Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hinnalla olette hankkineet OK-talonne ja mistä?

Vierailija
30.04.2014 |

Ja saako ylipäänsä nykyään alle 100 000 €:lla asuinkelvollista taloa mistään? Ei ole vielä ajankohtaista, mutta tässä ruvetaan vähitellen katselemaan, uskalletaanko mennä koputtamaan pankin luukkua.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Pohjois-Helsingistä, tontteineen 550 000 euroa

Vierailija
42/78 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:16"]

119 000e.

 

-noin 90 neliötä eli oh+k+2mh+wc+khp+khh+s

-80 luvun talo, Varsinais-Suomi, n. 50km Turkuun. Mutta myös 6km kauppaan ja kouluun

-Melko hyvässä kunnossa eli wc+kph+s oli rempattu tyylikkääksi, samoin ulkoa katto oli uusittu juuri.

-Itse laitettiin laminaatti, tapetoitiin, vähän maalattiin ja uusittiin keittiön kaapinovet ja kodinkoneet.

 

Olet oikeassa, alle satasella et saa kuin remontoitavaa. Mutta maaseudulla saat 140-180 jo huippukuntoisia taloja.

[/quote]

 

No meidän talo oli 90 000 eikä remonttitarpeessa. 

 

En muista numeroani, mutta 100-vuotias hirsitalo 3-tietä 135km Helsingistä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:16"]

Me tahkottiin rahaa vahingossa. Rakennettin talo (n.10v sitten) 200 000 uudellamaalla alueelle jossa hinnat hyppäsi pilviin. Yli tuplasti voisi pyytää jos haluaisi myydä, mutta ei me haluta tästä lähteä. Toisaalta eihän tämä hintojen nousu meitä hyödytä kuin ajatuksen tasolla.

[/quote]

 

Meille kävi samoin edellisen talomme kanssa: rakennuskustannukset 200k€ ja myytiin 6v myöhemmin 384k€:lla.

 

17

Vierailija
44/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:47"]50000€ lappeenranta, duuni kaveri osti imatralta 40000€.

[/quote]Mistä päin Lpraa tuon hintainen?

Vierailija
45/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 21:48"]

1,3 miljoonaa Kirkkonummi. Vanha talo 200m2, tontti n. 7000m2. Remontti ja lajennukset nielleet huomattavan summan lisäksi.

[/quote]

 

 

Siis hevon pebaan tuhlataan tollainen kasa rahaa? Urpoja on moneen lähtöön, tolla budjetilla pääsisi keskeisemmällekin sijainnille.

 

Vierailija
46/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

650 000 eur, Espoo

Vierailija
48/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]

Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(

[/quote]

 

Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 000e omalla tontilla tre.

Vierailija
50/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,2 miljoonaa markaa vuonna 2002. Rakennettiin itse, nyt arvo ehkä olisi noin 340.000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

486k€ 152m2+40m2 5h+k+khh+s+2wc, 850m2 tontilla ´08, Vantaa

Vierailija
52/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

138t€ Yläsavosta 110m2, tyydyttäväkuntoinen. Ongelmahan tässä osassa maata on se ettei monikaan uskalla rakentaa uutta koska aluetta pidetään perähikiänä. Kysyntä silti on kovaa paluumuuttaja-eläkeläisten ja vahvan teollisuuden seurauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]

Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(

[/quote]

Tuolla aikataululla ja budjetilla lähes tekemätön paikka, tai ei ainakaan mitään järkeä, sillä talon suunnitteluun ei ehdi panostaa kiireessä ja budjetti ei kestä, varsinkaan aikataulua, mikäli teillä ei ole osaavaa vapaaehtoistyövoimaa ja runsaasti käytettävissä koko projektin ajan.

 

Ehkä jonnekkin Espoon takametsiin onnistuisitte saamaan sen katalogin suosituimman esullisimman perusmallin valmistoimituksena talotehtaalta tuossa ajassa ja budjetissa.

Vierailija
54/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:58"]

Kivitalo pk-seutu kaikkine kustannuksineen n 600k€. Kallilsta on rakentaminen!!

[/quote]

 

Oulun seudulla tontti + kivitalo rakentaminen reilu 200 000 e. Tontin hinta tietty riippuu kunnasta, mutta ei ne Oulussa kovin paljon kalliimpia ole kuin ympäryskunnissa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä nuo pk-seudun hinnat! Miten te VOITTE maksaa yhdestä talosta noin paljon??

 

Tässä esimerkki Oulun omakotitalosta, uusi 245 000 euroa: 

http://www.etuovi.com/kohde/7552050

Vierailija
56/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 22:38"]

 

No meidän talo oli 90 000 eikä remonttitarpeessa. 

 

En muista numeroani, mutta 100-vuotias hirsitalo 3-tietä 135km Helsingistä.

 

[/quote]

 

:D Onpa tapa kertoa sijainti. Meillä 140 km 3-tietä Helsingistä (tai siis siihen 3-tielle on tästä 4 km). Hirsitalo vm -42, 200 neliötä, 3000 neliön tontti, lisäksi pari ulkorakennusta. Maksettiin 182 000 €.

Vierailija
57/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000€ 350 neliötä pohjois-karjalasta.

Vierailija
58/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:58"]

Kivitalo pk-seutu kaikkine kustannuksineen n 600k€. Kallilsta on rakentaminen!!

[/quote]

 

Oulun seudulla tontti + kivitalo rakentaminen reilu 200 000 e. Tontin hinta tietty riippuu kunnasta, mutta ei ne Oulussa kovin paljon kalliimpia ole kuin ympäryskunnissa.

 

[/quote]

 

Tontti oli 84000€ eli edullinen pk seudulla, siihen sitten liittymät ja luvat 16k€ eli 100k€ meni jo näihin. Talon koko 240/340m2

Vierailija
59/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

540 000€ Espoo lähellä merta. Tehtiin ns. löytö, joka sitten kunnostettiin. Myyntivoittoa saisi hyvin, mutta viihdymme kodissamme.

Vierailija
60/78 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 10:18"]

Espooseen pitäis saada ok-talo vielä tänä vuonna pystyyn - budjetti noin 500 000 e ja tiukkaa tekee... Emme halua muuttaa ns. huonolle alueelle, joten sopivanhintaista tonttia on vaikea löytää :(

[/quote]

 

Jos itse rakentaa niin n 150m2 puutalo pitäisi onnistua (oletus tontti 200k€)

[/quote]

 

Jatkan vielä - tosiaan aikataulua en edes huomannut, ei mitään mahiksia tälle vuodelle saada valmiiksi ellette tyydy Älväriin.

 

Tontin etsimiseen voi mennä kuukausia/vuosia, kauppoja ei tehdä päivässä. Suunnitteluun (siis jopa sen "valmiin paketin" tarkistamiseen ja viimeistelyyn) menee 1-x kk, maaperätutkimus vie lausuntoineen viikon pari, lupien saamiseen n 3kk pk seudulla, sitten pohjatyöt pari viikkoa ja vasta sen jälkeen pääsee rakentamaan. Nopeimmillaan jos on varaa maksaa monta duunaria töihin ja pieni talo selvinnee n 7kk. Eli noista tulee lyhyimmilläänkin vuosi jos teillä olisi tontti valmiina. Mutta hosuen ei kyllä tule kuin sutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi