Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton piirre kulttuurissamme: miksi ylipainoisia ei saa arvostella?

Vierailija
27.04.2014 |

Hoikkia (naisia) saa toki arvostella niin paljon kuin sielu sietää. Laiheliini, lauta, pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, jne jne.

Mutta mitä ihmettä on tämä läskien suojelu ja ymmärtäminen? Aivan äärimmäisenä esimerkkinä mainittakoon tämä 'Fat acceptance movement', jossa pyritään muuttamaan yhteiskunnan asenteita läskimyönteiseksi. Osa näistä aktivisteista jopa paheksuu ylipainoisten laihduttamista normaalipainoon! Haloo!

Tässä pieni muistilista siitä, miksi ylipainoisuus ei ole ok.

- Oma terveytesi ja itsetuntosi.

- Julkiset terveydenhuoltokulut. Jos jonkinlaista komplikaatiota korjataan maksamillamme verorahoista ihan pelkän ylipainon seurauksena.

- Esteettiset syyt. Kunnioita itseäsi ja ihmisiä ympärilläsi sopusuhtaisella olemuksella.

Kommentit (301)

Vierailija
101/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 93 oli ap.

ap

Vierailija
102/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:22"]On nyt ihan selvä asia, että ketään ei saa arvostella! Ihmisen ylipainoa saa arvostella , mutta asiallisesti tietenkin. Mutta ei ihmistä itseään.

[/quote]Miksi sinulla muka on oikeus arvostella minun ylipainoani asiallisesti? Sinäkö minun ylipainostani kärsit? Entäs jos sinulla on minun mielestäni ruma nenä ja liian pienet tissit, saanko asiallisesti arvostella näitä ulkoisia ominaisuuksiasi, kun enhän siinä arvostele ihmistä itseään?

[/quote]Ruma nenä ja pienet tissit ei ole elintavoilla aiheutettua eivätkä ne ole kansanterveydellinen kustannuserä.

[/quote] Ei minun lihavuuteni ole yhtään mikään kustannuserä. Minulla ei ole diabetesta, ei korkeaa verenpainetta, ei kolesterolia, ei liikuntaelinvaivoja, ei ylipäätään yhtään mitään "lihavuussairauksia". Töistä en ole poissa juuri koskaan, silloinkaan poissaolot eivät johdu ylipainosta vaan virustaudeista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö sanoja väärin, rasismi on rotuun liittyvää syrjintää ja lihavat eivät ole mikään oma rotunsa, joten heidän "tuomitsemisessa" ei mistään rasismista ole kyse.

Vierailija
104/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:20"]

Ei toki olekaan mitään syytä moittia toisten ulkonäköä päin naamaa. Vaan on PALJON syitä miksi lihavuusilmiöstä pitäisi voida keskustella realistisesti. Ei usein näytä esim. tällä palstalla onnistuvan.

ap

[/quote]

Millä lailla arvosteleminen auttaa? Millälailla se sinua kaivelee, että toiset ovat lihavia? Sen parempi meille laihoille, vähemmän jakajia esim. kivoista miehistä näin karkeasti ottaen. Vai onko ongelmasi siinä, että et saa hoikkaa miestä? Lihavat tarjoutuvat sinulle ja siitä on tullut first world problem?

Kansantalouttamme rasittavia seikkoja kun on niin paljon muitakin, ettet voi vedota aloituksesi ideaa sillä. Ulkonäkö tässä sinua rasittaa ja se tarkoittaa, että sanot mitä sanot, niin olet ulkonäköRASISTI.

[/quote]Jos todella haluat tietää miksi mielestäni asiasta pitää keskustella, luepa aiemmat viestit.

