Millainen maailma olisi, jos kaikki käyttäytyisivät samalla tavalla kuin sinä?
Eli kysymys otsikossa. Millaista esim suomessa olisi, jos koko populaatio olisi juuri samanlainen kuin sinä?
Jos kaikki olisivat kuten minä, toiminta olisi keskimäärin erittäin tehokasta, lainkuuliaista ja ystävällistä. Sitten huonona päivänä kaikilla tekisi mieli laistaa velvollisuuksistaan, ehkä pyrkiä hyötymään jostain tilanteesta jos olisi 100% varma ettei siitä voisi jäädä kiinni ja murjottaa sohvan nurkassa illalla töiden jälkeen.
Ap
Kommentit (74)
Luonnossa/kadulla ei olisi roskia...
Suomella menisi aika heikosti kun kukaan ei koskaan tekisi töitä.
Väestöräjähdys loppuisi yhdessä sukupolvessa.
Olen vela, joten väestönkasvu loppuisi. Kirjastojen hyllyt ammottaisivat tyhjillään, kun kaikki ryhtyisivät lukemaan. Väkivaltaisuus, alkoholismi, turkistarhaus ja huumeiden käyttö loppuisi. Kaikki olisivat kasvissyöjiä.
Varmaankin lykittäisiin kaikki toisiamme junassa hanuriin.
Maailma olisi Japani. Olen henkisesti kuin japanilainen: ujo, kohtelias, varautunut ja fiksu. Negatiivisena piirteenä on suorastaan tukahduttavan kuristava häpeän tunne ja kasvojen menetyksen pelko. Tykkään mangasta ja animesta sekä japanilaisesta ruoasta myös.
Rauhallinen ja turvallinen. Kaikki olisi hyvässä järjestyksessä. Ystävällinen ja empaattinen.
Rauhallinen, kaikki olisivat ylivastuuullisia ja siistejä.
Ja sosiaalista elämää olisi aika niukasti. Kaikki möllöttäis vaan kotonaan, maalailis, tekis ruokaa ja käsitöitä, katsois leffoja ja lukis kirjoja...
Olisimme jo asuneet Marsissa ja Kuussa vuosikymmeniä.
Kansa olisi keskimääräistä fiksumpaa, joten myös maapallon kuormitus vähenisi eikä ylikansoitus olisi tulevaisuudessa ongelma.
Lihatuotteiden kulutus suorastaan romahtaisi ja tehotuotannolle laitettaisiin stoppi. Myös yksityisautoilu vähenisi ja julkisesta liikenteestä kehitettäisiin vieläkin paremmin kansalaisten tarpeita palveleva järjestelmä.
Kokonaisvaltainen oikeudenmukaisuus lähtisi ponnekkaaseen nousuun, kun taas lainkierrot ja muut väärinkäytöt lähtisivät laskuun.
Sanoisin maailman olevan parempi paikka elää.
Kerrostaloissa olisi hipihiljaista. Kukaan ei paiskoisi ovia, kävelisi kantapääkävelyä, kuuntelisi musiikkia/katselisi läppäriltä leffoja äänet täysillä parvekkeella yms. Ah, olisivatpa kaikki kerrostaloasujat kuin minä.
Ihmiskunta olisi aivan pirun laiska mutta työt jaettaisiin tasan
Maailmassa ei olisi sotia eikä hulluja eikä lapsellisia aikuisia, koska kaikki haitallinen biomateriaali olisi tapettu.
Tehokasta, paljon yritteliäisyyttä ja asiat olisivat halkipoikkipinoon.
Sosiaalista elämää ei olisi paljoa.
Ikiwanha aloitus, mutta aloitetaan
Kaikilla olisi oma koti
Kaikki tekisivät töitä kykyjensä mukaan
Ei nälkäisiä
Ei pummeja
Ei köyhiä
Ei rikollisia (ne ammuttaisiin, mutta toisaalta valmiudet elättää itsensä olisivat)
Ihmiset olisivat ystävällisiä, fiksuja ja auttavaisia
Asiat toimisivat
Veneily olisi ilmaista, sekä kaikki muu joka ei OIKEASTI maksa kellekkään mitään
Ei siis keksittyjä valheita
Noista olisi hyvä aloittaa ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Maailma olisi Japani. Olen henkisesti kuin japanilainen: ujo, kohtelias, varautunut ja fiksu. Negatiivisena piirteenä on suorastaan tukahduttavan kuristava häpeän tunne ja kasvojen menetyksen pelko. Tykkään mangasta ja animesta sekä japanilaisesta ruoasta myös.
Ihminen, joka kehuu itseään noin ei ole muita parempi.
Infralla ei tehtäisi voittoja
Sähkö olisi halpaa
Vihreät lähetettäisiin kuuhun
Ilmastonmuutos olisi peruttu
Corona olisi vitsi
Sairaat hoidettaisiin oikeasti
Matrixin kätyrit saisi aijai jaaia jjaaaiii .. isän kädestä !
jne..
Sincc
Huh, todella vaikeaa. Empatiaa ja lainkuuliaisuutta olisi, mutta myös paljon kiukuttelua, itsepäisyyttä ja vastuuttomuutta.
Olen miettinyt samaa kysymystä siltä kantilta, että kestäisinkö elää itseni kanssa parisuhteessa. En.