Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs olisit mieltä jos... (uskonto)

Vierailija
30.04.2014 |

... päiväkodeissa opetettaisiin islaminuskoa totena lapsellesi, vaikka se sotisi arvomaailmaasi vastaan?

Auttaako tämä esimerkki teitä kristittyjä ymmärtämään aloittajaa, joka ei halua lapsellee sepustettavan jeesus-tarinoita?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule vastauksia... olipa yllättävää. :)

t. keskustelussa mukana ollut

Vierailija
2/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän islamin usko voi opettaa toetna kun se satua, olitpa höpsö. Sensjiaan kristinuskoa voi, koska se on totta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko onkin totta, islam ei. Jonain päivänä kuoltuanne saatte sen tietää

Vierailija
4/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu luterilaiseen kirkkoon perheeni kanssa, mutta lapseni ovat ev.lut tunneilla, koska musta on hyvä oppia tuntemaan oman maansa pääuskontoa. Jos asuisin islamilaisessa maassa tai juutalaisessa, toivoisin, että lapseni osallistuisi ko. uskonnon tunneille, jotta oppisi ymmärtämään sitä uskontoa.

Vierailija
5/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asuisi moisessa paskamaassa.

Vierailija
6/17 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoihin tutustuminen on eri asia, kuin niiden OPETTAMINEN yhtenä ainoana oikeana. 

Vierailija
7/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:33"]

... päiväkodeissa opetettaisiin islaminuskoa totena lapsellesi, vaikka se sotisi arvomaailmaasi vastaan?

Auttaako tämä esimerkki teitä kristittyjä ymmärtämään aloittajaa, joka ei halua lapsellee sepustettavan jeesus-tarinoita?

[/quote]

Jos eläisin islamilaisessa maailmassa, pitäisin varmasti ihan ok:na. Minusta päiväkodeissa/kouluissa ei pitäisi olla tunnustuksellista uskonnonopetusta; uskontotietoa tms. elämänkatsomuksellista kylläkin.

Vierailija
8/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni minkään uskonnon opettaminen totena ei ole oikein. Siitä en pahastuisi jos maailmanlaajuutta alettaisiin opettamaan jo tarhassa. Sorminukeilla, niinkuin kristinuskostakin.

Vierailija
9/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä muuten olisitte, jos teidän pitäisi työpaikallanne kumartaa pari kertaa päivässä kohti Mekkaa? Mä olen koulussa töissä ja joudun harjoittamaan uskontoa joka ei ole omani osana työtäni.

Vierailija
10/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskohan on USKOA. Ei faktaa. Siihen joko uskoo tai ei. Valinnan vapaus täytyy tietenkin olla. Itse ei-uskovana haluan kuitenkin että lapseni kuulee mahdollisimman paljon vaihtoehtoja, ja saa sitten itse päättää mihin USKOO. Minun näkemykseni ei välttämättä ole oikea hänelle. Itse en tule hänelle uskontoa opettamaan, mutta jos hän uskoon tulee, niin se on hänen asiansa ja sitä kunnioitan. Itse olen uskonnon tunneilla lapsena ollut, eikä sillä kuitenkaan ole merkitystä aikuisiän vakaumukseen. Elämä opettaa...

Vierailija
11/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa ei opeteta kristinuskoa, päiväkodeissa ei tehdä jouluna enkeleitä, joulupuu on rakennettu laulusta jätetään jeesussäkeistö pois, kirkon erillisessä tuokiossa puhutaan ystävyydestä, toisten huomioon ottamisesta, kiusaamisesta jne. Älkää menkö tähän haastavaan provoon jossa väitetään, että päiväkodeissa saarnataan paatoksellisesti uskosta..

Vierailija
12/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa ei opeteta kristinuskoa, päiväkodeissa ei tehdä jouluna enkeleitä, joulupuu on rakennettu laulusta jätetään jeesussäkeistö pois, kirkon erillisessä tuokiossa puhutaan ystävyydestä, toisten huomioon ottamisesta, kiusaamisesta jne. Älkää menkö tähän haastavaan provoon jossa väitetään, että päiväkodeissa saarnataan paatoksellisesti uskosta..

Vierailija
13/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottakaa henkilökohtainen usko ja uskonto, niillä on valtava ero.

Vierailija
14/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkulapsia viedään kirkkoon retkille, niin sekö ei ole uskonnon tuputtamista, tai "itsestäänselvyytenä pitämistä", eli "kaikkihan ovat kristittyjä"? Moni ei nykypäivänä ole.

Vierailija
15/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi, jos lapsille opetettaisiin kaikista uskonnoista se oleellinen ja annetaan lasten itse päättää mihin uskovat. Vanhemmilla eikä koululla/päiväkodilla ole mitään oikeutta opettaa yhtä uskontoa ainoana ja oikeana. 

Vierailija
16/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päiväkoti ole mikään pyhäkoulu. Eli tarkoitan, että jos haluaa lapselleen kristillistä opetusta, tulisi sen tapahtua siihen erikseen tarkoitetussa kerhossa/lasten raamattupiirissä. Suomi alkaa olla aika monikulttuurinen maa, joten on kurjaa jos vaikka ryhmässä yksi muslimilapsi joka jatkuvasti erotetaan muusta ryhmästä.

Vierailija
17/17 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun ev.lut. seurakuntaan ja lapsenikin kuuluu siihen. Olemme käyneet esim. joulukirkossa yms. ja uskonnon opetukseen on lapseni osallistunut koulussa. Jossain vaiheessa ala-asteen ensimmäisinä vuosina lapseni tulis siihen tulokseen, että Jeesus yms ovat satuolentoja ja koko uskonto ihan huuhaa-hommaa... Tähän ei mikään kasvatus eikä koulu ole pystynyt vaikuttamaan, vaan tuo on ajattelevan ihmisen oma tulkinta asiasta. Joten ihmettelen, miksi tämä uskontoasia korpeaa näin paljon... Eikö kaikki voisi antaa lastensa tehdä omat johtopäätöksensä mihin uskoo vai uskooko mihinkään...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme