Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan takia ei sitä voi tehdä, eikä mennä sinne eikä tuonne - ärsyttääkö?

Vierailija
10.12.2020 |

Itse ihmettelen ihmisiä, jotka eivät uskalla mennä mihinkään tämän koronan takia, eivät edes kampaamoon? Itse olen käynyt ihan normaalisti sellaisissa paikoissa ja tilanteissa, jossa on hyvin pieni mahdollisuus saada kuitenkaan tartuntaa, ja onhan maski sekä käsihygienia tehostetumpaa, että mistä kumpuaa joidenkin ihmisten ylitse vuotava pelko saada koronatartunta? Sitten kaikkein huvittavinta ovat ne ihmiset, jotka eivät mene esim. kampaamoon tai lääkäriin, mutta kaupoille menevät kuitenkin, vaikka sieltähän on paljon suurempi riski saada tartunta kuin jostakin kampaamokäynniltä kerran puolessa vuodessa. Miksi nämä kaikesta tartunnan kuvittelevat ihmiset ylipäätänsä uskaltavat enää mennä ulos ovestaan? Virushan voi olla juuri siinä kerrostalon käytävällä, poms ja lentää vaatteitesi päälle; kauhistus sentään. Huvittavinta, mitä olen kuullut, niin eräs henkilö ei uskalla edes kerrostaloasuntonsa postiluukusta nakattuja postilähetyksiään ottaa lattialtaan kuin hanskat kädessään.
Joo, ja nyt ei kun toivomaan minulle koronatartuntaa, kun uskalsin arvostella joidenkin ihmisten ylimenevää pelkoaan tartunnasta. Tottakai tauti olisi pelottava, jos sen saisi itselleen, mutta kun eihän me ihmiset voida pysähdyttää elämäämme kokonaan vain ja omaan kotiin tapaamatta yhtäkään muuta ihmistä, ja jättää asiamme hoitamatta.
Olen itse ajatellut, että kun ihmisen elämänpiiriin kuuluvat erilaiset bakteerit ja virukset, ja ne tauteja aiheuttavat virukset kuten esim. Noro-viruskin, niin uskoisin, että senkin tarttuminen ihmiseen on hyvin paljon ihmisen omasta torjuntahygieniasta kiinni.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa kuitenkin käydään varsin lyhyesti, harvoin menee sitä 15 minuuttiakaan. Ja kaupassa pystyn aika hyvin pitämään turvavälit.

Kampaajalla mulla menee  (jos leikataan ja värjätään) hyvin lähikontaktissa lähes 2 tuntia. Ja se kampaaja, jos oletetaan, että hänellä kävisi vaikka vaan 5 asiakasta päivässä, tapaa kuitenkin hyvin lähikontaktissa 50 ihmistä kahdessa viikossa. 

Jos mä menen kauppaan ja ostamaan esim. useammankin päivän sapuskat ja muuta tarvittavaa, niin en kyllä ikinä ennätä 15 minuutissa käydä.  Jotain pientä puuttuvaa tarvetta varten ehdin tuossa em. ajassa tai allekkin, jos ei ole pitkät kassajonot.  Ja tarkoitinkin sitä, että kaupoissa nyt käy pikkusen enempi ihmisiä kuin kampaamossa päivän aikana, ainakin vilkkaimmin asioitavissa kaupoissa. 

Vierailija
42/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen ihmisiä, jotka jaksaa ihmetellä toisten tekemisiä ja valintoja. Kuten nyt sinua.

Ihmettele sinä vaan ihmeteltyäsi päästyäsi, mutta en jaksa kuunnella päivästä päivään skypen kautta sun valitustasi etätyöpisteeltäsi, että "Voi, kun mä en uskalla mennä sinne jne.", minne taasen minä uskallan mennä, koska käytän suojauksia jne.

Meillä taas ei olla koko pandemia-aikana työkavereiden kanssa puhuttu pandemiasta kuin vissiin 5 kertaa. Ja pari viimeisintä niistäkin liittyi etäpikkujoulujen järestämiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa kuitenkin käydään varsin lyhyesti, harvoin menee sitä 15 minuuttiakaan. Ja kaupassa pystyn aika hyvin pitämään turvavälit.

Kampaajalla mulla menee  (jos leikataan ja värjätään) hyvin lähikontaktissa lähes 2 tuntia. Ja se kampaaja, jos oletetaan, että hänellä kävisi vaikka vaan 5 asiakasta päivässä, tapaa kuitenkin hyvin lähikontaktissa 50 ihmistä kahdessa viikossa. 

Jos mä menen kauppaan ja ostamaan esim. useammankin päivän sapuskat ja muuta tarvittavaa, niin en kyllä ikinä ennätä 15 minuutissa käydä.  Jotain pientä puuttuvaa tarvetta varten ehdin tuossa em. ajassa tai allekkin, jos ei ole pitkät kassajonot.  Ja tarkoitinkin sitä, että kaupoissa nyt käy pikkusen enempi ihmisiä kuin kampaamossa päivän aikana, ainakin vilkkaimmin asioitavissa kaupoissa. 

Sitä paitsi se virus saattaa olla liehumassa ylläsi juurikin siinä esim. maustehyllykön edustalla tai näpelöimässäsi maustepurkissa, jossa juuri vähän ennen sinua on mahdollisen koronaviruksen kantaja käynyt valkkaamassa itselleen mausteita samasta hyllystä.

Vierailija
44/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta lähikauppani on pieni K-Market ja 15:ssä minuutissa sen ehtii varsin hyvin kiertämään 10 kertaa ja vielä maksamaan ja pakkaamaan ostoksensa. Ennen pandemiaa sain oikein hyvin tehtyä kahden ihmisen viikonlopun ruokaostokset 10:ssä minuutissa (nyt tilaan kotiinkuljetuksella). Isoissa marketeissa tietenkin kuluu enemmän aikaa. 

Vierailija
45/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi minä nautin, kun ei tarvitse käydä missään. Mulle riittää metsälenkit ja kotona olo ja yhteydenpito ystäviin. Lääkärissä olen käynyt, mutta en kampaajalla, kun nyt ei tarvitse laittautua. Ruuat tilaan kotiinkuljetuksena, kun en pidä kaupassa käymisestä muutenkaan. Ihan parasta aikaa tällaiselle introvertille, kun saa vielä tehdä etätöitäkin. Ei kyse ole uskaltamisesta vaan ei nyt vaan kiinnosta. 

Vierailija
46/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää toki, mutta vielä enemmän ärsyttää omaa napaansa tuijottaavat vähättelijät, jotka viisveisaavat suosituksista tai yhtään mistään. Elelevät aivan kuten ennenkin, pyörivät baareissa, pitävät bileitä, kulkevat ilman maskia ja levittävät välinpitämättömällä minä minä -asenteella tautia siten, ettei päästä ikinä takaisin siihen normaaliin.

Mihin normaaliin, koronahan on tullut jäädäkseen keskuuteemme.  Rokote on ainut ase, joka tepsii jollakin tavalla estääkseen sen tarttumisen ihan kaikkiin ihmisiin.

Vierailija
47/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Kohta jo vuoden päivät rajattu menoja reippaalla kädellä, jopa osa lasten vapaa-ajan toiminnasta ja koko ajan olen myös tietoisempi siitä että moni muu ei rajaa yhtään mitään. En tiedä, ehkä jonkinlainen katkeruus alkaa nostaa päätä, että miksi me tehdään näin kun kaikki muut elää elämää noin yhyy uliuu jne.

Suoraan sanottuna alkaa olemaan mökkihöperö olo, ei tulisi mieleenkään mennä mihinkään baariin esimerkiksi, hui kauhistus sentään. No, baariin pääsemättömyys ei ole ongelma, mutta ei uskalleta enää edes uimaan.

Lasten kanssa tilanne on varmasti hankalampaa. Pitää koittaa selittää lapsille, miksi harrastuksiin ei nyt pääsekään. Ja keksiä heille jotain muuta tekemistä, mihin purkaa energiansa. Mä en elä "omaehtoisessa karanteenissa" oikeastaan muiden kuin itseni vuoksi. Mulla kun on täysi vapaus valita, menenkö baarin, kampaajalle tms. En mene, koska en halua itse saada tartuntaa. Menen taas sitten, kun tartuntaluvut ovat heinäkuun tasolla. 

Vierailija
48/48 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi minä nautin, kun ei tarvitse käydä missään. Mulle riittää metsälenkit ja kotona olo ja yhteydenpito ystäviin. Lääkärissä olen käynyt, mutta en kampaajalla, kun nyt ei tarvitse laittautua. Ruuat tilaan kotiinkuljetuksena, kun en pidä kaupassa käymisestä muutenkaan. Ihan parasta aikaa tällaiselle introvertille, kun saa vielä tehdä etätöitäkin. Ei kyse ole uskaltamisesta vaan ei nyt vaan kiinnosta. 

Kivat sulle, mutta tiesitkö sitä, että mun elämääni ei ole haitannut edes työntekoon tämä korona-aika, niitä kun ei ole ollut pitkään aikaan ennen koronavaara-aikaakaan!

Nautin, kun ei tarvitse tosiaan tehdä edes niitä etätöitäkään, sillä olen niitäkin tehnyt, ja ei ollut mun juttuni, olenhan ekstrovertti, enkä introvertti, kuten sinä siellä jossakin.

Ruokakaupassa käy pääasiassa puolisoni, on käynyt jo kauan ennen koronaakin. Yhteydenpito ystäviin ja sukulaisiin sekä melkoisen paljon omiin lapsiinikin perheineen on jo koronaa ennen siirtynyt paljolti seurustelemiseen näiden eri mediavälineiden välityksellä, mutta koronasta huolimatta olemme kuitenkin tapailleet toisiamme, mutta ehkä harvemmin kuin ennen koronauhkaa.  Juuri edesmenneenä viikonlopulla olimme eräissä perhejuhlissa sukulaistemme luona. Maskit naamoillamme ja ei kätelty, ja istuimme olohuoneessa väliä pidellen.

Kampaajallani olen käynyt ihan normisti, kuten aina.  Ulkoilu eri muodoissaan ovat kuuluneet aina elämääni. Harrastukseni ovat pääasiassa yksilöharrastuksia, niin eipä niihin ole korona vaikuttanut mitenkään.

Ylipäätänsä oikeastaan korona ei ole vaikuttanut minun elämäni menoihin mitenkään.  Maski naamallani olen voinut mennä mihin tahansa, mihin ennenkin, johon nyt tämä korona ei sitten ole sillä tavalla vaikuttanut, ettei niitä edes koronan vuoksi ole voinut järjestää, kuten yleisökonsertit, teatteri-esitykset jne.

Olen käynyt erilaisissa kuvauksissa jne. lääkärin soittoajat ovat toimineet ihan normisti kuten ennenkin. Kirjeet ovat kulkeneet asian kuin asian takia, ja sähköpostit toimineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme