Ei menny yläasteet etäopetukseen
Sosiaaliset haitat on liian isoja eikä lasten kontaktit edes vähenny jos ne ei käy koulussa.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Järjetön päätös. Luokallani on 28 oppilasta, joista kaksi tällä viikolla koronapositiivista. Karanteeniin ei ole asetettu ketään luokkakaveria eikä minua vaikka olen ma ollut oppilaiden vieressä neuvomassa ja auttamassa tehtävissä. Kukaan jäljittäjä ei ole edes soittanut. Nyt kurkkua jomottaa ja ehkä sit huomenna testiin. Kuinkahan monta olen jo ehtinyt sairastuttaa?!
Ei ole asetettu karanteeniin eikä tiedotettu kenellekään, vaikka luokassa ollut koronapositiivisia viime viikolla. Jäljitystyö on todella onnetonta. Ehkä näistä tulee tietoa jouluksi? Joulu sitten karanteenissa, vaikka pari kolme viikkoa meni jo?
Ja hyvä niin, etenkin lasten kannalta. Kohtahan alkaa muutenkin joululoma, enää yksi viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetön päätös. Luokallani on 28 oppilasta, joista kaksi tällä viikolla koronapositiivista. Karanteeniin ei ole asetettu ketään luokkakaveria eikä minua vaikka olen ma ollut oppilaiden vieressä neuvomassa ja auttamassa tehtävissä. Kukaan jäljittäjä ei ole edes soittanut. Nyt kurkkua jomottaa ja ehkä sit huomenna testiin. Kuinkahan monta olen jo ehtinyt sairastuttaa?!
Ei ole asetettu karanteeniin eikä tiedotettu kenellekään, vaikka luokassa ollut koronapositiivisia viime viikolla. Jäljitystyö on todella onnetonta. Ehkä näistä tulee tietoa jouluksi? Joulu sitten karanteenissa, vaikka pari kolme viikkoa meni jo?
No ei tietenkään karanteenia enää takautuvasti, pöllö. Voithan itse laittaa karanteeniin jo nyt jos on huoli.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan kun pitää arpoa lähettääkö lapset kouluun vai ei opettajat valittaa poissaoloista. Sit on puolikuntoisina siellä olleet ettei tule jatkoseuraamuksia poissaoloista. Kyllä *ituttaa jo tää touhu.
Sano vaan, että lapsi on kipeä. 🙄 Opettajilla tosiaan virkavelvollisuus selvittää poissaolot. Henkilökohtaisesti heille on yks hailee, missä lapsi oikeasti on.
Annoin tänään kaikille yli 120 oppilaalleni jouluarvosanat. Ensi viikko sitten ollaan yhdessä ihan vaan, koska voidaan. Askarrellaan, katsotaan leffaa ym. elintärkeää. Kyllä se koronan leviämisen riski on tämän arvoista (not).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku menee etäopetukseen. Siellä on järki päässä.
Paitsi, että 1-3 luokat ja erityisluokat pysyvät lähiopetuksessa. Myös pahimmilla itäisillä tartunta-alueilla.
Ja Hkissä edes yläasteelaisia ei saatu etäksi, koska ne kärsii kotona. Turussa vissiin on sitten tervepäisempiä vanhempia kun ne uskaltaa jättää omien lastensa kanssa viideksi arkipäiväksi pidempään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella huono päätös, jouluna tartuttavat suvun ja alkaa tulla ruumiita.
Ihan samaa mietin. Lapsilla ja nuorilla kun ne tartunnat vielä monesti tuntuvat olevan lähes oireettomia tai täysin oireettomia, niin ei tule edes mieleen lähteä testaamaan "varmuuden vuoksi" ennen sukujoulua. Kuten nähty on, ei iso osa aikuisista välitä suosituksista, koska se oma elämä nyt vaan on ihan eri asia eikä se korona minuun vaikuta. Ja sitten mennään porukalla kuolaamaan koko suvun yhteiseen joulupöytään.
Kurjia ja surullisia hetkiä tulee monessa perheessä olemaan tämän koulupäätöksen takia.
Ilman lähikoulua, pysyisittekö muka karanteenissa jouluun asti?
Vierailija kirjoitti:
Ei rehtorikaan voinu järkätä karanteenia, vai jätittekö kertomatta?
Nykyään ei voi altistua jos jommalla kummalla joko koronalevittäjällä tai altistuneella on maski. Siksi varmaan ei oo luokalta kukaan altistunut...
Ymmärtääkö monikaan, että koulujen sulkemisella on vahva signaalimerkitys.
Jos koulut on auki, vanhemmat ajattelevat, että turha heidänkään on varoa, kun lapset ovat vaarassa.
Lisäksi koulujen ollessa kiinni, yläastelaiset ja lukiolaiset ovat pois busseista.
Dagens Nyheterin mukaan Tukholmassa yläasteet siirtyvät etäopetukseen joululomaan asti.
Koulut pitäisi oll etänä paljon pidempään.
Miten sä luulet, että alakoululainen pääsee kouluun? Lentämälläkö? Kyllä nekin siellä busseissa ovat, jo koulu on vähän kauampana kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö monikaan, että koulujen sulkemisella on vahva signaalimerkitys.
Jos koulut on auki, vanhemmat ajattelevat, että turha heidänkään on varoa, kun lapset ovat vaarassa.
Lisäksi koulujen ollessa kiinni, yläastelaiset ja lukiolaiset ovat pois busseista.
Minäkin olen ajatellut tuota bussilla matkustamisen turvallisuutta/turvattomuutta. Ensi viikolla ajan mieluummin eräät matkat taksilla ja maksan lähemmäs 100 euroa kuin tungen koululaisten sekaan. Ihmeellistä piittaamattomuutta päättäjiltä, mutta hehän eivät taida paljon julkisilla kulkeakaan.
Olen opettaja. Minulla on korona ja sain sen hyvin todennäköisesti koulusta, koska en ole paljon muualla käynyt (busseissa toki myös työmatkoilla).
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Minulla on korona ja sain sen hyvin todennäköisesti koulusta, koska en ole paljon muualla käynyt (busseissa toki myös työmatkoilla).
Jos asut Turussa se on mahdollista. Jos asut pääkaupunkiseudulla, olet saanut sen harrastuksista. Tai perheestä. Tai mistä vaan paitsi koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä raivostuttavaa oman kilven kiillottelua päättäjiltä. Toteavat että tällaiset palvelut kuten koulu ovat niin merkittävässä osassa lasten ja nuorten hyvinvoinnin suhteen, että siinä jäävät kakkoseksi koronan aiheuttama vanhempien stressi tai perheen tulotason romahdus.
Uskallanpa väittää että koulun merkitys lapsen hyvinvoinnissa on kuitenkin paljon pienempi kuin perheen sisäinen hyvinvointi johon korona kolautti pahasti monessa suomalaisessa perheessä.
Lisäksi tämä itku pahoinvoivista lapsista pitäisi sitten myös muuttaa ihan konkreettisiksi teoiksi. Jos nyt Liisa Petterin hyvinvointi roikkuu vain peruskoulun varassa niin niitä tukitoimia voisi sitten varmaan alkaa kohdentamaan häneen.
Etäopetuksen kauhuista vinkuminen on todella tekopyhää samalla kun esim. Liisa Petterin kahden ja puolen kuukauden kesäloma ei ole kenellekään päättäjälle mikään ongelma
Hyvä pointti tuo kesäloma, että silloin voi kyllä olla sen noin 10 viikkoa kotona ongelmitta muta ei edes paria viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin tiedotteen ja ratkaisu oli oikea.
Myös syyt oli hyvät.
Se teidän vanha rutina vaan jatkuu.
Peilin eteen mars ja miettikää ketkä koronaa levittää.
Minusta kyse on kokonaisuudesta, ei vain kouluista ja etäopetuksesta. Kaikki nämä pehmeät toimet ja edestakainen rajoitusten lisääminen ja höllääminen on jatkunut jo pitkään ja tällä varmistetaan, että taistelemme koronan kanssa luultavasti koko ensi vuodenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän päätökseen kaupunginjohtajat päätyivät SINUN ja KAVEREIDESI eli aikuisten vastuuttoman käytöksen takia!
Nyt voisitko lopettaa ostoskeskuksissa haahuilua — voit tilata kotiovelle/postilokeroon joulupaketit ja jouluruoat voit tilata hakupisteelle isojen kauppojen aulassa.
Voitko myös lopettaa ravintoloissa käynnin — kyllä voit tukea ravintolayrittäjyyttä nyt kriisiaikana, tilaamalla kotiin takeawayna.
Ennen kaikkea nyt maski kasvoille kun liikut poissa kotoa!!!!!
Terveisin todella pettynyt sairaanhoitaja
Koulut tosiaan vain yksi osa ongelmaa, eli sama koskee tosiaan urheilua, ravintoloita, kauppakeskuksia jne.
Seurauksia ei tulisi liikaa ajatella, eli konkursseja tai joidenkin lasten ongelmia koska silloin kun palaa niin vettä ammutaan liekkehin seuraamuksista riippumatta. Ei siinä mietitä tuleeko vesivahinkoa vaan katastrofin pysäyttäminen menee kaiken edelle ja sitten vasta siivotaan jälkiä.
Saastainen Hu@ra-Helsinki.