Mitä mieltä,kun mies vaan pyydettiin...
Kummiksi. Mulle vaan tokastiin,että sähän tuut niinku kaupan päälle siinä Sitte vaan ?? Ja sitten 2muuta pyydettiin parina.. Vähän jotenkin pahoitin mielen,vieläku raskaana oon:( ja kumminki miehen veli on vaimonsa kans kahden meidän lapsen kummina ...
Kommentit (51)
Siis me ollaan oltu 10v yhdessä,joista 6 naimisissa. Nämä muut ei ole naimisissa.
Siis me ollaan oltu 10v yhdessä,joista 6 naimisissa. Nämä muut ei ole naimisissa.
Olet syystäkin loukkaantunut, niin olisin minäkin. :(
http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/3BD234B8F63A09FFC225749F0026EA30?openDocument&lang=FI
Ei kummeille ole olemassa mitään ylärajaa, mutta minusta kyllä kuusi kummia on jo aika paljon. Ehkä hen halusivat kummeiksi mieluummin nuo kahden muun pariskunnan jäsenet (ovatko pitkäaikaisia ystäviä kaikkien kanssa), ja sitten vielä kuitenkin oman veljen. Onko sulla muita kummilapsia, ajattelivat ehkä etteivät sinua enää "rasita" kummin velvotteilla. Kun ei nuo pariskuntakummit enää nykyään niin yleisiä ole.
No kummeja voi olla kyllä ihan kuinka monta vaan. http://www.tampereenseurakunnat.fi/kirkko_tampereella/uutiset_ja_media/artikkelit/artikkeligalleria/montako_kummia
Olisit ollu onnellinen, ettei tarvi ruveta kummiksi. Ei tarvi ostaa lahjoja!
Ehkä he eivät pidä sinusta? Meidän kuopuksen kummit ovat eronneet tätä nykyä, ja suututtaa etten vain pitänyt omaa päätäni ja valinnut vain ystävääni lapsemme kummiksi ja jättänyt tämän puolison ulkopuolelle. Ajattelin, että olisin kohtelias näin ja en halunnut riitoja vaikka en voinut sietää sitä tyyppiä. Pitkään olivat olleet yhdessä jo tuolloin. No, nyt on lapsella paperilla kaksi kummia mutta käytännössä vain yksi.
Sille ei mitään voi, mutta minä sinun tilanteessa käyttäytyisin aikuismaisesti enkä alkaisi kiukutella. Tämä maa ei tarvitse enää yhtään perhe/sukuriitaa lisää.
Meillä taas miehen veljen avovaimo teki ihan itse selväksi, että häntä ei saa pyytää, hän ei ryhdy.
No toinen oli miehen sisko+mies ja toinen kaveri pariskunta,tu,tenu n.4vuotta. Itellä ei oo yhtään kummilasta. Ja meillä miehen kans yhteiset rahat ,niin ei oikein lohduta etteikö menis rahaa.. Jotenkin sain sellasen käsityksen että minäkin olisin päässyt,odotin ku ei oo yhtään kummilasta :( Sitte tokastaan vaan että sähän tuut niinku kaupan päälle siinä :(
No ihte suuttuivat siitä etten ristiäisiin menny. Mitäpä minä siellä,kun lähinnä itse ollaan aina pyydetty kummit+mummut/papat.
No ihte suuttuivat siitä etten ristiäisiin menny. Mitäpä minä siellä,kun lähinnä itse ollaan aina pyydetty kummit+mummut/papat.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:43"]No ihte suuttuivat siitä etten ristiäisiin menny. Mitäpä minä siellä,kun lähinnä itse ollaan aina pyydetty kummit+mummut/papat.
[/quote]
Ihan helvetin lapsellista
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:43"]No ihte suuttuivat siitä etten ristiäisiin menny. Mitäpä minä siellä,kun lähinnä itse ollaan aina pyydetty kummit+mummut/papat.
[/quote]
[/quote]
Sulta siis
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:43"]No ihte suuttuivat siitä etten ristiäisiin menny. Mitäpä minä siellä,kun lähinnä itse ollaan aina pyydetty kummit+mummut/papat.
[/quote]
[/quote]
On. Ehkä he tietävät millainen ap on, eivätkä halunneet mitään sidettä häneen sen kummemmin?
Minä luulin että iltaa hyviä kavereita keskenään. Ainakin seura kelpaa aina. Ite joka ilta käy melkein kahvilla jne... No pistetään raskauden ja lapsellisuuden piikkiin tämä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:48"]Minä luulin että iltaa hyviä kavereita keskenään. Ainakin seura kelpaa aina. Ite joka ilta käy melkein kahvilla jne... No pistetään raskauden ja lapsellisuuden piikkiin tämä.
[/quote] oltaisiin siis*
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 11:37"]Olisit ollu onnellinen, ettei tarvi ruveta kummiksi. Ei tarvi ostaa lahjoja!
[/quote] Usein lahjojen osto ja muistamiset on naisten harteilla ja yhteinen talous kuitenkin, niin ei mitään säästöä, jos rahallista puolta ajattelee :). Ja alkuperäiseen viestiin: olisin loukkaantunut. Enkä ole raskaana ;) Ymmärtäisin asian paremmin jos kyse olisi miehen kaverista, jonka kanssa itse en olisi paljon tekemisissä.
Mulla oli sama tilanne. Miehen veljen perheeseen tuli lisäystä ja mieheni pyydettiin kummiksi, minua ei. Ollaan myös oltu mieheni kanssa yhdessä jo 10 vuotta. Ainoa ero tässä on ettei minulla olisi tullut mieleenkään suuttua tai loukkaantua siitä ettei minua pyydetty kummiksi.
Kummeja saa olla maks..7?