Marko Paananen"tänään mä väitän"
Suomen typerin väittäjä. Oletteko katsoneet sen ohjelmaa? Välillä menee mustavalkoseks kuva ja se alkaa väittämään tyyliin"tänään mä väitän" Ohjelma olisi muuten ihan ok mutta toi tänään mä väitän ruutu mustavalkosena on koomista.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:07"]En ole se jolle vastasit, mutta aika mielenkiintoinen näkökulma sinulla. Miten tyylitajua voi mitata kehittyneeksi tai ei-kehittyneeksi? Sen perusteella, miten se sinua miellyttää vai mitä joku huippuarkkitehti on mieltä?
[/quote]
Tyylitajun kehittyminen noudattelee tiettyä kehityskaarta. Jos henkilön mielipiteet kertovat hänen olevan vielä tuon kaaren alkupäässä, hänen tyylitajuaan voidaan pitää kehittymättömänä. Ei se sen vaikeampaa ole.
Suomalaisten tyylitaju on vielä yleisesti ottaen kohtalaisen kehittymätöntä. Yksi syy tähän on sotien läheisyys, ts. pula-aika on vielä liian tuoreessa muistissa monilla, ja osalle vanhemmat ovat siirtäneet niiden aikojen leimaamia käsityksiään. Tähän kuuluu mm. kaikenlaisen kulumisen ja patinan pitäminen automaattisesti epäesteettisenä, ts. rumana. Johtuu siitä, että meillä nuo yhdistetään vielä helposti köyhyyteen ja osattomuuteen. Kulttuurisesti pidemmälle kehittyneissä maissa puolestaan ollaan päästy irti pula-aikojen muistosta, ja alettu arvostaa ajallisten kerrostumien näkymistä esineissä ja rakennuksissa. Sellaista kun ei saa keinotekoisesti aikaan edes hyvin, hyvin suurella rahasummalla (jäljitelmiä toki saa, mutta ne eivät koskaan ole yhtä viehättäviä kuin aidot vastineensa).
Älä nyt kuitenkaan erehdy luulemaan, että tässä väittäisin suomalaisia jotenkin huonoiksi ihmisiksi tämän perusteella. Koska makuasiat eivät ole mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä, jokaisella on tosiaankin vapaus pitää juuri sellaisista sisustuksista ja esineistä, joista sattuu pitämään. Myös sinulla.
9
markolla on jotenkin demoninen se nauru!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:32"]
markolla on jotenkin demoninen se nauru!
[/quote]
Joo ja vähän ehkä feikin puoleinen. Ei kukaan aidosti naura siihen tyyliin. En tosin osaa päättää olisiko sitten parempi olla vakava ja täysin asiakeskeinen.. Ehkä kuitenkin joo, pitäisin enemmän ohjelmasta joka olisi täyttä asiaa, kunhan siinä esiintyvä henkilö olisi jollain vähemmän päällekäyvällä tavalla kuitenkin miellyttävää seurattavaa. Tv:ssä on muutenkin nykyään kamalan vähän todellista asiaa sisältäviä ohjelmia. Se, että joku Paananen on koko Suomen tv:n ammattitaitoisin sisustaja, kertoo todella paljon sisustusohjelmien yleisestä tasosta - eikä mitään kovin hyvää. :/
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:04"]
Ai.Minusta Markolla on paljon tietoa sisustamisesta.Tietää myös miten ihmiset helposti tekee luulon perusteella vääriä valintoja sisustaessaan kotiaan tai mökkiä tms.Katsojaluvuista en tiedä,mutta kovasti arvostettu ja tunnettu sisustaja Paananen on myös maailmalla.Eikö siitä saisi olla mies itse ylpeä?
[/quote]Ei saa.Täytyy olla nöyrä ja itseään vähättelevä nahjus.Muut kaikki teilataan välittömästi ja niin ärsyttää kaikki mitä vaan suustaan sellanen ihme tyyppi päästää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi meitä suomalaisia juntteja!!
Tänään mä väitän, että Suomi on liian pieni maa noille väitteille. Harvalla täällä on varaa toteuttaa omaa unelmaansa, ja Markon väitteitä. Ihan vaan haetaan Ikeasta kalusteet eikä väitetä yhtään mitään, ollaan vaan onnellisia siitä mitä on.
Oon joo ja vedetään siitä aika usein vitsiäkin kavereiden kanssa. Tyyliin "Tänään mä väitän, että otan kakkoseen paljon mieluummin kun käyn salilla"
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 14:38"]
Tänään mä väitän, että Suomi on liian pieni maa noille väitteille. Harvalla täällä on varaa toteuttaa omaa unelmaansa, ja Markon väitteitä. Ihan vaan haetaan Ikeasta kalusteet eikä väitetä yhtään mitään, ollaan vaan onnellisia siitä mitä on.
[/quote] Suomi nousuun näillä ajatuksilla ja teoilla!
Eikö se Markon ihmeellinen painotus tyyliin vaa-TEkaappi ole kyminmurretta? Mistä Marko on kotoisin?
Marko Paananen on numero 1 sisustusalalla.
Marko oli tosi jees Innossa, mutta voi kiesus tätä sen väitösohjelmaa. Sisustukset on edelleen hyviä, mutta se ylimielinen asenne Suomea ja suomalaisia kohtaan. "Tänään mä väitän, että kukaan teistä ei osaa sisustaa ja tää mun assarikin on ihan mitätön perseensuti, mut täytyyhä mun edes yrittää koutsata siitä tällanen samanlainen muka-hauska tanakka homo."
Anteeksi.
Tässä parodiassa kiteytyy Marko Paananen loistavasti, veikkaan että noi jätkät tuntee sen itsekin vaikka Hkin yöstä...:DD
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:51"]Jaa. Minä nimenomaan haluan loppuun asti siloiteltuja ja puleerattuja elementtejä kotiini. Mulla on esim. yksi tosi rouhea senkki, josta saan aina tikkuja käsiini pölyjä pyyhkiessäni. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin joku ihku rouhea sohvapöytä (arkku), josta hilseilee maalinmuruja tai terävät kulmat tarttuu sukkahousuihin. Mä olen näitä nähnyt huonekalukaupoissa ja pakko sanoa, et itku tulee tuollaisten epäkelpojen huonekalujen kanssa.
[/quote]
Saat tietenkin haluta mitä haluat, mutta minun kirjoissani tuollainen viestii kehittymättömästä tyylitajusta. Mitä pidemmälle jalostettu jokin pintamateriaali esim. on, sitä keinotekoisemman fiiliksen ja vaikutelman se luo. Jonkun mielestä keinotekoisuus voi olla tosi jees ja koko sisustustyyli voi perustua tuohon ajatukseen, mutta yleisempää Suomessa on sellainen, että ei edes mietitä sisustuksen herättämää fiilistä vaan juuri tuota pyyhkimisen helppoutta tai muita vastaavia aika toissijaisia asioita.
Jos haluaisit sen arkun säilyttää osana sisustustasi, voisit opetella puhdistamaan sen imuroimalla ja jättää pyyhkimisen väliin. Mutta mikään pakko ei tietenkään ole. Myy se huutiksessa, joku toinen arvostaa sitä varmasti sinua enemmän. Voit ostaa sitten niillä rahoilla vaikka lastulevyrunkoisen komposiittipinnoitetun sohvapöydän, jonka päällysteen painokuvio jäljittelee jotakin peruspuulajia. Helppo pyyhkiä!
9
[/quote]
En ole se jolle vastasit, mutta aika mielenkiintoinen näkökulma sinulla. Miten tyylitajua voi mitata kehittyneeksi tai ei-kehittyneeksi? Sen perusteella, miten se sinua miellyttää vai mitä joku huippuarkkitehti on mieltä?
Omassa sisustuksessani käytännöllisyys, mukavuus ja ulkonäkö muodostavat täydellisen liiton. Siihen eivät kuulu tikkuja persuksiin jättävät rouheat penkit - olkoon ne sitten kuinka lähellä tahansa sitä alkuperäistä olomuotoaan. Pääasia ei siis ole se, että olohuoneessani näyttäisi kasvavan poppeli vaan se, että siellä on taidokkaasti valmistettuja, laadukkaista materiaaleista tehtyjä käyttöesineitä.