Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluaa lapsia?

Vierailija
29.04.2014 |

Olen 29-vuotias nainen. En ole koskaan kokenut tarvetta hankkia lapsia. Lapset eivät herätä minussa sen suurempia ajatuksia, joskus tosin ärsyynnyn kovaäänisistä ja huonosti käyttäytyvistä lapsista ympärilläni. Jotkut vauvat voivat olla ihan söpöjä, mutta ei kai kukaan sen takia hanki lapsia. Vauvoina kun ne eivät pysy kuin hetken.

En vaan osaa ajatella elämääni jotain 10-vuotiasta lasta. Ensimmäinen ajatukseni on, mihin minä sitä tarvitsen? Mitä niistä lapsista saa? Lähes kaikki naiset ja melkein kaikki miehetkin kuitenkin haluavat lapsia. Mistä voi johtua, etten minä koe tuota halua? Mitä se halu ylipäänsä on? Valaiskaa minua oikeasti. Vähän sama asia kuin että miksi hankkisin porakoneen, kun en sitä mihinkään tarvitse. Minkä takia te koitte tarpeelliseksi hankkia lapsia?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin jaksais näitä prikuulleen samanlaisia aloituksia muutaman päivän välein.

Mä olen itsekin lapseton eli sen takia mua ei nää aloitukset riso.

Sama virsi päivästä toiseen....

Vierailija
2/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:00"]

Mä en jotenkin jaksais näitä prikuulleen samanlaisia aloituksia muutaman päivän välein.

[/quote]

Niinpä...

Vela-nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi sinä et halua, mutta minä kyllä halusin. Siksi kun halusin perheen ja lapset on kivoja. Ja niitten kanssa on hauskaa, vieläkin hauskempaa nyt kun ne on teini-iässä  ja niitten kanssa voi jutella syvällisestikin ja keskustella.

Vaan eihän kaikkien tarvitse haluta samoja asioita, eikä edes hankkia lapsia.

Vierailija
4/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks ku muuten ei tipu laps lisii eikä sossu rahoi eikä elareit, ni six HALOO! äksdee LOL

Vierailija
5/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:02"]

En tiedä miksi sinä et halua, mutta minä kyllä halusin. Siksi kun halusin perheen ja lapset on kivoja. Ja niitten kanssa on hauskaa, vieläkin hauskempaa nyt kun ne on teini-iässä  ja niitten kanssa voi jutella syvällisestikin ja keskustella.

[/quote]

Koitko jo ensimmäistä lasta halutessasi, että ihanaa, kun lapsi olisi 10-vuotias tai teini-ikäinen? Mietin, että onko kaikilla vain se vauvakuume ja sitten on sopeuduttava, kun siitä vauvasta kasvaakin isompi.

Vierailija
6/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun muillakin.

Vierailija
7/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:02"]

[/quote]

Koitko jo ensimmäistä lasta halutessasi, että ihanaa, kun lapsi olisi 10-vuotias tai teini-ikäinen? Mietin, että onko kaikilla vain se vauvakuume ja sitten on sopeuduttava, kun siitä vauvasta kasvaakin isompi.

[/quote]

Kyllä mä osasin ajatella hänet isompanakin.

Vierailija
8/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:00"]

[/quote]

No anteeksi, kun ei ole minun silmääni osunut tällaisia aloituksia, vaikka olen täällä nyt monena päivänä käynyt lukemassa. Olisit ehkä sitten voinut vain ohittaa, jos ei kiinnosta?

Vierailija
9/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe- ja sukulaisuussuhteet ovat luonteeltaan pysyvämpiä kuin useimmat kaveri- ja ystävyyssuhteet. Minä halusin lapsen, koska minulla on pieni suku ja olen aika yksinäinen pohjimmiltaan. Tietenkään kuolinjärjestystä ei tiedä etukäteen, mutta olisi aika kauheaa huomata vanhempana kuinka oma suku alkaa kutistua kun yksi kerrallaan kuolee pois, jos kukaan ei jatka sukua. Oma lapsi on toivo paremmasta tulevaisuudesta, toivo siitä että on perhettä senkin jälkeen kun omat vanhemmat ja vanhempien sukupolvi menee menojaan. Sitten toivotaan lapsenlapsia jne. Jos sinä olet nyt esim. 30 v ja ajattelet jotain rasittavaa vauvaa tai muuta pikkulasta, niin parinkymmenen vuoden päästä se "rasittava" lapsi on parikymppinen ja sinä viisikymppinen. Ajatteletko vauvoja ja muita pikkulapsia ollenkaan ihmisinä? Ihmiset haluavat erilaisia ihmissuhteita ja oma lapsi on jotain sellaista mitä mikään muu ihmissuhde ei voi korvata, vaikka ilmankin voi olla ihan mielekästä elämää.

