Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton piirre kulttuurissamme: miksi ylipainoisia ei saa arvostella?

Vierailija
27.04.2014 |

Hoikkia (naisia) saa toki arvostella niin paljon kuin sielu sietää. Laiheliini, lauta, pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, jne jne.

Mutta mitä ihmettä on tämä läskien suojelu ja ymmärtäminen? Aivan äärimmäisenä esimerkkinä mainittakoon tämä 'Fat acceptance movement', jossa pyritään muuttamaan yhteiskunnan asenteita läskimyönteiseksi. Osa näistä aktivisteista jopa paheksuu ylipainoisten laihduttamista normaalipainoon! Haloo!

Tässä pieni muistilista siitä, miksi ylipainoisuus ei ole ok.

- Oma terveytesi ja itsetuntosi.

- Julkiset terveydenhuoltokulut. Jos jonkinlaista komplikaatiota korjataan maksamillamme verorahoista ihan pelkän ylipainon seurauksena.

- Esteettiset syyt. Kunnioita itseäsi ja ihmisiä ympärilläsi sopusuhtaisella olemuksella.

Kommentit (301)

Vierailija
161/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:20"]Ei toki olekaan mitään syytä moittia toisten ulkonäköä päin naamaa. Vaan on PALJON syitä miksi lihavuusilmiöstä pitäisi voida keskustella realistisesti. Ei usein näytä esim. tällä palstalla onnistuvan.

ap

[/quote] Miksi sinulla ap on niin valtava tarve keskustella tästä aiheesta? Kyllä ylipainon haitoista ja kansan lihomisesta, nuorten liian vähäisestä liikunnasta jne keskustellaan ihan jatkuvasti lehdissä, televisiossa ym medioissa. Ja netin keskustelupalstat ovat täynnä kaltaisiasi länkyttäjiä, jotka verhoavat länkytyksensä useimmiten suureen huoleen meidän lihavien terveydestä, kun todellinen syy on päästä kiillottamaan omaa sädekehää ja pätemään normaalipainoisuudellaan, koulukiusaajatyyliin, vai mitä? Anteeksi siis kamalasti ap, kun minä lihava nainen kuljen kadulla ja rumuuteni pilaa päiväsi. Vai pilaako? Vai olisiko niin, että sinä ja kaltaisesi tarvitsevat meitä lihavia, koska ketäs kohtaan sitten tuntisitte ylemmyyttä? Me lihavat sentään olemme virallisestikin hyväksytty sylkykuppi, toisi kuin vaikka vammaiset, sairaat ja tummaihoiset. Lihava ihminen on nykypäivän neekeri :-) .

[/quote] Ai miksikö haluan aiheesta keskustella.. Siksi että minua ottaa päähän tekopyhyys ja typeryys. Sellainen joka saa lihavan ihmisen syyttämään lihavuudestaan elintarviketeollisuutta tai suuria luita. Ja vielä esittämään että ylipainoisuus on terveydenkin kannalta ok ja että terveysasiasta huolestuneet ovat fasisteja tai muuta. On totta ettei yksilötasolla minua kiinnosta valtavasti kunkin lihavan terveys mutta yhteiskunnallisella tasolla se kyllä kiinnostaa. Myös siitä syystä että verorahoistamme näiden "in denial" -ihmisten hoitoja kustannetaan.

On sairasta ja hyvin kuvaavaa, että vertaat itseäsi "syrjittynä" "vammaisiin, sairaisiin ja tummaihoisiin". Nämä jälkimmäiset eivät ole itse hankittuja ominaisuuksia (eivätkä muutenkaan missään määrin tuomittavia). 

ap

[/quote] Huomasitko ap kaiken kohkaamisesi keskellä hymiötä viimeisen lauseeni perässä? Valitettavasti sinä itse olet tuonut esiin typeryyttä ja tekopyhyyttä omilla kirjoituksillasi, kun et oikein tunnu osaavan itsekään päättää kiusaako sinua lihavien ulkonäkö vai ne terveydelliset syyt. Ja mistäs lähtien sinä tiedät mitä minä lihavuudestani syytän, joten älä viitsi tehdä omia oletuksiasi aiheesta ja noita typeriä miljoonaan kertaan luettuja yleistyksiä ( tuota raskaat luut -perustelua kukaan ei ole varmaan käyttänyt 70- luvun jälkeen)...

[/quote] Henkilökohtaisesti kyllä ottaa pattiin myös lihavien ulkonäkö ja säälittää näiden puolisot ja ihmiset ympärillä muutenkin ellei niillä satu olemaan lihavuusfetissiä. Mutta ihan asiallisesti pohtien ja keskustellen tärkeitä kysymyksiä ovat terveys ja rasite "hyvinvointi"yhteiskunnallemme.

Huomasin toki hymiösi, muttei se silti poistanut tekstisi epäloogista analogiaa.

ap

[/quote] Tulihan se sieltä! Mieheni muuten lähettää, terveisiä ettei tarvitse sääliäsi...

Vierailija
162/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:03"]

Minä en näe ongelman parantuvan sillä, että saataisiin jonkinlainen "moraalinen oikeus" polkea ylipainoisia sekä sanallisesti arvostellen että ehdotuksilla vaikkapa läskiverosta tai omakustanteisista lääkäripalveluista. 

[/quote]

Niin, miten paljon esim. anorektikot kuormittavat sairaanhoitoamme ja vievät lopulta jopa sairaala- tai mielisairaalapaikkoja? Miksei siihen asiaan puututa enemmän? Mksi anoreksiaa on niin paljon, jopa miehillä ja pojilla? Mitä perustavanlaatuista vikaa on yhteiskunnassamme, jotta tällainen ilmiö on saanut näin suuren otteen varsinkin nuorista ihmisistä? Ap voisi vastata tähän ja esittää konkreettisen parannusesityksen asiaan.

[/quote]

Kumpia on Suomessa enemmän, anorektikkoja vai sairaalloisen ylipainoisia?

[/quote]

Vähintään merkittävästi lihavia (painoindeksi vähintään 30 eli 12–15 kilon ylipaino) sekä miehistä että naisista on kaksi kymmenestä. 

Vajaa 1 % 12–24-vuotiaista tytöistä ja nuorista naisista kärsii varsinaisesta laihuushäiriöstä.

Lähde Terveyskirjasto.

Jos ajatellaan, että 2 kymmenestä on max. 15 kiloa ylipainoisia, ei voida puhua heidän kohdallaan vielä sairaalloisesta ylipainosta. Kyllä katsosisin, että sairaalloisesti lihavia on tuosta määrästä aika paljon vähemmän. 

Ja lievästi anorekstisiakin on taas enemmän kuin tuo 1%, siinä 3-5% luokkaa, riippuen lähteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:03"]

Minä en näe ongelman parantuvan sillä, että saataisiin jonkinlainen "moraalinen oikeus" polkea ylipainoisia sekä sanallisesti arvostellen että ehdotuksilla vaikkapa läskiverosta tai omakustanteisista lääkäripalveluista. 

[/quote]

Niin, miten paljon esim. anorektikot kuormittavat sairaanhoitoamme ja vievät lopulta jopa sairaala- tai mielisairaalapaikkoja? Miksei siihen asiaan puututa enemmän? Mksi anoreksiaa on niin paljon, jopa miehillä ja pojilla? Mitä perustavanlaatuista vikaa on yhteiskunnassamme, jotta tällainen ilmiö on saanut näin suuren otteen varsinkin nuorista ihmisistä? Ap voisi vastata tähän ja esittää konkreettisen parannusesityksen asiaan.

[/quote] Syömishäiriöt ovat myös vakava ogelma yhteiskunnassamme. Tämä thread kuitenkin käsittelee ylipainoisuutta. Mutta näin off topicina mainittakoon että tyttöjen ja poikien itsetuntoja pitäisi tukea pienestä pitäen koostumaan monista rakennuspalikoista pelkän ulkonäön sijaan, siinä yksi ehdotus miten syömishäiriöitä voitaisiin mahdollisesti vähentää. Tietoisuus syömishäiriöistä on onneksi lisääntynyt ja niistä keskustellaankin paljon. Varmasti resursseja olisi kuitenkin tarpeen lisätä. 

ap

Vierailija
164/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:29"]

Onko ap:n mielestä asiallista sanoa ihmistä läskiksi?

[/quote]Ei toki päin naamaa, sehän on haukkumista. Yleisellä tasolla puhukoon ihmisistä kukin millä nimillä tahtoo. Jos jokin nimitys on epäkorrekti se on sanojansa tai kirjoittajansa häpeä.

ap

[/quote]Koita nyt jo hyvä ap päättää oma kantasi niin kanssasi olisi helpompi keskustella:-). Kaikkialta paistaa läpi ihan silkka läskiviha, tuo myöhemmin kuvaan tullut muka-hyväntahtoinen laihduttamiseen kannustaminen ei oikein mene läpi... Varsinki kun käyt toisessa ketjussa haukkumassa lihavaa raskaanaolevaa facebookkaveriasi rumilla nimillä... Piti päästellä vähän höyryjä vai?

[/quote] Mulle on ihan sama mitä esim. sinä analysoit agendani olevan: hyväntahtoisuutta, kansanterveydestä huolehtimista vai läskivihaa. Fiksuimmat kuitenkin ovat jo ymmärtäneet pointtini. Anyway, en ole käynyt haukkumassa ketään fb-kavereitani palstan missään keskustelussa. Olet kyllä surullinen hahmo!

ap

[/quote] Itse asiassa en ole ollenkaan surullinen hahmo, vai etkö muka ole kuullut sanontaa" lihavat on leppoisia"?

Vierailija
165/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:26"]

Älkää käyttäkö sanoja väärin, rasismi on rotuun liittyvää syrjintää ja lihavat eivät ole mikään oma rotunsa, joten heidän "tuomitsemisessa" ei mistään rasismista ole kyse.

[/quote]

Ei muuten ole. Vai onko sellainen käsite tuttu kuin ikärasismi...? Mutta ymmärrän kyllä, että kalahti omaan nilkkaasi.

[/quote] Ikärasismikaan ei ole suositeltava termi. Sen sijaan ikäsyrjintä on hyvää suomen kieltä.

ap

[/quote]

No, syrjinnästä on sitten kysymys. Näyttäkö näin paremmalta?

[/quote] Kyllä vain. Oppia ikä kaikki!

ap

[/quote]

Hienoa. Eli sinulle keskeistä asioissa on se, miltä ne näyttävät. Ei se, mikä on ajatus, sisältö tai muu vastaava. 

[/quote] Öö, ei? Itse en edes kirjoittanut alkuperäistä kommenttia jossa sanamuotoa moitittiin vaikka toki virheen itse huomasinkin. Viesti ja ajatus ovat tärkeimpiä, ulkomuoto on plussaa.

ap

[/quote]

Ööö ööö ööö.  Itse tulit sanomaan, että muotoseikka on tärkeä ja itse tulit sanomaan, että kyllä, näyttää paremmalta, kun puhutaan lihavien syrjimisestä. Älä nyt tule syömään sanomisiasi, kun ne ovat tuossa kaikkien nähtävillä.

[/quote] En missään vaiheessa sanonut että muotoseikka on erityisen tärkeä vaikka komppasinkin alkuperäistä kirjoittajaa, joka totesi että rasismi-sanaa tulee käyttää vain rotusyrjinnän yhteydessä. Näinhän se asia on. Kiesus mitä porukkaa täällä.

ap

[/quote]Hyvä ap, sinä olet täällä. Itse olet paikkasi valinnut.

Vierailija
166/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä typerää kuin tupakointi on lihoa palloksi. Samalla hormoonit menee sekaisin, parisuhde sekaisin, tarvitaan masennuslääkkeita kun se sama laiska joka ei jaksanut laihduttaa ei jaksa kasautuville ongelmilleen mitään. Sitten lääkitys on viimeinen naula arkkuun, eli paino pomppaa ja obesiteetti viimeistelee sellaisen tulehdussairauskierteen, että harva siitä enää paranee.

Työpaikalla ei saa tupakoida (hyvä asia), mutta lihoa saa holtittomasti ja samalla sairastuttaa itsensä vielä pahemmin.

Vierailija
167/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö sanoja väärin, rasismi on rotuun liittyvää syrjintää ja lihavat eivät ole mikään oma rotunsa, joten heidän "tuomitsemisessa" ei mistään rasismista ole kyse.

[/quote]

Ei muuten ole. Vai onko sellainen käsite tuttu kuin ikärasismi...? Mutta ymmärrän kyllä, että kalahti omaan nilkkaasi.

[/quote] Ikärasismikaan ei ole suositeltava termi. Sen sijaan ikäsyrjintä on hyvää suomen kieltä.

ap

[/quote]

ap

[/quote]

Hienoa. Eli sinulle keskeistä asioissa on se, miltä ne näyttävät. Ei se, mikä on ajatus, sisältö tai muu vastaava. 

[/quote] Öö, ei? Itse en edes kirjoittanut alkuperäistä kommenttia jossa sanamuotoa moitittiin vaikka toki virheen itse huomasinkin. Viesti ja ajatus ovat tärkeimpiä, ulkomuoto on plussaa.

ap

[/quote]

Ööö ööö ööö.  Itse tulit sanomaan, että muotoseikka on tärkeä ja itse tulit sanomaan, että kyllä, näyttää paremmalta, kun puhutaan lihavien syrjimisestä. Älä nyt tule syömään sanomisiasi, kun ne ovat tuossa kaikkien nähtävillä.

[/quote] En missään vaiheessa sanonut että muotoseikka on erityisen tärkeä vaikka komppasinkin alkuperäistä kirjoittajaa, joka totesi että rasismi-sanaa tulee käyttää vain rotusyrjinnän yhteydessä. Näinhän se asia on. Kiesus mitä porukkaa täällä.

ap

[/quote]

Katsopas ap tuota lihavoitua ja kursivoitua kohtaa. Kyllä sanoit, että on oppia ikä kaikki sille, että näyttää paremmalta sanoa syrjinnäksi. 

Vierailija
168/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon ihmisen sivistyksestä miten hän puhuu toisista. Ei tulisi itselleni mieleenkään puhua läskeistä,kun tarkoitetaan lihavia. Eikä luurangoista, kun tarkoitetaan laihoja. Näitä ilmauksia mm näkee usein ja ap myös käyttää ikävää ilmaisua. Ihminen on ihminen oli sitten minkälainen tahansa. Ajatella voi mitä vaan, mutta sivistynyt ihminen pitää osan ajatuksistaan ihan vaan omassa päässään.

Vierailija
169/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:45"]Miksi pitäisi arvostella? 

Mitä pahaa ainoakaan ylipainoinen on sinulle tehnyt?

[/quote] Haukkunut rimppakintuksi työpaikan kahvihuoneessa. Siksi päätin tuhota kaikki lihavat, yhden kerrallaan. Aloitukseni saa aikan valtakunnallisen laihtumisepidemian. Ongelma on ollut siinä, että tyhmät läskit eivät ymmärrä olevansa läskejä, mutta kun kampanjoin asian puolesta, niin ehkä saamme verovaroin kustannettua ( huomatkaa, taas läskeihin kuluu verovaroja) muutaman läskitiedottajan pysäyttelemään läskejä kadulla ja kertomaan heille että he ovat läskejä. Ja tietenkin lisäämään, ettei heidän lihavuutensa suinkaan johdu painavista luista, kuten tuntuvat kuvittelevan... -ap

[/quote] Kuten arvaatte tämä ei ole minun tekstiäni

oikea ap

[/quote] No onpas! Oikea, alkuperäinen ap

Vierailija
170/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:28"]

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

Katsopas ap tuota lihavoitua ja kursivoitua kohtaa. Kyllä sanoit, että on oppia ikä kaikki sille, että näyttää paremmalta sanoa syrjinnäksi. 

