Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten töihin kun auto hajosi?

Vierailija
28.04.2014 |

Ei ole varaa korjauttaa sitä ja työhön on matkaa 80km eikä julkiset kulje? Olen vasta aloittanut tuossa työssä, siis alle 2 viikkoa sitten. 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, ettei julkiset kulje?

Vierailija
2/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että en pääse bussilla töihin. Työni on vuorotyötä ja aamuvuoro alkaa jo kuudelta. Täältä ei lähde busseja ennen viittä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:10"]

[/quote]Voi pyhä yksinkertaisuus!!

Vierailija
4/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työpaikalle yöksi ennen aamuvuoroa. Minun työpaikallani monet tekevät niin. Samoin jos iltavuoro kestää myöhään eikä julkisilla pääse, niin jäädään töihin yöksi. Aamulla bussiin.

Vierailija
5/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:14"]

Menet työpaikalle yöksi ennen aamuvuoroa. Minun työpaikallani monet tekevät niin. Samoin jos iltavuoro kestää myöhään eikä julkisilla pääse, niin jäädään töihin yöksi. Aamulla bussiin.

[/quote]No tuossa tehtaassa asuminen on kiellettyä.

Vierailija
6/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokakaupoissa saa yöpyä. Ei kaikki ole toimistoissa töissä. Olen kylmäkkö ja vuoroni alkaa jo puol 6.lta, et repikää siitä.  Eka Bussi lähtee ylipäätään minnekkän puol 8 ja sillä olen vasta matkan alussa...

Vierailija
7/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet taksilla, pyydät jonkun heittämään ja maksat siitä, yövyt motellissa paikkakunnalla tai pyydät pomolta vapaapäivän.

Ihan aluksi hommaisin rahaa ja korjaisin auton. Eikö ole ketään jolta lainata, visaa, joustoluottoa? Vaikka pikavippiä?

Vierailija
8/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot pomolle huolesi ja kysyst, onnistuuko mitenkään saamaan sellaisia työvuoroja, että pääset töihin julkisilla?

Vierailija
9/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla luottokorttia? Korjauta se auto? Tai hattu kourassa pankkiin kysymään lainaa?

Saisitko tuttavilta autoa lainaan? (Tiedän huono idea, kovinkaan moni ei varmasti mielellään lainaile..mutta kokeile.)

Aika vähässä on vaihtoehdot, kun asuu niin peräkylillä, että julkinen liikenne ei pelitä toivotulla tavalla.. Valiltettavasti.

Vierailija
10/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:10"]

[/quote]Voi pyhä yksinkertaisuus!!

[/quote]

Ilmeisesti kysymys oli liian vaikea. Muotoilen sen siis uudestaan: Onko tuo 80 kilometrin matka sellainen, että siinä ei ikinä kulje julkista liikennettä? Kulkeeko sitä osalla matkaa? Tai kulkeeko koko matkalla joskus? Jos ei kulje ollenkaan ikinä edes osalla matkaa, niin missä kulkee lähin julkinen liikenne ja milloin?

Vierailija
11/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraa auto

Vierailija
12/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä on ehdotettu vaihtoehtoja.

- lainaat rahaa korjaukseen

- pyydät ennakkoa palkanmaksuun (tuskin onnistuu)

- pummaat kyydin

- vuokraat auton autovuokraamosta

- lainaat autoa joltain

- kuljet osan matkaa julkisilla, loput pyörällä tai kävellen

- kujet taksilla

- pyydät sellaisia vuoroja, että saat kimppakyydin tai julkisilla kuljetuksen

- lopetat työssäsi, kestät työkkärin karenssin ja jäät vesi kielellä odottelemaan seuraavia päivärahoja

Vierailija
13/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- lopetat työssäsi, kestät työkkärin karenssin ja jäät vesi kielellä odottelemaan seuraavia päivärahoja."

Mistä tämä "vesi kielellä" nyt tuli? Luuletko, että työttömänä oleminen on kivaa?

Vierailija
14/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin pyörällä sellaiselle bussipysäkille, mistä kulkee busseja tuohon aikaan.

Vierailija
15/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:44"]

"- lopetat työssäsi, kestät työkkärin karenssin ja jäät vesi kielellä odottelemaan seuraavia päivärahoja."

Mistä tämä "vesi kielellä" nyt tuli? Luuletko, että työttömänä oleminen on kivaa?

[/quote]

No en todellakaan, on itselläkin siitä kokemusta. Mutta jos olisin juuri saanut työpaikan, tekisin tosiaan kaikkeni sinne päästäkseni. Ja itse asiassa olisin varmaan miettinyt myös jo etukäteen varasuunnitelmaa. Jotenkin sai AP:n vastauksista vaikutelman, ettei ole valmis tekemään kaikkeaan ja selvittämään vaikka työnantajan tai työkaverien kanssa ratkaisuja töihin pääsemiseksi.

Vierailija
16/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen tilanne. Lainasin autoa vuorotellen eri tuttavilta/kavereilta/sukulaisilta siihen asti, että sain rahaa korjauttaa auton. Kun auto oli korjattu laitoin sen myyntiin ja ostin niillä rahoilla ja pienellä lainasummalla paremman auton. Kun laina oli maksettu pois, uusi laina ja auto vaihtoon. Nyt on alla varma kulkupeli, jolla todennäköisesti ajelen seuraavat 6 vuotta ainakin. Kysy siis kaikki autolliset keneltä autoa kehtaat lainaksi pyytää.

Vierailija
17/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:38"]

Johan tässä on ehdotettu vaihtoehtoja.

- lainaat rahaa korjaukseen

- pyydät ennakkoa palkanmaksuun (tuskin onnistuu)

- pummaat kyydin

- vuokraat auton autovuokraamosta

- lainaat autoa joltain

- kuljet osan matkaa julkisilla, loput pyörällä tai kävellen

- kujet taksilla

- pyydät sellaisia vuoroja, että saat kimppakyydin tai julkisilla kuljetuksen

- lopetat työssäsi, kestät työkkärin karenssin ja jäät vesi kielellä odottelemaan seuraavia päivärahoja

[/quote]No ei ole rahaa, eka tili tulee vasta toukokuussa ja se menee laskuihin.

Palkkaennakko ei onnistu meidän työpaikalla koeajalla.

Olen ainut työntekijä näin kaukaa tältä suunnalta.

En voi vuokrata autoa koska ei ole sitä rahaa.

Ystäväni tarvitsevat autojaan omiin työmatkoihinsa.

Vaikka polkisin 40km työmatkaani, niin en siltikään pääsisi töihin ajoissa.

Taksiin ei ole varaa.

Työ on kolmivuorotyötä, en saa valita vuorojani. Kimppakyytiä ei ole.

Perse ei kestä karenssia. Haen kyllä jatkuvasti työtä lähempää kotiani, mutta se ei tähän tilanteeseen auta. Paras olisi jos saisin potkut.

Vierailija
18/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jää kotiin ja ota se karenssi. Ei sillä oo väliä onko varaa.

Vierailija
19/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Erikoista ettei työvuoroihinsa voisi itse vaikuttaa mitenkään. Oletko edes kysynyt työnantajalta voisitko tehdä toistaiseksi pelkkää ilta- tai yövuoroa jos aamuvuoroon pääseminen julkisilla on täysin mahdotonta?

Vierailija
20/83 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:59"]

[/quote]

Erikoista ettei työvuoroihinsa voisi itse vaikuttaa mitenkään. Oletko edes kysynyt työnantajalta voisitko tehdä toistaiseksi pelkkää ilta- tai yövuoroa jos aamuvuoroon pääseminen julkisilla on täysin mahdotonta?

[/quote]Vastaavasti en pääse kotiinpäin iltavuorosta, koska työpaikan suunnalta ei kulje bussit ja yövuoron jälkeen joutuisin odottamaan useamman tunnin ennen kuin pääsisin kotiin. Olen töissä korvessa.