Olen hoitovapaalla ja mies päätti ottaa avioeron
Olimme kaiken talouspuolen suunnitelleet ja sopineet yhdessä niin, että olen pitkään hoitovapaalla. Nyt mies ilmoitti, että hän haluaa avioeron. Töihin en voi palata, sillä olen työnantajan kanssa sopinut jo sen pitkän hoitovapaan ja minulle on palkattu koko ajaksi sijainen (joo tiedän, että periaatteessa joissain tilanteissa on oikeus palata, mutta käytännössä ei ilman, että suututtaa töissä kaikki). En tiedä miten selviän kaikista kuluista yksin, kun kaikki on suunniteltu ja laskettu sen mukaan, että yhdessä ollaan ja maksetaan yhteisen tulojen mukaan.
Ero ahdistaa ja surettaa ihan hirveästi ja suututtaa miten tällaisessa elämäntilanteessa toinen voi vain häipyä. Ja lapsenkin kannalta vain itkettää. En pysty nyt ajattelemaan aivan selkesti, siksi kysyisin onko joku käynyt saman läpi, lähinnä miten selvisit taloudellisesti ja olisiko joku neuvo minulle.
Kommentit (45)
Jos mies ei aio maksaa tai hankaloi muuten, kannattaa skipata lastenvalvoja ja muutat nyt heti pois sieltä. Esim Lumolta saa ilman vakuutta kivoja asuntoja, saat pikana asumistukipäätöksen kun nyt vain olet nopea ja tehokas.
Hankalissa tilanteissa lastenvalvojan tosiaan voi skipata ja viet asian suoraan oikeuteen, kaikista nopein tie. Itse tein näin ja toimi. Samalla voitte sopia huollosta ja tapaamisista, kerralla vaan sinne syvään päätyyn. Jos vaikuttaa että mies ei halua lasta tavata edes, pelkän elatusasian saa käsittelyyn ilmaiseksi koska kantajana on lapsi, et sinä. Tämä vaan edellyttää että muutatte pikimmiten pois sieltä.
Karma osui sinun kohdallesi..Kannattiko alkaa lusmuilemaan hoitovapaalla...Onhan se varmaan hauskempi pötkötellä kotona kun normaalit ihmiset painaa duunia että pystyisivät elättämään sinut ja muksusi...Ota opiksesi, luuseri...
Tätä palstaa lukiessa huomaa kyllä, että ihmisillä on paljon pahaa oloa sisällä, jota puretaan täällä viattomiin. Kaikki tsempit ap:lle! Älä välitä noista mt-ongelmaisista, jotka jakaa täällä pahaa oloaan muille.
Kyllä sellaisetkin pärjää, joiden puoliso kuolee vauvan ollessa pieni tai vaikkapa synnytyksessä. Ei täällä kukaan nälkään kuole, ja kodittomaksikin joutuu yleensä vain sellaiset, joilla on elämänhallinta jo valmiiksi aika huonolla tolalla.
Ei tällaista voi vaatia jos on itse lähivanhempi. Toista ei voi pakottaa ottamaan lasta edes tunniksi jos hän ei halua.