Miten töihin kun auto hajosi?
Ei ole varaa korjauttaa sitä ja työhön on matkaa 80km eikä julkiset kulje? Olen vasta aloittanut tuossa työssä, siis alle 2 viikkoa sitten.
Kommentit (83)
Painakaa tähän viestiin yläpeukku, jos ottaisitte uuden työntekijän yökylään ja alapeukku jos ette.
Ihan vain pikku galluppina kyselen...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:40"]
Polje pyörällä. Lähde tarpeeksi aikaisin polkemaan. Varmaan 2,5 tuntia ennen työvuoron alkua riittää. Hyvät pyöräilyvaatteet, kypärä päähän. Reppuun vesipullo, vaihtovaatteet ja pesuaineet, että voit käydä töissä suihkussa ennen työn alkua. Nyt on jo mukavat pyöräilyilmat.
[/quote]
80 km 2,5 tuntiin? Aika sissi saa olla.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:00"]
Polje pyörällä. Lähde tarpeeksi aikaisin polkemaan. Varmaan 2,5 tuntia ennen työvuoron alkua riittää. Hyvät pyöräilyvaatteet, kypärä päähän. Reppuun vesipullo, vaihtovaatteet ja pesuaineet, että voit käydä töissä suihkussa ennen työn alkua. Nyt on jo mukavat pyöräilyilmat.
[/quote]
80 km 2,5 tuntiin? Aika sissi saa olla.
[/quote]
Myöhemmistä viesteistä kävi ilmi, että se oli 40 km/suunta. Jos oikein muistan.
Vähän ihmeellisiä vastauksia. Kuka teistä muka lähtisi pyörällä polkemaan joskus kolmelta aamuyöllä? Ja polkisi taas saman matkan iltapäivästä niin, että olisi kotona joskus ennen iltaseitsemää?
Mutta vielä enemmän kuin nämä vastaukset, mua ihmetyttää että miksi jumalauta te muutatte jonnekin hevonkuuseen, jossa ei bussitkaan kulje kuin suurinpiirtein kerran päivässä kello kymmenennollanolla?!? Eikö edes jotenkuten inhimmillisen pyöräilymatkan päästä lähde niitä busseja aikaisemmin?
Olis taas kannattanut miettiä kaks kertaa ennen kuin muuttaa jonnekin jumalan selän taakse.
Mielestäni jotkut autokorjaamot antavat kyllä maksuaikaa...soittele ja kysele!!!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:59"]
Perse ei kestä karenssia. Haen kyllä jatkuvasti työtä lähempää kotiani, mutta se ei tähän tilanteeseen auta. Paras olisi jos saisin potkut.
[/quote]
Eiköhän ne potkut tule koeajalla aika helposti, jos olet tilipäivään asti omalla lomalla rikkinäisen auton takia.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:10"]
Vähän ihmeellisiä vastauksia. Kuka teistä muka lähtisi pyörällä polkemaan joskus kolmelta aamuyöllä? Ja polkisi taas saman matkan iltapäivästä niin, että olisi kotona joskus ennen iltaseitsemää?
Mutta vielä enemmän kuin nämä vastaukset, mua ihmetyttää että miksi jumalauta te muutatte jonnekin hevonkuuseen, jossa ei bussitkaan kulje kuin suurinpiirtein kerran päivässä kello kymmenennollanolla?!? Eikö edes jotenkuten inhimmillisen pyöräilymatkan päästä lähde niitä busseja aikaisemmin?
Olis taas kannattanut miettiä kaks kertaa ennen kuin muuttaa jonnekin jumalan selän taakse.
[/quote]
Ap pyysi neuvoja. Hänen tilanteessaan ei valitettavasti taida olla helppoja ja mukavia vaihtoehtoja, vaan ainoastaan noita ikäviä ja hankalia.
Hän varmasti kuulee mielellään, mikäli sinulla oli parempia ideoita. Siis muitakin kuin "olisit ajatellut aiemmin" ja "mitäs muutit hevonkuuseen?" joista varmaan onkin hänelle hirveästi apua. (Btw, ap:n työpaikka oli se mikä oli hevonkuusessa, siinä ei auta vaikka asuisi itse millaisessa cityssä.)
Kuinka pitkä osuus työmatkasta on ilman toimivaa julkista liikennettä? Koko 80 kilometriä?
Meillä mies pyöräilee juna-asemalle päivittäin mennen tullen 11-12 kilometriä ja loppumatka junalla, työmatka yhteensä noin 117 kilometriä suuntaansa ja ic-junalla menee nopeasti.
On meillä perheessä autokin, mutta on tultu siihen tulokseen että minä tarvitsen sitä lasten kanssa enemmän päivisin kun syrjässä asutaan. Jos on salamoi tai vettä tulee kuin saavista olen antanut miehelle liftin asemalle.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:21"]
[/quote]
Ap pyysi neuvoja. Hänen tilanteessaan ei valitettavasti taida olla helppoja ja mukavia vaihtoehtoja, vaan ainoastaan noita ikäviä ja hankalia.
Hän varmasti kuulee mielellään, mikäli sinulla oli parempia ideoita. Siis muitakin kuin "olisit ajatellut aiemmin" ja "mitäs muutit hevonkuuseen?" joista varmaan onkin hänelle hirveästi apua. (Btw, ap:n työpaikka oli se mikä oli hevonkuusessa, siinä ei auta vaikka asuisi itse millaisessa cityssä.)
[/quote]
Oon antanut jo pari ohjetta aiemmin tässä ketjussa. Ap on ne hienosti torjunut. Edelleen kysyn: eikö edes jostain 10 km päästä lähde niitä busseja? Eikö muka mistään korjaamosta saa vähän maksuaikaa?
[/quote]Sen verran korjaan, että minä asun kaupungissa, mutta työ on keskellä ei mitään 80km päässä. Ja kuka ottaa tuntemattoman 43 vuotiaan perheellisen ihmisen luoksensa majailemaan sen takia että sillä on auto rikki? Vaikka sosiaalinen olenkin, niin niin sosiaalinen sentään en ole. En mielellään yövy edes ystävieni luona.
Luottotiedoissa on merkintä, joten luottoa en saa mistään.
Mikään työ tässä maailmassa ei ole sen arvoinen että oman kotini sijasta punkkaisin ventovieraiden nurkissa. Työmatkat ja hotellit on eri asia.
AP
Kulkeeko kaikki muut työntekijät omilla autoilla työmatkansa? Jos paikka on oikeasti keskellä ei mitään niin eikö siellä ole mahdollisuus vuorojen vaihtuessa järjestää kimppakyytiä lähimpään julkiseen liikenteeseen. Vai ollaanko työvuorossa aina yksin?
Miten olet muuten sopeutunut uuteen työpaikkaan ? Mistä sait haalittua bensarahat?
Sinuna ehkä kysyisin suoraan te-toimistosta että mitä sinun pitää tehdä kun auto hajosi?
Mutta miksi et voisi pyytää sukulaisilta ja kavereitla lainaa, tai pyytää maksuaikaa autokorjaamosta? Tai laittaa ilmoituksia kimppakyydistä jonnekin? Nämä ihan hyviä ehdotuksia, jotka kyllä itse koettaisin ennen luovuttamista. Ja voit töihinkin ilmoittaa, että etsit ratkaisua kyytipulmaan paraikaa.
No minä punkkaisin. Mitä tahansa tekisin, että saisin pitää työpaikan ja elättää omat lapset. Itse aikoinaan kuljin useamman kerran viikossa 3 tunnin junamatkan töihin. Nukuin työpaikan pukuhuoneen suihkuhuoneen lattialla, vein sinne patjan ja makuupussin. Välillä kaverin luona, mutta harvemmin. Joskus hostellissa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:41"]
No minä punkkaisin. Mitä tahansa tekisin, että saisin pitää työpaikan ja elättää omat lapset. Itse aikoinaan kuljin useamman kerran viikossa 3 tunnin junamatkan töihin. Nukuin työpaikan pukuhuoneen suihkuhuoneen lattialla, vein sinne patjan ja makuupussin. Välillä kaverin luona, mutta harvemmin. Joskus hostellissa.
[/quote]Noin köyhää musta ei tule koskaan
Heti selaamaan netistä myytäviä autoja, laita hinta max. 200e tai mitä sulla just nyt on tilillä tai kukkarossa. Jos autossa vain on leimaa pariksi kuukaudeksi ja se kulkee niin osta heti pois. Kuljet sillä eikä sun tarvii korjauttaa nykyistä. Ja taas kun hajoaa, teet saman tempun toistamiseen. Hyvässä lykyssä ajat sillä parin sadan autolla vuodenkin.
Sossusta harkinnanvaraista toimeentulotuksea tai sossusta sosiaalinen luotto. Varmaan antavat tuon sos. luoton ihan mielellään, muutama satku jonka saat maksettua kesän loppuun mennessä pois. Vaihtoehtonahan on sitten elättää toimentulotuella koko perhettä. Eli luuri kouraan ja kysäsemään! :)
No, se on sinun ongelmasi. Itse en olisi alunperinkään ottanut työpaikkaa noin kaukaa. Onko auto niin pahasti rikki arvoonsa nähden ettei sitä kannata ollenkaan korjauttaa? Myy rikkinäisenä pois ja osta halpa rousku. Joko soitit pomolle mikä on tilanne?
[/quote]
Ei sitä normaali-ihminen pyörällä juuri yli 20 km/h keskinopeutta pidä. 80 km:n matkaan menisi siis 4 tuntia suuntaansa, joten kyllähän siinä työhalut punnitaan, kun työpäivän lisäksi polkee vielä 8 tuntia pyörällä päivässä.
Jos ilmoitat, että et tule, se on luvaton poissaolo. Ja työsopimus purkaantuu.