Ja jos se todella sinua kiinnostaa.. Oma mieheni on normaalipainoinen ja hyväkuntoinen, eli tästä ei ole kyse ;)

ap

[/quote]

Kattiakos kiinnostaa jonkun ryppyotsan migreenit. :-D

Vierailija
105/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:24"]

Siis faktahan on todellakin se että laihalle voi heittää kommenttia ja vitsiä mutta lihavalle ei. Laiha ei saa loukkaantua mutta lihava vetää herneen nenäänsä ja kommentoija saa kaikkien paheksunnan osakseen.Olen normaalipainoinen ja tavoite on päästä takaisin siihen mitä olen normaalisti eli hoikka ja siitä kyllä saa usein kuulla valitettavasti. Hoikkana ollessa minulle on sanottu mm että söisit sinäkin jotain, vitsinä tietysti. Kyselty miksi karppaat eihän sinun tarvitse laihduttaa. Työpaikan pöydälle tuotu pågenspussi nimettiin kollektiivisesti "tämä on teille rimppakintuille".  Jne jne.

Vaan mikä olisikaan tilanne jos olisin vastannut että syönhän minä, ja niin näytät syövän sinäkin. Tai että karppaan myös koska haluan pysytellä hyvässä kunnossa ja kannattaisi sinunkin miettiä mitä suuhusi pistät. Tai että olisin hakenut pussin porkkanoita ja sanonut että tässä on teille läskimahoille (tai mikä nyt olisi sopiva vastine rimppakintulle). Haukkumisesta ei siis ollut kyse vaan siitä että hoikalle voi tolleen huomautella mutta lihavalle ei.

Eikä lihavuudesta saa keskustella asiallisesti ja suoraan, heti suututaan.

[/quote]Ei vaan ero on siinä että kun laihaa sanoo laihaksi, niin tämä ottaa sen kohteliaisuutena. Kun lihavaa sanoo lihavaksi, niin hän ottaa sen loukkauksena koska tässä maailmassa ihannoidaan laihuutta.

Kenelläkään ei kuitekaan ole oikeutta arvostella toisen painoa eikä muutenkaan ulkonäköä tai asioita joilla häen ei ainakaan sillä sekunnalla voi tehdä mitään ja on varmasti epäkohdistaan tietoinen.

Kuinka kasvattavaa on sanoa lyhyttä lyhyeksi? Kai se lyhyt sen itsekkin tietää että on lyhyt, ei lihavuus ole yhtään sen kummempi asia. Jokainen lihava tietää miten voisi lahtua, mutta ei se ole helppoa.

[/quote]

Sori vaan, mutta ei ole niin, että kun minun laihuuttani kommentoidaan, en ota sitä kohteliaisuutena. Se on äärimmäisen kiusallista, ja kommentit siitä miksi ens syö enemmän/olet niin ihanan laiha haluaa minut vain juoksemaan paikalta. Olen 164 cm pitkä ja painan 45kg 20-vuotiaana. Alipainoinen olen ollut aina, niin myös siskoni, äitini, mummoni.. Ja mitä me kaikki olemme aina yrittäneet - no lihoa! Se ei vaan meille onnistu. Jokainen meistä on myös oppinut rakastamaan omaa vartaloa, pieniä tissejä ja edes vähän levenevää vartaloa. Sentään olemme sopusuhtaisia ja hymyileväisiä.

Mutta sitten ne kauhistelevat kommentit laihuudesta. Onko minussa jotain vikaa? Siinä päällimäinen ajatus. Jaksan juosta pitkään, ruoka maittaa ja olen terve, vaikka joku luiseksi rimpulaksi haukkuu. Joku epäilee vielä syömishäiriötä - kyllä - kaikkien kuullen tuntemattomien ihmisten keskellä, vaikka lautasellani oli ruokaa siinä missä muillakin. Tämän heittäjä oli äärimmäisen lihava. En silti kommentoinut hänen toista santsaus-kierrostaan, enkä kertonut hänen ylipainonsa vaaroista kaikkien kuullen.

Olisi vain mukavaa, että kaikki saisi olla rauhassa.

Vierailija
106/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:20"]

Ei toki olekaan mitään syytä moittia toisten ulkonäköä päin naamaa. Vaan on PALJON syitä miksi lihavuusilmiöstä pitäisi voida keskustella realistisesti. Ei usein näytä esim. tällä palstalla onnistuvan.

ap

[/quote]

Millä lailla arvosteleminen auttaa? Millälailla se sinua kaivelee, että toiset ovat lihavia? Sen parempi meille laihoille, vähemmän jakajia esim. kivoista miehistä näin karkeasti ottaen. Vai onko ongelmasi siinä, että et saa hoikkaa miestä? Lihavat tarjoutuvat sinulle ja siitä on tullut first world problem?

Kansantalouttamme rasittavia seikkoja kun on niin paljon muitakin, ettet voi vedota aloituksesi ideaa sillä. Ulkonäkö tässä sinua rasittaa ja se tarkoittaa, että sanot mitä sanot, niin olet ulkonäköRASISTI.

[/quote]Jos todella haluat tietää miksi mielestäni asiasta pitää keskustella, luepa aiemmat viestit.

Ja jos se todella sinua kiinnostaa.. Oma mieheni on normaalipainoinen ja hyväkuntoinen, eli tästä ei ole kyse ;)

ap

[/quote]

No huh, oma miehesi on normaalipainoinen ja hyväkuntoinen! 

Mutta missä olette lapsuutene viettäneet te, jotka sanotte, ettei lihavuudesta ole voinut Suomessa syyllistää? Olen suvusta, jossa on suurimmalla osalla ihmisistä yhteiskunnallisesti hyvä asema ja isot tulot ja jossa lihavuus on aina ollut vähättelyn aihe ja meistä kuudesta serkusta kolmella on ollut anoreksia ihan tämän takia, että laihuutta on aina ihannoitu meidän perheessämme. Ehkä siksi juuri katsonkin ap:n kaltaisia ihmisiä alaspäin, ovat juuri muuttaneet metsäpirtistä ihmisten ilmoille ja havainneet, että joku on lihava ja nyt kirkuvat asian kamaluutta. 

Meillä opetellaan suvaitsemaan kaikenlaisia ihmisiä, ettei kenekään tarvitsisi sairastua anoreksiaan sen takia kun täysin normaalipainoisenakin kuvittelee ja pelkää olevansa lihava. Siitä tulee yhteiskunnalle taas kerran paljon isommat kustannukset kuin keskimäärin kenestäkään työssäkäyvästä lapsia saavasta lihavasta.

Ja ihan oikeasti ap: puheesi ovat vaarallisia, tiedän kokemuksen kautta, koska seuraavaksi ei enää riitä normaali paino, pitää olla kiinteä treenattu kroppa ja... Ai niin, mikä nykyajan muotivillitys olikaan...? Ei se ollut toi... fitness? Ihmiset yhä enenevässä määrin uupuu kun treenaavat liikaa. Hyvä hyvä!

Vierailija
107/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n mielestä asiallista sanoa ihmistä läskiksi?

Vierailija
108/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
109/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:22"]On nyt ihan selvä asia, että ketään ei saa arvostella! Ihmisen ylipainoa saa arvostella , mutta asiallisesti tietenkin. Mutta ei ihmistä itseään.

[/quote]Miksi sinulla muka on oikeus arvostella minun ylipainoani asiallisesti? Sinäkö minun ylipainostani kärsit? Entäs jos sinulla on minun mielestäni ruma nenä ja liian pienet tissit, saanko asiallisesti arvostella näitä ulkoisia ominaisuuksiasi, kun enhän siinä arvostele ihmistä itseään?

[/quote]

Lihavuuden arvostelussa on pääosin kyse ihmisen elintapojen arvostelusta, aivan kuten tupakoinnin tai alkoholin käytön arvostelussa. Nenän ja rintojen arvostelu puolestaan kohdistuu geeneihin, joille ihminen ei voi mitään.

[/quote]Mikä oikeuttaa sinut arvostelemaan muiden elintapojakaan? Ja aloituksessa ap sanoi itse yhdeksi syyksi laihduttaa muiden ihmisten esteettisen miellyttämisen. Niin. Eli edelleenkin lihavia saa arvostella ulkonäöstä, muita ei?

Vierailija
110/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:25"]

Ja 93 oli ap.

ap

[/quote]

minä täällä, tässä myös ja tuolla... Narsisti puhuu.

Vierailija
111/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:54"]

Ap kerropa mikä sinun oma ongelmasi on, että päästään sitten arvostelemaan sitä ihan porukalla! Maistat vähän omaa lääkettäsi.

Sun idea että pitäisi usuttaa vastuu ylipainosta yksilölle oli jotenkin kummallinen hyökkäys ihmisiä vastaan.

Pitäisikö siis syyttää sairaudestaan ihmisiä joilla on lihansyönnin takia suolistosyöpä? Tupakoitsijoita joilla keuhkosyöpä? Alkoholisteja joilla rasvamaksa tai maksakirroosi? Diabeetikkoja (II)? Urheilijoita, joilla nivelet on rikki? Ja entäs anorektikkoja, jotka eivät syö?

Miksi et syyllistä ja vastuuta näitä, miksi ainoastaan lihavat ovat tappolistallasi?

[/quote] Todellakin pitäisi vastuuttaa tupakoijat ja alkoholistit komplikaatioistaan, noita muita ei koska kyseessä sairaudet jotka eivät ole johtuneet tieten tahtoen epäterveellisistä elämäntavoista!

ap

[/quote] Entäs sitten jos kantaa geeneissään perinnöllistä sairautta, ja siitä huolimatta hankkii lapsen? Tokihan sitten lapsen sairauden hoito pitää kustantaa omasta pussista, kun tieten tahtoen menit lisääntymään? Jos katkaiset nilkkasi juoksulenkillä, muista hoidattaa yksityisellä, koska en minä halua maksaa urheiluhullujen vammoja verovaroista, ihan itse ovat vammoihinsa syyllisiä. Ja jumalauta auto-onnettomuuksien uhreja hoidetaan sairaaloissa VEROVAROIN, vaikka ihan itse sinne rattiin päättivät lähteä ( ja luultavasti vielä ajoivat väärin, kun tuli kolari). Jatkanko vielä, vai menikö perille? :-)

[/quote] Älä jatka, nolaat vain itsesi :) jälleen sinulla on järkevä analogia hukassa. Lapsen hankinta, urheilu tai autoilu eivät ole tahallista elämäntavoilla terveytensä sabotoimista.

ap

[/quote]

Voi kuule, samat sanat vain sinullekin. Onko pääsi mennyt sekaisin laihduttamiseen seottuasi, vai mistä kenkäsi puristaa? Onko sinusta tullut tai tulossa anorektikko? Muistan kun itselläni oli anoreksiaan taipuvaista ajattelua ja laihdutusvimma päällä niin ahdistuin lihavista ihmisistä. Ne ajat ovat jo kaukana takana ja nyt tajuan, miten sairasta sekin ajattelu oli. 

Lihavuus voi olla ongelma, mutta se ei ratkea tällä tavalla kuin ap yrittää. Vai mitä olet ap puheillaai saanut nyt aikaiseksi? Vastaapa tähän, jos osaat.

[/quote]Jännä miten mammoja kiinnostaa ap henk.koht. tasolla mutta vastailenpa teidän iloksi. En ole anorektikko enkä sellaiseksi tulossakaan. BMI keikkuu alipainoisen ja normaalipainoisen rajalla. 

Mitä olen tällä threadilla saanut aikaiseksi? Se on mahdotonta tietää mutta toivon että joku lihava intoutuisi ottamaan härkää sarvista ja tekemään tilalleen jotain ja lopettamaan tekosyihin tuudittautumisen. Ehkäpä joku myös intoutuisi pohtimaan miten yhteiskunnallis-poliittisella tasolla voitaisiin rohkaista ylipainoisia painonpudotukseen.

[/quote]

Huhuu! Ilmoittautukaa kaikki, joita ap on nyt auttanut saamaan painoa putoamaan tai aiotte ruveta siihen ap:n puheen takia!

Vierailija
112/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:30"]

Ja 93 oli ap.

ap

[/quote]

minä täällä, tässä myös ja tuolla... Narsisti puhuu.

[/quote] Heh, ehkä et ole huomannut että tällä foorumilla on ap:n tapana merkata omat viestinsä hämmennyksen välttämiseksi.

ap

Vierailija
113/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:26"]

Älkää käyttäkö sanoja väärin, rasismi on rotuun liittyvää syrjintää ja lihavat eivät ole mikään oma rotunsa, joten heidän "tuomitsemisessa" ei mistään rasismista ole kyse.

[/quote]

Ei muuten ole. Vai onko sellainen käsite tuttu kuin ikärasismi...? Mutta ymmärrän kyllä, että kalahti omaan nilkkaasi.

Vierailija
114/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:29"]

[/quote]Ei toki päin naamaa, sehän on haukkumista. Yleisellä tasolla puhukoon ihmisistä kukin millä nimillä tahtoo. Jos jokin nimitys on epäkorrekti se on sanojansa tai kirjoittajansa häpeä.

ap

Vierailija
115/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap jo aiheuttanut hämmennystä sanomalla ihmisiä läskeiksi ja ihmettelemällä miksi ihmisiä ei saa arvostella.

Vierailija
116/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:34"]

[/quote]

Ei muuten ole. Vai onko sellainen käsite tuttu kuin ikärasismi...? Mutta ymmärrän kyllä, että kalahti omaan nilkkaasi.

[/quote] Ikärasismikaan ei ole suositeltava termi. Sen sijaan ikäsyrjintä on hyvää suomen kieltä.

ap

Vierailija
117/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:29"]

[/quote]Ei toki päin naamaa, sehän on haukkumista. Yleisellä tasolla puhukoon ihmisistä kukin millä nimillä tahtoo. Jos jokin nimitys on epäkorrekti se on sanojansa tai kirjoittajansa häpeä.

ap

[/quote]

Minusta se ei ole asiallista millään tasolla.

Vierailija
118/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:54"]

Ap kerropa mikä sinun oma ongelmasi on, että päästään sitten arvostelemaan sitä ihan porukalla! Maistat vähän omaa lääkettäsi.

Sun idea että pitäisi usuttaa vastuu ylipainosta yksilölle oli jotenkin kummallinen hyökkäys ihmisiä vastaan.

Pitäisikö siis syyttää sairaudestaan ihmisiä joilla on lihansyönnin takia suolistosyöpä? Tupakoitsijoita joilla keuhkosyöpä? Alkoholisteja joilla rasvamaksa tai maksakirroosi? Diabeetikkoja (II)? Urheilijoita, joilla nivelet on rikki? Ja entäs anorektikkoja, jotka eivät syö?

Miksi et syyllistä ja vastuuta näitä, miksi ainoastaan lihavat ovat tappolistallasi?

[/quote] Todellakin pitäisi vastuuttaa tupakoijat ja alkoholistit komplikaatioistaan, noita muita ei koska kyseessä sairaudet jotka eivät ole johtuneet tieten tahtoen epäterveellisistä elämäntavoista!

ap

[/quote] Entäs sitten jos kantaa geeneissään perinnöllistä sairautta, ja siitä huolimatta hankkii lapsen? Tokihan sitten lapsen sairauden hoito pitää kustantaa omasta pussista, kun tieten tahtoen menit lisääntymään? Jos katkaiset nilkkasi juoksulenkillä, muista hoidattaa yksityisellä, koska en minä halua maksaa urheiluhullujen vammoja verovaroista, ihan itse ovat vammoihinsa syyllisiä. Ja jumalauta auto-onnettomuuksien uhreja hoidetaan sairaaloissa VEROVAROIN, vaikka ihan itse sinne rattiin päättivät lähteä ( ja luultavasti vielä ajoivat väärin, kun tuli kolari). Jatkanko vielä, vai menikö perille? :-)

[/quote] Älä jatka, nolaat vain itsesi :) jälleen sinulla on järkevä analogia hukassa. Lapsen hankinta, urheilu tai autoilu eivät ole tahallista elämäntavoilla terveytensä sabotoimista.

ap

[/quote]

Voi kuule, samat sanat vain sinullekin. Onko pääsi mennyt sekaisin laihduttamiseen seottuasi, vai mistä kenkäsi puristaa? Onko sinusta tullut tai tulossa anorektikko? Muistan kun itselläni oli anoreksiaan taipuvaista ajattelua ja laihdutusvimma päällä niin ahdistuin lihavista ihmisistä. Ne ajat ovat jo kaukana takana ja nyt tajuan, miten sairasta sekin ajattelu oli. 

Lihavuus voi olla ongelma, mutta se ei ratkea tällä tavalla kuin ap yrittää. Vai mitä olet ap puheillaai saanut nyt aikaiseksi? Vastaapa tähän, jos osaat.

[/quote]Jännä miten mammoja kiinnostaa ap henk.koht. tasolla mutta vastailenpa teidän iloksi. En ole anorektikko enkä sellaiseksi tulossakaan. BMI keikkuu alipainoisen ja normaalipainoisen rajalla. 

Mitä olen tällä threadilla saanut aikaiseksi? Se on mahdotonta tietää mutta toivon että joku lihava intoutuisi ottamaan härkää sarvista ja tekemään tilalleen jotain ja lopettamaan tekosyihin tuudittautumisen. Ehkäpä joku myös intoutuisi pohtimaan miten yhteiskunnallis-poliittisella tasolla voitaisiin rohkaista ylipainoisia painonpudotukseen.

[/quote]

Etpäs siis osannut sanoa. Kai sä nyt osaat kertoa, millä mekanismilla tämä puhe auttaa, jos sen pitäisi auttaa? Mikä siinä on se millä sä autat? Kerro nyt? Esim. itse ajattelen tästä omasta viestistäni nyt, että tämän kysyminen sinulta auttaa sinua huomaamaan, että onkohan puheesi lähinnä omia pelkojasi peilaavaa vai onko siinä apua lihaville edes siteeksi. 

Eli, mihin perustat puheesi tuoman avun?

Vierailija
119/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:13"]

Hoikkia (naisia) saa toki arvostella niin paljon kuin sielu sietää. Laiheliini, lauta, pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, jne jne.

Mutta mitä ihmettä on tämä läskien suojelu ja ymmärtäminen? Aivan äärimmäisenä esimerkkinä mainittakoon tämä 'Fat acceptance movement', jossa pyritään muuttamaan yhteiskunnan asenteita läskimyönteiseksi. Osa näistä aktivisteista jopa paheksuu ylipainoisten laihduttamista normaalipainoon! Haloo!

Tässä pieni muistilista siitä, miksi ylipainoisuus ei ole ok.

- Oma terveytesi ja itsetuntosi.

- Julkiset terveydenhuoltokulut. Jos jonkinlaista komplikaatiota korjataan maksamillamme verorahoista ihan pelkän ylipainon seurauksena.

- Esteettiset syyt. Kunnioita itseäsi ja ihmisiä ympärilläsi sopusuhtaisella olemuksella.

[/quote]

Hohhoijaa.

Eikö sinulla ole edes näin kauniina päivänä muuta tekemistä kuin pohdiskella epäolennaisuuksia? On sinulla tylsä elämä!

Vierailija
120/301 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:34"]

[/quote]

[/quote] Ikärasismikaan ei ole suositeltava termi. Sen sijaan ikäsyrjintä on hyvää suomen kieltä.

ap

[/quote]

No, syrjinnästä on sitten kysymys. Näyttäkö näin paremmalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi