Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä,kun mies vaan pyydettiin...

Vierailija
29.04.2014 |

Kummiksi. Mulle vaan tokastiin,että sähän tuut niinku kaupan päälle siinä Sitte vaan ?? Ja sitten 2muuta pyydettiin parina.. Vähän jotenkin pahoitin mielen,vieläku raskaana oon:( ja kumminki miehen veli on vaimonsa kans kahden meidän lapsen kummina ...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan kyllä tulis mieleenkään loukkaantua jos mieheni sisko tai veli pyytäisivät kummiksi vain miestäni sitten kun joskus lapsia saavat. Oma serkkuni on saanut muutaman vuoden sisällä pari lasta ja he pyysivät lapsille kummeiksi vain sukulaisia, eli puolisot jätettiin ulkopuolelle. Serkkuni kertoi minulle tämän johtuvan siitä, että sukulaiset tulevat jollain tavoin aina kuulumaan lapsen elämään, kun taas erojen sattuessa ne ei sukua olevat luultavasti kaikkoaisivat nopeasti. Mun mielestä perustelu on hyvä ja siksi ei mieleenikään tulisi loukkaantua jos omalle kohdalle sattuisi vastaava tilanne. :) Mielelläni menisin ristiäisiinkin ja auttaisin miestä valitsemaan lahjaa kummitettavalleen.

Tietysti ap:n tilanne on hiukan erilainen kerta kahta muuta pariskuntaa on kuitenkin kummeiksi pyydetty. Ehkäpä he ovat halunneet että kummien määrä on juurikin 5, mistäs näitä syitä tietää.

Vierailija
42/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:46"]

No en ole mielestäni mikään barbi ja ajattelin että kun pyysivät ne pari muutakin parina kummiksi niin olis meidätki pyytäny...

[/quote]

Mutta kun he eivät halua sinua kummiksi. Itse olen pyytänyt kummeiksi juuri ne henkilöt jotka haluan, ilman että koen minkäänlaisten parisuhteiden olevan minua velvoittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:40"]

Kummiksi. Mulle vaan tokastiin,että sähän tuut niinku kaupan päälle siinä Sitte vaan ?? Ja sitten 2muuta pyydettiin parina.. Vähän jotenkin pahoitin mielen,vieläku raskaana oon:( ja kumminki miehen veli on vaimonsa kans kahden meidän lapsen kummina ...

[/quote]

Miksi mä käsitän että ap.lle tavallaan ilmoitettiin että hän on kaupanpäälisenä MYÖS kummiksi? Siis jos pariskunta tuntee miehesi ja olette siis pariskunta -niin toki miestä pyydetään kummiksi ja sinä tulet kaupanpäälisenä myös kummiksi. 

Vierailija
44/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kummia yksi lapsiparka tarvitsee?! Mulla pari kummilasta, joilla toisena kummina ystäväpariskuntien miehiä, eli mun mies tai heidän vaimonsa eivät ole kummeja. Myös miehelläni on kummilapsi, jonka kummi minä en ole. Lisäksi olemme pariskuntana parin lapsen kummeja.

Mitään traumatisoitumista tämä ei ole aiheuttanut. Kyseessähän on kummin ja lapsen vanhempien välinen suhde, siitähän se kummius kumpuaa. 

Meillä lähipiirissä kullakin lapsella on kaksi, max. kolme kummia. 

Vierailija
45/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:40"]

[/quote]

Miksi mä käsitän että ap.lle tavallaan ilmoitettiin että hän on kaupanpäälisenä MYÖS kummiksi? Siis jos pariskunta tuntee miehesi ja olette siis pariskunta -niin toki miestä pyydetään kummiksi ja sinä tulet kaupanpäälisenä myös kummiksi. 

[/quote]

Mulle tuli ihan sama mieleen!

Vierailija
46/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itseesi tuollaista, todennäköisesti sinusta tulee lapsen elämässä vielä tärkeämpi. Meillä vaan yksi kummi ja sekin ystäväni tytär ja kyllä olen ollut onnellinen valinnasta nuori jaksaa touhuta ja säätää lapseni kanssa:-) veljet ja sisaret ovat tätejä ja setiä joten ne ei vät tarvitse mielestäni muita titteleitä, ja kukaan ei mieltään pahoittanut:-)

Vierailija
47/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota itseesi tuollaista, todennäköisesti sinusta tulee lapsen elämässä vielä tärkeämpi. Meillä vaan yksi kummi ja sekin ystäväni tytär ja kyllä olen ollut onnellinen valinnasta nuori jaksaa touhuta ja säätää lapseni kanssa:-) veljet ja sisaret ovat tätejä ja setiä joten ne ei vät tarvitse mielestäni muita titteleitä, ja kukaan ei mieltään pahoittanut:-)

Vierailija
48/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta olet loukkaantunut. Meillä lapsilla on toisella neljä ja toisella viisi kummia koska toisella yksi pariskunta + 2 sinkkua ja toisella kaksi pariskuntaa ja yksi sinkku eli molemmilla käytännössä kolme kummia, koska pariskunnat on kuitenkin yhdessä lapsenne elämässä ja yhdet muistamiset aina puolin ja toisin. Ei tulisi mieleenkään että pyytäisimme vain toista pariskunnasta.

Vierailija
49/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa kieltäytyä kummiudesta. Se on kunniatehtävä. On sitten eri asia, jos ei kuulu kirkkoon, jolloin ei kelpaa viralliseksi kummiksi.

Vierailija
50/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas kysyttiin josko me mieheni kanssa tulisimme kummeiksi. Kiitin kysymyksestä, mutta vastasin vain omasta puolestani myöntävästi ja pyysin kysymään mieheltäni erikseen. Mieheni on niin lammas, ettei edes ymmärrä, että voisi kieltäytyä. Kehotin kyllä harkitsemaan, sillä hänellä on jo 3-4 kummilasta, joita ei kaikkia edes näe ikinä. Mulla ei ole yhtään, joten ilahduin pyynnöstä.

Vierailija
51/51 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ymmärsin että pyysivät miestäsi kummiksi ja sinä olet myös kummi, hänen vaimonaan tulet "kaupan päälle"? Vähän tökerösti ilmaistu, mutta kyllä minä olisin tuossa tilanteessa olettanut että olen kummi myös.