Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa, en pääse inssiä läpi millään. Apua kehiin!

toivotonko tapaus
09.12.2020 |

Olen aivan epätoivoinen enää tämän suhteen. Olen itkenyt ja yrittänyt, tehnyt parhaani. Kynnys mennä kokeisiin kasvaa koko ajan ja kyky luottaa itseensä pienenee. Kokeen alku menee kädet ja jalat täristen jännityksestä joka ikinen kerta. Kertokaa nyt etten ole ainoa tilanteessani ja kuinka tästä nyt selviää? En tietenkään halua luovuttaa mutta raskaaksi käy.

Autokoulussa pakolliset ajotunnit ovat sujuneet hyvin ja olen ajanut ekstraakin hieman. Teoriat olen päässyt ensimmäisellä läpi.

Ajo-opettaja ihmettelee myös miksi en pääse läpi kokeita, sillä tunnit hänen kanssaan sujuu mainiosti ja on nähnyt kehitykseni suunnan.
Omaan kuulema oikein hyvät taidot ajatellen inssin vaatimuksia.
Uskoin myös vahvasti omiin taitoihini ennen kokeita. Myös tutvojen antamissa arvioinneissa on mainittu aina hyvästä tietämyksestäni liikennesääntöihin, ajotaitoihin ja ennakointiin. Eli en kaiketi myöskään ole mikään tunari joka ei osaa asioita, mutta inssistä tulee aina hylky jonkun hyvin pienen huolimattomuusvirheen takia jota en itse edes ajon aikana tajua.

Toisinaan tuntuu, että syitä hylsyille on keksitty tahallaan, kuten en osannut ratin takaa sanoa metrinääräisesti tilavuutta renkaan ja katukiveyksen välillä ja sain hylyn perusteena, että tulisi tietää auton mittasuhteet paremmin tms.

Nyt lähden yrittämään viidettä kertaa inssiä sillä edellinen koe tuli hylkynä, kun en tutvon mielestä katsonut yhden kaistanvaihdon aikana tarpeaksi päätä. Mistään muusta ei tullut mainintaa vaan kehuja. Kyseessä ainoa "virhe" jota en itse edes tiennyt jättäneeni tekemättä.

Kaikki tuntuu ihan kusetuksen maulta ja nuo kehut osaamisestani ei tunnu mitenkään enää missään, kun kerta edes pääse läpi inssejä. Jos olisin aivan tunari niin eikö tuota ajo-opettajakin jo mainitsisi minun olevan toivoton tapaus? Ai että ottaa itsetunnon päälle.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sen pääsevät, jos ei ole jotain varsinaista vikaa - jonka lääkäri olisi kai jo todennut.

Vierailija
2/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollu koko ajan se sama tutvo? Auttaiskohan vaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset on nykyään todella tiukat ja vaadittavat ajotuntimäärät naurettavan pieniä. Kusettaahan ne trafilla ja pompauttaa hylkyjä enemmän tai vähemmän toisille. Tsemppiä vaan ja usko itseesi. Kuten itse totesit, jos sinussa suurempi vika olisi niin luulisi sen ilmi tulleen. Harvinasen paskaa tuuria lieneen kohdallasi. Odotus palkitaan kyllä vielä.

Vierailija
4/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi niin että ekoista kahdesta tuli hylky, jännitin tutvoa ja tuli typeriä virheitä. Lisäksi en aina ymmärtänyt ohjeita ja ajettiin ihan ihme reittejä joita en tuntenut. Kolmannella kerralla vaihtui tutvoa ja pääsin läpi.

Vierailija
5/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafihan se siellä kyykyttää...tsemppiä

Vierailija
6/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jännität aika paljon ja ehkä vaikuttaa tarkkaavaisuuteen? Ei kerro siitä että olisit huono, mutta tottahan se on että vaativat aika moitteettomia suorituksia.

Vierailija
7/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kävi niin että ekoista kahdesta tuli hylky, jännitin tutvoa ja tuli typeriä virheitä. Lisäksi en aina ymmärtänyt ohjeita ja ajettiin ihan ihme reittejä joita en tuntenut. Kolmannella kerralla vaihtui tutvoa ja pääsin läpi.

Aiotko siis ajella vain tuttuja reittejä loppuikäsi?

Vierailija
8/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa asian puheeksi seuraavalla inssikerralla ja kerro että jännität kovasti koetta. Kyllä normaalijärkinen ihminen sen ymmärtää ja tulee vähän vastaan ja helpottaa ajoon lähtöä aika pienin keinoin.

Kyllä sinä siitä selviät ihan varmasti, älä huoli. Hyvällä ja rauhallisella mielellä vaan seuraavaan inssiin.

Vierailija
9/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko idioottina kiva elää?

