Lääkärin soittoaika oli ilmoitettu klo 13, lääkäri yritti soittaa 12:55 ja 12:57
En ehtinyt vastaamaan.
Ei yrittänyt enää kolmatta kertaa.
Tuleeko nyt lasku perästä?
Kommentit (40)
Lääkärin soittoaika ei ole koskaan minuutilleen. Joskus olen odottanut tunninkin soittoa.
Lääkäri ei myöskään tavoittele sinua huvin vuoksi.
Mulle soitetaan ihan miten sattuu. Voi olla tuntejakin myöhässä. Saan käytännössä koko päivän varata päivystämiseen aamusta asti. Ihan turha luulla että minuutilleen soittavat. Tuohan on jo äärimmäisen hyvin.
Kyse viidestä ja kolmesta minuutista? Ja et ehtinyt vastaamaan? No jo on.
Et varmaan olisi ehtinyt vastata myöskään klo 13.02?
Ihme että noinkin täsmällisesti soitettu. Itselläni on heittänyt tunnilla ja kahdellakin nuo soittoajat, siis että itse olen odottanut soittoa. Ja kerran olin jo kaupassa, kun lääkäri soitti. Ja vastasin kuitenkin. Menin vaan hiljaisempaan paikkaan puhumaan.
Ei siinä laskua tule. Lue kannasta mitä kirjoitettu tai soita ja pyydä jotain lukemaan jos ei näy kohtuu ajan kuluessa
Mulle on sanottu että lääkäri soittaa 8-16 ja on saanut melkein viiteen saakka odottaa. Näissä on aina riski että menee ohi. On ollut vahingossa puhelin äänetön tai jäänyt lentokone tilaan minullakin.
Mulla oli soittoaika klo 13 mutta lääkäri soitti jo klo 12:30. Ei haitannut.
Porvoossa minuutit ovat nälkävuoden mittaisia ja kuiskauskin on huuto.
Miten siinä niin kävi ettet ehtinyt vastaamaan?
Kyllä noihin puheluihin pitää vähän varautua, että saattavat soittaa etukäteen tai myöhässä. Joku 3 minuutin heitto voi johtua jo pelkästään kellosta, toisella minuutin myöhässä ja toisella kaksi edellä.
Mutta jos alkaa heittää yli puoli tuntia, niin ei puheluun pysty välttämättä enää vastaamaan ihan jo siksi, että pitää jatkaa jo töitä. Harvalla on varaa ottaa palkatonta koko päivä lääkärin puhelua odottaen ja on monia töitä, missä ei voi vastata puhelimeen eikä varsinkaan puhua omia terveysasioitaan.
Itse tapaan työssäni asiakasperheitä enkä heidän ajallaan voi alkaa puhua omia puheluitani. Toki jos tiedän odottaa puhelua johonkin aikaan, niin siihen en ota tapaamista mutta koko päivää en voi jättää tyhjäksi. Lääkäri tekee työtään, mutta niin tehdään me muutkin.
Mulla oli soittoaika 15-17 niin lääkäri soitti klo 9. En pystynyt vastaamaan.
jestas mitä kitinää! Meillä ei saanut pitää puhelimia esillä, MUTTA kun sanoi että on lääkäriaika, silloin kaikki ymmärsi!
Nykyään ollaan puhelin kädessä yli puolet päivästä, mutta puhelimeen ei ehditä vastaamaan 😂
Hyvänen aika. Ihan hyvään aikaan lääkäri soitti, ja vieläpä kaksi kertaa. Sinun vikasi.
Kerran lääkäri soitti edellisenä päivänä, eräästä toisesta asiasta kerran illalla 18.30. Täällä harvoin annetaan edes kellon aikaa. Päivämääräkin voi tosiaan vipata.
Tämä on oikeasti ongelma. Minulla oli kiireellinen tilanne, sappirakko tulehtunut. Olin jo aivan kuiva, kun ei nesteet pysyneet sisällä. Soitin sitten itse sinne lääkärille, Mehiläinen, että mitä teen, en jaksa enää. Hän kehotti tulemaan verikokeeseen ja sen jälkeen olikin helppo toimia, koska tulehdusarvo oli niin korkea. Läksin taksilla sairaalaan ja pääsin osastolle tiputukseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan puhelin kädessä yli puolet päivästä, mutta puhelimeen ei ehditä vastaamaan 😂
Taitaa olla uskalluksesta kiinni. Kertoman mukaan tuntemattomaan numeroon vastaaminen tyhjentää pankkitilin...
Vierailija kirjoitti:
jestas mitä kitinää! Meillä ei saanut pitää puhelimia esillä, MUTTA kun sanoi että on lääkäriaika, silloin kaikki ymmärsi!
No eiköhän se riipu vähän työstä. Kaikissa töissä se ei ole mahdollista. Ihan jo kaikkien tietämä kassatyö, kuvittele ruokakaupan myyjä puhumassa alapäätulehduksestaan puhelimessa samalla kun piippaa asiakkaan ostoksia. Aina ei voi jättää töitä kesken eikä kaikissa töissä voi todellakaan puhua samalla kun tekee töitä.
Et ehtinyt vastaamaan ? Viiden minuutin sisällä kahdesti yrittänyt ja sinulle oli kiire, vaikka osasit odottaa ? Ohjeellinen aika oli klo 13, kyllä lääkärillä on muitakin asiakkaita kuin sinä joille joutuu soittamaan ja osa odottaa aulassa