***ELOisat sunnuntaina***
Kommentit (24)
Ei mitään uutta, ei nyyttiä jne... Kyllästyttää ja olen aika kärsimätön kun maha on jo iso ja hankala ja ...tiedättehän te!
Minäkin haluaisin mahasta eroon mutta synnytys itsessään kyllä jänskättää. Siksikin haluaisi että homma vaan aikaisi, niin ei ehtisi jossitella ja miettiä mitä kaikkea voi tapahtua.
Siivousvimmasta päätellen jotakin hormoneissa tapahtuu, ei olekaan kaapit olleet pitkään aikaan näin hyvässä järjestyksessä tässä huushollissa!!!
adalmina 38+5
ONNEKSI OLKOON UUSILLE ÄIDEILLE JA VAUVOILLE!
Vatsa painaa, kuten joku muukin totesi. Sängyssä ei tahdo päästä kääntymään, kun on kerran itsensä vaakatasoon saanut. Väsyttää vain ja joka raaja tuntuu niin painavalta. Toivottavasti uupumus ei aiheuta pitkää synnytystä, vaan jaksan sen yhtä reippaasti kuin ensimmäiselläkin kertaa. Sitä vähän pelkään, että nyt olisi vuorossa se vaikea ja kamala synnytyskokemus, kun ekasta voin sanoa vain hyvää.
Minulla on supistellut varmaan kuukauden verran, tosin supistukset eivät tunnu selässä tai jaloissa, vaan vatsa ainoastaan kovettuu ja tulee vaikea olo hengittää. Siinäpä onkin sitten hyvä harjoitella sitä syvää hengitystä, jota saa tosi toimissa supistelujen aikana käyttää.
Kummeista... meillä oli esikoiselle ystäväpariskunta jotka nyt odottavat itse esikoistaan. Tälle pikkukakkoselle tulee kummiksi sinkku ystävättäreni, joka on ollut tosi paljon meidän esikoisen tätinä - enemmän kuin oikea täti. Eniten toivomme sellaista täti-setä seuraa lapsellemme, kun sukulaisia ei ole kuin yhden käden sormelle. Lisäksi olemme toivoneet sitä, että jos minulle ja miehelleni sattuisi jotakin, nämä kummit säilyttäisivät kontaktin lapsiin, että olisi isovanhempien lisäksi myös sellaisia aikuisia lastemme elämässä, jotka voisivat iän puolesta olla heidän vanhempiaan, eli ei ihan kalkkiksia. Ja sellaisia tyyppejä, jotka tykkäävät puuhata lasten kanssa.
Meidän on tarkoitus lähteä isovanhempien vuokraamalle mökille kahdeksi yöksi nyt viikon puolivälissä. Saa nähdä miten jaksan, automatka on n. 4,5h. Luvassa on kuulemma suomalainen sauna ja hyvä kalainen järvi. Miehelle kyllä totesin, että minä itse asiassa jäisin mieluiten kotiin, mutta hän sanoi että tahtoo lähteä. Suostuin sitten sillä ehdolla, että hän juoksee järven rannassa tytön perässä, minulla kun alkaa voimat olla jostain syystä tosi vähissä.
Vauvan sukupuolesta: yritän ajatella, että voihan tämä olla tyttö, vaikka poikaa ultrassa rv31 veikattiinkin. Olen kyllä muutaman poikamaisen vaatteen ostanut. Mies ei vieläkään ole halunnut tietää sukupuolta, joten minä olen ainoa joka sen tietää... Siis jos tiedän:)
Tammikukka rv 35+5
No, kävin joo siellä kaupassa..Ja tulin kotiin ottaan päiväunet..
Täällä on kans pyykkiä pesty tänään..Mutta vain siitä syystä, että alkoi puhtaat oleen vähissä..Jotenkin on niin VETÄMÄTÖN olo, ja vielä kun yöt alkaa mennä valvoessa..
Sellaisen pienen puuskan näköjään sain, että kävin pesemässä auton KÄSIN sisältä ja ulkoa!!!!Toivoen toki, että tuosta olisi apua..Niinkuin synnytyksen käynnistymistä ajatellen..Vielä, kun mies tulee kotiin yhden maissa, jos tuon saisi innostumaan petipuuhista..
No, jos ei muuta hyötyä auton pesusta ollut, niin sain ainakin selkäni ja paikkani entistä enemmän kipeäksi..Nyt on liikkuminen sitten entistä vaikeampaa..
Noh, nyt alan tujottamaan telkkaria taas..
Päivä on mennyt siivotessa ja pyykätessä. Suurin osa perheestä istuu autossa matkalla Ivaloon ja me, minä ja kuopus, olemme kotimiehinä. Huusholli on nyt kiiltävän puhdas ja kaikki pyykki pesty, silitetty ja mankeloitu. Anoppi viihtyi meillä sen aikaa, että tehtiin ruoka yhdessä ja minä sain laittaa pyykkihommat loppuun ja pedata puhtaat lakanat kaikille.Nyt voikin sitten nauttia koko viikon. Pientä viilausta ja muuten kuopuksen kanssa touhuilua ja lepoa.
Jokohan se Pumpuli on noutamassa nyyttiä, kun ei ole kuulunut mitään koko viikonloppuna????
Minulla on ollut vain muutamia suppareita tänään, ihanaa. Jospa tilanne nyt rauhoittuu... Tiistaina on ultra ja silloin nähdään myös tuo alapään tilanne.
Nyt poistun sohvalle istuksimaan...osaakohan sitä istua ihan rauhassa...
Opemamma