Vierailija
10/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:33"]

Tietenkään kuolinjärjestystä ei tiedä etukäteen, mutta olisi aika kauheaa huomata vanhempana kuinka oma suku alkaa kutistua kun yksi kerrallaan kuolee pois, jos kukaan ei jatka sukua. 

[/quote]

Miksi tämä olisi kauheaa huomata? Onko teidän sukunne jotenkin niin erinomainen, että sen pitäisi ilman muuta jatkua?

Vierailija
11/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vaan ihan biologinen tarve j harras toive saada oma jälkeläinen, mistään muusta en ole ollut niin varma. Uutta tarvetta ei ole tullut, joten ei toista lastakaan. Osaan myös samaistua siihen puoleen että ei halu lasta. Mutta silloin kun halusin, niin kyllä halusinkin. Mies myös.

Vierailija
12/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tää keskustelu on vitsi? Siis ei kai kukaan tosissaan kyseenalaista ihmisten lapsen haluamista? On tainnut jo ala-asteelta lähtien jäädä biologian tunneilla käymättä, jos ei ymmärrä, miksi jollain eläinlajilla on tarve lisääntyä ja jatkaa sukua... 

Vierailija
13/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap katsos kun meitä on erilaisia ja toiset meistä haluavat lapsia koska vainh aluavat omia lapsia...itselleni on ollut aina päivänselvää että haluan monta lasta jos "luoja suo" ja soihan se mulle kolme ihanaa lasta. Äidinrakkaus vaan on jotain sellaista mitä ei voi verrata mihinkään muuhun ja ne lapset rakastavat minua.

On ihanaa antaa rakkautta omille lapsille ja saada sitä takaisin. On ihanaa kun on oma perhe. On ihanaa kun me juuri minun mieheni kanssa olemme saaneet jotain noin ihanaa aikaiseksi. On mahtavaa seurata lasten kasvua, elämää ja kehitystä, iloa ja joskus suruakin.

Miksi joku haluaa parisuhteen, miksi joku haluaa rakastaa tai tulla rakastetuksi?

Miksi kaikelle pitäisi löytyä jokin selitettävissä oleva syy ylipäänsä?

Vierailija
14/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:57"]

Kai tää keskustelu on vitsi? Siis ei kai kukaan tosissaan kyseenalaista ihmisten lapsen haluamista? On tainnut jo ala-asteelta lähtien jäädä biologian tunneilla käymättä, jos ei ymmärrä, miksi jollain eläinlajilla on tarve lisääntyä ja jatkaa sukua... 

[/quote]

Tiedän, että ihmisellä on jonkinlainen sisäänrakennettu halu harrastaa seksiä, jonka seurauksena on usein lapsi. Kysyn tätä siksi, että koska muilla naisilla ja miehillä on tietoinen halu saada lapsi. Ymmärrän halun harrastaa seksiä, koska se on jokaisella eläimellä. Mutta ihmisellä on tietoinen halu saada nimenomaan se lapsi. Monesti seksi jää siinä sivuosalle, kun ihminen haluaa lapsen niin voimakkaasti, vaikka biologisessa mielessä se seksi on se haluttava asia, jonka seurauksena kuitenkin tulee se lapsi. Koska minulla ei tätä halua saada lapsi ole, olen miettinyt, että mistä muilla ihmisillä tämä halu tulee. Etkö itse ole koskaan miettinyt muiden ihmisten toimia, koska et ole niitä itse ymmärtänyt?

Vierailija
15/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mieheni halusi lapsia enkä halunnut menettää häntä. Muutoin samat ajatukset kuin aloittajallakin. Asetin ehdottomaksi ylärajaksi yhden lapsen ja siihen mies tyytyi. Olisi kyllä halunnut enemmänkin lapsia. Hyvä näin, yhdessä olemme onnellisina edelleen yhden teinin kera.

Vierailija
16/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut kovin pitkälle  ja nopeasti aika meni ja tänä vuonna 18 vee. Antoisaa on ollut ja paljon olisin menettänyt ellen saanut lasta.

Vierailija
17/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:57"]

miksi jollain eläinlajilla on tarve lisääntyä ja jatkaa sukua... 

[/quote]

Ei ole mitään tällaista tarvetta.

Vierailija
18/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ap olisi kuollut sukupuuttoon jos ei haluais :D

Vierailija
19/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:50"]

koska ap olisi kuollut sukupuuttoon jos ei haluais :D

[/quote]

Virhepäätelmä.

Vierailija
20/59 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta enkä ole erityisesti nauttinut vauva-ajasta vaan olen juurikin halunnut lapsia. Lapset on vaan niin mainioita. 

Kaikki ei tietenkään tätä allekirjoita, mutta uskon, että monella se haluttomuus/halu liittyy omaan lapsuudenperheeseen - lapsena on ollut niin mukavaa perhe-elämä, että haluaa sitä aikuisenakin tai sitten niin kamalaa, ettei todellakaan halua sellaista/sellaiselle altistaa lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän