Paljonko ansiotyötä on tarpeeksi, ettei ole 'luuseri' ;)
Voisin sanoa olevani kotiäiti, minulla on yksi yli 4v lapsi. En ole siis vakituisessa työsuhteessa, teen keikkatyötä ainoastaan n. 4 pitkää yövuoroa kuussa (sh). Moni kyselee milloin menen 'oikeisiin töihin'. Palkka kuitenkin riittää hyvin elämiseen ja ollaan tulotasoon tyytyväisiä. Paljonko sitä pitäisi oikein paahtaa? :D
Kommentit (11)
Yhdestä arkiyöstä saa n. 240e (12h). Viikonloppuyöt (varsinkin la-su) on oikeita kultakaivoksia kun saa sellaisen 470e yhdestä vuorosta. Teen pelkkiä yövuoroja ja jos sunnuntaita tarjotaan niin toki niitä tuplapalkalla. Kuukausiansiot on keskimäärin ehkä 1100e bruttona, riippuu tulee viikonloppuja/pyhiä. :)
Ap
Kerro kaikille isoon ääneen, että teet puolipäivätöitä
Uskoisin että nämä kommentoija ovat kateellisia. heillä ole siihen mahdollisuutta jne. Minä myös teen keikkatyötä ja mies tienaa hyvin. Hoidan pääasiassa lasten asiat ja kotityöt. kaikki olemme tyytyväisiä näin. Minulla on työ, josta saan myös rahaa ja on siis kuitenkin se omakin juttu, eikä tulee pitkää poissaoloa työelämästä. Meille tämä sopii hyvin, ihan sama mitä mieltä muut ovat. ei kannata välittää muiden kommenteista! Usein niissä on syynä vain kateus.
Sitä paitsi! Sehän on ihan unelmatilanne, tuo ns osa-aikatyö. Voi olla paljon lasten kanssa, mutta silti käy työssä! Enemmän pitäisi olla niin, eikä aina joko-tai.
Minusta tuo on todella fiksu järjestely. Aika on arvokkaampaa kuin raha.
Jos ensin itse alat arvostaa! Mieti miten puhut toisille työnteostasi. Ja valinnoistasi. Kerro myös, että teet näin ainakin XX vuotta.
Masentava maa tämä Suomi. Kaikkien pitäisi olla suurinpiirtein naimisissa työn kanssa ja haalia niin paljon tuloja kuin mahdollista. Ei töissä käyvä ole luuseri! Kävi siellä sitten kerran kuussa tai 6 päivää viikossa.
Vähintään 50 h viikossa, muu on lusmuilua.
No miksi et vastaa kyselijöille, että et näillä näkymin aio mennä vakituisiin töihin ollenkaan, koska keikkatyö palvelee tarpeitasi paremmin?
Kyse ei ole luuseriudesta, vaan siitä, että ihmisillä on erilaisia tarpeita.
Utelias, mutta kuinka paljon tuosta tienaa? :)
Hassua, mutta meinasin tehdä tänne juuri aivan samanlaisen aloituksen! :) Itselläni on ylempi korkeakoulututkinto ja nuorin lapsistani kohta 3-vuotias. Teen keikkatyyppistä työtä (sijaisuuksia tarvittaessa) 0-8 päivää/kuukausi. Minulla ei ole vakituista työsuhdetta. Muut ihmiset mieltävät minut kotiäidiksi ja olen kuullut mutkan kautta siitäkin, että selän takana paheksuvat sitä kun "vain istun kotona". Ihan jatkuvasti saan kysymyksiä, milloin menen "oikeasti töihin" ja eikö jo olisi korkea aika! Ihan kuin sinne töihin niin vaan mentäisiin, varsinkin, kun sitä vakituista paikkaa ei ole. Ahdistaa ja masentaa. En saa öisin nukuttua, koska tunnen itseni luuseriksi. Taloudellisesti pärjäämme kyllä näinkin, mutta sosiaalisesti olo on nujerrettu ja mitätön.