En jaksa enää elää
mitä pitäisi tehdä?
tunnen suurta välinpitämättömyyttä elämää kohtaan. kaikki elämässä tekee vaan jollain oudolla, vastenmielisellä tavalla kipeää.
mikään ei oikein kiinnosta. teen asioita siksi koska pakotan itseni siihen puolison tai vanhempien takia. tai rahan. syön kahta eriä lääkettä masennukseen ja olen säännöllisessä terapiassa ja tuntuu että puoliso rakastaa mua ja arvostaa. opiskelen pikkuhiljaa jaksamisen mukaan. mulla on kavereita, mutta ei ystäviä oikeastaan koska mua ei kiinnosta/ahdistaa pitää yhteyttä. en tiedä mitä tekisin kun haluaisin vaan kuolla. en kestä enää. olen liian surullinen ja välinpitämätön elämään.
Kommentit (38)
en kyllä tajunnut että miten toi ratkaisisi asian. en tajua miksi vaivaudui vastaamaan.
ap
Sinun pitäisi hankkia apua esim. psykologilta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:30"]Sinun pitäisi hankkia apua esim. psykologilta.
[/quote]
olen jo hoidossa ties kuinka monetta vuotta.
Hmm.. Ap, ensiksi haluaisin tietää millainen ruokavalio sinulla on, sekä liikkumistottumukset? Unenlaatu, heräiletkö usein, nukahdatko helposti, millainen on kotisi muuten viityvyydeltään? Onko sinulla ollut traumoja, joita nyt käsittelet terapiassa? Miksi kaksi lääkettä samalla? Oletko mittauttanut kilpirauhasarvot? Onko jokin elämässäsi dramaattisesti muuttunut ja kauanko sun masennus on kestänyt? Vastaatko ensin näihin niin katsotaan miten voin auttaa =)
Kannattaa kertoa tuosta hoitavalle psykaitrille (lääkityksenvaihdos) ja terapeutille. He osaavat auttaa. Voimia paljon <3
Minulla on vanhemmat ja lähisukulaisia ja ne asuvat kaukana. Kaikkia noita muita sinun hienouksiasi ei välttämättä ole. Vähän samat fiilikset osittain. Meinasin kysyä että "haluaisitko seurustella?" mutta naisena sinulla olikin jo se puoli kunnossa. Se on kyllä pahinta masennusta jos ei pysty näkemään masennuksen syytä.
-Mies 29v-
Psykologeilta sä et saa mitään todellista apua. Ja nuo lääkkeet vain pahentaa asiaa. Kuvaamasi oireet on juuri sellaisia, mitä nuo lääkkeet aiheuttaa. Olen seurannut läheltä ihmistä, joka käytti noita lääkkeitä ja tiedän, mistä puhun. Ihmisestä tulee passiivinen ja mikään ei tunnu miltään. Elämästä tulee täysin yhdentekevää. Ei iloa, ei surua. Jotenkin poissaoleva.
Jos tahdot ja kukapa ei tahtoisi elää täisipainoista ja onnellista elämää, niin Jeesus Kristus on vastaus sun kysymykseen.
Muista rukoilla.
J-P
Mieti muuten sitä, että olet tehnyt lapsen tai lapsia tähän maailmaan. Minkä viestin annat lapsillesi elämästä jos tapat itsesi?
Kenenkään ei pidä elää kenenkään toisen vuoksi, mutta vastuu lapsista on toinen asia: olet heistä vastuussa omalta osaltasi, ja jätät heidät heitteille omalta osaltasi jos kuolet.
Olen syönyt mielialalääkkeitä itsekin, mutta parhaiten on viime aikoina tehonnut tämä: http://www.finnkino.fi/Event/299976/
Käy ainakin tuo katsomassa ennen kuin teet päätöksiä mitä elämälläsi tehdä ;)
Tiedän tunteen, ap! Elämä on aivan kaameaa, en ymmärrä miten kukaan voi tällaisesta nauttia. Kaikki on ahdistavaa ja surullista, epäreilua ja jotenkin vääristynyttä. En halua enää tätä jatkuvaa pettymysten ja takaiskujen virtaa. En kuitenkaan voi tappaa itseäni, minulla on rakastava perhe ja olen terve. Kaikki sanoo, että elämä muuttuu paremmaksi. Ei se muutu! Ei vaan muutu.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:13"]
Tiedän tunteen, ap! Elämä on aivan kaameaa, en ymmärrä miten kukaan voi tällaisesta nauttia. Kaikki on ahdistavaa ja surullista, epäreilua ja jotenkin vääristynyttä. En halua enää tätä jatkuvaa pettymysten ja takaiskujen virtaa. En kuitenkaan voi tappaa itseäni, minulla on rakastava perhe ja olen terve. Kaikki sanoo, että elämä muuttuu paremmaksi. Ei se muutu! Ei vaan muutu.
[/quote]
Kyllä elämä voi muuttua ja monella on muuttunut, vaikka on ollut toivotonta.
Jeesuksessa on toivo, joka ei ole toivotaan toivotaan toivoa, vaan toivo, joka ei petä. Kokeile, ei maksa sulle mitään, mutta voit saada paljon. Elämän.
J-P
J-P, voitko lopettaa? Suhun menee hermot.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:26"]
J-P, voitko lopettaa? Suhun menee hermot.
[/quote]
Valitettavasti en voi lopettaa. Sun pitää vaan jättää lukematta sitten.
Ap. t. 5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
J-P
Sulla on väärä terapia ja lääkkeet estävät asioiden käsittelyn nimenomaan tunnepuolella ja siellä ne
tunteiden juuret ja syyt ovat.
Kokemus puhuu.
Masennus on ikävä tauti, tiedän.
En silti ymmärrä miksi joku haluaisi kuolla. Varsinkin jos perhettä. Itselläni ei oikeastaan ole mitään näin sinkkumiehenä, ja olen masennuslääkityksellä. Mutta elän vaikka vittuillakseni. Sen olen päättänyt.
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."
Tätä olen samaa mieltä, mutta Jumala on Jumala, ei Jeesus. Jeesus oli myös Jumalan luoma, ei jumala.
Yksi Jumala.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:42"]
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."
Tätä olen samaa mieltä, mutta Jumala on Jumala, ei Jeesus. Jeesus oli myös Jumalan luoma, ei jumala.
Yksi Jumala.
[/quote]
Jumalan nimikin on Jeesus, Jeshua, Pelastaja.
J-P
ihan samoja fiiliksiä välillä. Joka paikasta toitotetaan että pitää olla täydellinen, on blogit, tv, lehdet jne. sitten kun et ole niin on luuseri. Kaikki haluavat olla menestyjiä ja vain pieni prosentti on. Annetaan itsestä joku täydellisyyden perikuva. Tämä maailma on menstyjille. Pitää ostaa, ostaa ja ostaa tai omistaa. Pitää olla hoikka ja kaunis, pitkät hiukset, suuret silmät, omistaa tyylitajua jne. Mieluiten laihtua heti synnytyksen jälkeen omiin mittoihin tai olet luuseri jos et niin tee. Selkään puukottaminen, piikittely, vittuilu jne on tätä päivää. Ystäviä pitää olla ja paljon. Kaikkea pitää olla runsaasti tai paljon paitsi sitä painoa. Huoh...kuka tätä jaksaa
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:11"]
ihan samoja fiiliksiä välillä. Joka paikasta toitotetaan että pitää olla täydellinen, on blogit, tv, lehdet jne. sitten kun et ole niin on luuseri. Kaikki haluavat olla menestyjiä ja vain pieni prosentti on. Annetaan itsestä joku täydellisyyden perikuva. Tämä maailma on menstyjille. Pitää ostaa, ostaa ja ostaa tai omistaa. Pitää olla hoikka ja kaunis, pitkät hiukset, suuret silmät, omistaa tyylitajua jne. Mieluiten laihtua heti synnytyksen jälkeen omiin mittoihin tai olet luuseri jos et niin tee. Selkään puukottaminen, piikittely, vittuilu jne on tätä päivää. Ystäviä pitää olla ja paljon. Kaikkea pitää olla runsaasti tai paljon paitsi sitä painoa. Huoh...kuka tätä jaksaa
[/quote]
Ja mikä se sellainen täydellinen ihminen on? Jokainen meistä on ihan täydellinen omana itsenään. Jos ihminen saisi valita, niin me varmaan oltaisiin kaikki saman näköisiä, toistemme klooneja.
J-P
http://captions.illmeyer.com/?do=3;172812;J12yJA