Yksinolo ja mielenterveys
Kuinka paljon viikossa saat olla yksin? Jos vaikka vain tunti kuukaudessa, niin laita < 1 h tai 0 h. Lisäksi arvio omaa mielenterveyttäsi ja jaksamistasi. Tarkoitukseni on tutkiskella (tyhmä verbimuoto siksi koska tämä ei ole luotettava tutkimus) miten puuttuva yksinolo vaikuttaa ihmisen henkiseen hyvinvointiin. Mielestäni on tärkeää, että ihminen saa olla yksinkin joskus.
Omat vastaukseni: 10 h viikossa. Olen erittäin stressaantunut. Olen myös masentunut. Elämä ahdistaa.
Kommentit (4)
Mä olen nyt yksin varmaan 50h viikossa kun olen työttömänä ja välillä ahdistaa, mutta kuitenkin nautin ihan suunnattomasti että saan kuunnella kaikkea (noloa) musiikkia ja katsoa telkkaria ihan yksin. Ensi viikolla alkaa työt niin en varmaan 10h/viikko saa olla enää yksin :(
En kyllä muutenkaan pidä ihmisistä ja olen mielelläni yksin.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:03"]Otapa huomioon, että liiallinen yksinolokin voi ahdistaa. Minä joudun työssäni olemaan ihan yksin ja ahdistun siitä.
[/quote]
Totta. Mutta kyselyni tarkoitus olikin ottaa esille tämä päinvastainen ongelma. Liika yksinäisyys on jo hyvin tunnettua. -ap
24 tuntia vuorokaudessa joka päivä:'(
Otapa huomioon, että liiallinen yksinolokin voi ahdistaa. Minä joudun työssäni olemaan ihan yksin ja ahdistun siitä.