Synnytin täysin luomusti
Kommentit (202)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:24"]
Se on kumma juttu että nää luomuilijat harvemmin kertoo sen synnytyksen kestoa.
Mulla oli joskus viisi tuntia tosi pahoja lihas kramppeja vatsas. Silloin ajattelin että kylläpä nopeat synnytykset onkin helppoja. Sen muutaman tunnin kestää vaikka mitä.
Ystävänä sanoi ettei koskaan vaihtaisi kahden tunnin kivullista synnytystä mun 20h kivun lievitettyyn synnytykseen...
[/quote]
No eipä ole kukaan kysynyt :D Eka oli reilut 5 tuntia ja toinen tuli syöksynä. Avaavat supistukset sen sijaan alkoivat jo rv 22 parhaimmillaan. Että harvemmin se meillä luomuilijoillakaan aukeaa hetkessä :) Ja kuten sanoin, jos ei kestä pitkää ja "rauhallisempaa" synnytystäkään niin vielä vähemmän kestää lyhyttä ja rajua. Ja edelleen, lääkkeitä saa ja pitää ottaa jos siltä tuntuu, luomu ei tee kenestäkään parempaa mutta on niin ärsyttävää, kun luomusynnyttäjien kokemuksia vähätellään ja omista kerrotaan, että ette ole sitä kestäneet. Sori, mutta kestin käynnistetyn synnytyksen (yhtä epiduraaliannosta lukuun ottamatta silloin, kun kipu ei ollut vielä sinänsä kovaa) jossa supistukset oli tauotta niin ihan takuulla kestäisin sen 20 tunninkin synnytyksen, ellei tulisi tauotta supistuksia niin kuin ekassa :)
[/quote]
Oli mullakin kovia supistuksia rv25 lähtien. Ja kaksi käynnistettyä, käynnistys lääkkeet ei juuri tehneet muuta kun jatkuvat supistukset. Yöllä sitten lähti itsekseen käyntiin mutta toosi hitaasti, supistus väli kaks min eikä silti paikat meinanneet aueta. Sain myös yhden annoksen spinaalia (vaikutus kesti pari tuntia). Kolme viimeistä tuntia meni siis luomuna. Että kyllä kokemusta monenlaisesta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:01"]
Oli mullakin kovia supistuksia rv25 lähtien. Ja kaksi käynnistettyä, käynnistys lääkkeet ei juuri tehneet muuta kun jatkuvat supistukset. Yöllä sitten lähti itsekseen käyntiin mutta toosi hitaasti, supistus väli kaks min eikä silti paikat meinanneet aueta. Sain myös yhden annoksen spinaalia (vaikutus kesti pari tuntia). Kolme viimeistä tuntia meni siis luomuna. Että kyllä kokemusta monenlaisesta löytyy.
[/quote]
Juu, tuli kyllä todellakin selväksi että _sinulla_ kokemuksia riittää :) Toiset nyt vaan on luotuja synnyttämään (niin kuin kätilötkin mulle sanoi) ja toiset ei. Eikä siinä ole mitään, mutta tuo sun omien kokemusten korostaminen ja minun kivun ja synnytyksen vähättelyä menee jo naurettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:09"]
No en. Mutta haluaisinpa oikeasti nähdä ap:n naaman, jos kipu olisi ollut tuota luokkaa. Mitä pahaa siinä nyt muka on?
[/quote]
Mulla oli ponnistusvaiheessa tuo tunne. Ja luomuna synnytin. Oletko tyytyväinen?
[/quote]
No jos sanot sen olleen kokemuksena voimaannuttava niin pakkohan se on olla. Muuten en.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 16:17"]
No jos sanot sen olleen kokemuksena voimaannuttava niin pakkohan se on olla. Muuten en.
[/quote]
Ehdottomasti oli :) Alusta loppuun huippu kokemus.
Joo synnytin. Autoon matkalla sairaalaan.
Jep, kyllä :) Tosin jos ihan tarkkoja ollaan niin synnytin sairaalassa, en luomuna saunan lauteilla :)
Jaa. Siitä ei kyllä tuomiopäivänä lisäpisteitä heru.
En koska synnytys käynnistettiin.
Kylläpä oli helppo arvata, että tästäkin joku ottaa itseensä.
Ap
Kuten meidän teiniangsti sanoisi: Haluatko mitalin?
Kyllä synnytin luomusti mutta miksi pitäisi keulia sillä ja avata aiheesta uusi keskustelu? Oletko nyt yliäiti?
Niin minäkin. koska avautumisvaiheeni on kivuton, eli ponnistusvaiheessa kaikki lääkitys on jo myöhäistä.
Jos tarkkoja ollaan, niin kokeilin ilokaasua ponnistusvaiheessa pari henkäystä, mutta sitten jätin, kun siitä ei ollut mitään hyötyä.
Eli ei tämä mitään sankarillista ollut, vaan ihan näin vain minut on luotu synnyttäjäksi, vissiin...
Eli ap siis synnytti yksinään kotona saunan lauteilla tms. Koska mitään luomuahan sairaalassa ja kätilöissä ei ole.
Sekä että. Etkö edes ilokaasua ottanut?
Kyllä vaan, molemmat lapset luomusti, tosin menin sairaalaan mutta lääkäriäkään en tavannut ennenkuin synnytyksen jälkeen. Ei edes mies ehtinyt mukaan mutta hyvin meni ja helposti, ei valittamista.
Olen aina ajatellut etten huoli mitään ylimääräisiä lääkeaineita, eikä niitä normaalissa synnytyksessä edes tarvita, ne on nysveröille jotka eivät osaa ajatella muuta kuin itseään! Hienoa että on muitakin.
Niin minäkin kun kivunlievitystä ei voinut enää antaa,sattui kyllä niin että en suosittele kokeilemaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:42"]
Kuten meidän teiniangsti sanoisi: Haluatko mitalin?
Kyllä synnytin luomusti mutta miksi pitäisi keulia sillä ja avata aiheesta uusi keskustelu? Oletko nyt yliäiti?
[/quote]
En halua mitalia, mutta minä olen (tai olin) iloinen ja ylpeä itsestäni, kun luomuna synnytin. Tosin siellä sairaalassa. Eikä tietenkään edes kaikkeen voi itse vaikuttaa, kalvojen puhkaisukaan ei ole luomua jne.
-nelonen-
En ilokaasuakaan, koska siitä tulee vain huono olo. En ottanut mitään ja todellakin oli kovat kivut, mutta eivätpä kestäneet kauaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:24"]
Se on kumma juttu että nää luomuilijat harvemmin kertoo sen synnytyksen kestoa.
Mulla oli joskus viisi tuntia tosi pahoja lihas kramppeja vatsas. Silloin ajattelin että kylläpä nopeat synnytykset onkin helppoja. Sen muutaman tunnin kestää vaikka mitä.
Ystävänä sanoi ettei koskaan vaihtaisi kahden tunnin kivullista synnytystä mun 20h kivun lievitettyyn synnytykseen...
[/quote]
No eipä ole kukaan kysynyt :D Eka oli reilut 5 tuntia ja toinen tuli syöksynä. Avaavat supistukset sen sijaan alkoivat jo rv 22 parhaimmillaan. Että harvemmin se meillä luomuilijoillakaan aukeaa hetkessä :) Ja kuten sanoin, jos ei kestä pitkää ja "rauhallisempaa" synnytystäkään niin vielä vähemmän kestää lyhyttä ja rajua. Ja edelleen, lääkkeitä saa ja pitää ottaa jos siltä tuntuu, luomu ei tee kenestäkään parempaa mutta on niin ärsyttävää, kun luomusynnyttäjien kokemuksia vähätellään ja omista kerrotaan, että ette ole sitä kestäneet. Sori, mutta kestin käynnistetyn synnytyksen (yhtä epiduraaliannosta lukuun ottamatta silloin, kun kipu ei ollut vielä sinänsä kovaa) jossa supistukset oli tauotta niin ihan takuulla kestäisin sen 20 tunninkin synnytyksen, ellei tulisi tauotta supistuksia niin kuin ekassa :)