Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneessa matkustus ja syöminen

Vierailija
28.04.2014 |

Kertokaa nyt kun on vielä vähän epäselvää että mitä sinne lentokoneeseen saa sitten viedä kun tuli nuo hössötykset että sitä tai tätä ei saa viedä turvallisuusohjeiden mukaan.

-siis jos en tilaa maksullista ruokailua lennolle niin saanko viedä omat eväät ja juomat esim. jo kotoa tuodut vai onko sallittua tai mahdollista ainoastaan ostaa jotain syötävää tai juotavaa turvatarkastuksen jälkeen? Siis mitä ruokaa ja juomaa saan viedä koneeseen tai mistä se pitää olla ostettua? Muutama vuosi sitten kun en ottanut maksullista ruokailua olin aika äimän käkenä kun koneessa ei ollut sitten myytävä oikein mitään sopivaa purtavaa, vaan yksi kämänen ruisleipä joka oli kyllä surkeista surkin. Kyllä nälkä jää tuolla menolla lapsille ja itselle.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:35"]

Kuka dorka menee lentokoneeseen omien eväiden kanssa?

[/quote]

Minä. Lentokoneruoka on ällöttävää. Mieluumin syön hedelmän ja pari keksiä kuin sitä kamalaa sotkua.

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Pääruoka (valitse liha- tai kalavaihtoehto):
Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:
Suklaakakkua, Vadelmamelbaa

Juustotarjotin:
Tuorejuusto, sinihomejuusto, Brie, Rypäleitä

Lisäksi:
Lämmin leipä, puna- tai valkoviiniä (18 cl) sekä kahvi tai tee.

Viimeksi oli paluulennolla aivan ihanaa broilerin paistettua rintafilettä.

t. aina ateriat

[/quote]

Ei sitten ollut Finskin lento. Viimeksi kun tultiin aasiasta meille tarjottiin juustomakaronia lounaaksi:D Ihan pohjat ja ainoa kerta kun lennetään pitkiä reissuja Finskillä. Esim Malaysianilla, Singapore ja Thai airlineseillä kunnon 3 rl ateriat ja snaksit + juomat sisältyy hintaan koko lennon aja.

[/quote]

Ei ollut ei. En lennä Finnairin lennoilla enää.

t. aina ateriat

[/quote]

Uskon nyt kuitenkin että monikaan ei matkaa valitessa niin ajattele sitä tarjottavaa ateriaa etukäteen. Minulle on kohde tärkein mahdollisimman hyvään hintaan ja jos sattuu olemaan "huono lentoyhtiö" "huonolla ruualla" niin mielummin sitten maksan itse jostain kolmioleivästä kun maksan siitä huonosta ruuasta. Harvoin kuitenkin esim. etelän lomalenoilla tarjotaan naudansisäfilepihviä punaviinikastikkeessa enkä usko että kyseinen ateria oli kuitenkaan mikä a la carte elämys.

Vierailija
22/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka haluatte ehdottomasta lentää omien eväiden kanssa, ottakaapa selvää kohdemaan tullimääräyksistä. Saako maahan tuoda ruokatavaroita tai hedelmiä? Eri maissa on erilaiset määräykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:18"]

Te, jotka haluatte ehdottomasta lentää omien eväiden kanssa, ottakaapa selvää kohdemaan tullimääräyksistä. Saako maahan tuoda ruokatavaroita tai hedelmiä? Eri maissa on erilaiset määräykset.

[/quote]

Tässä oli kyse koneessa syötävistä eväistä, ei maahan viennistä.

Vierailija
24/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:40"]

[/quote]

Minä. Lentokoneruoka on ällöttävää. Mieluumin syön hedelmän ja pari keksiä kuin sitä kamalaa sotkua.

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Pääruoka (valitse liha- tai kalavaihtoehto):
Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:
Suklaakakkua, Vadelmamelbaa

Juustotarjotin:
Tuorejuusto, sinihomejuusto, Brie, Rypäleitä

Lisäksi:
Lämmin leipä, puna- tai valkoviiniä (18 cl) sekä kahvi tai tee.

Viimeksi oli paluulennolla aivan ihanaa broilerin paistettua rintafilettä.

t. aina ateriat

[/quote]

Ei sitten ollut Finskin lento. Viimeksi kun tultiin aasiasta meille tarjottiin juustomakaronia lounaaksi:D Ihan pohjat ja ainoa kerta kun lennetään pitkiä reissuja Finskillä. Esim Malaysianilla, Singapore ja Thai airlineseillä kunnon 3 rl ateriat ja snaksit + juomat sisältyy hintaan koko lennon aja.

[/quote]

Ei ollut ei. En lennä Finnairin lennoilla enää.

t. aina ateriat

[/quote]

Uskon nyt kuitenkin että monikaan ei matkaa valitessa niin ajattele sitä tarjottavaa ateriaa etukäteen. Minulle on kohde tärkein mahdollisimman hyvään hintaan ja jos sattuu olemaan "huono lentoyhtiö" "huonolla ruualla" niin mielummin sitten maksan itse jostain kolmioleivästä kun maksan siitä huonosta ruuasta. Harvoin kuitenkin esim. etelän lomalenoilla tarjotaan naudansisäfilepihviä punaviinikastikkeessa enkä usko että kyseinen ateria oli kuitenkaan mikä a la carte elämys.

[/quote]

Kyllä tuo sisäfilepihvi kaikkine muineen on ollut huippuhyvää ottaen huomioon olosuhteet ja, että kyseessä on lennolla tapahtuva ateria. Niitä on saatavilla ainakin muutamilla lentoyhtiöillä. Ja ne on aina otettu. Harvassa on ne kerrat, että ei oltaisi otettu ja maksettu tuota parempaa ateriaa.

Ja lomalennoilla noita on saatavilla. Kannattaa, vaikka ihan katsoa TuiFlyin tai Thomas Cookin ateriat/juhla-ateriat. Usemman kerran on tuntematon vierustoveri katsonut tuota meidän parempaa annosta ja kehunut maukkaan näköiseksi. Ja jotkut harmitelleet, etteivät ole ottaneet sitä.

t, aina ateriat

t. aina ateriat

Vierailija
25/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä yhtiön sitten, aina ateriat? Tuli jo selväksi että ei Finnair. Missä saa noin hyvää?

Vierailija
26/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:26"]

No minkä yhtiön sitten, aina ateriat? Tuli jo selväksi että ei Finnair. Missä saa noin hyvää?

[/quote]

Kuten yllä jo mainitsin niin TuiFly ja Thomas Cook ainakin.

t, aina ateriat

Vierailija
27/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me useimmiten syömme kentällä ennen lentoa. Vettä saa liikkeistä tai vessan hanasta. Usein vessoissa on fiksattu lämpötila vedelle, eikä se aina ole sellainen että houkuttelisi täyttää vesipulloa. Esmes Lontoossa meinaa polttaa kätensä siinä vedessä.

Vierailija
28/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaostaan wt vie omat eväät lennolle. Ja lentää halpalentoyhtiöillä.

Vierailija
29/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä oon wt, mutta si9ltikin maksan ja syön sen leipäni kentällä. Jos ei mulla edes siihen ole varaa, saa matka jäädä sitten seuraavaan kertaan.

Vierailija
30/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Monessakin kun vaan on tarpeeksi kallis lippu.

Karjaluokassa ei ikinä missään.

Vierailija
31/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla lentoyhtiöillä ole ihan hyvät ruoat. Turkish Airlinesia ainakin voi kehua, saa aina valita kahdesta pääruoasta. Finnairilla en ole lentänyt vuosiin, joten en tiedä, minkälaisia ruokia ne tarjoavat tai joutuuko niistä jopa maksamaan erikseen.

Vierailija
32/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinketaistettuna sanoen saat viedä koneeseen käsimatkatavarana maksimissaan desilitran pakkauksessa nestettä/tahnaa/geeliä ja se pitää olla pakattuna maksimissaan litran vetoiseen tiiviiseen ja läpinäkyvään uudelleen suljettavaan muovipussiin.

Voileivän tai omenan voit viedä, juomia et. Juoma kelpaa jos se on ostettu turvatarkastuksen jälkeen.

Jos on nuuka, niin vie turvatarkastuksen läpi tyhjän pullon ja täyttää sen kentällä vessassa. Helsingissä tuon uskaltaa tehdä, mutta ei välttämättä joka kentällä.

Vierailija
33/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:43"]

[/quote]

Aika moni ulkomaalainen ainakin oli ihan norweigianin lennolla omien eväidensä kanssa viime syksynä. Mukana oli riisifrutit ja leipää, yms. Koneessa suurinosa matkustajista oli muita kuin suomalaisia  :D

[/quote]Kerran venäläisellä perheellä oli mukana suuret kulholliset kaalilaatikkoa, mutta lento oli Moskovasta Helsinkiin, tuskin olisi saanut toisin päin läpi turvatarkastuksesta.

Vierailija
34/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä dorka otan omat eväät. Mulla on nii. Tiukka ruokavalio. Kahvinki oon ostanu mukaan Starbasta kun koneessa on niin pahaa.
Ruotsinlaivalla käyn kyllä ravintolassa ja buffassa

Vierailija
35/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finskin pidemmillä lennoilla on ihan kunnolliset ateriat, mutta nuo lomalennot on sellaisia, että lapsille otetaan erikoisateriat tai joku lasten juhla-ateriako se nyt on. Aikuisille eväinä mm. pähkinöitä ja myslipatukoita, koska se tavallinen ateria lennolla voi olla täysin syömäkelvoton.  Eväitä ei osteta kentältä, mutta pari vesipulloa ostan aina, Helsingistä lähtiessä en jaksa kikkailla tyhjien vesipullojen kanssa, kun kylmää vettäkään ei saa kentällä kuin parista hanasta.

Vierailija
36/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on hyvät lentoruuat. Vien omat eväät, vaikka olisi ruoka tarjollakin. Juomat pitää ostaa kentältä turvatarkastuksen jälkeen. Useimmissa koneissa tarjoillaan juomia.  Eväitä enemän WT:tä on toisten valintojen arvostelu. Kivat eväät mukaan vaan. 

Vierailija
37/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:28"]

[/quote]

Kuten yllä jo mainitsin niin TuiFly ja Thomas Cook ainakin.

t, aina ateriat

[/quote]

Aika harvat valitsee matkakohteita sen mukaan, lentääkö sinne joku tietty lentoyhtiö, missä on paremmat ruuat. Mulle on ainakin tärkeämpi se matkakohde kuin se, minkälaista ruokaa koneessa saa. Tuo yksi gurmee sen sijaan näyttää lentelevän pelkän koneruuan takia.

Vierailija
38/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittavat lentokoneruuasta. Olen lentänyt mielestäni aika paljon ja meilkein parillakymmenellä eri lentöyhtiöllä. Joka lennolla ruoka on ollut vähintäänkin kelvollista, ja koskaan en ole jättänyt sitä syömättä. Tosin lomalennoilla en ole ollut koskaan, enkä ylipäätään sellaisella lennolla mistä ruuasta olisi pitänyt erikseen maksaa. Ovatko nuo lisämaksulliset ruuat huonompia kuin lipun hintaan kuuluvat? Valaiskaa tietämätöntä.

Vierailija
39/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:49"]

Yksinketaistettuna sanoen saat viedä koneeseen käsimatkatavarana maksimissaan desilitran pakkauksessa nestettä/tahnaa/geeliä ja se pitää olla pakattuna maksimissaan litran vetoiseen tiiviiseen ja läpinäkyvään uudelleen suljettavaan muovipussiin.

Voileivän tai omenan voit viedä, juomia et. Juoma kelpaa jos se on ostettu turvatarkastuksen jälkeen.

Jos on nuuka, niin vie turvatarkastuksen läpi tyhjän pullon ja täyttää sen kentällä vessassa. Helsingissä tuon uskaltaa tehdä, mutta ei välttämättä joka kentällä.

[/quote]

Höpö höpö.

Lentokoneen ovella ei ketään kiinnosta kuinka paljon sinulla on nestettä mukanasi -onhan se joka tapauksessa lentokentän alueelta koneeseen tulossa.

Itsellä aina muutama vesipullo mukana.

Vierailija
40/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:44"]

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka valittavat lentokoneruuasta. Olen lentänyt mielestäni aika paljon ja meilkein parillakymmenellä eri lentöyhtiöllä. Joka lennolla ruoka on ollut vähintäänkin kelvollista, ja koskaan en ole jättänyt sitä syömättä. Tosin lomalennoilla en ole ollut koskaan, enkä ylipäätään sellaisella lennolla mistä ruuasta olisi pitänyt erikseen maksaa. Ovatko nuo lisämaksulliset ruuat huonompia kuin lipun hintaan kuuluvat? Valaiskaa tietämätöntä.

[/quote]

En tiedä minkälaiseen ruokaan sä olet tottunut, mutta minun mielestä ei ole kelvollista ruokaa pieniin laatikoihin pakatut, teollisesti esivalmistetut, lämmitetyt, maustamattomat mössöt tai nuupahtaneet salaatit ja kuivat leivät. Ei lentokoneesta voi mitenkään saada oikeasti hyvää ruokaa, se on teknisesti mahdotonta niissä valmistusolosuhteissa. Tokihan sitä syö mieluumin kuin nälkää näkee, mutta ei sitä voi hyväksi kutsua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi