pikkasen niin pääsisit vielä varmemmin muutaman viikon etiäpäin.

Hanneli: Mäkin pikkasen katselin tänään, että mitäs toi valkovuoto nyt voisi olla, että oisko siinä sitä limatulppa juttua mutta ei varmaan. Ja tuli samanlainen fiilis, ei en mä haluakaan tänään vielä sairaalaan. Mua siis pelottaa se synnytys ja sittenhän mä olenkin nalkissa kun meillä on pian vauva. Vaikka kovasti toivotussa nalkissa niin silti pikkasen tuli sellainen kauhistunut olo ;)

kirppu: Joopa joo pitäisköhän munkin kokeilla kaikkia noita keinoja. Ja tosiaan 2 yötä laskettuun aikaan. Toisaalta mun terkka sanoi, että ensisynnyttäjillä menee usein sille 41 viikolle eli saas nähdä miten täällä sitten. Eli kumpi ehtii ensin ;)

No tänään onkin ohjelmassa muutamien uusien pensaiden ja perenoiden ostoa pihalle ja niiden istutus sitten. Nyt on hyvä kun on pikkasen nalkissa kotona niin ei kastelusta tule ainakaan mitään ongelmaa.

Pia rv 39+5

Vierailija
9/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Karmiini, Aurora M ja Jesselini! Nauttikaa vauvan tuhinasta ja tuoksusta. Perästä tullaan ja toivottavasti pian.

Puutumisesta: mulla puutuu öisin kädet. Olkapäästä sormenpäihin ja joskus jalatkin. Alkaa olla painoa sen verta enemmän, että painun ilmeisesti syvemmälle patjaan (kun se on teetetty mun normaali painolle eikä näille +17/18kg lukemille). Viimeksi ei ihan näin totaalista puutumista ollut, mutta ihan raskauteen kuuluvana oireena sitä pidän. Kysy toki neuvolasta, jos kertovat konstin sitä välttää. Ikävältähän tuo tuntuu.

OIREISTA: mulla on nyt jo 3 päivää (tämä 4.) ollut pää enemmän ja vähemmän kipeä. Turvotusta on edelleen, mutta nyt se on hieman helpompi kuin viikko sitten ja sitä ennen, sillä vyöhyketerapeutin näyttämät " kikat" näyttävät toimivan, vaikken moiseen ennen olisi yhtään uskonut. Supistuksia tulee välillä kipakastikin, ja nyt on pari päivää mennyt vatsasekaisin niiden seurauksena. Kovasti siis lupailee, mutta pahoin pelkään että vähän reilu 3 viikkoa tässä vielä menee.

TEHTÄVIÄ töitä kotona on kotona vaikka kuinka, mutta vauva sais silti tulla. Kotiutumisvaatteet ja mun imetysliivit&paita-setti (suojineen) on nyt valmiina varattuina yhden kaapin hyllyllä yhdessä mun toiletti-laukun kanssa, joten eika sitä tartte niiden lisäksi paljon muuta kuin neuvolakortin ja kameran mukaansa. VAi mitä olitte meinanneet ottaa laitokselle mukaan. Jaffaa tilaan sitten tarpeen mukaan ekoilta vierailijoilta tai mies saa ostaa kahvilasta, jos sitä tekee mieli. Viimeksi oli ihan kamala jaffan-himo synnytyksen (&oksentamisen) jäljiltä pari päivää synnyksen jälkeen.

KUMMEJA pohditaan edelleen. Mietitään kuumeisesti että molempien siskot olisivat hyvä vaihtoehto, mutta koska kumpikaan ei ole vakiintunut, niin onko epäreilua, kun esikoisella on 2 naimisissa olevaa pariskuntaa kummeina ja pikkukakkoselle tulisi vain 2 naista (joilla ehkä joskus puolisot, mutta eiväthän he ole ns. varsinaisia kummeja)? Mitä mieltä olette? Pitäisikö ottaa lisäksi vielä 1 sinkku-ystävämme? Naimisissa olevilla ystäväpariskunnillamme on useita kummilapsia, joten meistä tuntuu, että heidät on jo " pelattu pois pelistä" , sillä eiköhän 3-5 kummilasta riitä?

SUKUPUOLI on meillä tiedossa, mutta vaikka 4Dssä on käyty ja rakenteessakin tuo selvästi näkyi, niin silti mä pyörittelen päässäni ajatusta: " mitä jos?" Esikoisen kanssa oli sama juttu, vaikka olin itse kivekset 6x ultrassa nähnyt, niin silti sitä kätilön toteamusta " saitte pojan" odottelin kovasti.

Nyt kotihommien pariin, eli tauluja seinälle ja pyykkien silitystä.

-E rv38+5

Vierailija
10/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei merkkiäkään synnytyksen lähenemisestä, mutta enpä juuri näillä viikoilla odottelekaan. Esikoinen syntyi 40+2 ja luulen, että yli mennään nytkin.

EliisaKu: Meillä myös 4D-ultrassa sukupuoli näkyi ja Bruno niin varmasti totesi, että tämä on poika ja kumosi vielä minun epäilynikin, kun yritin ehdotella, että jos kumminkin tyttö, kun muistuttaa profiililtaan niin siskoa. Meille on hankittu vaaleansinisiä ja muutenkin poikamaisia vauvanvaatteita, mutta silti pieni epäilys säilyy kohtaamiseen saakka. Moni tosin vannoo, ettei Bruno erehdy.

Esikoiselta (2v2kk) lähti eilen tutti. On tarvinnut nykyään enää nukahtamiseen ja nyt päätettiin, että riittää. Käytiin yhdessä jättämässä tutti lampaille, jotka laiduntavat tuossa talonnurkalla. Illalla tuttia itkettiin ja yöllä pyydettiin useaan otteeseen. Saa nähdä, miten päiväunet onnistuvat tänään.

Velho78 rv37+4

Vierailija
11/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmoittaudun, ettei vaan kukaan erehdy luulemaan, että tässä oltais jo synnärillä. Nopeasti on nämä viikot nyt menneet, tiistaina vauva tulee jo täysiaikaiseksi (37 rv:n mukaan siis) ja saisi vaikka sitten jo syntyä. Mutta tosiaan neuvolalääkärin mukaan täällä ei synnytetä vielä vähään aikaan. Toisaalta hyvä niin, koska mulla on edelleen kädet täynnä töitä lopputyön kanssa (jota joudun tekemään iltaisin ja viikonloppuisin, kun olen päivät tytön kanssa).

Mutta: onnitteluja kaikille tuoreille äideille eli AuroraM, Karmiini ja Jesseliini! Tuntuu, että tosi monta vauvaa on syntynyt paljon ennen LA:ta, mutta eiköhän tuo tilasto ala luonnollisesti tasoittua, kun päästään elokuulle.

VOINTI: edelleen hyvä, kävin eilen ja tänään poimimassa vattujakin. Pari menkkamaista supistusta olen saanut yöllä, mutta muuten ei mikään kieli lähestyvästä synnytyksestä. Toisaalta muistelen, että esikoisen syntymää ei edeltänyt lainkaan kivuliaita supistuksia ennen avautumisvaihetta.

SUKUPUOLI: mulla(kin) on ihmeen epävarma olo sukupuolesta, vaikka ultra (tosin vain 2D) paljastikin sen taannoin aika selvästi. Kaipa tää tyttöfiilis johtuu samanlaisesta raskaudesta kuin mitä edellinenkin oli ja näistä jokapäiväisistä touhuista ja leikeistä tytön kanssa.

Jep, nyt lähden ruoan laittoon. Mukavan viileää sunnuntain jatkoa kaikille!

Kerttukasperi ja Onni rv 36+5

Vierailija
12/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon pikku nyyteistänne. Kylläpä niitä nyt syntyä tupsahtelee.

Täällä ei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä. Mitens, voiko se limatulppa irrota ilman kivuliaita supistuksia, ku jotakin möykköjä on tullut tuolta alapäästä ja oon niitä ihmetellyt. Vai liekkö hiivatulehdus uusinut ja siks kokkareita??

Mulla puutuu kanssa oikea käsi öisin vaikka miten päin nukkusin. En oo ajatellut sen olevaan mitenkään vaarallista ja unohtanut mainita neuvolassakin siitä. OOn aatellut että raskauteen liittyvää vaivaa sekin.

Jep. lähen kattoon eilisiä selviytyjiä. On hiukan tokkurainen olo, kun eilisyö meni aikalailla valvoskellessa, ku oltiin siskon luona iltaa istumassa ja sitten oottelin vielä että millon sen ukon saa noutaa sieltä kotiin ja sehän meni aamuun asti, ennen ku kotia sieltä jouti. En anna sen pyöräillä kotiin, ku systeri asuu niin vilkkaan tien varrella, että pelkään, että siinä sattuu vahinko vielä ja musta tulla napsahtaa yksinhuoltaja, ja siihen en kyllä tunne olevani valmis. Joten ylivarovainen ressaaja on musta tullut nyt loppuaikaoina..

Ikarus.

Vierailija
13/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan keritä tänä iltana päivittämään ESITTELYLISTAAN SYNTYNEET joten käykää lisäämässä te joiden vauvojen syntymätietoja ei vielä ole niin esittelylistaan!

Eilen oli meillä liikuntapäivä läheisessä urheilupuistossa (siis yhden seuran järjestämä). Siellä oli tunnin välein 15 min ohjattu aerobic-hetki johon osallistuin täysin rinnoin. Mut eipä tuo aiheuttanut mitään kummempaa kuin väsymystä ja liitoskipuja. Onko muilla muuten HÄNTÄLUU kipeytynyt? Mulla on aina iltasella häntäluu kipeä ,varsinkin jos olen seissyt/kävellyt paljon. Mä kun luulin et se vois kipeytyä vaan istumisesta...

Tällä viikolla on päivittäin tullu pari napakampaa supistusta mut ei tosiaankaan mitään synnytykseen viittaavaa. Mut pieni toivonkipinä elää että ne jotain muutoksia sais tuolla jalkovälissä aikaseks eikä tarvis sit niin kamalan pitkään synnytyssupistuksista kärsiä. Vauvahan syntyy varmaan vasta viiden viikon kuluttua..

MONISYNNYTTÄJÄT, huomaatteko olevanne kärsimättömämpiä mitä useampi raskaus on menossa? Mä muistelen etten kahden ekan kohdalla olis pahemmin ennen LA:ta hermoillu mut edellisen ja varsinkin tämän kohdalla tuntuu odotusaika piinaavan pitkältä ja aika MATELEE!

Mies aloittaa taas työt huomenna. Ei varmaan parane ihan turhista asioista alkaa soittelee töihin ettei luule lähdön koittaneen. Tosin mulla on kaikki synnytykset alkaneet kovemmilla supistuksilla 1½ vuorokautta ennen vauvan syntymää, välillä tosin on supistukset lakanneet muutamaksi tunniksi. Mut en siis usko et mikään kiire tulee missään vaiheessa (ellei siis satu jotain).

Peeveli rv 37+2

Vierailija
14/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas päivä peräkkäin kun tyttö ei nuku päikkäreitä ja mie oisin niitä todella tänään tartennu..... no kaks uutta poskihammasta tekee tuloaan, toivon että tää johtus vaan siitä eikä ole pysyvää, en halua aatellakaan elämään vauvan ja 1,5 vuotiaan kanssa joka ei suostu päikkyjä nukkumaan,,,,,, jiihaa...

Vierailija
15/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi sitten pojan synttärit vietetty. Juhlat menivät hyvin, tarjottavaa oli riittävästi ja vieraatkin tuntuivat viihtyvän. Anoppi nyt ehti loukkaamaan ystävääni sanomalla: " Eipä se teidän poika näytä yhtään kasvaneen." muutenkin oli vähätellyt poikaa. ystäväni oli tuumannut että eiköhän tuo ole vuodessa jonkin verran kasvanut. Pojilla (siis meidän ja heidän pojallaan) on aina ollut se 5cm pituuseroa. Toivottavasti ystäväni ei kuullut kuinka anoppi koko aillan kutsui tätä poikaa tytön nimellä. Jos ei muista nimeä niin puhuisi vaan pojasta tai miehen alusta. No ehdin minäkin mokaamaan!!! Ystäväni kun tilitti pihalla minulle tuntojaan tokaisin hänelle: " ehtihän tuo appi-ukkokin tarkistamaan meidän oven tiivisteet ja ovat kuulema irti." Appi sitten seisoi noin viiden metrin päässä ja taisi loukkaantua sanoistani. No sanojeni takana seison. Mun mielestä on omituista, että appi pojan synttäreillä tarkistelee paikkoja ja hyvä ettei tee muistilistaa tekemättömistä töistä. Hmm.. Ensi vuonna taidetaan viettää ykkösen ja kakkosen synttärit yhtä aikaa niin ei tule tuo appivanhempi-kiintiö niin nopeasti täyteen. Mua huvitti meidän äiti joka tietää mun ja anoppini suhteet. Hän alkoi kahvipöydässä oikein olantakaa kehumaan tekemääni kakkua. Kuinka se oli just oikein sopivasti kostunut. kunka isäni olisi leiponut kakun juhliin mutta minä olin sanonut että kyllä minä kakun poikani synttäreille teen. On se hienoa kuinka olen hyvin jaksanut koko raskausajan jne. jne.

sivusta seurasin anoppini ilmettä ja kuin se koko ajan muuttui happamemmaksi =)

Opemamma: Rentouttavaa lomaa toivottelen sinulle :) eihän me vielä voida lähteä synnyttämään kun molemmilla on ne uudet laukut hankkimatta :) vai joko kävit ostamassa?

Kretukka: Oliko HOPLOPssa paljon porukkaa? Ajateltiin viikolla pistäytyä siellä. mainoksesta ainakin ymmärsin että pari vuotiaallekin löytyisi kivasti tekemistä.

ElisaKu: Meillä tällä hetkellä on kakkoselle pyydettynä yksi pariskunta kummeiksi. esikoisella on kaksi pariskuntaa. Kovasti mietin kanssa, että haittaako kun toisella enemmän kuin toisella mutta päädyin siihen etten väkisin ala ketään pyytämään. Molemmilla on kummit jotka ovat innostuneita kummiudestaan tai tulevasta sellaisesta.

Hanneli: Eiköhän tuo päiväunivaikeudet johdu ihan niistä hampaista. Esikoisella oli suunnilleen tuossa iässä pieni kausi ettei unille meenannut millään käydä. Toivottavasti teillä pian helpottaa.

Nyt sohvalle maate:)

pubu ja Unski rv37+2

Vierailija
16/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALMIUDESTA VAUVAAN: Mä olisin ihan valmis pääsemään eroon tästä mahasta ja valmis hoitamaan vauvaa, MUTTA en ole vielä oikein päässyt sinuiksi sen tosiasian kanssa, että mun on ihan oikeasti pakko synnyttää tämä ja saada se ulos mahasta, vaikka mitä tapahtuisi. Ja todellisuushan on kuitenkin se, että onhan sitä vauvaa " helpompi" hoitaa nyt kun se on vielä mahassa...

LIIKKEISTÄ: taas on ollut mahassa tosi hiljaista pari päivää. Koko ajan saa olla pelko persiissä :(

Mua PELOTTAA raskausmyrkytys, kun kakkosta odottaessa sellainen tuli, ja oireet eivät olleet mitään hurjia ja silti vauvalla oli verensokerien ja lämmönsäätelyn kanssa ongelmia. Verenpaine nousi ylimmilläänkin vain johonkin 135/98, ja yleensä alapaine oli alle 95 ja kerran vain oli virtsassa proteiinit plussalla yhden plussan verran. Mitään päänsärkyjä ei ollut eikä muitakaan oireita, oma olo oli tosi hyvä. turvotustakaan ei ollut oikeastaan ollenkaan. Nyt sitten taas verenpaine on alkanut nousta ja turvotustahan on ollut jo viikkokausia. Lievää päänsärkyäkin tuntuu joka päivä... Ehkä mä vaan kehittelen itselleni näitä oireita, mutta kuitenkin asia vaivaa varsinkin silloin, kun vauva on pidempään hiljaa. Sehän liittyy sekin usein raskausmyrkytykseen. Ja se pitää vielä lisätä, että synnytys käynnistettiin perjantaina illalla kuudelta, eli mä ainakin ymmärsin tilanteen niin, että oli hyvä saada vauva ulos eikä jäädä seurailemaan.

No ehkäpä mä mielessäni suurentelen näitä juttuja, mutta kiva kun pääsin tänne purkamaan.

Jamssa rv38+1

Vierailija
17/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=2][color=green]ONNEA UUSILLE VAUVANSA NOUTANEILLE!!!![/color][/size]

Juu, taas meni puolet yöstä valvoessa..Mutta, mutta..Heräsin yöllä SUPISTELUUN!!!Ja kipeisiin..Väli oli 6 min. tunnin ajan, mutta sit ne loppui, kun menin suihkuun..HÖH!!Kerkisin jo ajattelemaan, että jippii, joko mennään,mutta ei sit kuitenkaan :( Onneksi en vielä kerinnyt miestä hätyyttään töistä kotiin..Nyt päivällä taas tuli muutama tuossa tunti takaperin..Ja mies lähti töihin, vähän toivoisin, että pian saisi soitella sen kotiin sieltä..Nyt mä sit olenkin lähdössä kauppaan..Ostin eilen seinävalaisimen, mutta fiksumpi olis tietty ostanut lamput samalla kertaa..No, mies pääsi taas kuittaamaan " naisen järjenjuoksusta" ..Vaikka lyön vetoa, että vaikka olisi itse ollut mukana, ei olisi hoksannut ostaa.. :)

Ja kävin mä eilen kirjottelemassa täällä, mutta kone tilttas, kun piti se viesti lähettää ja teksti katosi jonnekin kauas pois..

Niin, siitä lääkäristä..Ei siis mitään uutta..Lääkärit vaan ei tunnu tajuavan, että näihin kipuihin ei tehoa särkylääkkeet, vaikka kuinka tuputtaisivat..Siitä pe lääkärissä käynnistä jäi käteen 45 min. hukattua aikaa ja panadol-resepti!!!

No, nyt lähden sinne kauppaan, että kerkiän kotiin ennenkuin poika saapuu jälleen uhittelemaan..

pikku_ruu & rv 39+3

Vierailija
18/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin lohdullista lukea ettei muutkaan saa nukuttua, isompien lasten kans tökkii, jne... Ilonsa siis kullakin! Minä menin illalla pehkuihin klo 22.30 ja katsoin kelloa ilman unenhäivääkään vielä 01.03. Aamusta ois sitten väsyttänyt, mutta esikoinen heräs poikkeuksellisesti jo seitsemältä, joten ylös vaan. Nyt yritin nukkua päikkäreitä, mutta vaikka väsyttääkin, uni ei tule.

Esikoinen uhittelee oikein urakalla ja tuossa tunti sitten huokasin viimeksi miehelle, että mitähän tästä showsta tulee vauvan syntymän jälkeen. Temperamenttia kun tuolta tytöltä ei puutu.

hanneli80: Meillä kans on hirveä äitikausi menossa, väliin kyllä menee isi-vaihekin päälle, onneksi. Mutta olipa kumpi vaihe tahansa, toinen osapuoli ei silloin kelpaa ei sitten mihinkään. Ja minäkin olen muutaman kerran miettinyt, voisiko tämän raskauden jotenkin perua ;0) Mulla on ollut näitä kaikkia kremppoja liiankin kanssa ja niihin olen lopen tuskastunut.

Nyt odotan malttamattomasti synnytyksen alkua, voisin lähteä vaikka heti. Mulla näyttää vaan olevan niin, että joka toinen päivä kaivetaan lähtökuoppia ja seuraavan päivänä peitellään ne! Eilenkin supisteli lupaavasti, mutta ei... Ja olen kokeillut kolmet ässät, auton imuroinnit, kävelylenkit, kyykistelyt kukkapenkissä... Pitänee ottaa uusi kierros tuplatehoilla, niin jospa se tästä. Äitini sanoi esikoista odottaessani ja oloa tuskastellessa, että ei se kellään ole tuolle mallille jäänyt!!!

Neeuska rv 38+4

Vierailija
19/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EliisaKu KUMMEISTA: Meillä on myös ollut kummit puheenaiheena jo pidempään. Esikoisella ja kakkosella on molemmilla kaksi pariskuntaa kummeina. Nyt kolmoselle ei olekaan sitten niin helppoa keksiä kummeja. Yksi on varma, erittäin rakas ystäväni, jolla ei ole puolisoa. Muita kummeja ei ollakaan vielä päätetty. Mutta viimeisin ajatus on, että kun meilläkään ei ole enää pariskuntia, keitä kummeiksi pyytää, saattaapi olla että pyydän kolme hyvää ystävätärtäni (vähän kuin kolme hyvää haltiatarta) kummeiksi, joista siis kahdella on puolisot. Mutta joka tapauksessa pyydettäisiin vain naispuoliset ystäväni kummeiksi. Olipas sekavasti selitetty!

Peeveli; Täällä ERITTÄIN kärsimätön kolmosen odottaja!! Siis mulla on ollut jo viimeset pari viikkoa oikein kunnon sarvet päässä, kun en jaksais odottaa enää yhtään. Hermo menee pikkuasioista ja tuntuu, etten ajattelekaan enää mitään muuta, kun että millon pääsen sinne saliin!!! Tällasta ei todellakaan ole ollut kahdella ekalla kerralla. Saas nähdä millaisen synnytyksen saan, kun näin kärsimättömäksi olen heittäytynyt ;o)

Onneksi ilma on vähän viilentynyt, vielä eilenkin oli aivan älyttömän kuuma! Taidetaanpas lähteä puistoon, kun tämä mammakin jaksaa tällaisella ilmalla sinne kävellä.

Kirppu

Vierailija
20/24 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pubu: Meidän 2v (5/04) ainakin nautti suunnattomasti ja tekemistä riitti koko kahdeksi tunniksi. Tietenkään hänellä ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ja hän luulee pystyvänsä kaikkeen mihin isoveljetkin. Ensin minä lyllersin perässä ja yritin houkutella häntä pysymään alle 3v alueella, mutta viimeisen tunnin ajan istuin vaan ja kauhulla kattelin että tuolla se menee. Itse en putkiin ja liukumäkiin nyt sopinut, mutta onneksi isoveljet välillä vähän jeesas.

Porukkaa oli mielestäni sopivasti. Ei ruuhkaa, mutta yksinkään ei tarvinnut leikkiä. Varmasti sateisena päivänä porukkaa on enemmän.

Kretu