Poikaystävä vei leffaan - haluaa puolet rahoista
Mitä mieltä? Olen tapaillut poikaystävääni 3kk. Hän vei minut elokuviin ja osti siis liput jo etukäteen. Leffan jälkeen tuli puhetta, että miten minä voisin maksaa puolet lippujen hinnasta, eli maksanko käteisellä vai laitanko tilille.
Mitä hittoa?? Kannattaisiko mun vaan juosta, kun vielä voin? Vai onko tää jotain nykyaikaa?
Kommentit (29)
Pihit miehet on kyllä vastenmielisiä. Seurustelin joskus tyypin kanssa, joka "tarjosi" ruuan korkeintaan lounasseteleillä, ja jos hinta meni yli, niin näytti myrkyn nielleeltä ja nikotellen kaivoi sen euron tai kaksi lompakostaan. Onneksi se suhde ei kauaa kestänyt muutenkaan.
Nykyinen mies on vähän liiankin höveli rahojensa kanssa, eikä suostu ottamaan rahaa vastaan, vaikka haluaisinkin maksaa osani. Yritän sitten ostella hänelle juttuja, kun hän ei ole paikalla, että kulut vähän tasoittuisi, mutta silti olen saanut paljon enemmän. Välillä tulee syyllinen olo, mutta toisaalta on ihanaa, että mies näkee minut tavallaan osana itseään, eikä ajattele, että minuun kulutettu raha on hukkaan heitettyä. Todennäköisesti hän kuluttaisi ne rahat johonkin vielä turhempaan, jos minua ei olisi.
Siis mitä ihmettä?? Minä ainakin maksan aina kaikesta puolet, en halua olla mikään miesten rahojen lypsäjä. Me eletään tasa-arvoisessa maassa vai toimiiko tämä myös toisin päin eli jos nainen pyytää syömään niin nainen maksaa kaiken?
Jos käyttää ilmaisua "vien sut elokuviin/syömään" yms. Se tarkoittaa, että tämä viejä/ehdottaja maksaa. "Mennäänkö elokuviin" on epäselvempi ilmaus.
Herrasmiehet kyllä maksaa, pihit ei! Se näkyy sit parisuhteessa ja sit kun lapset hommataan . Oma pihi on oppinut jakamaan ja tarjoamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:54"]
Siis mitä ihmettä?? Minä ainakin maksan aina kaikesta puolet, en halua olla mikään miesten rahojen lypsäjä. Me eletään tasa-arvoisessa maassa vai toimiiko tämä myös toisin päin eli jos nainen pyytää syömään niin nainen maksaa kaiken?
[/quote]Tottakai nainen maksaa jos pyytää syömään. Mutta en vielä ole törmännyt mieheen joka ei yrittäisi edes jotenkin sanoa että maksaa oman laskunsa. Ja minä yritän aina myös maksaa omani, harvoin se onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 14:00"]
Herrasmiehet kyllä maksaa, pihit ei! Se näkyy sit parisuhteessa ja sit kun lapset hommataan . Oma pihi on oppinut jakamaan ja tarjoamaan.
[/quote]
Toimiiko toiseenkin suuntaan eli nainen, joka elää miehen siivillä ekoista treffeistä lähtien tekee sitä loppuelämän ja lopulta eroaa ja vie kaiken? Ahne paska?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:54"]
[/quote]
No ihan on oma valintasi, jos haluat tulla miehen tärkeysjärjestyksessä jonkun elektroniikan ja kaverimatkojen jälkeen. Siis onhan se nyt aivan kamalaa, jos mies kuluttaa suhun parin tunnin palkan, kun sen olisi voinut käyttää vaikka uuteen T-paitaan. Tasa-arvo on ihan jees, mutta tuollainen ajattelu on minusta vain surullista. En minä ainakaan ole mieheni kanssa "lypsääkseni" hänen rahojaan, vaikka en yritäkään aina ujuttaa hänelle omaa osuuttani. Hän nauttii, kun voi pitää minusta huolta, ja niin kauan, kun hänen taloutensa ei siihen kaadu, se hänelle suotakoon.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:17"]
No ei tuo minustakaan hirveän hyvältä kuulosta. Riippumatta siitä mikä suhde on tai minne mennään, niin kyllä sen ehdottajan olisi soveliasta ainakin yrittää kustantaa ne kulut. Voisi enintään ohimennen mainita että "jos haluat välttämättä hyvittää oman osuuden, niin voit tehdä sen mutta se on täysin vapaaehtoista."
Tuli kyllä mieleen kun olin junassa ja siellä joku useamman vuoden nuorempi pääsykokeisiin pänttäävä tyttö huomasi etteivät rahat riittäneet lippuun. Annoin sitten sille tytölle viisi euroa ja sanoin oma-aloitteisesti että hän voi maksaa takaisin sitten pääteasemalla esim.automaatilla käymällä, mikä ei ole ehkä helpoin tapa mutta yksi mahdollisuus kuitenkin. Myöhemmin matkan aikana tämä tyttö oli sitten puhelimessa isänsä kanssa ja ilmeisesti sen ukon mielestä oli outoa, että sen rahan voisi maksaa takaisinkin. Minä ainakin päättelin heti sen tytön habituksen perusteella, että hän haluaisi tehdä niin joka tapauksessa. Sitten juna-asemalle tultaessa sen tytön isä ojensi tytölle auton ikkunasta setelin yrmeänä möllöttäen. Sain omani takaisin ja tytön mielestä pelastin hänen päivänsä.
-Mies 29v-
[/quote]
Olen oikeasti tosi köyhä opiskelija, mutta silti mun elämä ei olisi 5 eurosta kiinni. Eli itse en kuuna päivänä viitsisi edes ehdottaa, että tyttö maksaisi 5 e takaisin asemalla, mulle riittäisi se hyvä mieli siitä, että tyttö sai ostettua lippunsa. Mutta nyt olikin kyseessä ritarillinen -Mies 29-
No ei tuo minustakaan hirveän hyvältä kuulosta. Riippumatta siitä mikä suhde on tai minne mennään, niin kyllä sen ehdottajan olisi soveliasta ainakin yrittää kustantaa ne kulut. Voisi enintään ohimennen mainita että "jos haluat välttämättä hyvittää oman osuuden, niin voit tehdä sen mutta se on täysin vapaaehtoista."
Tuli kyllä mieleen kun olin junassa ja siellä joku useamman vuoden nuorempi pääsykokeisiin pänttäävä tyttö huomasi etteivät rahat riittäneet lippuun. Annoin sitten sille tytölle viisi euroa ja sanoin oma-aloitteisesti että hän voi maksaa takaisin sitten pääteasemalla esim.automaatilla käymällä, mikä ei ole ehkä helpoin tapa mutta yksi mahdollisuus kuitenkin. Myöhemmin matkan aikana tämä tyttö oli sitten puhelimessa isänsä kanssa ja ilmeisesti sen ukon mielestä oli outoa, että sen rahan voisi maksaa takaisinkin. Minä ainakin päättelin heti sen tytön habituksen perusteella, että hän haluaisi tehdä niin joka tapauksessa. Sitten juna-asemalle tultaessa sen tytön isä ojensi tytölle auton ikkunasta setelin yrmeänä möllöttäen. Sain omani takaisin ja tytön mielestä pelastin hänen päivänsä.
-Mies 29v-