Viiltävä kipu munasarjassa
Kun aivastaa. Ei aina, mutta sen verran usein että sitä "pelkää". Voiko olla kystia tms?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:01"]
Mistä tiedät että kipukohta on juuri munasarja?
[/quote]
Kiinnitin huomiota samaan :) Mulla on sukulainen, joka aina tarkasti tietää, mistä elimestä kipu on peräisin. Huvittavan kuuloista, kun hän aian kertoilee, miten pernaan tai munuaiseen sattuu!
[/quote]
en 100% varma ole, mutta kyllä naisena aika hyvin kroppaani tunnen ja tiedän missä kohtaa esim kohtuni on jne.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Kiinnitin huomiota samaan :) Mulla on sukulainen, joka aina tarkasti tietää, mistä elimestä kipu on peräisin. Huvittavan kuuloista, kun hän aian kertoilee, miten pernaan tai munuaiseen sattuu!
[/quote] Jos on vähääkään tietämystä ihmisen anatomiasta, ei tarvitse olla lääkäri tietääkseen mistä kehonosasta kipu johtuu.
Alueella on kuitenkin myös vatsakalvoa, lihaksia ja - jos kyse vasemmasta puolesta - paksusuolen loppuosa. Jne.
Todennäköisesti kysta. Oletko muutenkin kipuherkkä?
Jos ei seuraavien kuukautisten jälkeen häviä kipu, niin ota yhteyttä gynekologiin. Sulla ei varmaan kierukkaa?
Todennäköisesti kysta. Oletko muutenkin kipuherkkä?
Jos ei seuraavien kuukautisten jälkeen häviä kipu, niin ota yhteyttä gynekologiin. Sulla ei varmaan kierukkaa?
Mulla alkoi yhtäkkiä sellasta ihme kipuilua kohdun seudulla tuossa vuosi sitten, alkoi just tollei ja paheni koko ajan. Lopulta kun aloin vuotaa verta niin menin gynelle, jonkunlainen hormonihäiriö mikä pisti koko systeemin sekasin. Kohtu täyttyi verestä eikä oikein auttanut mikään. Lopulta tehtiin kohdunkaavinta ja kaikennäkösiä pillereitä piti syödä niin parani.
Minä itse asiassa en osaisi tarkalleen paikallistaa munasarjojani. Jossain tuolla alavatsassa on pirusti suolia, kohtu jossain aika alhaalla kai, joitakin sisäelimiä sun muuta. Olin aika yllättynyt kun joskus tajusin, että mahalaukkukin on tosi ylhäällä, ihan siinä kylkiluiden alla eikä lainkaan siellä alhaalla navan seudulla, jossa aina pullottaa kun on syönyt liikaa.
Minä erotan kyllä hyvin vatsanalueen tuntemukset, eli tulevatko ne munasarjoista vai suolistosta tai muualta. Jos kuuntelee oikeasti herkkyydellä kehoan, se ei ole vaikeaa.
Jos tapahtuu aina oviksen aikaan niin liittyy munasolun irtoamiseen, muutoin voi olla kysta.