Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytin täysin luomusti

Vierailija
27.04.2014 |

Entä sinä?

Kommentit (202)

Vierailija
1/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 00:47"]

Kyllä, pärjäsin ilman minkäänlaista kivunlievitystä ja olen ylpeä siitä!

[/quote]

Niin minäkin. Ja EN pidä itseäni parempana kuin muut, mutta saan olla ylpeä siitä miten synnytys meni :) 

Vierailija
2/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 08:51"]

Ap ei saisi näin kiukkuisia vastauksia jos olisi kysynyt saitko kivunlievitystä synnytyksessä.

[/quote]

Jos joku tekisi aloituksen "sain synnytyksessä epiduraalia" tai "synnytin sektiola" kukaan ei siis suutu. Mutta luomusynnytyksestä suututaan.

Mitä se kertoo TEISTÄ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahhaha joillekin provoille tässä ketjussa! Eli jos synnyttää luomusti, pillu on leveä kuin lentokonehalli, mutta jos ottaa kipulääkettä niin ihmeellisesti se pillukin on tiukka kuin neitsyellä. 

Vierailija
4/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]

Oliko sulla missään vaiheessa tunnetta, että sä repeät keskeltä kahdeksi kappaleeksi, eli siis halkeat?

[/quote] Nelosella oli siinä vaiheessa, kun piti ponnistaa. Toinen syntyi vielä käsi poskella ja jumi kiinni. 

Vierailija
5/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]

Olin päättänyt välttää kaikkia lääkkeitä, koska ne eivät ole hyväksi - ei siihen kipuun kuole. Ja olen tyytyväinen lopputulokseen! Huusin kyllä kuin palosireeni, mutta se ei ole tai ollut mun ongelma :D

Ap

[/quote]

Oliko sulla missään vaiheessa tunnetta, että sä repeät keskeltä kahdeksi kappaleeksi, eli siis halkeat?

[/quote]

En kuvailisi kipua halkemisen tunteeksi. Ap

[/quote]

Olisitpa saanut sen kokea! Sitten vois katsoa olisitko edelleen jatkanut luomusti.

[/quote] Ihan sairaita mielipiteitä.Toivoisit varmaan sitäkin, että aapeen vauva olisi kuollut synnytyksessä tai muuta kamalaa, että pääsisit ilkkumaan luomusynnytyksestä. 

Vierailija
6/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 09:27"]

Ihan vaan mielenkiinnosta.. Kun joku kertoo että on synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja uskaltaa kyseenalaistaa epiduraalin (mitä se tekee vauvalle ja ylipäätään synnytyken kulkuun) miksi alapeukutetaan? Haluan oikeasti tietää..

[/quote]

Jos epiduraalista olisi haittaa lapselle, siis HAITTAA, se oli vain tarkoin rajattuihin tapauksiin ok. Päättele siitä ,kuinka järkevää on syyllistää toisia siitä, että helpottavat oloaan tai ylipäätään mahdollistavat itselleen sen, etteivät vaadi pelkosektiota, epiduraalilla.

Vierailija
7/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 23:03"]

satasesta vetoa että miehes ottais mieluimmin pillun josta vauvat ei pullahda IHAN niin helposti ulos

[/quote]

Olen ensinnäkin hämmentynyt siitä, että joku ihan oikeasti vissiin kuvittelee että jos ei tule tikkejä, on lyhyt ponnistusvaihe jne, on pillu löysä. Anatomian tuntemus? Vielä hämmentyneempi olen siitä, että mitenköhän minun tosi aikaisin alkaneet supistukset ja paikkojen avautumiset = lyhyemmät synnytykset, toinen syöksy, mahtoi ollakaan kiinni minun pilluni tiukkuudesta? :D

-nelonen_

Vierailija
8/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:52"]

Olin päättänyt välttää kaikkia lääkkeitä, koska ne eivät ole hyväksi - ei siihen kipuun kuole. Ja olen tyytyväinen lopputulokseen! Huusin kyllä kuin palosireeni, mutta se ei ole tai ollut mun ongelma :D

Ap

[/quote]

[/quote]

En kuvailisi kipua halkemisen tunteeksi. Ap

[/quote]

Olisitpa saanut sen kokea! Sitten vois katsoa olisitko edelleen jatkanut luomusti.

[/quote] Ihan sairaita mielipiteitä.Toivoisit varmaan sitäkin, että aapeen vauva olisi kuollut synnytyksessä tai muuta kamalaa, että pääsisit ilkkumaan luomusynnytyksestä. 

[/quote]

No en. Mutta haluaisinpa oikeasti nähdä ap:n naaman, jos kipu olisi ollut tuota luokkaa. Mitä pahaa siinä nyt muka on? Monillahan se on tuota luokkaa. Jo kaksi on tässäkin ketjussa ilmoittautunut. Minusta se on aivan hirveää. Ja sitten vielä jotkut sanoo, että ettei vauva ole nuutunut, älä ota epiduraalia. Se on ok sinulle, ehkä, mutta ei ok ainakaan minulle. 

Luin itse eräästä kirjasta tuon kokemuksen, että oikeasti halkeaa kahtia tai sua sahataan puoliksi, en ollut ajatellut sitä ennenkään synnyttää luomusti, enkä oli kuuna kullaan valkeana päivänä antanut itseni kärsiä tuollaisista kivuista. Mutta myöhäistähän sitä epiduraalia on sitten enää laittaa, kun kiputilanne on tuo.

Joten pyydän ap:tä vain suhteutumaan siihen, että kaikki meistä eivät halua ottaa riskiä saada synnytyksestä elinikäiset traumat vaan haluavat ottaa varman päälle, että nauttivat synnyttämisestä. Näin ainakin minulle kävi EPIDURAALIN KANSSA.

Vierailija
9/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ei satu, synnyttäminen on voimaannuttavaa. Näin minulla. Epiduraalin kanssa ei sattunut.

Vierailija
10/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:09"]

No en. Mutta haluaisinpa oikeasti nähdä ap:n naaman, jos kipu olisi ollut tuota luokkaa. Mitä pahaa siinä nyt muka on?

[/quote]

Mulla oli ponnistusvaiheessa tuo tunne. Ja luomuna synnytin. Oletko tyytyväinen?

Vierailija
11/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:42"]

Kuten meidän teiniangsti sanoisi: Haluatko mitalin?

Kyllä synnytin luomusti mutta miksi pitäisi keulia sillä ja avata aiheesta uusi keskustelu? Oletko nyt yliäiti?

[/quote]

En halua mitalia, mutta minä olen (tai olin) iloinen ja ylpeä itsestäni, kun luomuna synnytin. Tosin siellä sairaalassa. Eikä tietenkään edes kaikkeen voi itse vaikuttaa, kalvojen puhkaisukaan ei ole luomua jne. 

-nelonen-

[/quote]

Miksi alapeukutuksia? Eikö _omasta_ synnytyksestä saa olla ylpeä?

Vierailija
12/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio, 16h aikana mm.epiduraali ja käynnistys 7h synnytys joten en mutta olen silti onnellinen kokemuksistani.

Vierailija
13/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 23:03"]

satasesta vetoa että miehes ottais mieluimmin pillun josta vauvat ei pullahda IHAN niin helposti ulos

[/quote]

Olen ensinnäkin hämmentynyt siitä, että joku ihan oikeasti vissiin kuvittelee että jos ei tule tikkejä, on lyhyt ponnistusvaihe jne, on pillu löysä. Anatomian tuntemus? Vielä hämmentyneempi olen siitä, että mitenköhän minun tosi aikaisin alkaneet supistukset ja paikkojen avautumiset = lyhyemmät synnytykset, toinen syöksy, mahtoi ollakaan kiinni minun pilluni tiukkuudesta? :D

-nelonen_

[/quote]

Kudokset löystyy naisilla synnytystä varten, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Erittäin kovassa kunnossa olevilla urheilijoilla voi olla vaikea synnytys koska on niin timmi lantionpohja.

Vierailija
14/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu on pilalla synnytyksen jälkeen, väljä römpsä, mitä sitä kiertelemään.

Vierailija
15/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 23:03"]

[/quote]

-nelonen_

[/quote]

Kudokset löystyy naisilla synnytystä varten, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Erittäin kovassa kunnossa olevilla urheilijoilla voi olla vaikea synnytys koska on niin timmi lantionpohja.

[/quote]

Kellään ei ole niin löysä pillu, että lapsi luiskahtaisi itsestään ulos. Miten selität tuon supistusasian? 

Vierailija
16/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskaus ajan lonkat ja selkä niin kipeät ettei kävelemään meinannut päästä, kiitos yli-liikkuville nivelille. Synnytyksissä otin puudutteet siinä vaiheessa kun lonkkiin tuli tunne kun olisi veitsen lyönyt nivelen sisälle ja vääntänyt niveltä pois paikoiltaan ( kuvitelkaa tälläinen kipu joka supistuksella päivän verran) Se muu kipu oli lasten leikkiä lonkkiin verrattuna. Puudute ei edes vienyt kaikkia kipua pois joten siltikin ulisin. Kaikki kolme raskautta ja synnytystä mennyt näin.

Ja kyllä olen kateellinen näille synnytys kesti viisi tuntia ja luomuna mentiin. Näihin asioihin ei voi itse paljoa vaikuttaa. Vai kuinka moni olisi ilman lääkettä kun alkaa olemaan yli kymmenen tuntia kipuja takana ja paikat ei ole edes 5cm auki... Mietin vain.

Vierailija
17/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

177 jatkaa.. niin vaan minäkin suunnittelin ja haaveilin jos onnistuisi luomuna synnyttämään ja mikä pettymys olikaan kun tehtiin pahan toksemian ja perätilan takia sektio. Masennuin ja itkin huonouttani vielä kahden vuoden jälkeenkin. Mennessäni seuraavasta lapsesta synnyttämään olivat haaveet laskeneet. Ainut toive ollut näillä kahdella viimeisellä että syntyy alakautta. Tarpeeksi luonnollista minulle ja olen onnessani :)

Hiukan olen teille kateellinen luomuistanne mutta oli epiduraalista minulle hyötyä.

Vierailija
18/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:01"]

Koko raskaus ajan lonkat ja selkä niin kipeät ettei kävelemään meinannut päästä, kiitos yli-liikkuville nivelille. Synnytyksissä otin puudutteet siinä vaiheessa kun lonkkiin tuli tunne kun olisi veitsen lyönyt nivelen sisälle ja vääntänyt niveltä pois paikoiltaan ( kuvitelkaa tälläinen kipu joka supistuksella päivän verran) Se muu kipu oli lasten leikkiä lonkkiin verrattuna. Puudute ei edes vienyt kaikkia kipua pois joten siltikin ulisin. Kaikki kolme raskautta ja synnytystä mennyt näin.

Ja kyllä olen kateellinen näille synnytys kesti viisi tuntia ja luomuna mentiin. Näihin asioihin ei voi itse paljoa vaikuttaa. Vai kuinka moni olisi ilman lääkettä kun alkaa olemaan yli kymmenen tuntia kipuja takana ja paikat ei ole edes 5cm auki... Mietin vain.

[/quote]

Mulla oli supistuksia jo pitkään raskauden aikana. Lonkat meni siihen kuntoon, että lantioni löystyi, ilmeisesti pysyvästi. Joten ihan turha olla kateellinen. Melkein kaikki "normaalisynnyttäjät" pystyy luomuun, jos pää on kunnossa ja oikeasti haluaa :) En usko, että nämä "lääkesynnyttäjät" ois pärjänneet sen paremmin syöksysynnytyksessäkään, varmaan jopa huonommin. 

Vierailija
19/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Mulla oli supistuksia jo pitkään raskauden aikana. Lonkat meni siihen kuntoon, että lantioni löystyi, ilmeisesti pysyvästi. Joten ihan turha olla kateellinen. Melkein kaikki "normaalisynnyttäjät" pystyy luomuun, jos pää on kunnossa ja oikeasti haluaa :) En usko, että nämä "lääkesynnyttäjät" ois pärjänneet sen paremmin syöksysynnytyksessäkään, varmaan jopa huonommin. 

[/quote]

Se on kumma juttu että nää luomuilijat harvemmin kertoo sen synnytyksen kestoa.

Mulla oli joskus viisi tuntia tosi pahoja lihas kramppeja vatsas. Silloin ajattelin että kylläpä nopeat synnytykset onkin helppoja. Sen muutaman tunnin kestää vaikka mitä.

Ystävänä sanoi ettei koskaan vaihtaisi kahden tunnin kivullista synnytystä mun 20h kivun lievitettyyn synnytykseen...

Vierailija
20/202 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vai pää kunnossa... Kyllä mä kyseenalaistan enemmän niitten pään kunnon joitten täytyy yrittää päteä kivunlievityksen puutteella, hohhoijaa...