Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja teinit ei suostu syömään edellisen päivän ruokaa

Vierailija
30.04.2014 |

Yritä tässä nyt sitten sääsää aikaa ja rahaa, kun mies ja teinit ei suostu syömään kuin samana päivänä tehtyä ruokaa. Eivätkä osallistu sen ruuan tekemiseenkään. En itsekään ole mikään himokokkaaja ja käyttäisin aikani paljon mielummin johonkin muuhun, mutta sen verran ruokaa arvostan, että teen sen alusta asti itse, enkä osta eineksiä.

Jos vaikka on keittoa tai laatikkoruokaa, niin se kelpaa perheelle hyvin sen yhden päivän ja loppu jää pilaantumaan, koska seuraavana päivänä se ei kelpaa ja sitten syödään vain leipää tai mies ottaa kaupasta jotain valmista. Myös pakastettu ruoka tai leivät ei kelpaa. Jugurteista ja muista kaivavat jääkaapista se, missä on eniten päivämäärää jäljellä, eikä päinvastoin! Vitsit, että ärsyttää heittää niin paljon ruokaa roskiin =(

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät suostu, niin sitten on parempi vain alkaa heidän tehdä itse ruokiaan. Piste!

Vierailija
2/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä kaapit, ettei siellä ole muuta tarjolla kuin eilisen ruoka. Jos eivät syö, niin ovat sitten syömättä. Nälkä tulee joskus. Ja puhu sille miehellesi, tuohan on lapsellista toimintaa aikuiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sitten olla ruoatta tai tekevät itse sapuskansa.

Vierailija
4/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasten kohdalla tuskin kukaan järkevä vanhempi antaa vaihtoehtoja. Sitä syödään mitä on tarjolla ja sillä selvä.

Vierailija
5/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään kukaan halua syödä eilistä ruokaa, joskus näin kuitenkin tehdään, mutta siis vain jonkun keiton osalta. Tee vähemmän ruokaa, ei sitä keittoakaan tarvii tehdä isoa kattilallista.

Vierailija
6/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Minä pakastan ruokaa itselle työevääksi, ei tarvi panna roskiin.

Vierailija
7/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaapit on tyhjät tai ole itse vaikka työmatkalla, niin nehän riemusta kiljuen ostaa pizzaa tai hampurilaisia =(

ap.

Vierailija
8/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:49"]

Ei meilläkään kukaan halua syödä eilistä ruokaa, joskus näin kuitenkin tehdään, mutta siis vain jonkun keiton osalta. Tee vähemmän ruokaa, ei sitä keittoakaan tarvii tehdä isoa kattilallista.

[/quote]

Mun pitäisi sitten JOKA päivä kokata, ja muut ei edelleenkään tee mitään =(

ap.

Vierailija
9/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään sitä, mitä on tarjolla. Jos ei ole nälkä, ei ole pakko syödä. Mahaa ei kuitenkaan täytetä myöskään leivällä tms eli jos ei ruoka kelpaa, on ilman. Yksinkertaista ja toimii.

Vierailija
10/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään sitä, mitä on tarjolla. Jos ei ole nälkä, ei ole pakko syödä. Mahaa ei kuitenkaan täytetä myöskään leivällä tms eli jos ei ruoka kelpaa, on ilman. Yksinkertaista ja toimii.

Vierailija
11/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:51"]

[/quote]

Miten komennat aikuista miestä??

Vierailija
12/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:49"]No jos kaapit on tyhjät tai ole itse vaikka työmatkalla, niin nehän riemusta kiljuen ostaa pizzaa tai hampurilaisia =(

ap.

[/quote]

Anna ostaa.

Jos on miehen kanssa yhteiset rahat, vaihtakaa omiin ja ruokatili erikseen, jolle vaikka vain sulla käyttöoikeus. Voi sitten käyttää olat rahansa ihan mihin huvittaa.

Vierailija
13/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Mä teen aina viikonloppuna tuplasatsit ruokaa ja niitä sitten viikolla lämmitellään. Jos lauantaina on syöty lohikeittoa lounaaksi, niin sitä syödään sitten maanantaina päivälliseksi. Sunnuntain stroganoff lämmitetään tiistaina. Ei tule ihan sitten peräkkäisinä päivinä samaa ruokaa. Ja kun teen vaikka lihapullia, niin puolet pakkaseen, eihän niistä erota onko ne olleet pakastettuna vai ei. Joskus myös tuunaan edellisen päivän ruokaa uuteen kuosiin, esim. jos eilen oli currykastiketta (broilerista) ja riisiä, seuraavana päivänä lisään kastikkeeseen ananasta ja jotain mausteita ja teen kaveriksi pastaa.

Minäkin haluan tehdä ruuan alusta asti itse, mutta ei mulla ole arkiviikolla aikaa joka päivä siihen, enkä jaksaisikaan. Ja mies ja teinit kyllä tekee osansa, muuten teineille ei tipu viikkorahaa ja no...mies tietää että kun väsyn tulen ärtyneeksi ja alan murjottaa ja marmattaa. Ja onhan se teineille hyvä opetella elämän perustaitoja. Jaan teineille työt joka päivälle; yksi tyhjentää tiskikoneen, toinen kattaa ja siivoaa pöydän ja vie roskat, kolmas tekee salaatin. Tietävät, että turha valittaa, osansa on tehtävä.

Pitäkää perheneuvottelu, jossa selität asiat ja kerrot omat ehdotukset.

Vierailija
14/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:51"]

[/quote]

Miten komennat aikuista miestä??

[/quote]

Miehellä on aivot, ei sitä tarvi komennella. Ymmärtää itsekin, että ruoka on syömistä varten eikä se koskaan ole meillä niin pahaa etteikö se alas menisi.

Vierailija
15/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap.

[/quote]

Kannattaisiko sitten keskustella ihan nätisti sen perheen kanssa tuosta asiasta, ja yhdessä keksitte ratkaisun, joka tyydyttää kaikkia edes jotenkuten.

Vierailija
16/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:49"]No jos kaapit on tyhjät tai ole itse vaikka työmatkalla, niin nehän riemusta kiljuen ostaa pizzaa tai hampurilaisia =(

ap.

[/quote]

Ja rahat tähän tulee...? Edelleenkin puhu sille miehellesi ja käske sen käyttäytyä kuten aikuinen. Ja teineille voi antaa ruuanlaittopäivän, jokaiselle kerran viikkoon, ei ole liikaa pyydetty ja helpottuu sinun hommat

Vierailija
17/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi laiskaa lämmittää samaa ruokaa monena päivänä, kyllä teinit tarvitsee monipuolista ruokaa kasvuvaiheessaan.

Eli AP vaan perse ylös telkan äärestä ja ruokaa vääntämään! : )

Vierailija
18/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap.

[/quote]

Annapa heille mahdollisuus opetella laittamaan ruokaa. Sano että nyt on heidän vuoronsa laittaa ruokaa. Minun lapseni aloittivat opettelemaan wokkausta 11-vuotiaina ja siitä eteenpäin kohti vaativampia lajeja.

Vierailija
19/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vähemmän sitä ruokaa sitten. Sen verran vaan että kaikki tulee syödyksi yhdessä päivässä. Jos alkavat valittaa ettei ruokaa ollut tarpeeksi vastaat että voi voi, turha tehdä ylimääräistä mikä jää syömättä.

Ihmeellistä touhua kyllä, ettei voi eilistä ruokaa syödä. Varmaan lapset isältään ton oppineet?

Vierailija
20/72 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin sinuna lopun ruoan pakkaseen, päiväys maalarinteipillä ruokapakkaukseen. Sieltä sitten otat aina sulamaan annoksia. Tai sitten opettelet kokkaamaan sen verran pieniä annoksia ettei jää tähteitä.

Riisiä meilläkin heitetään välillä biojätteisiin kun se jää lojumaan jääkaappiin, mutta yleensä pyritään siihen että mahdollisimman vähän menis roskiin.

Just äsken söin toissapäivänä paistettua karitsan paahtopaistia voileivällä, herkkua! 

Harvat ovat niikn varakkaita että kannattaa heittää lihaa tai muutakaan ruokaa roskiin. Ja onhan siinä ekologinen ja eettinenkin puoli. Mielestäni ruoka on sen verran kallista että sitä nyt ei vaan heitetä roskiin.

saisitko mitenkään miehen ja lapset mukaan ruoanlaittoon? Ehkä ne sitten tajuais ruoan arvon. Ja onhan ruokia jotka vain paranee seuraavaksi päiväksi, jotkut padat, lasagne jne. Pizzakin on mielestäni erittäin herkullista seuraavana päivänä jopa jääkaappikylmänä.