[/quote] Toivon että olet trolli etkä oikeasti näin tyhmä. Niin sanoin ja niin näyttää! :D

ap

Vierailija
171/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:55"]

Lihavien vastineet osoittavat, että ap on oikeassa. Valitettavasti osoittavat myös oikeaksi sen yleisen mielipiteen, että painoindeksi ja äly ovat kääntäen verrannollisia. Jatkakaa samaan tyyliin.

[/quote]

Täällä vastineita kirjoittaa moni normaalipainoinen. Liian haastavaa huomata?

[/quote]

Ja nämähän jatkavat!

Vierailija
172/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:55"]

Lihavien vastineet osoittavat, että ap on oikeassa. Valitettavasti osoittavat myös oikeaksi sen yleisen mielipiteen, että painoindeksi ja äly ovat kääntäen verrannollisia. Jatkakaa samaan tyyliin.

[/quote]

Täällä vastineita kirjoittaa moni normaalipainoinen. Liian haastavaa huomata?

[/quote]

Ja nämähän jatkavat!

Vierailija
173/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki arvostella. Minä inhoan varsinkin roskaavia ja sylkeviä tupakoijia, alkoholisteja, narkomaaneja, kiroilevia ihmisiä, graffitien tekijöitä, varkaita, huijareita, opettajista valittajia, huonosti kasvatettuja lapsia ja nuoria, kirjoitusvirheitä, kajuja miehiä, tatuointeja, irtoripsiä, rakennekynsiä, likaisuutta, epäsiisteyttä, possuneniä ja kiilaamista.

Vierailija
174/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus mitä porukkaa täällä. :D Ja ap taas projisoi!

Vierailija
175/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena hyvin hoikka mutta en sairaalloisen tikkumainen enkä edes alipainoinen, en vaan ole koskaan ollut mitenään kurvikas joten ruumiinrakenteeni oli vähän poikamainen. Muistan tilanteen kun joku pullea tantta jonka tapasin eka kertaa, olimme julkisella paikalla ja seurassa, kauhisteli minua anorektiseksi. Yksi hiukan pyöreä sukulainen myös levitti huhua että olen anorektinen. Myös kehotuksia 'yrittäisit vähän lihoa' tuli silloin tällöin tuttavilta ja sukulaisilta. Itse en kyllä ole milloinkaan ketään ylipainon takia kommentoinut, että semmosta.

Vierailija
176/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:15"]

Kumpia on Suomessa enemmän, anorektikkoja vai sairaalloisen ylipainoisia?

[/quote]

En minä tiedä, kerro.

Mitä väliä sillä on, kumpia on enemmän?

[/quote]

Läskilogiikkaa parhaimmillaan

Vierailija
177/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi lihoo lihomistaan niin oletko hiljaa ja annat hänen tehdä hidasta itsemurhaa? Ja sama juttu, jos hän kuihtuu kuihtumistaan.

Vierailija
178/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:20"]Ei toki olekaan mitään syytä moittia toisten ulkonäköä päin naamaa. Vaan on PALJON syitä miksi lihavuusilmiöstä pitäisi voida keskustella realistisesti. Ei usein näytä esim. tällä palstalla onnistuvan.

ap

[/quote] Miksi sinulla ap on niin valtava tarve keskustella tästä aiheesta? Kyllä ylipainon haitoista ja kansan lihomisesta, nuorten liian vähäisestä liikunnasta jne keskustellaan ihan jatkuvasti lehdissä, televisiossa ym medioissa. Ja netin keskustelupalstat ovat täynnä kaltaisiasi länkyttäjiä, jotka verhoavat länkytyksensä useimmiten suureen huoleen meidän lihavien terveydestä, kun todellinen syy on päästä kiillottamaan omaa sädekehää ja pätemään normaalipainoisuudellaan, koulukiusaajatyyliin, vai mitä? Anteeksi siis kamalasti ap, kun minä lihava nainen kuljen kadulla ja rumuuteni pilaa päiväsi. Vai pilaako? Vai olisiko niin, että sinä ja kaltaisesi tarvitsevat meitä lihavia, koska ketäs kohtaan sitten tuntisitte ylemmyyttä? Me lihavat sentään olemme virallisestikin hyväksytty sylkykuppi, toisi kuin vaikka vammaiset, sairaat ja tummaihoiset. Lihava ihminen on nykypäivän neekeri :-) .

[/quote] Ai miksikö haluan aiheesta keskustella.. Siksi että minua ottaa päähän tekopyhyys ja typeryys. Sellainen joka saa lihavan ihmisen syyttämään lihavuudestaan elintarviketeollisuutta tai suuria luita. Ja vielä esittämään että ylipainoisuus on terveydenkin kannalta ok ja että terveysasiasta huolestuneet ovat fasisteja tai muuta. On totta ettei yksilötasolla minua kiinnosta valtavasti kunkin lihavan terveys mutta yhteiskunnallisella tasolla se kyllä kiinnostaa. Myös siitä syystä että verorahoistamme näiden "in denial" -ihmisten hoitoja kustannetaan.

On sairasta ja hyvin kuvaavaa, että vertaat itseäsi "syrjittynä" "vammaisiin, sairaisiin ja tummaihoisiin". Nämä jälkimmäiset eivät ole itse hankittuja ominaisuuksia (eivätkä muutenkaan missään määrin tuomittavia). 

ap

[/quote] Huomasitko ap kaiken kohkaamisesi keskellä hymiötä viimeisen lauseeni perässä? Valitettavasti sinä itse olet tuonut esiin typeryyttä ja tekopyhyyttä omilla kirjoituksillasi, kun et oikein tunnu osaavan itsekään päättää kiusaako sinua lihavien ulkonäkö vai ne terveydelliset syyt. Ja mistäs lähtien sinä tiedät mitä minä lihavuudestani syytän, joten älä viitsi tehdä omia oletuksiasi aiheesta ja noita typeriä miljoonaan kertaan luettuja yleistyksiä ( tuota raskaat luut -perustelua kukaan ei ole varmaan käyttänyt 70- luvun jälkeen)...

[/quote] Henkilökohtaisesti kyllä ottaa pattiin myös lihavien ulkonäkö ja säälittää näiden puolisot ja ihmiset ympärillä muutenkin ellei niillä satu olemaan lihavuusfetissiä. Mutta ihan asiallisesti pohtien ja keskustellen tärkeitä kysymyksiä ovat terveys ja rasite "hyvinvointi"yhteiskunnallemme.

Huomasin toki hymiösi, muttei se silti poistanut tekstisi epäloogista analogiaa.

ap

[/quote] Tulihan se sieltä! Mieheni muuten lähettää, terveisiä ettei tarvitse sääliäsi...

[/quote]

Vai että oikein miehesi lähettää. Onhan niitä "miehiäkin" moneksi

Vierailija
179/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaisu: kaljuja. Sopiva kommentti kirjoitusvirheiden jälkeen.

Vierailija
180/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:28"]

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote] Toivon että olet trolli etkä oikeasti näin tyhmä. Niin sanoin ja niin näyttää! :D

ap

[/quote]

Toivossa on hyvä elää, mutta en ole trolli, enkä tyhmä, vaan sinä harrastat asioiden projisoimista eli näet omat ominaisuutesi toisissa.

Sitten on vielä sun sivistyneisyytesi ja taustasi. Unohdit kommentoida siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi