Tunnustaako joku että tunkee 3-vuotiaansa rattaisiin istumaan?
Kommentit (60)
Esikoisen kohdalla loppui jo aiemmin, 2,5-vuotiaana. Tarhalle kun mennään ja jos ei osu bussia/ratikkaa kohdalle, niin kävelyä tulee yhteensä 4km.
Esikoinen oli joskus vähän vanhempanakin rattaissa, mutta vain silloin, kun olimme menossa lääkäriin ja hänellä obstruktio päällä, jolloin kävely mahdotonta.
Olen laiska, enkä jaksa pyydellä apua/nostaa yksin rattaita korkeisiin juniin tai ratikoihin, kävellen on paaaaaaaaaaaaljon helpompaa liikkua. Lapset osaavat itse kaikki rullaportaissamenot, ratikkaan ja bussiin nousut yms.
Ja ihanaa, kun on omat kädet vapaana, eikä tartte työntää mitään. :D
Olen autoton yh ja vilkas poika on ehdottomasti pidettävä rattaissa kauppareissujen ajan jo turvallisuudenkin takia. Välillä juoksentelee ja säntäilee niin ettei kuule eikä näe mitään ja asumme vilkasliikenteisten teiden vieressä. Ja sitten ne uhmakohtaukset, kyllä menisi ruoka pilalle kun tuolla tienposkessa kauppakassien kanssa kököteltäisiin uhmaikäisen kanssa.
poitsu täyttää syksyllä 3v (ja kun kokoakin joku kyseli, niin 14kg, noin 95cm). rattaissa raja 18kg. Jaksaa sitä vielä reipasta vauhtia työntää. pyörällä ajo vasta harjoitteluvaiheessa eikä se niin kovaa jaksa montaa kilsaa kävellä kuin minä niin tietty laitan rattaisiin lenkille mennessä.
muutoin niitä ei tarvita, on kova kyllä kävelemään itsekin ja saa kävelläkin silloin kun voidaan mennä vähän hitaampaa.
Kaupalle on 4,5km yhteen suuntaa, autoa ei ole. linja-auto kulkee lähistöltä kahdesti päivässä. 3v kulkee takuulla rattaissa. en edes odota lapsen jaksavan kävellä 9km ja toiseksi, yleensä tähän ei ole koko päivää käyttää. kolmisen tuntia menee minimissään jokatapauksessa.
Siis silloin kun itse lähden kuntolenkille, että kävelytahti on reipas ja että välillä jopa juoksen niin kyllä laitan meidän 2, 5 vuotiaan rattaisiin ja vielä senkin jälkeen kun täyttää kolme. Siinä tahdissa pysyy mukana 5 vuotias esikoinen pyörällä, mutta ei sekään jaksaisi sentään montaa kilometriä juosta. Esikoinenkin istui neljävuotiaaksi rattaissa kuntolenkkien ajan, mutta muutenhan meidän lapset on aina kävelleet paljon, metsissäkin. Ja lomamatkalla päihitti kävelyssä monet 8 -vuotiaat. Silloin kun me kävellään kaikki yhdessä se ei todellakaan ole minulle kuntolenkki, vaikka mentäis 10 km. Vauhti on niin hidas.
Teemme isokokoisten koiriemme takia paljon kävelylenkkejä ja 7 km ei tunnu siinä missään. Sanomattakin on selvää, että ne on aivan liian pitkiä matka 3-vuotiaan kävellä tepsutella. Niin ja siihen menisi kyllä koko ilta ja hyvän matkaa yötäkin..
Nyt ollaan sovittu tämän vanhemman pojan kanssa, että saa kävellä aina kun voin laskea koirat irti ja sitten välillä pääsee huilimaan veikan viereen rattaisiin.
Nuorempi poika varmaan lopettaakin kärryissä kulkemisen aikaisemmin, koskei sitten ole enää pakko raahata niitä mukana. Nyt kun ne kulkee mukana jatkuvasti jokatapauksessa, niin voi sitä helpoutta, kun voi nostaa tuon 3-vuotiaankin sinne välillä.
olisipas mukavaa käydä kaupassa, pari kilometriä suuntaansa, 5 ja 3 vuotiaiden poikien kanssa ilman rattaita. Meno toki sujuisi, takaisin tullessa kantaisin kahta kauppakassai enkä kumpaakaan voisi pitää edes kädestä. Tonkisivat jokaisen ojanpohjan ja pienempi juoksisi pää kolmentena jalkana auton alle. Nykyisin pienempi istuu, kauppakassit ovat tavarakorissa ja isompi pitää rattaista kiinni (keskusta-alue ja paljon liikennettä). Jos olisi auto tai asuisimme helsingissä missä julkinen liikenne kulkee suurinpiirtein ovelta ovelle, niin sitten emme varmaan enää juurikaan rattaita käyttäisi.
varsinkin silloin, kun joudun menemään kauppaan kävellen.
ja rahdattavana on 10 litraa maitoa ym. ruoat.
Helpompaa lykkää ostokset rattaisiin kun roudaa niitä käsissä 2km..
Ja nopeemminkin pääsee kävelemään, kun ei tartte odotella sitä 3 vuotista joka matoa ihmettelevää sälliä.
Meillä on yleensä puisto- ym. reissuilla rattaat mukana ja tyttö 2 v 10 kk saa valita, käveleekö vai istuuko rattaissa.
useampi tunti. ja villit pojat eivät kaupoissa kovin rauhallisia ole, joten jäisi ostokset ostamatta jos molemmat vapaana juoksisivat. isompi toki kävelee
aina niin halutessaan
Huomattavasti kätevämpää ja nopeampaa, niin minunkin äitini kuskasi minua 5km:n matkan päiväkotiin silloin aikoinaan...
kävellään paljon enemmän, kuin olisi auto. perheet joissa on auto eivät itse sitä huomaa, että joka paikkaan mennään autolla.
vilkkaan lapsen kanssa on vaikea kävellä, koska vaatii tarkkaa silmällä pitoa.
autoilevat ovat niitä arvostelijoita, jotka ovat itse tosi laiskoja.
vaikka lasta rattaissa viedäänkin, niin paljon myös kävellään.
Vierailija:
Huomattavasti kätevämpää ja nopeampaa, niin minunkin äitini kuskasi minua 5km:n matkan päiväkotiin silloin aikoinaan...
kerros mulle tarakkaistuin jossa mahtuu kaksi lasta olemaan;)
Eihän kaikki laiskimmat aikuisetkaan jaksa kävellä esim. 5 kilometrin matkaa... Meillä lapsi välillä istuu ja sitten taas kävelee osan matkasta. Mutta että ilman rattaita lähtisin matkaan? Ei ikinä!!!!
koska lapsia on 2 ja minä olen yh.
Minkä sille voi kun yksinkertaisuus iskee näi sunnuntai-aamuisin :)
-38
Vierailija:
vai kuskaatteko lapsianne rattaissa vaikka rattaiden painoraja on sen 20kg. Ei onnistuisi enää meidän neljävuotiaalta rattaissa istuminen kun on jo liian iso sinne jopa painonsa suhteen.
Ottaa torkut siis avorattaissa. Siinäpä oliskin kiva retki, kantaa eväsreppua selässä, nukkuvaa 4-vuotiasta ja vielä pitää isommat sisarukset aisoissa;)
niin otan rattaat, koska on kohtuutonta kävelyttää pientä kilometri tolkulla. Vähän eriasia on aikuisen kävellä esim. 5km kuin pienen lapsen.