<3MARRASMURUT VKOON 32<3
Hyvää viikon alkua kaikille! tulkaahan kertoilemaan kuulumisia:)
Kommentit (23)
Eli viikko sitten palailtiin lomilta koti-Suomeen ja tämä viikko on mennyt todella nopeasti töihin paluun merkeissä. Heti alkuun töissä on ollut melko rankka viikko; onneksi lasten paluu päiväkotiin sujui hyvin ja helposti... Tänään oltiin sitten päivä Muumimaailmassa, kun ei myöhemmin elokuussa enää mahtunut viikonloppuihin. Ja nivuset ja alaselkä kipeät koko päivän kävelystä... Mutta oli kyllä ihan kiva reissu, joten en valita.
Käväisin tiistaina neuvolassa. Painoa on tullut vasta n. 4kg mutta sf-mitta menee ihan ylärajoilla. Hemppa on päässyt laskemaan, joten rauta pitää aloittaa. Sydänäänet kuului hyvin, tosin Hippu meni siellä niin kierroksilla ettei terveydenhoitajakaan oikein tiennyt kuinka päin siellä oikein ollaan. Tuli ainakin liikkeistä kaksi plussaa... Neuvolalääkäri on kolmen viikon päästä (rv 28) ja seuraava neuvola vasta kuukauden päästä siitä (syyskuun lopussa). Terveydenhoitaja käski vain ottaa puhelimitse yhteyttä, jos jotain vaivaa ilmaantuu tässä välillä.Tukivyön saatan käydä vielä pyytämässä lainaan, koska nivuset kipeytyy kovin herkästi.
Hankinnoista taisi olla jotain listoja... Meillä on ensisänky ja turvaistuin hankittuna sekä tietysti melko paljon vaatteita kahden isoveljen jäljiltä. Tosin niitä vaatteita tulee aina hankittua uusia. Meillä on varastossa hyvät kuomurattaat mutta haluaisin vähän suojaavammat yhdistelmät talvivauvalle (rattaisiin on vain lämpöpussi, ei edes kantokassia). Voi olla, että yritän löytää sopivan koppaosan runkoon tai sitten vaihdetaan rattaat yhdistelmiin. Kestovaippoja on myös tarkoitus kokeilla, joten niitä pitäisi jossain vaiheessa ehtiä hankkia. Pinnasänky on annettu kiertoon, joten uusi sänky pitää sitten jossain vaiheessa ensi vuonna ostaa. Jonkun kantorepun ajattelin myös hankkia; Manduca-reppu vaikuttaa tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta. Kantoliinoja olen kokeillut mutta en niitä oikein osaa käyttää (useita eri malleja on kokeiltu). Pienempiä hankintoja tulee varmasti mutta niistä suurimman osan ehtii hankkimaan vauvan synnyttyä. Ainkaan mitään "ylimäääräisiä" rasvapurkkeja tms. en aio ostaa etukäteen vaan haetaan, jos tarvitaan (nämä ovat ainakin meillä jääneet edellisillä kerroilla kaappiin seisomaan). Liivinsuojukset, maidonkerääjät sekä useammat imetysliivit ovat olleet tarpeellisia molempien synnytysten jälkeen. Kunnolliset rinnanlämmittimet pitää myös hankkia tai tehdä; kaksi rintatulehdusta olen sairastanut eli rinnat pitää suojata kylmältä hyvin.
Ovatko muut ehtineet jo miettimään syntyvän vauvan "oikeaa" nimeä? Meillä siitä on kovasti keskusteltu ja kahden kulttuurin takia "valikoima" on suhteellisen suppea. Haluamme lapselle nimen, joka löytyy molemmista maista ja kirjoitetaankin samalla tavalla. Kahden ensimmäisen kohdalla nimet löytyivät kuin itsestään mutta tämän kolmannen kohdalla asiaa vielä kovasti mietitään. Aikaa toki vielä on mutta olemme kahden ensimmäisen kohdalla ilmoittaneet lapsen tulevan nimen samalla, kun ilmoitamme syntymästä ja näin olisi tarkoitus toimia tämän kolmannenkin kohdalla... Tehtävää ei ainakaan helpota se, että kahden ensimmäisen nimet sopivat hyvin yhteen (ei mitenkään tietoinen valinta) ja tämän hetkisistä nimivaihtoehdoista ei oikein löydy sellaista nimeä, joka sopisi jonon jatkoksi ja olisi vielä meidänkin mieleinen vaihtoehto. Joten ehkä Hippu saa ihan erilaisen nimen kuin isoveikat...
Leppoisaa viikonloppua kaikille marrasmuruille!
t. Nonna2 ja Hippu rv 25+4
.. vielä yksi marraskuulle vauvaa odottelevien joukkoon. Onkos teillä sellaista listaa olemassa, jossa ainakin marraskuisten la:t?
Tämä meidän pikkuinen järjestikin aikamoisen yllätyksen, kun viimeiset kuukautiset mulla on ollut toukokuun lopulla ja niiden mukaan la on pitänyt olla vasta helmikuussa! Aloin sitten kuitenkin ihmetellä kun alkoi yks kaks niin kovasti liikkumaan tämä masuasukki, vaikka viikkoja piti olla vasta niin vähän. Käytiin sitten 8.8. kätilöopistolla ultrassa ja kyllä olikin ylläri kun vauvan mittojen mukaan viikkoja olikin jo n. 25!! Eli laskettu aika muuttui marraskuun 22. päiväksi. Eipä tässä sitten kauaa aikaa olekkaan. Mahaa ei ole paljon yhtään, on niin hyvin tuo pikkuinen piiloutunut sinne uumeniin :). Mutta ultran mukaan oli terve ja hyvin kehittynyt vauva ja kaikki muutenkin hyvin. Tyttö pitäisi olla, ihan niinkuin arvelinkin. Kiva juttu, sillä esikoinen on poika.
Noh, nyt sitten vaan odotellaan ja maanantaina heti neuvolaan soittelemaan ja varailemaan aikaa hiukan aikaisemmaksi, kun pitääkin jo niitä kelan lappusia alkaa laitella pikku hiljaa eteenpäin :)..
Olen koko viikon yrittänyt valmistella esikoista koulutielle nukkumaan menon suhteen ettei pitkäks illat venyis mut oon itte ollu niin huono esimerkki että huh huh!! Ja aamulla tyttö kyllä nousee viim klo 8 mutta äippä vetelee tonne yheksään kun osaa nuo lapset jo aamupalan itte ottaa niin en ole jaksanut nousta :( No jos en kohta skarppaa tulee töihin lähdöstä ihan hirveetä. Nyt en toki ole kahvia voinut koko odotusaikana juoda mutta olen tottunut syömään aamupalan rauhassa hesaria lukien ja sit muutenkin valmistella itteni rauhassa. Jos noi nuoremmat siinä samalla häärii ympärillä menee meikit pitkin poskia :) Työvuoroja ei vielä eilen ollu antaa mulle mutta ens viikolla soittavat niin sit taas voi paremmin henkisesti valmistautua. Työvaatteet sain kyllä tilattua.
Tuntemuksista joku kyseli että olisko tyttö vai poika. Mä vahvasti luulen edelleen että olis poika vaikkakin kätilö sano silloin rakenneultrassa että näyttäis tytöltä. Tällä viikolla on alkanu tuntumaan vauvan hikottelu joka on joka päiväistä. Ja huono muisti kun on en muista kuka edellisistä hikotteli ihan yhtä paljon. Edelleen nukkuu päivisin ja mellastaa öisin. Ollaan sen verran valmisteltu lapsia vauvan tuloon että yöllä emme enää pidä valoa päällä käytävässä vaan wc:n valo on laitettu päälle että yöllä sinne näkevät mennä. On meidänkin makuuhuone nyt hieman hämärämpi kun meillä on vain oviaukko mutta ei ovea niin kaikki valo mikä on käytävässä on myös makuuhuoneessa.
Neuvola olis vasta kahden viikon päästä ja samana päivänä kampaaja. Katsotaan nyt mitä keksii kun pitäis olla sit joku helppo malli ettei paljoa tarvis mitään tehdä. Kaksi vuotta sitten leikkasin pitkät hiukset "niskapituseks" ja silloin sanoin ettei pitkää enää ikinä kun oli ollut jo 10v puolen selän ja vyötäröpituuden välillä. Vähän himottais oikein lyhyt "poikatukka" mutta on siinäkin tekemistä ja sit siistiä pitäis melkein kuukauden välein :(
Meillä vauvalle tavaroita ei enempää ole otettu esille kuin nuo vaatteet. Autokaukalo pitäis hakea kaverilta kun ollut siellä lainassa. Ja pinnasängystä juteltiin miehen kanssa että sitten lokakuussa kun jään uudestaan kotiin haetaan se vintiltä pois.
Mutta nyt kutsuu siivous. Lapset saivat monta kuukautta karenssissa olleet lelunsa takaisin ja edelleen ovat hujan hajan olohuoneessa :_|
Hyviä vointeja kaikille!
Moschino rv (enpä muista 27?)