En ikinä hanki luottokorttia
Miksi pitäisi? Ei mee ainakaan talous nurin kun ei oo sitä. Electron on paras!
Kommentit (31)
No sitten et hanki, ihan oma helvettisi.
Luottokortissa on tosiaan riski ettei enää hallitse menojaan ja loppujen lopuksi vain vinguttaa korttia enemmän kuin oma talous kestäisi. Mutta on tuossa toinenkin puoli. Ulkomailla on usein helpompaa tehdä ostokset luottokortilla, ainakin aluksi debit-puoli ei oikein tahtonut toimia. Myös lentoja ja hotelleja on huomattavasti helpompaa varata luottokortilla.
Eli puolensa kaikella. Jos on yhtään riskiä siihen että kuluttaa enemmän kuin oma lompakko kestää niin ehdoton ei luottokortille!
Matkustaminen usein hankalaa. Kotimaassa kyllä pärjää, jos ei netistä osta.
Ei kannatakaan jos ei hallitse taloudenpitoa. Itse olen tyytyväinen että sellainen on. Olen varannut sillä lentoja ja hotelleja. Se on myös kätevä kun vie asiakkaita syömään. Ei tarvitse laittaa omia rahoja kiinni kun töistä saa kulukorvaukset ennen laskun erääntymistä.
Olen aina käyttänyt vain debitkorttejani (mulla on niitä kaksi), myös ulkomailla. En ole koskaan huomannut mitään eroa käytössä luottokorttiin. Kelpaa joka paikassa.
Ainoa ero on, että luottokortilla voi ottaa luottoa, josta tietenkin joutuu maksamaan korkoa ja muita kuluja. Ja jos käyttää luottokortin maksuaikaominaisuutta, saa maksaa laskun jälkikäteen, mutta eipä kaikilla debitkorteiltakaan mene maksut hetipaikalla, joten ero on aika pieni käytännössä.
Mun mielestä on järkevää taloudenhoitoa käyttää vain sitä rahaa, joka tilillä jo on.
Ja autoa ei taida saada vuokrattua ilman luottokorttia...
Minulla on ollut tama (nykyinen) luottokortti vuodesta 1984 enka ole kertaakaan maksanut korkoa tai muutakaan maksua. Tassa ei ole myoskaan vuosimaksua koska olen "hyva asiakas" enka tunaroi talouttani.
Toisaalta jos ei osaa kayttaa rahaa niin silloin on paras olla ilman korttia.
Jos ei osaa hoitaa talouttaan, silloin onkin parempi, ettei hankki luottokorttia. Minusta se on monissa tilanteissa kätevä, mm. lentolippuja tai hotellihuonetta varatessa. Mutta sitä pitää tosiaan osata käyttää.
autoja voi vuokrata.ei tarvitse olla luottokortti vaan visa electronin numero käy.samoin netflix kysyy luottokortti numeroa ja jonnekin voi näytellä ihan sen electronin numeron.lentolipuista en tiedä.
Ulkomailla ei kyllä onnistu autovuokrauksen ilman luottokorttia...
Minä osaan pitää talouteni kunnossa siksi en tarvitse luottokorttia. en viitsi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse missään.
en ymmärrä miksi elektron muka olisi köyhien kortti koska niillä juuri kenellä onelektron pitää olla myös rahaa:)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:48"]
Ulkomailla
ei kyllä onnistu autovuokrauksen ilman luottokorttia...
[/quote]
ai, Kreikassa kyllä onnistuu mutta ehkä se ei sitten ole "ulkomaa"
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:54"]
Minä osaan pitää talouteni kunnossa siksi en tarvitse luottokorttia. en viitsi maksaa sellaisesta mitä en tarvitse missään.
en ymmärrä miksi elektron muka olisi köyhien kortti koska niillä juuri kenellä onelektron pitää olla myös rahaa:)
[/quote]
En mä ainakaan luottokorteistani mitään maksa;)
Se on ihan hyvä ratkaisu, jos matkustaa vähän eikä esim. varaa hotelleja suurista ulkomaisista kaupungeista (pienissä riittää usein pelkkä nimi ja osoitetiedot + puhelinnumero).
Itse käytä Visa electronia pääsääntöisenä maksuvälineenä, mutta esim. ulkomaisten tiedekirjastojen lukuoikeuksiin, lentolippuihin, hotellivarauksiin, autovuokriin jne. käytän joko Visaa tai Mastersia.
Hyvin toimii näinkin.
me käydään ulkomailla monta kertaa vuodessa ja lähes joka matkalla vuokrataan auto. Lisäksi hotellit varataan kätevästi netistä.
En juurikaan käytä nettikauppaa , siihen en korttia tarvitse. Aina maksan korttimaksut heti, en ole vuosikausiin maksanut vuosimaksuja.
En näe yhtään syytä miksi pitäis kortista luopua.
Jos joku pärjää ilman korttia, selvä. Minä en viitsi pärjätä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:54"]
[/quote]
En mä ainakaan luottokorteistani mitään maksa;)
[/quote]
vai ni, no mulle se olis ollu maksullinen ja siksi kommentoin etten halua maksaa.
ei myöskään kiinosta ottaa lainaa tai vakuutuksia pankista siksi että saisin "ilmaisen" pankkikortin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:26"]
Matkustaminen usein hankalaa. Kotimaassa kyllä pärjää, jos ei netistä osta.
[/quote]
Uskokaa jo että electron toimii nettikaupoissakin.
No lentoliput ainakin kantsii maksaa luottokortilla, tuo turvaa muissakin ostoksissa.