Millä hinnalla olette hankkineet OK-talonne ja mistä?
Ja saako ylipäänsä nykyään alle 100 000 €:lla asuinkelvollista taloa mistään? Ei ole vielä ajankohtaista, mutta tässä ruvetaan vähitellen katselemaan, uskalletaanko mennä koputtamaan pankin luukkua.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:09"]
Me ostettiin 2008 okt 90 000. 100 vuotias hyvin pidetty hirsitalo, 94 m2. Sijainti 3-tien varrella olevassa kunnassa, 135 km Helsingistä. Omaa pihaa, 6000 neliön tontti.
[/quote]
Siis hyvinpidetty = ei mitään rempattavaa, vaan oikein siistissä ja terveessä kunnossa. Oltiinkin ihan ihmeissämme, kun näytön jälkeen olimme ainoat, jotka tarjosimme mitä pyydettiin. Muut olivat alkaneet tinkiä ja kuulemma harmittelivat, kun meni sivu suun.
[/quote]Et kehdannut edes itse kirjoittaa että asutte Toijalassa :DD Siellä tuon hintatason ymmärtää eikä tuo 90.000 ole edes mikään halpa hinta homeisesta paskahuussista joka sijaitsee yhdessä suomen surkeimmasta kunnasta.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]
Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(
[/quote]
Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)
[/quote]
Jatkan vielä - tosiaan aikataulua en edes huomannut, ei mitään mahiksia tälle vuodelle saada valmiiksi ellette tyydy Älväriin.
Tontin etsimiseen voi mennä kuukausia/vuosia, kauppoja ei tehdä päivässä. Suunnitteluun (siis jopa sen "valmiin paketin" tarkistamiseen ja viimeistelyyn) menee 1-x kk, maaperätutkimus vie lausuntoineen viikon pari, lupien saamiseen n 3kk pk seudulla, sitten pohjatyöt pari viikkoa ja vasta sen jälkeen pääsee rakentamaan. Nopeimmillaan jos on varaa maksaa monta duunaria töihin ja pieni talo selvinnee n 7kk. Eli noista tulee lyhyimmilläänkin vuosi jos teillä olisi tontti valmiina. Mutta hosuen ei kyllä tule kuin sutta...
[/quote]
kiitos huolenpidostanne, mutta meillä on homma hanskassa ja suunnittelijat perheessä omasta takaa
[/quote]
No hyvä, sitten kyseletkin täällä ihan turhaan selviääkö 500k€:lla ja 7 kuukaudessa koko hommasta. Tiedät varmasti mitä sillä rahalla/ajalla saat. En ymmärrä aloituksesi pointtia??
t 2 taloa rakentanut, 1 toiselle suunnitellut ja laatikossa 3 pohjaa odottamassa toteutusta.
180 000 €, Lappeenrannan lähellä. Ostettiin vuonna 2005, talo on rakennettu 90-luvun alussa.
180 000 €, Lappeenrannan lähellä. Ostettiin vuonna 2005, talo on rakennettu 90-luvun alussa.
Kokkolan ullava saa näkyi olevan hyvä talo alle 100000.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]
Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(
[/quote]
Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)
[/quote]
Jatkan vielä - tosiaan aikataulua en edes huomannut, ei mitään mahiksia tälle vuodelle saada valmiiksi ellette tyydy Älväriin.
Tontin etsimiseen voi mennä kuukausia/vuosia, kauppoja ei tehdä päivässä. Suunnitteluun (siis jopa sen "valmiin paketin" tarkistamiseen ja viimeistelyyn) menee 1-x kk, maaperätutkimus vie lausuntoineen viikon pari, lupien saamiseen n 3kk pk seudulla, sitten pohjatyöt pari viikkoa ja vasta sen jälkeen pääsee rakentamaan. Nopeimmillaan jos on varaa maksaa monta duunaria töihin ja pieni talo selvinnee n 7kk. Eli noista tulee lyhyimmilläänkin vuosi jos teillä olisi tontti valmiina. Mutta hosuen ei kyllä tule kuin sutta...
[/quote]
kiitos huolenpidostanne, mutta meillä on homma hanskassa ja suunnittelijat perheessä omasta takaa
[/quote]
No hyvä, sitten kyseletkin täällä ihan turhaan selviääkö 500k€:lla ja 7 kuukaudessa koko hommasta. Tiedät varmasti mitä sillä rahalla/ajalla saat. En ymmärrä aloituksesi pointtia??
t 2 taloa rakentanut, 1 toiselle suunnitellut ja laatikossa 3 pohjaa odottamassa toteutusta.
[/quote]
tietääkseni en ole kysynyt mitään, vai näetkö aloituksessani kysymysmerkin?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 11:15"]
Aivan järkyttäviä nuo pk-seudun hinnat! Miten te VOITTE maksaa yhdestä talosta noin paljon??
Tässä esimerkki Oulun omakotitalosta, uusi 245 000 euroa:
http://www.etuovi.com/kohde/7552050
[/quote]
Kunpa kaikki voisivat asua Oulussa.... mutta työmatka olis vähän pitkä Helsinkiin. Täällä vastaava puutalo n 30km säteellä Hesasta n 300-350k€ jos täällä olisi noin pieniä myytävänä
Tuohan oli tosi pieni ja huonosti suunniteltu, 2-3 m2 saunan pesuhuoneeseen sullottu pyttykin - yök! Ja vain 1 suihkutila n 4 henkiselle perheelle!
No voit rauhassa katsella lisää Oulun omakotitaloja, sieltä löytyy reilusti alle 300 000 eurolla kuule muitakin!!! Ihan kaikenlaisia pohjaratkaisuja.
21000€, 50-luvun puutalo + 5 ha metsää ympäriltä. Lapissa,20 km kaupunkiin.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]
Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(
[/quote]
Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)
[/quote]
Jatkan vielä - tosiaan aikataulua en edes huomannut, ei mitään mahiksia tälle vuodelle saada valmiiksi ellette tyydy Älväriin.
Tontin etsimiseen voi mennä kuukausia/vuosia, kauppoja ei tehdä päivässä. Suunnitteluun (siis jopa sen "valmiin paketin" tarkistamiseen ja viimeistelyyn) menee 1-x kk, maaperätutkimus vie lausuntoineen viikon pari, lupien saamiseen n 3kk pk seudulla, sitten pohjatyöt pari viikkoa ja vasta sen jälkeen pääsee rakentamaan. Nopeimmillaan jos on varaa maksaa monta duunaria töihin ja pieni talo selvinnee n 7kk. Eli noista tulee lyhyimmilläänkin vuosi jos teillä olisi tontti valmiina. Mutta hosuen ei kyllä tule kuin sutta...
[/quote]
kiitos huolenpidostanne, mutta meillä on homma hanskassa ja suunnittelijat perheessä omasta takaa
[/quote]
No hyvä, sitten kyseletkin täällä ihan turhaan selviääkö 500k€:lla ja 7 kuukaudessa koko hommasta. Tiedät varmasti mitä sillä rahalla/ajalla saat. En ymmärrä aloituksesi pointtia??
t 2 taloa rakentanut, 1 toiselle suunnitellut ja laatikossa 3 pohjaa odottamassa toteutusta.
[/quote]
tietääkseni en ole kysynyt mitään, vai näetkö aloituksessani kysymysmerkin?
[/quote]
Sori, halusitkin vain spräädäillä:) Suotakoon se sinulle anteeksi.
195 000 € neliöitä 120 . Joensuun keskustaan 2 km. 900 neliön Vuokratontti, vuokra 220 € v.
Talo 1980 rakennettu, erittäin hyväkuntoinen.
280 000 helsingistä. Remonttiin meni 160 000. Talon arvo välittäjän mukaan nyt 340 000. Että sillä lailla.
225000 3km Turun keskustasta. Iso talo (300+ m2) mutta remonttia kaipasi. Oma ko. alueelle ihan mukavan kokoinen tontti hyvällä paikalla.
250 on neliöitä ja valmistui kaksi vuotta sitten. Tontti 1000 neliöö ja hintaa talolle tontteineen 570.000. Itävantaalla ihanalla pientaloalueella palvelut ja koulut lähellä
n 280 000 kaikkiaan, autotalli mukana. Kastellin viittä vaille valmis. Jyväskylässä. Halvemmallakin olisi saanut, mutta ei tingitty materiaalivalinnoissa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:05"]
Pori, 80-luvun omakotitalo aarin tontilla, pintaremonttia vaille, 150 neliötä. Hinta 70 000 € (+ pintaremppa ja keittiön kaapinovet ja uudet kodinkoneet).
[/quote]
Mitä mahtuu aarin tontille, sehän on 10x10 metriä eli 100 neliötä.
Tässä esim. Lieksassa myytävänä olevia taloja, eivät ole hinnalla pilattuja, vaikka sijaitsevatkin ihan taajamassa, josta löytyvät kaikki palvelut. Taajaman ulkopuolellahan talot ovat lähes ilmaisia.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]
Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(
[/quote]
Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)
[/quote]
Jatkan vielä - tosiaan aikataulua en edes huomannut, ei mitään mahiksia tälle vuodelle saada valmiiksi ellette tyydy Älväriin.
Tontin etsimiseen voi mennä kuukausia/vuosia, kauppoja ei tehdä päivässä. Suunnitteluun (siis jopa sen "valmiin paketin" tarkistamiseen ja viimeistelyyn) menee 1-x kk, maaperätutkimus vie lausuntoineen viikon pari, lupien saamiseen n 3kk pk seudulla, sitten pohjatyöt pari viikkoa ja vasta sen jälkeen pääsee rakentamaan. Nopeimmillaan jos on varaa maksaa monta duunaria töihin ja pieni talo selvinnee n 7kk. Eli noista tulee lyhyimmilläänkin vuosi jos teillä olisi tontti valmiina. Mutta hosuen ei kyllä tule kuin sutta...
[/quote]
kiitos huolenpidostanne, mutta meillä on homma hanskassa ja suunnittelijat perheessä omasta takaa