Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko on ateismia järkevämpää

Vierailija
27.04.2014 |

Ateismi on kaikkein järjettömin maailmankatsomus. Sen mukaan kaikki taivaankappaleet poksahtivat paikoilleen sattumalta alkuräjähdyksessä vaikka se on todennäköisyyslakien mukaan mahdotonta. Ei ole mahdollista sekään että tyhjästä jonnekin lätäkköön syntyy kala josta sattumalta muuttuu vuosimiljardien aikana apina josta muuttuu sitten ihminen. Jos ihminen olisi kehittynyt apinasta niin apinoita ei enää olisi. Ja jos kala yrittäisi nousta kuivalle maalle niin se tukehtuisi.

Sen sijaan kristinusko on järkevä maailmankatsomus. Älykäs Luoja on luonut kaiken. Koska luomisessa Jumala antoi luomuksilleen vapaan tahdon niin yksi korkea-arvoinen enkeli kykeni käyttämään vapaata tahtoaan väärin ja alkoi kapinoimaan Luojaansa vastaan. Kolmannes enkeleistä liittyi mukaan Saatanan kapinaan. Jos Jumala olisi tuhonnut Saatanan ja sen enkelit niin se olisi antanut Jumalasta diktaattorin kuvan. Siksi Jumala antaa ensin Saatanan ja demonien eksyttää ihmisiä ja vasta sitten Jumala laittaa Saatanan ja hänen puolellaan olevat ikuiseen kidutukseen tuliseen järveen.

Loogista on myös se että Jumala kuoli itse ristillä meidän syntiemme vuoksi. Elämme maailmassa jossa vallitsee Jumalan luoma laki. Jumalan itsensä luoma laki vaatii että rikkomus iankaikkista ja äärimmäisen hyvää Jumalaa vastaan rangaistaan iankaikkisella ja äärimmäisen pahalla rangaistuksella, eli helvetillä. Jumala ei voi rikkoa luomaansa lakia ja antaa ihmisille noin vain anteeksi. Jokainen syntyvä ihminenkin on perisynnin alainen koska Aatami ja Eeva söivät paratiisissa kielletyn hedelmän, ja ansaitsee lähtökohtaisesti ikuisen kidutuksen helvetissä. Jumalan laki vaati että iankaikkisen kärsimysrangaistuksemme voi korvata ainoastaan iankaikkisen Jumalan sovitustyö ja sen Jeesus suoritti ristillä. Jos ihminen ei hyväksy tuota sovitustyötä on ihmisen maksettava ikuisesti synneistään helvetissä ja sinne suurin osa ihmiskuntaa tulee joutumaan Raamatun mukaan - ikuiseen mitä hirvittävimpään kidutukseen. Kaita on se tie joka vie Jumalan luo ja vain harva sen löytää ja lavea on se tie joka vie helvettiin, niin Raamatussa sanotaan.

Jo ennen maailman luomista Jumala tiesi Kaikkivaltiaana että suurin osa ihmiskuntaa ei tule uskomaan Jeesukseen Kristukseen ja joutuu helvettiin ikuiseen kidutukseen. Ainoastaan usko on tie Jumalan valtakuntaan. Siellä vietän Raamatun mukaan ikuisuuteni rakkaudellista Jumalaani ylistäen, samalla kun suurin osa ihmiskunnasta on mitä pahimmassa mahdollisessa kidutuksessa ikuisuuttaan viettämässä.

Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Ilm.7:15 "Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä."

Ilm.20:10 "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

Jos haluatte välttää ikuisen kidutuksen teidän pitää antaa elämänne Jeesukselle. Tunnustakaa että uskotte kolmiyhteiseen Jumalaan: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tunnustakaa että Jeesus on kuollut teidän syntienne vuoksi. Rukoilkaa syntinne anteeksi.

Ei kukaan halua viettää ikuisuuttaan näin:

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:15"]

Ap, ymmärrätkö sinä mitä evoluutio on ja mitä se tarkoittaa? Selittäisitkö tähän pääperiaatteet? Yllätä minut ja vastaa oikeasti.

[/quote]

Evoluutio on saatanallinen valhe jonka on tarkoitus eksyttää ihmiset pois Jumalasta. Raamattu sanoo että pakanallisista opeista ei saa ottaa selkoa. Siksi evoluutiosta ei kannata ottaa selkoa. Mitään hyötyä siitä ei olisi. Eksyttäisi vaan sielun kadotukseen.

[/quote]

Mutta miten voit olettaa kenenkään ottavan sinut tosisssaan, jos et edes tiedä mitä yrität kumota? Jos haluat parjata evoluutiota tai kyseenalaistaa sen totuudenmukaisuuden niin eikö olisi aika olellista tietää mistä puhuu? Sinun esimerkkisi nimittäin osoittavat hyvin selvästi sen ettet ymmärrä mistä evoluutiossa on kyse. 

Vierailija
2/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 00:07"]

Mutta mistä se Jumala on sitten tullut?

[/quote]

Kolmiyhteinen Jumala Isä, Poika ja Pyhä Henki on ollut aina olemassa. Kaikki olemassaoleva jonka Jumala loi, on luotu Pojan, Jeesuksen Kristuksen, eli Sanan välityksellä.

Joh.1:1-3 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:19"]

[/quote]

Kolmiyhteinen Jumala Isä, Poika ja Pyhä Henki on ollut aina olemassa. Kaikki olemassaoleva jonka Jumala loi, on luotu Pojan, Jeesuksen Kristuksen, eli Sanan välityksellä.

Joh.1:1-3 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.Hän oli alussa Jumalan tykönä.Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

[/quote]

Mitään jumalaa ei ole olemassa. Voimme elää elämämme siis huoletta.

Vierailija
4/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap ei vastaa häneltä kysyttyihin kysymyksiin vaan kiertelee ne ja poimii yksittäisiä raamatun kohtia vastauksiksi... Kertoo hyvin paljon siitä ettei hän tiedä aiheista joita vastaan hän on. Aika ahdasmielistä...alkaa vahvistamaan omaa kirkosta eroamisen aietta sekä muuttamaan näkemystä uskontoon.

Vierailija
5/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:19"]

[/quote]

Joh.1:1-3 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.Hän oli alussa Jumalan tykönä.Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."

[/quote]

Mitään jumalaa ei ole olemassa. Voimme elää elämämme siis huoletta.

[/quote]

Jumala on olemassa ja myös rangaistus synnistä on olemassa. Sen sinäkin tulet vielä ikävissä merkeissä huomaamaan.

23 minuuttia helvetissä: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2317

Vierailija
6/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on jokaisessa elävässä olennossa virtaava Elämän Energia. Puhdas Tietoisuus ja Ykseys. Ihmisen on siis turha etsiä Jumalaa itsensä ulkopuolelta, sillä elämä on Jumala. Jumala on läsnäolo ja tämä hetki.

Uskonto on pelkkiä ihmisten keksimiä sääntöjä ja ohjeita. Raamattu puolestaan on täynnä vertauskuvia. On hyvä muistaa, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä kautta aikansa kuva.

"Sillä sisässäsi on maailman valo - ainoa valo, mikä tietä voi valaista. Jollet kykene sitä sisässäsi tajuamaan, on turha sitä muualta etsiä."

"Rakkaus on kaikkien voimien alkulähde. Rakkaus on puhdasta Jumalan Voimaa. Rakkauden voimasta saa alkunsa kaikki muut voimat ja tietoisuuden tilat. Rakkaus yhdistyneenä tietoon tuottaa viisauden. Rakkaus yhdistyneenä ymmärrykseen tuottaa myötätunnon. Rakkaus yhdistyneenä selkeään ajatteluun tuottaa oivalluskyvyn."

"Jumala vastasi Moosekselle: 'Minä Olen Se, Joka Olen.' Hän sanoi vielä: 'Sano israelilaisille: Minä Olen lähetti minut teidän luoksenne." 2 Moos.3:14

Vierailija
7/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:47"]

Jumala on jokaisessa elävässä olennossa virtaava Elämän Energia. Puhdas Tietoisuus ja Ykseys. Ihmisen on siis turha etsiä Jumalaa itsensä ulkopuolelta, sillä elämä on Jumala. Jumala on läsnäolo ja tämä hetki.

Uskonto on pelkkiä ihmisten keksimiä sääntöjä ja ohjeita. Raamattu puolestaan on täynnä vertauskuvia. On hyvä muistaa, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sitä kautta aikansa kuva.

"Sillä sisässäsi on maailman valo - ainoa valo, mikä tietä voi valaista. Jollet kykene sitä sisässäsi tajuamaan, on turha sitä muualta etsiä."

"Rakkaus on kaikkien voimien alkulähde. Rakkaus on puhdasta Jumalan Voimaa. Rakkauden voimasta saa alkunsa kaikki muut voimat ja tietoisuuden tilat. Rakkaus yhdistyneenä tietoon tuottaa viisauden. Rakkaus yhdistyneenä ymmärrykseen tuottaa myötätunnon. Rakkaus yhdistyneenä selkeään ajatteluun tuottaa oivalluskyvyn."

"Jumala vastasi Moosekselle: 'Minä Olen Se, Joka Olen.' Hän sanoi vielä: 'Sano israelilaisille: Minä Olen lähetti minut teidän luoksenne." 2 Moos.3:14

[/quote]

New Age on saatanasta.

Vierailija
8/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:47"]

[/quote]

New Age on saatanasta.

[/quote]

Saatana ja Jahve-jumala ovat pelkästään lähi-idän uskontojen keksintöjä.

Vierailija
9/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi on jumaluskon puuttumista. Se ei ole mikään katsomus.

Vierailija
10/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja kohtelen muita ihmisiä hyvin, en siksi että pelkään kristittyjen julmaa jumalaa vaan siksi, että niin kuuluu tehdä ja haluan olla ystävällinen.

Miksi aloitit tämän keskustelun, kun et kuitenkaan halua kuunnella, mitä muut ihmiset sinulle sydämestään kirjoittavat? Annan sinulle neuvon, joka on varmasti mieluisa noudattaa: lue Raamattu. Kokonaan. Monet ”jumalan tärkeät sanat” ovat oikeasti sovinisti-Paavalin juttuja, ja esimerkiksi samassa luvussa, jossa homous todetaan synniksi kerrotaan, että on ihan ok myydä oma tytär orjaksi. Noudatatko sitä lakia vai valitsetko vain itsellesi sopivat Raamatunkohdat?

Oman kokemukseni perusteella Raamatun lukeminen on paras keino tulla ateistiksi.

Vierailija
11/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrätkö sinä mitä evoluutio on ja mitä se tarkoittaa? Selittäisitkö tähän pääperiaatteet? Yllätä minut ja vastaa oikeasti.

Vierailija
13/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, ei kristinusko tarkoita automaattisesti älykkääseen suunnitteluun uskomista. Suomessa on ihan mahdollista erottaa tieto ja usko toisistaan, olla samalla uskovainen ja vankka evoluutioteorian sekä alkuräjähdyksen kannattaja.

Itse en usko, mutta tiedän uskovaisia luonnontieteilijöitäkin. Kyllä he kaikki vamasti pitävä alkuräjähdysteoriaa paikkansapitävänä.

Vierailija
14/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 00:07"]Mutta mistä se Jumala on sitten tullut?

[/quote]

Se on ollut olemassa aina. Koska se on paljon järkevämpää kuin evoluutio. ;)

Vierailija
15/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateismi ole yhtä kuin evoluutioteoriaan uskominen. Tämä ateisti ei usko jumaluuksiin, eikä ota kantaa alkuräjähdykseen ja evoluutioteoriaan, vaan oikeasti, I don't give a f*ck. 

Vierailija
16/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 00:07"]Mutta mistä se Jumala on sitten tullut?

[/quote]

Se on ollut olemassa aina. Koska se on paljon järkevämpää kuin evoluutio. ;)

[/quote]

On joo, pal-jon järkevämpää. Huoh.

Vierailija
17/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi provosi aiheen, mutta miksi maailman synnystä tulisi olla mielipide?

Vierailija
18/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta mahdollista mainosta www.eroakirkosta.fi palvelulle :)

Vierailija
19/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan sä nyt saanu tai opiskellu muuten vaan biologiaa ja evoluutio tiedettä ollenkaan? Meillä päin as.lest puhuu samalla tavalla asiasta ja usein kun heille selittää oman näkemyksen ja tieteelliset faktat ei he ole kuulevinaan olenkaan tai sitten vastaus on vain, että "ei se silti voi olla mahdollista". Voisitko myös selittää miten jumala on luonut maailman? Heilauttiko hän taikasauvaansa vai mitä tapahtui? Lopuksi voisi vielä lainata täkäläistä saarnaajaa, joka sanoi minulle aikaa sitten, että raamattua ei pidä ottaa liian kirjaimellisesti vaan tulkita kirjaa kokonaisuudessa....entä, jos tämä jumalan luomistyö tarkoittaa sitä, että hän sai alkuun sen räjähdyksen ja monien miljoonien vuosien evoluution ?

Vierailija
20/33 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ateismi ole mikään maailman syntyyn kantaa ottava katsomus. Toope.

Itsekkin uskot vain yhteen jumalaan tuhansista. Olet lähes 100% ateisti, kun et usko Jumaliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi