Hoitaja, jos juuri ennen joulua pakotettaisiin töihin jouluksi, vaikka sinulla ei olisi silloin aiemmin sovittua työvuoroa, niin menisitkö?
Kommentit (172)
Vietetään kotona joulua pienelläkin porukalla, eli periaatteessa voisin vaikka jonkun lyhyen vuoron käydä tekemässä siitä huolimatta. Aamuvuoro 7-13 onnistuisi ihan hyvin jos vaikka aatonaattona pyydettäis. Useasti olen vapailta ihan vapaaehtoisesti lähtenyt töihin jos pääsen. Teen osa aikaisena muutenkin töitä, joten vapaata on enemmän. Joskus voi muutaman vapaan kyllä uhrata työn puolesta. Itse kyllä pidän työstäni ja menen sinne aina mielelläni.
Miksi kaikkialla voivotellaan hoitohenkilökunnan riittämättömyyttä ja spekuloidaan, mistä saisi enemmän ja enemmän kertakäyttötyövoimaa? Vaikka samaan aikaan ihmiset tuolla menee ihan koronasta piittaamatta, bilettää, ei noudata turvavälejä, liikkuu isoissa ihmisjoukoissa, eikä käytä maskia.
Vähän kuin seisoisi kolmen promillen kännissä puuveneessä, ja nousisi seisomaan laidan yli kustakseen, ja keksisi samaan aikaan harjoittaa akrobatiaa yhdellä jalalla veneen reunalla. Sitten oltaisiin niin äkäisiä, jos ei olisi heti meripelastus valmiudessa ja ottamassa koppia.
Tämähän on kuin teatteria. Muutama ammattiryhmä katsotaan velvollisiksi torjumaan koko korona. Sillä aikaa voi itse istua täpötäydessä kauppakeskuskahvilassa, mässyttää leivoksia ja vähän arvostella, miten paskasti nämä ammattiryhmät ovat hoitaneet koronaa.
En. Eikä siitä edes tarvitsisi keskustella sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Menisin mielelläni. Pyhälisät ja ylityölisät kiinnostavat todella, harmi ettei pyhiä saa tehdä niin paljon kuin haluaa. Halukkaita kun on paljon muitakin.
Ei mun työpaikalla. Kaikki pyhät töissä. Omasta toivomuksesta.
En menisi. Olen keikkatyöläinen joten en onneksi ole ensimmäisten pakotettavien listalla, vaan työpaikassani vakihenkilökunta on se joka joutuisi töihin. 26.12 voisin jo mennäkkin.
Hälytysrahan saa aina kun vaihtaa työvuoroa, jo kauan ennen kuin koronasta tiedettiin mitään. Se on hoitsuilla satasen verran.
Vierailija kirjoitti:
Hälytysrahan saa aina kun vaihtaa työvuoroa, jo kauan ennen kuin koronasta tiedettiin mitään. Se on hoitsuilla satasen verran.
Siis tietenkin työnantajan pyynnöstä vaihtaa vuoroa, näin julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Ysostesin mukaan 16,08€ ja jos on enemmän ku 6 h vuoron alkuun ei saa sitäkään... ☹️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysostesin mukaan 16,08€ ja jos on enemmän ku 6 h vuoron alkuun ei saa sitäkään... ☹️
N. 80 e olen muutama vuosi sitten itse saanut ja olen sairaanhoitajia matalampana ammattiryhmää sairaalassa.
No ei voi pakottaa töihin. Tietysti jos on ihan katastrofi tilanne ja pyydettäisiin kunnon korvausta vastaan, niin voisin suostuakin. Miehellä on joulu vapaata, niin lapset ei joutuisi olemaan omineen.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole satasen verran!
Hälytysraha on meillä 40e ja sekin vain silloin jos vuoronvaihto on 6t sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 80 e olen muutama vuosi sitten itse saanut ja olen sairaanhoitajia matalampana ammattiryhmää sairaalassa.
Ei se kaikkialla sama ole. Meillä on muutama sentti alle 60 euroa. Toisaalta satanenkin olisi niin pienikorvaus että ei se rahallisesti juuri vuoroa houkuta nopealla aikataululla vaihtamaan.
Ja taas kerran hoitajat ovat mielestään ainoita, jotka voidaan jouluksi ”pakottaa” töihin.... Meillä mies on rajavartiostossa ja parikin kertaa joutunut pikahälytyksellä jouluksi töihin, kun on tullut sairastapauksia ja tietty miehitys on pakko olla.
Hoitajat eivät ole väittäneet olevansa ainoa ryhmä töissä pyhinä. He puhuvat tässä nyt omasta tilanteestaan, eivät vähättele ketään muita. Heillä on täysi oikeus puhua oman alansa epäkohdist ilman että heitä syyllistetään esim. rajavartioston ym. unohtamisesta.
Minut irtisanottiin, joten mrnrn mieluummin putkaan ja maksan sakot, luin mihinkään sairaalasn tai terveydenhoitoalan hommiin. EVVK
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat eivät ole väittäneet olevansa ainoa ryhmä töissä pyhinä. He puhuvat tässä nyt omasta tilanteestaan, eivät vähättele ketään muita. Heillä on täysi oikeus puhua oman alansa epäkohdist ilman että heitä syyllistetään esim. rajavartioston ym. unohtamisesta.
Ok. Työmoraali kuitenkin näyttää tämän keskustelun perusteella olevan tyystin eri luokkaa kun keksitään ”syitä” työstä kieltäytymiselle....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Työmoraali kuitenkin näyttää tämän keskustelun perusteella olevan tyystin eri luokkaa kun keksitään ”syitä” työstä kieltäytymiselle....
Veikkaan, että työntekijän "työmoraali" on aikalailla sidoksissa työnantajan moraaliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kuin teatteria. Muutama ammattiryhmä katsotaan velvollisiksi torjumaan koko korona. Sillä aikaa voi itse istua täpötäydessä kauppakeskuskahvilassa, mässyttää leivoksia ja vähän arvostella, miten paskasti nämä ammattiryhmät ovat hoitaneet koronaa.
Ja muistetaan myös syyllistää niitä hoitajia jotka ovat kehdanneet tartunnan saada, kun ei pitäisi käydä kuin töissä.
Irtisanouduin tänään. Saan karenssin, mitä väliä. En uhraa terveyttäni, enkä iäkkään isäni terveyttä, välinpitämättömien kusipäiden vuoksi, huonolla palkalla. Hoitajia vihataan Suomessa, olemme pohjamutaa. Hoitakaa itsenne. Minä menen Norjaan töihin, kun epidemia hellittää. Norjassa hoitajia arvostetaan. Suomessa voitte hakea halpahoitajia Aasiasta. Aasian hoitsut eivät valita, ovat nöyriä orjia.