Miten töihin kun auto hajosi?
Ei ole varaa korjauttaa sitä ja työhön on matkaa 80km eikä julkiset kulje? Olen vasta aloittanut tuossa työssä, siis alle 2 viikkoa sitten.
Kommentit (83)
40 kilometriä pyörällä ei ole matka eikä mikään. Alkuun saa varata parituntia, mutta kun kunto kehittyy, niin äkkiäkös tuon puolessatoista tunnissa - 75 minuutissa polkasee, nopeemminkin, jos on kunnon peli alla. Tai ehkä voisit mennä julkisilla niin pitkälle kuin pääsee, ja loput matkaa tsygällä? Huutele fb:ssa, että auto paskana, ja töihin pitäis päästä, aika moni voi tuollaisessa tilanteessa lainata autoa hetkeksi.
Vai haetko täältä hyväksyntää sille, että irtisanoudut autottomuuden takia..?
Tilanne ratkaistu toistaiseksi. Hain sairaslomaa pariksi päiväksi ja yritän saada auton kuntoon siinä ajassa.
AP
Erikoista kun kuski saa sairauslomaa kun auto on rikki...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:28"]
[/quote]En mä puhunut pomolle mun autosta. Sanoin vaan että iski vatsatauti, joten en pääse tulemaan töihin. Se oli sille ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:28"]
[/quote]En mä puhunut pomolle mun autosta. Sanoin vaan että iski vatsatauti, joten en pääse tulemaan töihin. Se oli sille ihan ok.
[/quote]
Valheesta jää aina kiinni.
Mikä vika siinä autossasi mahdollisesti on?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:15"]40 kilometriä pyörällä ei ole matka eikä mikään. Alkuun saa varata parituntia, mutta kun kunto kehittyy, niin äkkiäkös tuon puolessatoista tunnissa - 75 minuutissa polkasee, nopeemminkin, jos on kunnon peli alla. Tai ehkä voisit mennä julkisilla niin pitkälle kuin pääsee, ja loput matkaa tsygällä? Huutele fb:ssa, että auto paskana, ja töihin pitäis päästä, aika moni voi tuollaisessa tilanteessa lainata autoa hetkeksi.
[/quote] Mulla meni 10 kilsaan 37 minuuttia (tarkkaa joo) tottuneena pyöräilijänä. Ainoa järkevä ehdotus näistä on, että pyytää korjaamosta osaria jos auton korjaaminen on hintaan nähden järkevää.
Onko ketään korjaustaitoista ystävää/tuttavaa/sukulaista, joka voisi autoasi katsoa? Mikä autossa muuten on edes vikana?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:15"]40 kilometriä pyörällä ei ole matka eikä mikään. Alkuun saa varata parituntia, mutta kun kunto kehittyy, niin äkkiäkös tuon puolessatoista tunnissa - 75 minuutissa polkasee, nopeemminkin, jos on kunnon peli alla. Tai ehkä voisit mennä julkisilla niin pitkälle kuin pääsee, ja loput matkaa tsygällä? Huutele fb:ssa, että auto paskana, ja töihin pitäis päästä, aika moni voi tuollaisessa tilanteessa lainata autoa hetkeksi.
[/quote] Mulla meni 10 kilsaan 37 minuuttia (tarkkaa joo) tottuneena pyöräilijänä. Ainoa järkevä ehdotus näistä on, että pyytää korjaamosta osaria jos auton korjaaminen on hintaan nähden järkevää.
[/quote]
mä en ole edes järin tottunut pyöräilija, eikä pyöräkään ole hifein mahdollinen, mutta ajan 35 kilsaa noin 1 h 20 minuutissa, viis kilsaa siihen päälle tekee 10min-vartin. 1,5 h on ihan mahdollinen aika 40 kilsalle. sun huono kunto ei tarkota, et muillakin ois.
Oikeesti... Kuka on sitä mieltä, että äidin pitäisi mennä työkaverien luokse nukkumaan? Minne se muksu menee siksi aikaa? Lapsettoman työkaverin voisin just ja just antaa nukkua sohvalla, mutta lasta en enää ottaisi lisäksi. Niin ja lainaa en antaisi kenellekkään niin paljoa, että sillä saisi auton kuntoon, en minäkään ole rahasta tehty.
Ja kun kunto on teillä niin kova, niin alkakaa itse polkea 80km/suunta töihin. Eihän tosta tule ku 160km/päivä! Ihan tosissaan, laittakaa se pää takaisin perseeseenne ja pitäkää se siellä. Teidän turhia kommentteja ei kaipaa kukaan.
Itse soittaisin kanssa sukulaiset läpi tai pyytäisin maksuaikaa autokorjaamosta. Toimeentulotukikin oli aika hyvä vinkki. Tai siis sosiaalinen luotto, sen joutuu maksamaan takaisin.
Ap ei halua ratkaisua. Hän haluaa synninpäästön sille, että heittäytyy yhteiskunnan elätiksi. Se työssäkäynti ei sittenkään ollut hirveän kivaa.
Ap ei halua ratkaisua. Hän haluaa synninpäästön sille, että heittäytyy yhteiskunnan elätiksi. Se työssäkäynti ei sittenkään ollut hirveän kivaa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:10"]
Oikeesti... Kuka on sitä mieltä, että äidin pitäisi mennä työkaverien luokse nukkumaan? Minne se muksu menee siksi aikaa? Lapsettoman työkaverin voisin just ja just antaa nukkua sohvalla, mutta lasta en enää ottaisi lisäksi. Niin ja lainaa en antaisi kenellekkään niin paljoa, että sillä saisi auton kuntoon, en minäkään ole rahasta tehty.
Ja kun kunto on teillä niin kova, niin alkakaa itse polkea 80km/suunta töihin. Eihän tosta tule ku 160km/päivä! Ihan tosissaan, laittakaa se pää takaisin perseeseenne ja pitäkää se siellä. Teidän turhia kommentteja ei kaipaa kukaan.
Itse soittaisin kanssa sukulaiset läpi tai pyytäisin maksuaikaa autokorjaamosta. Toimeentulotukikin oli aika hyvä vinkki. Tai siis sosiaalinen luotto, sen joutuu maksamaan takaisin.
[/quote]
Täällä on siksi ehdotettu pyöräilyä, että ap ilmaisi huonosti sen, minkä mittainen tuo työmatka on. Aluksi tuosta sai käsityksen, että se olisi 40 km / suunta, joka ei ihan oikeasti ole mikään hurja matka pyöräillä. Monikin työkaverini pyöräilee useita kymmeniä kilometrejä suuntaansa, joten pidän sitä normaalina, että ihmiset pystyvät ajamaan enemmän kuin lähikauppaan ja takaisin. Pyydän nöyrimmästi anteeksi sinulta, että jouduit lukemaan minun ja muiden turhia kommentteja ja kuluttamaan kallisarvoista aikaasi.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:10"]
[/quote]
Täällä on siksi ehdotettu pyöräilyä, että ap ilmaisi huonosti sen, minkä mittainen tuo työmatka on. Aluksi tuosta sai käsityksen, että se olisi 40 km / suunta, joka ei ihan oikeasti ole mikään hurja matka pyöräillä. Monikin työkaverini pyöräilee useita kymmeniä kilometrejä suuntaansa, joten pidän sitä normaalina, että ihmiset pystyvät ajamaan enemmän kuin lähikauppaan ja takaisin. Pyydän nöyrimmästi anteeksi sinulta, että jouduit lukemaan minun ja muiden turhia kommentteja ja kuluttamaan kallisarvoista aikaasi.
[/quote]
Miten ap:n ensimmäisestä lausesta saa kuvan, että matka olisi 40km/suunta? Siinähän selkeästi sanotaan, että matka on 80km. Aika outo sisälukutaito saa olla, että tuosta saisi käsityksen 40km/suunta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:37"]
Miten ap:n ensimmäisestä lausesta saa kuvan, että matka olisi 40km/suunta? Siinähän selkeästi sanotaan, että matka on 80km. Aika outo sisälukutaito saa olla, että tuosta saisi käsityksen 40km/suunta.
[/quote]
Ei aloitusviesti vaan viesti 17:
"Vaikka polkisin 40km työmatkaani, niin en siltikään pääsisi töihin ajoissa."
En tiedä tarkoittiko ap tuolla, että työmatka on 40 km/suunta eli yhteensä 80 km edestakaisin vai että polkisi ekat 40 km ja jatkaisi siitä esim. bussilla. Mutta tuosta viestistä kuitenkin voi saada käsityksen, että matka saattaisi olla 40km/suunta.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 17:29"]
[/quote]
Ap on just niitä ihmisiä, jotka on heti valittamassa, kun jotain menee vikaan. Apu kyllä kelpaa ja kaikki mitä ilmasiks muilta saa nyhdettyä, mut auta armias, jos neuvot ovatkin sellaisia, et oma perse pitäis nostaa penkistä, kääriä hihat ja rueta hommiin. Heti onkin yhtä sun toista tekosyytä, miksei pysty tekee sitä tai tätä. Sama ilmiö on nähtävissä niissä keskusteluissa, missä joku valittaa ruoattomuutta/rahattomuutta, mutta mitkään neuvot ruoan saamiseen eivät tunnu kelpaavan.
Von pyhä yksinkertaisuus :D ihania nama jotkut . Täällä maalla ei pahemmin tosiaan busseja kulje. Junasta puhumattakaan. Es im entisestä kotikylästä lähtee aamulla yks vuoro ja iltapäivällä toinen. Ja pääset vain isompien kaupunkien suuntaan. Jos maalla asut, et töihin pääse ilman omaa Autoa :(
Von pyhä yksinkertaisuus :D ihania nama jotkut . Täällä maalla ei pahemmin tosiaan busseja kulje. Junasta puhumattakaan. Es im entisestä kotikylästä lähtee aamulla yks vuoro ja iltapäivällä toinen. Ja pääset vain isompien kaupunkien suuntaan. Jos maalla asut, et töihin pääse ilman omaa Autoa :(
Lisään vielä ot;na, että esim. ehtisestä kotikunnastani on moneen naapurikuntaan lopetettu vuorot kokonaan. Vain lähimpään isoimpaan kaupunkiin pääsee julkisella, eikä sinnekään enää nykyisin ilman autoa pääse seitsemään, kuten itse joskus aikoinaan menin. Mutta ei välttämättä isojenkaan kaupunkien välillä täällä pohjoisessa pääse kulkemaan, vaikka junaratakin olisi. Ongelma on, että ei ole kohtauspaikkoja ja juna kulkee aamuisin vain toiseen suuntaan.
Korjaa itse tulee halvemmaksi.