Vierailija
10/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kyllä yks paskalaitos mikä näitä hylkyjä antaa. Tottakai on selvää, että ei kaikkea voi sormien läpi katsoa mutta onhan tuo taloudellisestikin ihan hirveä summa jo käydä viidettä kertaa kokeessa, kun otetaan huomion autonkäyttökulut ja autokoulun firman ottamat kustannukset jne.

Vierailija
11/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kortin saaneena vierailla reiteillä ei kukaan hengitä niskaan ajaessa tai anna epäselviä ohjeita kun jännittää jo valmiiksi saako läpi.

Vierailija
12/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin itse vasta viidennellä kerralla läpi. Viimeisessä kokeessa auttoi se, että kokeenpitäjä vaihtui. Viimeisin kokeenpitäjä oli rauhallinen ja rento. Ekat opet oli liian tarkkoja kaikesta, joten ehkä joku muu kokeenvetäjä olisi parempi sulle. Tsemppiä inssiin!

Vierailija
13/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen pään nyt on vaan käännyttävä kaistaa vaihtaessa, ja kunnolla. Sinne äkkiä jää joku kuolleeseen kulmaan ihan normiliikenteessä. Inssissä tuota kannattaa oikein liioitella.

Vierailija
14/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla että sattunut vaan liian nipo tutvo? Itsekin olin varma että hylkyyn menee kun kaahasin vahingossa vitosvaihteella risteyksessä, parkkeerasin vähintäänkin tökerösti ja autokin sammui alussa vähän väliä. Mutta kaikesta huolimatta ekalla läpi. Noista muihin tienkäyttäjiin kohdistuvista virheistä sakotetaan kyllä varmasti, kuten siitä ettei sitä päätä käännetä korostetun tarkkaan. Muista myös havaita pyöräilijät ja jalankulkijat sekä vilkuilla peilejä vähän väliä niin että tutvo varmasti huomaa nämä. Hermostuneisuus on ymmärrettävää mutta se ei saisi häiritä yhtään ajosuoritukseen keskittymistä.

Vierailija
15/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin inssin kuudennella yrittämällä läpi. Pistä ns. aivot narikkaan inssissä, liika stressi ajosuorituksesta pois. Vikalla onnistuneella yrittämällä en enää miettinyt meneekö inssi läpi vai ei kun koko ajomatkan tilitin inssin pitäjälle sitä kuinka silloinen poikaystäväni oli samaisella viikolla pettänyt minua ja suhde kriisissä :D

Vierailija
16/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet osannut ratin takaa sanoa metrinääräisesti tilavuutta renkaan ja katukiveyksen välillä. Jos menee metrillä pieleen, ei ole syytäkään saada korttia.

Toinen syy oli, ettet katsonut yhden kaistanvaihdon aikana tarpeaksi päätä. Jos olet selvästi jättänyt katsomatta peileihin ja kuolleisiin kulmiin, olet saattanut aiheuttaa pahankin vaaratilanteen, jota et itse ole edes huomannut.

Pienikin syy riittää hylkäämiseen, jos ajo on muutenkin huolimatonta. Jotkut hermostuvat koetilanteessa niin, että syyllistyvät ihan kummallisiin temppuihin. Inssit ovat nähneet laumoittain kokelaita ja osaavat arvioida, kenet uskaltaa päästää yksin liikenteeseen ja ketä ei. Jotkut inssit ovat sitten sellaisia, että kannattaa etsiä uusi.

Mitä olivat ne muut syyt, joiden vuoksi kokeesi hylättiin?

Vierailija
17/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaikuttaa persoonakin inssin läpäisyyn. Enemmän teatteria ja esiintymistä niin johan luonnistuu.

Vierailija
18/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko idioottina kiva elää?

Olipas nokkelasti sanottu. Huoh.

Vierailija
19/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä, ettei päästetä läpi jos on vielä petrattavaa.

Juuri vähän aikaa sitten olin liittymässä moottoritielle, edelläni ajoi autokoulun auto. Mitä pidemmälle rampilta päästiin, sitä enemmän vauhti tippui. Lopulta kun olisi pitänyt liittyä suht vilkkaalle tielle, oli vauhti n. 25km/h.

Kun oli päästy liittymään tielle, niin näin kuinka autokoulun auto ajoi heti ekalta poistumisrampilta pois. En sitten tiedä, oliko siinä inssi meneillään kun ajo-opettaja ei puuttunut noin hitaaseen liittymisvauhtiin.

Vierailija
20/56 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu, mä pääsin läpi vasta kolmannella kerralla. Äiti ja isä vain joutui maksamaan vähän ekstraa, se mua harmitti, mutta porukat sanoi että ei se haittaa. Hyvä kuski musta tuli. Ne lisäajotunnit mitä siitä hylätystä ajokokeesta tuli, oli todella hyödyllisiä.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi