Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneessa matkustus ja syöminen

Vierailija
28.04.2014 |

Kertokaa nyt kun on vielä vähän epäselvää että mitä sinne lentokoneeseen saa sitten viedä kun tuli nuo hössötykset että sitä tai tätä ei saa viedä turvallisuusohjeiden mukaan.

-siis jos en tilaa maksullista ruokailua lennolle niin saanko viedä omat eväät ja juomat esim. jo kotoa tuodut vai onko sallittua tai mahdollista ainoastaan ostaa jotain syötävää tai juotavaa turvatarkastuksen jälkeen? Siis mitä ruokaa ja juomaa saan viedä koneeseen tai mistä se pitää olla ostettua? Muutama vuosi sitten kun en ottanut maksullista ruokailua olin aika äimän käkenä kun koneessa ei ollut sitten myytävä oikein mitään sopivaa purtavaa, vaan yksi kämänen ruisleipä joka oli kyllä surkeista surkin. Kyllä nälkä jää tuolla menolla lapsille ja itselle.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua.

Nesteet otetaan turvatarkastuksessa pois. Mistähän niitä sitten saisi....

Olisiko lentokentän kioskeista ja kaupoista?

Ja mitähän varten ne lentokentän lennolle ruokaa myyvät liikkeet ovat?

Vierailija
2/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa saat ottaa, kunhan se ei ole nestemäistä. Kaikki mikä valuu tai on sellaista hyytelömäistä lasketaan nesteeksi. Juomat ostat vasta turvatarkastuksen jälkeen. Mikä tuossa on vaikea ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteitä ei saa viedä turvatarkastuksesta läpi kuin ainoastaan alle 100 ml:n pakkauksissa muovipussissa. Kiinteitä eväitä voit hyvin ottaa käsimatkatavaroihin, esim. leipää, banaania, suklaapatukoita, pähkinöitä jne.

Nestettä saat viedä koneeseen, jos ostat sen turvatarkastuksen jälkeen olevista kaupoista tai kahviloista.

Vierailija
4/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka dorka menee lentokoneeseen omien eväiden kanssa?

Vierailija
5/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten aikaisemmassa ketjussa valitettiin on kaikki lentokentällä todella kallista. Vesi 3.5€ joten eväiden osto kentältä on fail.

ps. Nää on näitä samoja tyyppejä, jotka vie eväät ruotsinlaivalle.

Vierailija
6/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sieltä kioskeista, kahviloista jne.  Ei ole mitään ihmeellistä ja hinnat on kovat. Ruisleipä juustolla helposti 5€.

Itse otan aina sen lentokoneessa tarjottavan aterian. Nytkin olemme taas lähdössä reissuun ja menolennolle on luvassa se juhla-ateria. Pientä  hemmottelua ja luksusta.

Vierailija
7/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:35"]

[/quote]

Minä. Lentokoneruoka on ällöttävää. Mieluumin syön hedelmän ja pari keksiä kuin sitä kamalaa sotkua.

Vierailija
8/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:38"]

Ja kuten aikaisemmassa ketjussa valitettiin on kaikki lentokentällä todella kallista. Vesi 3.5€ joten eväiden osto kentältä on fail.

[/quote]

Ottaa tyhjän pullon ja täyttää sen lentokentän vessassa. Suomessa ainakin uskaltaa tehdä, joka puolella maailmaa tietenkään ei, mutta siellä missä ei, ei sitten muutenkaan ole yleensä niin kallista.

Vierailija
9/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika moni ulkomaalainen ainakin oli ihan norweigianin lennolla omien eväidensä kanssa viime syksynä. Mukana oli riisifrutit ja leipää, yms. Koneessa suurinosa matkustajista oli muita kuin suomalaisia  :D

Vierailija
10/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:40"]

[/quote]

Minä. Lentokoneruoka on ällöttävää. Mieluumin syön hedelmän ja pari keksiä kuin sitä kamalaa sotkua.

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Pääruoka (valitse liha- tai kalavaihtoehto):
Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:
Suklaakakkua, Vadelmamelbaa

Juustotarjotin:
Tuorejuusto, sinihomejuusto, Brie, Rypäleitä

Lisäksi:
Lämmin leipä, puna- tai valkoviiniä (18 cl) sekä kahvi tai tee.

Viimeksi oli paluulennolla aivan ihanaa broilerin paistettua rintafilettä.

t. aina ateriat

Vierailija
11/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taskulämmin voileipä ja vessasta pullotettu vesi on parempaa.

Vierailija
12/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En vie ikinä mitään eväitä ruotsinlaivalle (vaan syön siellä nimenomaan ravintoloissa ja kahviloissa toki lastenruokapurkkeja raahaan pari mukaan joka on hyvä idea sillä viimeksi kun en vienyt niin laivalla (Silja) oli myytävä vain yhtä lajia lastenruokapurkkia!) mutta en halua maksaa lennon aikana aterioista yli parikymppia per henkilö varsinkin kun ne tarjottavat ovat todella surkeat esim. jollain neljäntunnin etelänmatkan lennolla. Voi olla että lapset eivät edes suostu syömään kyseistä murkinaa.

Kyllä minulla joku tuntuma oli siitä että nestemäistä ei saa viedä mutta täytyy sanoa että en ollut aivan varma saako sinne lentokoneeseen sitten viedä mitään vai pitääkö kaikki, myös juomat ostaa vasta koneessa (hyvä tietää että turvatarkastuksen jälkeen saa viedä mitä huvittaa)

Olen kyllä kuullut aika monista jotka vievät sipsejä, karkkeja, voileipiä mukaan. Tämä on aika välttämätöntä ainakin pienien lasten kanssa jotka eivät lentokonemuonaan koske.

Mutta kiitos asiallisista vastauksista ja selvennyksestä.

t. ap

Vierailija
13/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:45"]

[/quote]

En vie ikinä mitään eväitä ruotsinlaivalle (vaan syön siellä nimenomaan ravintoloissa ja kahviloissa toki lastenruokapurkkeja raahaan pari mukaan joka on hyvä idea sillä viimeksi kun en vienyt niin laivalla (Silja) oli myytävä vain yhtä lajia lastenruokapurkkia!) mutta en halua maksaa lennon aikana aterioista yli parikymppia per henkilö varsinkin kun ne tarjottavat ovat todella surkeat esim. jollain neljäntunnin etelänmatkan lennolla. Voi olla että lapset eivät edes suostu syömään kyseistä murkinaa.

Kyllä minulla joku tuntuma oli siitä että nestemäistä ei saa viedä mutta täytyy sanoa että en ollut aivan varma saako sinne lentokoneeseen sitten viedä mitään vai pitääkö kaikki, myös juomat ostaa vasta koneessa (hyvä tietää että turvatarkastuksen jälkeen saa viedä mitä huvittaa)

Olen kyllä kuullut aika monista jotka vievät sipsejä, karkkeja, voileipiä mukaan. Tämä on aika välttämätöntä ainakin pienien lasten kanssa jotka eivät lentokonemuonaan koske.

Mutta kiitos asiallisista vastauksista ja selvennyksestä.

t. ap

[/quote]

Niin ja viimeksi kun olin lennolla en todellakaan ollut kateellinen että en ollut ottanut sitä maksullista ateriaa (ei näyttänyt tai kuulostanut herkulliselta) ja tiedän että lapset eivät olisi sitä edes syöneet mutta olin yllättynyt kuinka vähän ostettavaa syömistä siellä koneessa oli sitten tarjolla. Olisin voinut maksaa paljonkin jos jotain hyvää syötävää olisi ollut ostettavana. Juotavaakin oli todella niukastai. Muistaakseni cokis tölkit oli sellaisia minitölkkejä ja ihan sika kalliita.

Vierailija
14/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuolle joka viisasteli että "samat tyypit vievät ruotsinlaivalle omat eväät" niin jos maksan jostain haluan valita sen itse ja olla varma että pidän siitä. (olen aika nirso) Ruotsinlaivalla voin ravintoloissa itse valita mitä syön. Jos ostan maksullisen aterian koneeseen en voi valita mitä syön vaan voi olla vaikka mitä moskaa mistä sitten olen jo maksanut etukäteen.

Vierailija
15/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

Alkupala:
Grillattua vuohenjuustoa, prosciuttoa, lohipastramia, salaattia, hunaja-sinappikastike

Liha: Naudan sisäfile pihvi punaviinikastikkeella, uuniperunaa, vihannekset julienne

Jälkiruoka:

Juustotarjotin:

Lisäksi:

t. aina ateriat

[/quote]

Ei sitten ollut Finskin lento. Viimeksi kun tultiin aasiasta meille tarjottiin juustomakaronia lounaaksi:D Ihan pohjat ja ainoa kerta kun lennetään pitkiä reissuja Finskillä. Esim Malaysianilla, Singapore ja Thai airlineseillä kunnon 3 rl ateriat ja snaksit + juomat sisältyy hintaan koko lennon aja.

Vierailija
16/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Alkupala:

Jälkiruoka:

Juustotarjotin:

Lisäksi:

t. aina ateriat

[/quote]

Joopa joo, Villeroyn lautasilta ja samppanjaa kristallilaseista. Henkilökohtainen palvelija tarjoilee uunituoreena yksityiskoneen höyhenpatjalle.

Vierailija
17/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain lomalennoilla on muuten omien eväiden syönti kielletty "turvallisuussyistä".  Eli myynnin lisäämiseksi. Joskus on tosin kuvastossa lukenut etteivät enää myy pähkinöitä hyvin allergisten matkustajien varalta, mutta ei se nyt selitä miksi esim. eväsbanaani olisi turvallisuusriski.

Vierailija
18/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän aika paljon sekä Finnairilla, SAS:lla että Norwegianilla ja minulla on aina omat eväät, yleensä leipää, hedelmiä ja keksejä. Tosin yleensä syön välilaskun aikana lentokentällä, mutta jos olen syönyt lentokoneessa niin eipä kukaan siihen ole mitään kommentoinut, monet muutkin syövät itse tehtyjä eväitä tai kentältä ostettuja patonkeja tms. Lisäksi otan kotoa vesipullon, jonka tyhjennän turvatarkastukseen ja täytän sitten vessassa porteilla.

Vierailija
19/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:58"]

[/quote]

[/quote]

Alkupala:

Jälkiruoka:

Juustotarjotin:

Lisäksi:

t. aina ateriat

[/quote]

Joopa joo, Villeroyn lautasilta ja samppanjaa kristallilaseista. Henkilökohtainen palvelija tarjoilee uunituoreena yksityiskoneen höyhenpatjalle.

[/quote]

Tuota on todellakin saatavilla.  Finnairin sapuskat nyt on mitä on. Mut minäpä en lennä eää Finnairilla.

t. aina ateriat

Vierailija
20/84 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:58"]

[/quote]

[/quote]

Alkupala:

Jälkiruoka:

Juustotarjotin:

Lisäksi:

t. aina ateriat

[/quote]

Ei sitten ollut Finskin lento. Viimeksi kun tultiin aasiasta meille tarjottiin juustomakaronia lounaaksi:D Ihan pohjat ja ainoa kerta kun lennetään pitkiä reissuja Finskillä. Esim Malaysianilla, Singapore ja Thai airlineseillä kunnon 3 rl ateriat ja snaksit + juomat sisältyy hintaan koko lennon aja.

[/quote]

Ei ollut ei. En lennä Finnairin lennoilla enää.

t. aina ateriat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi