Millä hinnalla olette hankkineet OK-talonne ja mistä?
Ja saako ylipäänsä nykyään alle 100 000 €:lla asuinkelvollista taloa mistään? Ei ole vielä ajankohtaista, mutta tässä ruvetaan vähitellen katselemaan, uskalletaanko mennä koputtamaan pankin luukkua.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:03"]
n. 380 000 uusi omakotitalo Helsingistä viimevuonna.
[/quote]
Ja tontin hinta/koko?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:03"]
n. 380 000 uusi omakotitalo Helsingistä viimevuonna.
[/quote]
Ja tontin hinta/koko?
[/quote]
Oli ihan pakko käväistä Oikotiellä, Hesasta en löytänyt yhtään uutta tuohon hintaan mutta Espoosta (aika huonolta alueelta tosin) saisi 380k€ valmistuvan Designtalon puumajan n 120m2, tontti 500m2. Sitä pohjaa kun muuttelisi voisi kelvata eläkeasunnoksi siedettävästi.
Mut kuka haluu maksaa ton verran paskalta alueelta?
Me tahkottiin rahaa vahingossa. Rakennettin talo (n.10v sitten) 200 000 uudellamaalla alueelle jossa hinnat hyppäsi pilviin. Yli tuplasti voisi pyytää jos haluaisi myydä, mutta ei me haluta tästä lähteä. Toisaalta eihän tämä hintojen nousu meitä hyödytä kuin ajatuksen tasolla.
Uusi okt 132m2 Tampereen naapurikunnasta muutama vuosi sitten 269000€.
1,3 miljoonaa Kirkkonummi. Vanha talo 200m2, tontti n. 7000m2. Remontti ja lajennukset nielleet huomattavan summan lisäksi.
160000 e 6ooo neliön tontilla päijät-häme
250,000e vanha talo neliöitä 160, oma tontti, mukava alue, 10km Helsingin keskustaan. Vuosi sitten. Toki kaikki mukavuudet sauna yms. pintarempalla siistiksi.
120 tuhatta, 1975 rakennettu 130 neliön talo johon on tehty aika paljon remonttia, itse tehtiin vielä vessa, ja keittiö kaipaisi myös päivitystä mun makuun. Pieni vuokratontti, 3-4 km keskustasta, omassa lähiössä kaikki palvelut. Kokkola.
25 jatkaa, siis talossa on tottakai kaikki mukavuudet, pintaremontilla tarkoitin seinä- ja lattiapintoja. Uusimme myös keittiön, siellä oli kyllä upeat laitteet, ihan retroa mutta nostettiin ne pihalle!
Pohjois-suomi taajamasta 120 neliötä 45 000 euroa.
334 000 Tampere, 7km keskustaan, -94 rakennettu, vuokratontilla.
Hinta 58 000 e
Neliöitä noin 140 ja lisäksi iso navetta, heinälato ja liiteri autotalleineen.
Tontti noin 6 hehtaaria
Talo erinomaisessa kunnossa, ainoa remontti(joka sekin tarpeeton) tehtiin kylpyhuoneeseen, maksoi noin 2000 euroa, kun teki itse suurimmat työt ja hyödynsi asennusten osalta kotitalousvähennyksen.
Paikkakunta Salla
Keski-Suomi 31 000.
Kaikki uusiksi, pihasta ja piha rakennuksista lähtien, myös pieni laajennus taloon. Putket, sähköt uusittu, ihan kaikki. Yht. 80 000. Kohta maksettu pois.
Sallassa: rintamamiestalo on siis kyseessä, mutta tosi hyvin rakennettu ja pidetty.
119 000e.
-noin 90 neliötä eli oh+k+2mh+wc+khp+khh+s
-80 luvun talo, Varsinais-Suomi, n. 50km Turkuun. Mutta myös 6km kauppaan ja kouluun
-Melko hyvässä kunnossa eli wc+kph+s oli rempattu tyylikkääksi, samoin ulkoa katto oli uusittu juuri.
-Itse laitettiin laminaatti, tapetoitiin, vähän maalattiin ja uusittiin keittiön kaapinovet ja kodinkoneet.
Olet oikeassa, alle satasella et saa kuin remontoitavaa. Mutta maaseudulla saat 140-180 jo huippukuntoisia taloja.
Imatra, vähän alle 100 tonnia. Ihan ok kuntoinen, oli jo valmiiksi tehty keittiö- ja kylppäriremppa, uusi takka ja muita pintahommia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 20:00"]
600 000 tuhatta ja tontti päälle. Rakennutettiin kivitalo Espooseen.
[/quote]
Hmm, luulisi 600milj.€ talosta olisi jopa noussut lehtijuttu. Ethän vain juksaa?