Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä hanki luottokorttia

Vierailija
28.04.2014 |

Miksi pitäisi? Ei mee ainakaan talous nurin kun ei oo sitä. Electron on paras!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. 

Muistelisin, että kun Warren Buffettilta kysyttiin, miten tullaan rikkaaksi, hän vastasi: "Aloita leikkaamalla luottokorttisi kahtia". 

Vierailija
22/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:54"]

Minä osaan pitää talouteni kunnossa siksi en tarvitse luottokorttia. en viitsi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse missään.

en ymmärrä miksi elektron muka olisi köyhien kortti koska niillä juuri kenellä onelektron pitää olla myös rahaa:)

[/quote] Luuletko etta luottokortti annetaan tyhjataskuille? Luottorajahan maaraytyy sen mukaan kuinka paljon on katetta. Minulla raja on $25K.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on electron sekä luottokortti ollut nyt 4v. Matkustan 3-4 kertaa vuodessa enkä ole kertaakaan  luottokorttia ulkomailla käyttänyt. Autoa en tosin ole vuokrannut, mutta kaikkeen muuhun on electron kelvannut.

Vierailija
24/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti tuo matkustamisessa turvallisuuden tunnetta. Mitä jos kuitenkin kävisi niin hassusti, että jossain tilanteessa sitä tarvittaisiin? Mutta minä olenkin tällainen varmistelija. Ei kaikkien tarvitse olla. En olisi uskaltanut lähteä Etelä-Afrikkaan ilman luottokorttia.

Vierailija
25/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. En osta netistä juuri koskaan mitään. En käy ulkomailla paitsi naapurimaissa, joissa käy tavallinen pankkikortti ja Virossa käy eurot. En vuokraa autoja. Hotellin Suomessa varaan puhelimella ja maksan mennessä. Mulla on säännölliset tulot, tarkka taloudenpito ja ei ole mitään syytä olla hankkimatta, mutta en ole tähän mennessä tarvinnutkaan. Sitten kun alan joskus suunnitella ulkomaan matkaa, ehkä hankin sen, mutta nyt ei ehdi. Tietysti nyt töissä ollessa kannattaisi hankkia, koska koskaan ei voi tietää miten työpaikalle käy - kahdesti kun olen sen menettänyt ilman omaa syytäni jo aiemminkin. En ole niin ehdoton kuin ap, mutta en ole viitsinytkään hankkia. Mutta jos hankin, niin Visako on paras? 

Vierailija
26/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan vain luottokortista ja electronista. Mulla on Visa Debit, joka tuli joitain vuosia sitten tavallisen pankkikortin tilalle. Sekin kyllä käy nettikaupoissa, mutta en osta koskaan niistä mitään. 

Vierailija
27/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:35"]

Oikein. 

Muistelisin, että kun Warren Buffettilta kysyttiin, miten tullaan rikkaaksi, hän vastasi: "Aloita leikkaamalla luottokorttisi kahtia". 

[/quote] Warren on nyt muutenkin vahan itara. Asuu samassa talossa josta maksoi $31,500 vuonna 1958. Ei myoskaan aio jattaa penniakaan perintoa lapsilleen.

Vierailija
28/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asun ja esim terveydenhoito maksaa. Ihan kiva se luottokortti on olemassa. Tietääpähän että koko ajan tilillä tonni extraa

Vierailija
29/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa Electron taskussa olen aika monessa maassa matkustellut usealla mantereella. Netistä tilailen jatkuvasti. Vielä ei ole tullut eteen asiaa, jossa ei olisi kelvannut.

Olisko nyt kuminkin kyse Electron-pelkoisilla ettei tietoa ole tarpeeksi, jääty jonnekin ysärille näiden asioiden kanssa?

Vierailija
30/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:48"]

Ulkomailla

ei kyllä onnistu autovuokrauksen ilman luottokorttia...

[/quote]

ai, Kreikassa kyllä onnistuu mutta ehkä se ei sitten ole "ulkomaa"

[/quote]

No siellähän maksetaan kaikki käteisellä verojen kiertämiseksi.

Sellaisessa ulkomaassa jossa asiat hoidetaan kuten pitää on aika vaikea saada autoa ilman luottokorttia. Paremman luokan menopeliin niitä tarvitaan kaksi.

Ja kortin käytöstä tienattavat pisteet kelpaavat kyllä. Nimim: Floridanlennot maksettu pisteillä...

Vierailija
31/31 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 22:04"]

Visa Electron taskussa olen aika monessa maassa matkustellut usealla mantereella. Netistä tilailen jatkuvasti. Vielä ei ole tullut eteen asiaa, jossa ei olisi kelvannut.

Olisko nyt kuminkin kyse Electron-pelkoisilla ettei tietoa ole tarpeeksi, jääty jonnekin ysärille näiden asioiden kanssa?

[/quote] Minulle on valitettavasti tullut eteen tilanne jossa Visa ei kelvannut suuressa suomalaisessa firmassa laskun maksuun. Ehka sitten Electron olisi kelvannut mutta taitaisi olla aika siellakin siirtya nykyaikaan ja kansainvalisiin kaytantoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän